Raad gevraagd...

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Lore__
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Raad gevraagd...

Bericht door Lore__ » 11 mei 2015 17:40

Hallo,

Ik ben een meisje van 19 jaar en ik twijfel ondertussen al een hele tijd of ik al dan niet op meisjes val... Het probleem is dat ik nog nooit echt een relatie met een jongen/meisje heb gehad en daardoor dus niet echt weet wat het is om samen te zijn met iemand. Ik zou graag met mijn beste vriendin praten over mijn twijfels, maar ik durf niet uit schrik voor haar reactie. Ik denk niet dat ze daar zeer negatief zou op reageren maar ik heb gewoon schrik dat onze vriendschap nooit meer zal zijn wat het nu is... Eigenlijk zou ik ik liever wachten om er iets over te zeggen tot ik misschien een relatie heb met een meisje, maar ik denk dat dat nog een tijdje zal duren...
Ik weet dat er waarschijnlijk al een heleboel gelijkaardige forumberichten zijn geplaatst maar toch wou ik graag even mijn verhaal kwijt.
Alvast bedankt! :)

Bonnie
New user
New user

Re: Raad gevraagd...

Bericht door Bonnie » 11 mei 2015 21:11

Hey Lore!

Je verhaal klinkt heel herkenbaar! Misschien dat een relatie met iemand naar jouw gevoel meer zekerheid zo bieden over je geaardheid, maar ik denk dat je zelfs zonder relatie wel merkt tot wie je je aangetrokken voelt, niet? Wat je vriendin betreft: je kan haar misschien vertellen dat je schrik hebt dat de twijfels over jouw geaardheid iets zullen veranderen tussen jullie? Aangezien je er duidelijk mee verveeld zit, zou ik misschien niet wachten tot je samen bent met iemand..

Lore__
New user
New user

Bericht door Lore__ » 11 mei 2015 23:03

Bonnie schreef:Hey Lore!

Je verhaal klinkt heel herkenbaar! Misschien dat een relatie met iemand naar jouw gevoel meer zekerheid zo bieden over je geaardheid, maar ik denk dat je zelfs zonder relatie wel merkt tot wie je je aangetrokken voelt, niet? Wat je vriendin betreft: je kan haar misschien vertellen dat je schrik hebt dat de twijfels over jouw geaardheid iets zullen veranderen tussen jullie? Aangezien je er duidelijk mee verveeld zit, zou ik misschien niet wachten tot je samen bent met iemand..
Ja je hebt misschien wel gelijk... Ik weet gewoon niet goed hoe ik er over moet beginnen en wanneer een goed moment is (als dat dan al bestaat :p )... Mijn probleem is denk ik ook dat ik zelf nog met veel twijfels zit en daarom er niet goed durf over te praten met iemand...

Bonnie
New user
New user

Bericht door Bonnie » 12 mei 2015 22:35

Misschien helpt het om op voorhand even na te denken/op te schrijven wat je wil zeggen? Klinkt misschien geforceerd, maar het hielp/helpt mij wel! Die twijfels zijn wel normaal.. "normaal". ;)

Galione
Senior user
Senior user

Bericht door Galione » 13 mei 2015 10:32

Lore__ schreef:Ja je hebt misschien wel gelijk... Ik weet gewoon niet goed hoe ik er over moet beginnen en wanneer een goed moment is (als dat dan al bestaat :p )... Mijn probleem is denk ik ook dat ik zelf nog met veel twijfels zit en daarom er niet goed durf over te praten met iemand...
Het slechte nieuws: hét goede moment bestaat niet. Het goede nieuws is dan weer dat élk moment een goed moment kan zijn. Een logeerpartijtje, een gezellig terrasje, samen een cinemaatje of een shopnamiddag, ... Je kan altijd het onderwerp naar voor brengen, en daarom hoeft het nog niet per se over jouzelf te gaan, als dat nog even te beangstigend is. Pik een holebi-onderwerp uit de media, breng Jani Kazaltzis of een andere holebi-BV ter sprake, of babbel over een gemeenschappelijke vriend(in) die eventueel-misschien-mogelijks holebi is, ... Zo kom je al snel te weten hoe je vriendin er tegenover staat.

Je zegt dat je er nog niet goed over durft te praten omwille van je twijfels, maar de kans lijkt me klein dat stilzwijgen die twijfels gaat wegnemen... Eerder integendeel, lijkt me. Babbelen dus!
Laatst gewijzigd door Galione op 14 mei 2015 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Leef!

Lore__
New user
New user

Bericht door Lore__ » 14 mei 2015 11:45

Ja, jullie hebben inderdaad gelijk dat erover praten waarschijnlijk meer gaat oplossen dan zwijgen...
In ieder geval bedankt voor de tips en ik ga er zo snel mogelijk proberen werk van te maken ;)
Alhoewel dat makkelijker gezegd is dan gedaan... :p

Asubuhi
Experienced user
Experienced user

Bericht door Asubuhi » 14 mei 2015 19:16

Je hoeft ook helemaal niet zeker te zijn vooraleer er met iemand over te praten. Het gaat nu eenmaal meestal niet als *ping* ik ben lesbisch (spijtig :D).

Veel succes gewenst alvast!

femdem
New user
New user

Bericht door femdem » 15 mei 2015 22:12

Dit is echt heel herkenbaar maar ook de geschikte moment om is diep in u zelf te graven en te kijken van wat ga ik doen wat wil ik en harde besluiten maken die zowel lunne mee als tegenvallen, en als je die keuze voor uzelf gemaakt hebt ga je vol zekerheid voor uzeld kunne opkomen en kunnen zeggen wat je voelt tegen u vrienden zonder ook maar een greintje zelfzekerheid te verliezen.

Julie

Bericht door Julie » 16 mei 2015 12:39

Klinkt voor mij heel herkenbaar...
Ik ben zelf ook 19, ook nooit een relatie gehad met als gevolg de vele twijfels.
Ik heb dan ook heel lang getwijfeld of ik het zou vertellen aan mijn beste vriendin of niet maar op een bepaald moment werd ik zelf zo zot van de twijfels dat het er uit moest.
We waren aan het praten, het gesprek viel stil en ik gooide het er uit, dat ik met iets zat en het aan iemand moest vertellen en ik vertelde haar heel mijn verhaal. Ze reageerde dat dat nooit iets aan onze vriendschap zou veranderen, dat ze me begreep en bovenal dat ik voor haar en voor niemand anders een beslissing moest maken. Ik moest het gewoon op mij af laten komen en dat is wat ik nu doe. Nu ongeveer 4 maanden later ben ik er nog steeds niet uit maar doordat ik het aan iemand vertelt heb, heb ik het kunnen loslaten en kan ik weer mijzelf zijn zonder dat ik constant bezig ben met op wie ik val.

Wees dus niet bang om het haar te vertellen, het lucht echt op!

EvilRegalLBS
New user
New user

Bericht door EvilRegalLBS » 18 mei 2015 00:13

Hey
Dit klinkt ook voor mij heel herkenbaar. Ben 20 en heb ook nog nooit een relatie gehad. En ook hier zijn er heel veel twijfels. Sommige momenten ben ik zeker dat ik bi ben terwijl ik het op andere momenten weer totaal niet weet. Een aantal weken geleden heb ik een goede vriendin van mij 'per ongeluk' laten ontdekken dat ik zowel jongens als meisjes bij m'n tinder matches heb en toen ze me ernaar vroeg eerlijk geantwoord dat ik het nog niet weet. Hebben er een tijdje over gesproken, ze reageerde positief en heel begripvol :)
Het lucht dus zeker op om er met iemand over te praten. Begin zelf ook meer te accepteren dat ik niet in een 'hokje' pas en er tijd over gaat moeten gaan om het uit te zoeken. Als je erover zou willen praten mag je me altijd een berichtje sturen.
'Keep an open mind, it brings open hearts and open eyes' - PVRIS

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 18 mei 2015 23:20

Toenik het aan mijn beste vriendin vertde dat ik twijfelde had ik ook enorm veel stress voor haar reactie ookal wist ik dat die goed ging zijn en nu is onze band alleen maar sterker geworden :)

Lore__
New user
New user

Bericht door Lore__ » 20 jul 2015 11:03

Ik heb het eindelijk aan enkele vriendinnen verteld en hun reactie was positief :)
Ik ben heel opgelucht nu! :)
Bedankt voor de steun en tips!

Sonne
Experienced user
Experienced user

Bericht door Sonne » 20 jul 2015 12:26

Lore__ schreef:Ik heb het eindelijk aan enkele vriendinnen verteld en hun reactie was positief :)
Ik ben heel opgelucht nu! :)
Bedankt voor de steun en tips!
Blij te lezen! :) En al wie jou niet steunt, is je vriendschap niet waard.

Febe.
New user
New user

Bericht door Febe. » 20 jul 2015 18:22

Lore__ schreef:Hallo,

Ik ben een meisje van 19 jaar en ik twijfel ondertussen al een hele tijd of ik al dan niet op meisjes val... Het probleem is dat ik nog nooit echt een relatie met een jongen/meisje heb gehad en daardoor dus niet echt weet wat het is om samen te zijn met iemand. Ik zou graag met mijn beste vriendin praten over mijn twijfels, maar ik durf niet uit schrik voor haar reactie. Ik denk niet dat ze daar zeer negatief zou op reageren maar ik heb gewoon schrik dat onze vriendschap nooit meer zal zijn wat het nu is... Eigenlijk zou ik ik liever wachten om er iets over te zeggen tot ik misschien een relatie heb met een meisje, maar ik denk dat dat nog een tijdje zal duren...
Ik weet dat er waarschijnlijk al een heleboel gelijkaardige forumberichten zijn geplaatst maar toch wou ik graag even mijn verhaal kwijt.
Ik zit in net dezelfde situatie :P contact me
Being yourself is the coolest thing you can do!~

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 15 aug 2015 15:54

Febe. schreef:
Lore__ schreef:Hallo,

Ik zit in net dezelfde situatie :P contact me
Herkenbaar ...
Ik sta al 2 jaar op het punt om het aan mijn beste vriend te vertellen maar bij elke goede gelegenheid toch weer ingeslikt, gewoon omdat ik er zelf nog niet helemaal uit ben.
Alleszins veel 'courage' en je komt wel op je 'pootjes' terecht ;)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Gesloten