Hoe moet ik reageren?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Stannekes1995
New user
New user
Geslacht: Man

Hoe moet ik reageren?

Bericht door Stannekes1995 » 10 aug 2015 01:49

Sinds een maand heb ik een jongen leren kennen met wie het heel goed klikt. We hebben ondertussen twee dates gehad en elke keer hebben we ons goed geamuseerd. We hebben na twee dates nog niet gekust maar we weten allebei dat die kus niet ver weg is... Hij heeft me ook gezegd dat hij iets begint te voelen voor mij enz. Het zou mijn eerste relatie zijn met een jongen dus wil ik het rustig aan doen. Nu was hij naar de gay pride geweest in Antwerpen en heeft hij daar zaterdag met een jongen gekust, hij heeft het mij wel eerlijk vertelt.... Op zich heeft hij niks mis gedaan want we zijn nog geen koppel ofzo maar ik vind het wel raar dat hij dan met een andere jongen kust .... Dan zondag was hij aan het vertellen dat hij naar Antwerpen was geweest weer en dat hij terug met diezelfde jongen heeft gekust. Op dat moment wist ik even niet waar ik het had. Hij zegt nog steeds dat hij echt gevoelens begint te krijgen voor mij en dat het maar een affectiekus was maar ik weet niet wat ik ervan moet denken... Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
Je leeft maar één keer dus geniet van het leven!!!

Barry
Senior user
Senior user

Re: Hoe moet ik reageren?

Bericht door Barry » 10 aug 2015 12:24

moest ik in jouw plaats zijn, dan zou het over zijn voor mij. ook al zijn jullie nog geen koppel. dit vind ik gewoon te ver gaan. :o
ik zou dan denken als hij het nu al doet wanneer we nog geen echte relatie hebben, wat zal het dan niet zijn als we wel een relatie hebben. ik kan natuurlijk niet beslissen in jouw plaats. het is gewoon wat ik zou doen. ;)

Pillo
Regular user
Regular user

Bericht door Pillo » 10 aug 2015 13:03

Voor mij persoonlijk zou ik hem links laten liggen.. zeker omdat hij het een tweede keer deed.

Hij zei dat hij gevoelens voor je heeft/krijgt dus waarom zou hij dan iemand anders kussen? Ik zou het er persoonlijk moeilijk mee hebben om, terwijl ik voor iemand gevoelens heb, een ander persoon het idee te geven dat ik interesse heb. Laat staan kussen.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 10 aug 2015 13:39

Ik ga hier een tegengewicht bieden.

Zoals je zegt: jullie zijn geen koppel, dus vind ik niet dat hij afgerekend mag worden op wie hij kust of wat hij doet. Het kan volgens mij best dat je gevoelens hebt voor iemand, maar in de stroom van het moment je toch laat verleiden tot een kus met iemand anders.

Is dat fijn voor jou? Absoluut niet. Maar om even om te draaien wat Barry zegt: hij doet dat nu terwijl jullie geen relatie hebben, hij kleurt pas buiten de lijnen als jullie wel een relatie hebben. Het is niet omdat hij dat nu doet dat hij dat gaat doen als jullie een relatie hebben, want dan pas hoeft zijn gedrag binnen dat van een relatie te passen. Zijn gedrag van dan linken aan dat van nu lijkt mij te kort door de bocht.

Ik zou hem niet meteen links laten liggen voor zoiets. Hij is er tenslotte open over naar jou. Kijk hoe het vaart op volgende dates en dan kan je nog zien.
Spoiler! :
Er mee kappen kan je nog altijd. Te vroeg er mee kappen zou zonde zijn.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Confusion
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Confusion » 10 aug 2015 13:51

Ik sluit me aan bij wat BiNDing zegt. Maar ik wil daar wel aan toevoegen dat je ook zeker geen misbruik van je mag laten maken. Geef duidelijk aan dat hij dit soort stunts in de toekomst beter kan laten als hij nog iets moois wil uitbouwen met jou.

En onthoudt goed, wederzijdse communicatie is het belangrijkste onderdeel van een gezonde relatie.

Veel geluk. :yes:

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 10 aug 2015 13:58

Goh ging hij te ver..? Jullie zijn nog niet samen dus hij kan dit inderdaad nog doen, hij doet er eigenlijk niets verkeerd mee. Misschien is een mogelijke relatie tussen jullie naar zijn gevoel nog veel verder weg dan voor jouw gevoel. Maar ik begrijp je gevoel volledig. Leuk is dat niet! Het zou mij het gevoel geven dat hij nog lang niet klaar is voor een relatie. En ik zou me logischerwijze direct vragen beginnen stellen: of hij mij wel ziet zitten en of hij het wel serieus meent. Maar dit wil niet meteen zeggen dat hij in een relatie daadwerkelijk ook met anderen zou kussen, of meer. Evengoed ziet hij daar nu geen enkel probleem in, aangezien hij nog niet in een relatie zit, en is hij in een relatie zo trouw als een hond.

Als je nog steeds voor hem wil gaan en zelf niet meteen wilt opgeven, kun je hem eens testen? Een beetje 'hard to get' spelen, als in niet te snel toegeven. Zien of hij dan nog steeds met je verder wilt. Als hij met je in een relatie wilt, moet hij het echt menen. Niet om eens te proberen en na een maand het gevoel te krijgen dat het genoeg is.

Het feit dat je hier deze vraag stelt, wilt zeggen dat je hem niet zomaar wil/kan opgeven. Sowieso hou je nog van hem en zitten die gevoelens daar nog, hé? ;) Dan zou ik hem niet opgeven en het een kans geven. :)
Come quickly, I'm tasting stars!

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 10 aug 2015 14:55

Tsja, leuk is anders maar ik zou me er ook niet al te druk om maken, het is toch ook maar weer kussen. Volgende keer zou ik 'm gewoon zelf kussen. ;)
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 10 aug 2015 15:33

Ik begrijp je reactie, maar ikzelf zou zeker nog niet opgeven. Jullie hebben nog geen relatie en zoals boven al gezegd; het wil niet automatisch zeggen dat hij ook met anderen gaat kussen als jullie wel een koppel zijn. :)
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

just_me2102
Experienced user
Experienced user

Bericht door just_me2102 » 10 aug 2015 16:18

Ik zou ook nog niet opgeven ;-) Spreek nog een aantal keer af en zie wat het wordt. En indien het iets wordt tussen jullie, zou je met hem beter duidelijk afspraken maken over wat jij wilt en niet. ;)

Matt
New user
New user

Bericht door Matt » 10 aug 2015 16:50

Hey

Ik heb je bericht gelezen en wil je graag ook even vertellen hoe ik erover denk.
Het is zeker waar dat hij nog mag doen wat hij wil, omdat jullie nog geen koppel zijn. Maar hij moet weten dat hij met zijn doen en laten voortdurend signalen naar jou en zijn omgeving stuurt. Doordat hij iemand anders kust, laat hij voor mij blijken dat die gevoelens voor jou toch niet zo heel belangrijk zijn… Doordat hij met een andere jongen kust, wil dat op zijn minst zeggen dat die gevoelens voor jou nog niet zo sterk zijn, want anders zou hij dat niet doen.
Als ik mij in jouw plaats stel, zou ik me heel teleurgesteld voelen… Hij is immers aan het daten met jou en dan is het niet het moment om andere jongens te beginnen kussen. Ook denken vele mensen dat als je niet samen bent met iemand, dat je dan vrij bent in je doen en laten (en dat is ook zo), maar als er iets aan het groeien is tussen jullie twee, dan is kussen met een andere jongen niet gepast en verbreekt het zo de groei die tussen jullie twee mogelijk was…
Daarom weet ik niet of het goed is om een relatie te beginnen met hem. Het feit dat je nu met twijfels zit, dat hij gedurende jullie dates met een andere jongen kust… maakt dat de relatie met een valse noot kan beginnen. Je moet je eigenlijk afvragen hoe jij je erbij voelt… Voel je je op de een of andere manier een beetje bedrogen uit de situatie komen, of denk je dat hij eigenlijk niets verkeerd heeft gedaan. Dan kan je de afweging maken of je al dan niet een relatie met hem aangaat… Als je dat doet, dan mag je hem deze situatie later niet meer aanrekenen.
Je kan ervoor kiezen om nogmaals op date te gaan en dan aan te voelen hoe het nu zit tussen jullie. Het kan zijn dat je voelt dat die kus tussen jullie in blijft zitten, maar het kan ook zijn dat het allemaal heel vertrouwd zit tussen jullie. Dit is echter iets wat alleen jij kan voelen.

Hopelijk heb je er iets aan!

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 10 aug 2015 17:39

Ik vind het wat raar dat hij zegt dat hij het zegt dat hij met een andere jongen gekust heeft, alsof hij beseft dat het fout was om dat te doen. En dan doet hij het nog eens. Da's een beetje een rare redenering van hem, vind ik. Maar zoals hier al veel gezegd is: jullie zijn niet in een relatie, dus eigenlijk mag hij doen wat hij wil. Als zijn gevoelens voor jou oprecht zijn, zal hij wel inzien dat jullie twee misschien iets moeten beginnen :D
Laatst gewijzigd door Pancake op 10 aug 2015 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 10 aug 2015 18:11

Ik wil mijn mening een beetje bijstellen, want Ik vind dat Matt een goed punt maakt.
Voel je je op de een of andere manier een beetje bedrogen uit de situatie komen, of denk je dat hij eigenlijk niets verkeerd heeft gedaan. Dan kan je de afweging maken of je al dan niet een relatie met hem aangaat…
Je moet je daar zelf natuurlijk ok bij kunnen voelen. Wanneer je met hem verder gaat omdat wij dat zeggen en niet omdat je je daar zelf achter zet, is het natuurlijk ook niet goed.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Stannekes1995
New user
New user

Bericht door Stannekes1995 » 10 aug 2015 23:11

Bedankt allemaal voor de reacties!

We hadden normaal woensdagavond afgesproken om naar de cinema te gaan maar ik heb gevraagd om hem morgenvroeg al terug te zien. Ik wil efkes alles duidelijk en face to face kunnen bespreken. Voor mij is het morgen alles of niks dus we zullen zien....

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 10 aug 2015 23:22

dan ben ik benieuwd hoe het gaat aflopen.

succes!

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 11 aug 2015 09:45

Álles? Wat is alles? :P Vergeet niet dat jullie elkaar enkel twee keer gezien hebben he. Maar ja succes sowieso!
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 16 aug 2015 08:47

hoe is het afgelopen?

Stannekes1995
New user
New user

Bericht door Stannekes1995 » 17 aug 2015 00:00

Hey,

We hebben dus afgesproken dinsdag om het erover te hebben. Hij had blijkbaar wel spijt dat hij had gekust met die andere jongen. We hebben een hele goede babbel gehad... Woensdag zijn we samen naar de cinema geweest dat was ook tof. We hebben ook gekust en elkaar vastgenomen maar er is langs geen van de twee kanten al echt spraken van vlinders dus ik vermoed dat we gewoon vrienden zullen blijven. Ik vind het goed zo :p

Gesloten