Frustraties, irritaties en ergernissen [9]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017
Geslacht: Man

Re: Frustraties, irritaties en ergernissen [9]

Bericht door Reuel » 06 jan 2016 20:01

Aaaargh, de muntgleuf die vastzit in de Waserette! Bijgevolg geen geld genoeg gerekend voor een volledige wasbeurt. En geld kwijt om mijn vuile was eens alleen rond te zwieren ipv effectief te wassen. Akkerdju!
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

lisabxxxxx01
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door lisabxxxxx01 » 07 jan 2016 09:56

Mensen die met uw ideeën gaan lopen en alle eer zelf willen. Daar kom ik slecht van!

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 10 jan 2016 01:05

Zo gewoon geworden zijn aan en gebruik maken van bitchtalk in de blok dat ik tijdens het studeren het Engelse woord "Girl" soms verkeerd schrijf als "Gurl".
Spoiler! :
Maar nee nee nee, ik doe niet gay :roll:
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 10 jan 2016 11:07

BiNDing schreef:Zo gewoon geworden zijn aan en gebruik maken van bitchtalk in de blok dat ik tijdens het studeren het Engelse woord "Girl" soms verkeerd schrijf als "Gurl".
Spoiler! :
Maar nee nee nee, ik doe niet gay :roll:
Oei :o . Ik denk dat dat dan toch een gay-kenmerk is vanmezelf :-? :oops: , want in hyperactieve situaties durf ik dat ook wel eens gebruiken...
al gebeurt dat niet zoo vaak. Desondanks schrijft iedereen nog altijd hypotheses over hoe mijn toekomstig meisjeslief er zal uitzien... sorry Guurls :whistle: , it won't be a guuurl ^^. En als ik eerlijk ben... doe ik dat eigenlijk pas sinds dit schooljaar, het 'guuurl'-talk-gedoe, sinds 'het' duidelijk is voor mij. Misschien komt mijn innerlijk verborgen Jani toch naar boven :o :o :o :o .
Spoiler! :
NEE NEEE NEEEE... IK ZWEER DAT IK JONGENSACHTIG BEN :crazy: ik ZWEER het ! :ibi:
OT: Die prestatiemaatschappij ben ik soms meer dan beu. Altijd maar pakken leerstof, om er te geraken in het leven. Soms heb ik echt goesting om mij van niks meer aan te trekken en het hele zootje voor bekeken te houden. Maar dan treden doemscenario's op als heel mijn leven een job moeten doen wat ik niet graag doe, en beslis ik toch maar verder te gaan. En ohla... wat ik nu haat aan scholen, nl. examens/evaluaties, doe ik zelf later anderen aan... . Ik ben echt een raar mens :headbang: .
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 10 jan 2016 14:22

Beeld u eens in dat je hoe dan ook niet fatsoenlijk kunt meedraaien in deze prestatiemaatschappij, ook al doe je nog zo je best. Je werkt, je probeerd, je geeft alles wat je hebt, en nog is dat niet genoeg. Dus noodgedwongen wend je je dan maar tot een banaal "aangepast traject" waarin je eigenlijk voor de rest van je leven moet onderpresteren, gewoon omdat je toevallig met je vaardigheden en beperkingen overal tussenin valt en dat traject nog de beste optie is. Ergens weet je goed genoeg dat je meer te bieden hebt. Je krijgt het er alleen niet uit! :emo:

Sorry, dat moest er eventjes kwijt.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 11 jan 2016 16:02

Vanwege een grote actualiteitsvraag op m'n examen Historische Kritiek morgen het wereldnieuws wat extra in de gaten aan het houden (hoewel ik dat sowieso wel probeer te doen)...

Los van het nieuws zelf, comment-secties doen me echt de hoop in de mensheid verliezen, of het nu op BBC World, Al Jazeera, of elke nieuwssite van hier, en of het nu van een links, centrum of rechtse bron is, overal zoveel blinde haat en debiliteit dat ik echt iets heb krijg van "fuck it, het is hopeloos, tijd om nog wat misanthropischer te worden".
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 11 jan 2016 16:11

Een primer delen dus de helft van de primer in een andere stomme pot moeten doen om mee te nemen op reis.
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 11 jan 2016 22:29

De Trams/De Lijn in Gent. In die vier maanden in Gent hebben ze quasi nog nooit gemarcheerd zoals ze zouden moeten. Djeeezus, hemeltergend traag en vertraagd, nul de botten informatie, constant geprutst met die vervoersbewijzen of geen beetje voeling met de klant/gebruiker.

Wat mis ik de MIVB... Dat ze hier maar eens een filiaal opstarten.
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Bericht door Loesbloem » 11 jan 2016 23:19

Reuel schreef:De Trams/De Lijn in Gent. In die vier maanden in Gent hebben ze quasi nog nooit gemarcheerd zoals ze zouden moeten. Djeeezus, hemeltergend traag en vertraagd, nul de botten informatie, constant geprutst met die vervoersbewijzen of geen beetje voeling met de klant/gebruiker.

In Gent kun je quasi alles met de fiets doen, Reuel! Ik ben er vrijwel zeker van dat je vlugger en minder gefrustreerd ter plaatse zal zijn!

OT: Ik heb al 4 truien aan en nog koud :cry2:

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 12 jan 2016 08:45

Loesbloem schreef:
Reuel schreef:De Trams/De Lijn in Gent. In die vier maanden in Gent hebben ze quasi nog nooit gemarcheerd zoals ze zouden moeten. Djeeezus, hemeltergend traag en vertraagd, nul de botten informatie, constant geprutst met die vervoersbewijzen of geen beetje voeling met de klant/gebruiker.

In Gent kun je quasi alles met de fiets doen, Reuel! Ik ben er vrijwel zeker van dat je vlugger en minder gefrustreerd ter plaatse zal zijn!

Gent is een ideale fietsstad, mede door de continue drukte, de alom vertegenwoordigde tramsporen en de authentieke kasseitjes. -.-
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 12 jan 2016 09:01

Pancake schreef:
Loesbloem schreef:

Gent is een ideale fietsstad, mede door de continue drukte, de alom vertegenwoordigde tramsporen en de authentieke kasseitjes. -.-
Over Gent en fietsen valt veel te zeggen ^^.
Aan de ene kant vind ik een fiets geweldig omdat je er zo zelfstandig overal naar toe kan mee trekken zonder dat je afhankelijk bent.
Aan de andere kant... Al één keer aangereden, gelukkig zonder ernstige gevolgen.
Zoals gezegd van die vrij toffe tramsporen overal, waar je in terecht kan komen.
Dan nog straten waarvan ik niet wist dat je er met je fiets niet in mocht, euh hellow politie :blush: :whistle: :awkward:
En al een paar keer gedacht 'waauw ik leef nog :kroon2: '
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Lin
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lin » 12 jan 2016 12:45

Een lijn van gestorven pixeltjes deelt mijn computerscherm doormidden. Asymmetrisch. Wenen.
Van alle beklemmingen is déjà-vu de wreedste.
Tom Lanoye - Het derde huwelijk

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 12 jan 2016 17:33

Robbe schreef:
Pancake schreef:
Loesbloem schreef:

Over Gent en fietsen valt veel te zeggen ^^.
Aan de ene kant vind ik een fiets geweldig omdat je er zo zelfstandig overal naar toe kan mee trekken zonder dat je afhankelijk bent.
Aan de andere kant... Al één keer aangereden, gelukkig zonder ernstige gevolgen.
Zoals gezegd van die vrij toffe tramsporen overal, waar je in terecht kan komen.
Dan nog straten waarvan ik niet wist dat je er met je fiets niet in mocht, euh hellow politie :blush: :whistle: :awkward:
En al een paar keer gedacht 'waauw ik leef nog :kroon2: '
In Gent moet je als fietser vooral goed je weg weten te kiezen, zo weet je de meeste kasseien, tramsporen en gevaarlijke punten te vermijden. Mijn trajectje 's morgens doorheen de spits heeft me soms ook wel een ninja-gevoel, maar voor de rest valt het eigenlijk wel allemaal goed mee. Je moet als fietser (euh, als iemand in het verkeer tout court) vooral niet proberen snel te fietsen. Veel veiliger en veel minder ergernissen.
(en ik ben blij dat ik niet op die stinkbussen moet zitten, die doen er vijf keer zo lang over, en ze stinken).
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 12 jan 2016 17:35

Zal ik onthouden :p Gelukkig moet ik niet vaak pal in het centrum fietsen.

Ot: een k*texamen, twintig euro kwijt door een Fortis-storting probleem bij een van hun machines en een werkgever/consultant die moeilijk doet en op het randje staat van mij te ontslaan. :evil:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 13 jan 2016 09:38

Hombie schreef:Vanwege een grote actualiteitsvraag op m'n examen Historische Kritiek morgen het wereldnieuws wat extra in de gaten aan het houden (hoewel ik dat sowieso wel probeer te doen)...
Historische Kritiek :lovesigh:

De Lijn marcheert nooit. Zelfs hun app niet. :roll: En het zal er niet op beteren de komende jaren. Openbaar vervoer is in Vlaanderen geen prioriteit meer.

MIVB is inderdaad stukken beter. :lovesigh: Of De Lijn zou eens moeten gaan kijken bij de RATP in Parijs of de GVB in Amsterdam.
Fluctuat nec mergitur

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017

Bericht door TylerXD » 13 jan 2016 22:06

Ik krijg soms echt geen hoogte van mijn lerares Nederlands en mijn frustraties voor haar lijken van dag tot dag erger te worden. Dat ze ons opzadelt met bergen werk, tot daar aan toe, maar dat het voor haar blijkbaar nooit goed genoeg is, dat ze ongelooflijk opvallend partijdig is (gelukkig kan ik niet al te veel verkeerd doen bij haar, maar dan nog), dat ze altijd haar gelijk weet te halen op de een of andere manier (ook al is ze soms verkeerd) ... Steeds meer en meer leerlingen hebben geen zin om nog langer voor haar te presteren en dat is te merken aan de gemiddeldes in vergelijking met 2 jaar geleden (toen we haar voor de eerste keer hadden).
Een situatie die zich onlangs heeft voorgedaan:
Lerares: "We gaan het hebben over de genres van deze roman. A is een genre.
Enkele lessen later:
Leerling: "Mevrouw, A is toch een genre van deze roman, hé?"
Lerares: "Neen, A kan geen genre zijn."
*Iedereen verbetert zijn/haar notities*
Op de test:
Ze vroeg iets over de vorm van de roman. Ik schrijf in mijn antwoord iets over A, rekeninghoudend met het feit dat het geen genre is.
Verbetering: A = genre =/= vorm
Wat is het nu?
Ik wil niet beweren dat mijn antwoord helemaal juist was, maar haar verbetering is ook niet bepaald correct.

*Zucht* Langs de ene kant wil geen bal meer doen voor dat vak, maar langs de andere kant wil ik dat ook niet.
Nog een half jaar en ik ben van haar af voor de rest van mijn leven!

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 14 jan 2016 01:12

TylerXD schreef:Ik krijg soms echt geen hoogte van mijn lerares Nederlands en mijn frustraties voor haar lijken van dag tot dag erger te worden. Dat ze ons opzadelt met bergen werk, tot daar aan toe, maar dat het voor haar blijkbaar nooit goed genoeg is, dat ze ongelooflijk opvallend partijdig is (gelukkig kan ik niet al te veel verkeerd doen bij haar, maar dan nog), dat ze altijd haar gelijk weet te halen op de een of andere manier (ook al is ze soms verkeerd) ... Steeds meer en meer leerlingen hebben geen zin om nog langer voor haar te presteren en dat is te merken aan de gemiddeldes in vergelijking met 2 jaar geleden (toen we haar voor de eerste keer hadden).
Een situatie die zich onlangs heeft voorgedaan:
Lerares: "We gaan het hebben over de genres van deze roman. A is een genre.
Enkele lessen later:
Leerling: "Mevrouw, A is toch een genre van deze roman, hé?"
Lerares: "Neen, A kan geen genre zijn."
*Iedereen verbetert zijn/haar notities*
Op de test:
Ze vroeg iets over de vorm van de roman. Ik schrijf in mijn antwoord iets over A, rekeninghoudend met het feit dat het geen genre is.
Verbetering: A = genre =/= vorm
Wat is het nu?
Ik wil niet beweren dat mijn antwoord helemaal juist was, maar haar verbetering is ook niet bepaald correct.

*Zucht* Langs de ene kant wil geen bal meer doen voor dat vak, maar langs de andere kant wil ik dat ook niet.
Nog een half jaar en ik ben van haar af voor de rest van mijn leven!
Lang leve leerkrachten middelbaar, da's pure roulette, en sommige zijn ronduit crap in hun werk. Maar dan ook echt niet geschikt om leerkracht te zijn.
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 14 jan 2016 01:18

Ik ben nu al tijdje van het middelbaar af, maar met leerkrachten moet je geluk hebben. Soms waren er dingen waar ik super goed in ben, maar de leerkracht liet me uitschijnen dat ik het niet kon, puur omdat het om meer subjectieve vakken ging.
Omgekeerd ook: ik ben absoluut niet goed in wiskunde, maar onze leerkracht in het derde en vierde was zo'n toffe, lakse knul dat iedereen zonder wiskundeknobbel probleemloos een superresultaat haalde ( door op voorhand 20 vragen op te stellen waarvan hij er dan 10 op het examen stelde, moest je gewoon het antwoord even uit het hoofd leren).
Maar het heeft een diepere impact dan je zou kunnen denken hoor. Ik denk jaren nadien nog steeds terug aan bepaalde leerkrachten en kan het nu beter plaatsen. Die zaten gewoon niet goed in hun vel, maar toen nam ik dat heel persoonlijk op.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 14 jan 2016 15:57

Je moeten laten doen, omdat je maar student bent en je nog punten moet krijgen van mensen tegen wie je iets wil zeggen, dat het al zover komt dat ik me laat doen :(

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 14 jan 2016 16:41

Dat had ik dus ook. Ik dacht: ik wil nooit mijn jaar overdoen, dus zwijg ik, onderga ik en groei ik uit tot een brave burger die allesbehalve assertief is. Sommige leerlingen waren dan weer heel authentiek, volledig zichzelf, gingen in discussie md leraren en ook al waren ze intelligent, dat had soms nare gevolgen voor hun jaar.

Gesloten