Valt ze op meisjes of niet? En hoe outen?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
JustMeMyselfAndI

Valt ze op meisjes of niet? En hoe outen?

Bericht door JustMeMyselfAndI » 12 sep 2015 16:05

Hey iedereen, ik ben een meisje van 14 en ik merk al vanaf de lagere school dat ik niet alleen in jongens ben geïnteresseerd, en ik denk al een jaar of 2 dat ik bi ben. Ik heb het mijn beste vriendin (niet bij mij op school) en mijn ex (toen nog lief, nu goeie vriend) al verteld dat ik denk bi te zijn. Ze hebben alletwee goed gereageerd. Vorig schooljaar waren we rond holebi's aan het werken in sociale activiteiten en een vriendin van me vroeg wat mijn geaardheid was. Ik zei dat ik het niet wist omdat ik bang was voor haar reactie. En vroeg het ook aan haar. Ze zij hetzelfde :)
Ik zou nu wel aan haar willen zeggen dat ik bi ben, maar ik ben bang dat de hele school het dan gaat weten...
En ik zou ook graag weten wat haar geaardheid is..

Heeft er iemand tips voor mij?
JustMeMyselfAndI

Elise
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Valt ze op meisjes of niet? En hoe outen?

Bericht door Elise » 16 sep 2015 16:13

Hallo! ;)

Als je dat meisje al lang kent zou ik het misschien overwegen om het haar te vertellen.
Maar als je ze nog maar een jaar of 2 kent zou ik nog even wachten.
Ik heb deze fout begaan om het te vertellen tegen vrienden die ik kon vertrouwen (dacht ik)
Ik kende ze ook nog maar 1 - 2 jaar. Nu weet heel de school + mijn moeder het doordat zij niet konden zwijgen..
Dus als je ze al lang kent zou ik het misschien vertellen.
Maar ik zou het wel benadrukken dat het puur vertrouwelijk is en dat je zeker nog niet klaar bent om heel de school te vertellen.
Dit is iets wat je op je eigen tempo moet doen.
Hopelijk heb je iets aan mijn advies? :)

Groetjes,
Elise :)

stille waters
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door stille waters » 16 sep 2015 16:16

Hey

Als dat meisje echt een vriendin van je is, zou ik denken dat ze zal zwijgen als jij dat vraagt. Als ze er vorig jaar naar vroeg, zal ze waarschijnlijk niet zo slecht reageren dat ze het aan de hele school vertelt.
Als je besluit om het haar te vertellen, zal ze je misschien spontaan zeggen of zelf ook bi is. Ze weet dan dat ze voor jouw reactie niet bang hoeft te zijn.
Aan de andere kant: hoe meer mensen het weten, hoe groter de kans dat iemand per ongeluk zijn mond voorbij praat. Het hangt er dus vanaf hoeveel jij haar vertrouwt.

Veel succes!

stille waters

JustMeMyselfAndI

Bericht door JustMeMyselfAndI » 17 sep 2015 20:56

Hey iedereen!

Dankjewel voor de reacties! :)
Ik denk dat ik het haar ga zeggen als het onderwerp nog eens aan bod komt. :)

Groetjes JustMeMyselfaAndI

Gesloten