hoge school

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Miller
New user
New user
Geslacht: Man

hoge school

Bericht door Miller » 29 sep 2015 22:42

technisch gezien ben ik voor iedereen uit de kast gekomen (zo staat het ook op mijn fb) maar nu ik aan de hoge school begonnen ben lijkt het dat bijna niemand dit weet. Mijn vraag is dan, zou ik een 2e keer uit de kast moeten komen of moet ik wachten tot ze het toevallig te weten komen? Ik ben wel bang dat mensen (eerder jongens) uit mijn klas dan weer minder sociaal met mij zullen omgaan, ondanks dat ik totaal niet op ze val.
Iemand zelde ervaring of tips?

Miller
"Of course I dress well, I didn't spend all that time in the closet for nothing."
-Maxwell Barrett

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Re: hoge school

Bericht door vorvzie » 29 sep 2015 23:52

Ik zou er geen geheim van maken en gewoon ter sprake brengen als het te pas komt. De kans dat er sommige anders op reageren bestaat. Maar buiten zwijgen kan je dan weinig doen en dat is niet echt een optie, denk ik. Dus gewoon niet stom doen en open kaart spelen. Maar een effectieve coming out zou ik niet nog eens doen.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 03 feb 2016 18:21

vorvzie schreef:Ik zou er geen geheim van maken en gewoon ter sprake brengen als het te pas komt. De kans dat er sommige anders op reageren bestaat. Maar buiten zwijgen kan je dan weinig doen en dat is niet echt een optie, denk ik. Dus gewoon niet stom doen en open kaart spelen. Maar een effectieve coming out zou ik niet nog eens doen.
Je kunt het best even vermelden als het ter sprake komt, eerst zou ik je aanraden om het ook niet te vroeg te zeggen als iedereen iedereen kent dan is het een goed moment. Ik heb het ook al meegemaakt in het hoger (nu spreek ik van heel lang geleden) dat iemand uit de kast kwam. Iedereen ging er positief mee om. Maar ik zou het gewoon onder vrienden houden, een hoge school is anders dan het secundair. Daar geeft niet iedereen om je, de meeste mensen kan het zelfs niks schelen. Ik raad je wel aan om naar een Holebi vereniging te gaan in de buurt die zijn er wel meestal in studenten steden, misschien kom daar zelfs enkele klasgenoten tegen. :awkward:

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 03 feb 2016 21:27

Miller schreef:technisch gezien ben ik voor iedereen uit de kast gekomen (zo staat het ook op mijn fb) maar nu ik aan de hoge school begonnen ben lijkt het dat bijna niemand dit weet. Mijn vraag is dan, zou ik een 2e keer uit de kast moeten komen of moet ik wachten tot ze het toevallig te weten komen? Ik ben wel bang dat mensen (eerder jongens) uit mijn klas dan weer minder sociaal met mij zullen omgaan, ondanks dat ik totaal niet op ze val.
Iemand zelde ervaring of tips?

Miller
Ik zou zeggen, laat het wat natuurlijk ter sprake komen, hang gewoon rond met mensen en zie met wie je overeenkomt, en als die het weten is dat al genoeg ergens.

Los daarvan, geen idee waar je zit, maar algemeen lijkt het hoger me wel merkbaar opener van geest en wat volwassener (op vlak van serieuze/semi-serieuze zaken tenminsten), dus ik zou me vooral niet te veel stressen. (Nu, kan ook gewoon zijn dat mijn ervaring niet representatief is, maar ik denk dat het hoger toch vrij algemeen een verbetering op het middelbaar is op dat vlak).
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

Chuck
Regular user
Regular user

Bericht door Chuck » 13 feb 2016 18:59

Had ook het gevoel dat ze hier op een hogeschool minder problemen rond maakten dan in het middelbaar.

Nuja, ik zou het ook niet specifiek gaan zeggen. Ik zou zoals de rest zegt, en ik heb het toen zelf ook zo gedaan, het gewoon zeggen als het ter sprake komt of er naar gevraagd wordt. Als je het belangrijk vindt dat iedereen het weet kan je het natuurlijk alsnog zeggen, maar heb niet echt een idee hoe je zo een aankondiging zou moeten doen.

Ikzelf heb het ook altijd meer laten merken uit sommige dingen die ik zei, en ben mij nooit expliciet gaan outen als zijnde homo. Wanneer ze het mij op de man af kwamen vragen het ik er ook wel nooit over gelogen.

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 14 feb 2016 01:45

Het hele homo-blabla-boemboem drong bij mij slechts door begin dit jaar, bij de start van mijn hogeschoolcarrière.
In het middelbaar drong het nooit door, helaas.

Sommige momenten wil ik het heel graag kwijt kunnen en eigenlijk krijg ik bijna wekelijks wel een kansje in mijn opleiding, maar ergens blijf ik als een laf persoon dat masker ophouden..., hoewel ik weet dat de reacties op zich niet heel negatief zouden zijn. Soms ligt het op het puntje van mijn tong, maarja, dan komt het er toch net niet uit. Stom ... maarja... Ooit zal het me wel lukken zeker?
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 14 feb 2016 10:11

Robbe schreef:Het hele homo-blabla-boemboem drong bij mij slechts door begin dit jaar, bij de start van mijn hogeschoolcarrière.
In het middelbaar drong het nooit door, helaas.

Sommige momenten wil ik het heel graag kwijt kunnen en eigenlijk krijg ik bijna wekelijks wel een kansje in mijn opleiding, maar ergens blijf ik als een laf persoon dat masker ophouden..., hoewel ik weet dat de reacties op zich niet heel negatief zouden zijn. Soms ligt het op het puntje van mijn tong, maarja, dan komt het er toch net niet uit. Stom ... maarja... Ooit zal het me wel lukken zeker?
Tuurlijk Robbe

Het is een gevoel dat ik ook geregeld heb.
Dus is dat laf, nee dat denk ik niet.
En uiteindelijk zolang je jezelf bent draag je geen masker.
Ik vind niet dat een coming-out nu veel verandert aan een persoon, of aan je persoonlijkheid.
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 15 feb 2016 12:24

Geaardheid is slechts deelaspect van je persoon en bepaalt je persoonlijkheid niet. Ik zie niet in waarom men het perse van de daken moet uitschreeuwen? Wat je in bed doet is jouw prive leven en hebben anderen geen zaken mee. Maar wel kan je het aan vrienden vertellen omdat je nu eenmaal voor hen geen geheimen moet hebben, maar waarom moet iedereen het op hogeschool of unief weten? Alsof je je plots in een bepaald hokje wil plaatsen en je als 'anders' wil profileren terwijl je even normaal bent als iedereen. Sommigen komen over als huppelhoela's die bij wijze van spreken met vlaggetjes zwaaien en pluimen in hun derriere 'hey!! Ik ben homo!! Leuk he!?' Tenzij je als extraverte persoon graag door het leven wil gaan en iedereen het perse moet weten. Als je daaraan behoefte hebt, dan houdt niemand je tegen. Uiteindelijk is ieder vrij om te doen wat die wil zolang je maar gelukkig bent in al je keuzes. Je moet jezelf afvragen 'voor wie doe ik het eigenlijk?' bij je keuzes.

Gesloten