Moslim gay zoekt "vriendin"

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Fmylife
New user
New user
Geslacht: Man

Moslim gay zoekt "vriendin"

Bericht door Fmylife » 26 mar 2015 20:03

Euhm hey , ik ben een moslim ,17 jaar ( regio : Sint-Niklaas) die spijtig genoeg gay is.
In de islam mag je niet gay zijn , alé je mag wel gay zijn maar je mag er niet op in gaan.
Dus probeer ik zo goed mogelijk die gevoelens weg te werken maar dat gaat niet altijd even makkelijk .
Ik heb nog nooit iets me een gast gedaan ofzo ( als iemand zich da afvroeg ) en eigenlijk ook niet met een meisje.
Maarja , mijn vraag is nu eigenlijk (gaat een beetje raar klinken) of dat er hier een paar lesbo's zitten xD die nog in de kast zijn .
ik zoek dus een lesbo om een "relatie" mee te beginnen.
Eigenlijk gewoon omdat ik te veel stress begin te krijgen en bang ben dat mensen het door gaan hebben, want ik ben nog nooit in een relatie geweest en mensen vragen me dan ook waarom ik zo lang single ben en ze bemoeien gwn te veel.
En ik wil ook niet met een meisje in een relatie gaan en gebruik van haar maken en ik denk ook dat ik da wa ongemakkelijk zou vinden als ik haar moest kussen enzo.
Dus daarom een lesbo , dan kunne we gwn lekker faken en geen stress hebben.
Haha sorry als dit wat een raar berichtje was xD .
Dus als hier een lesbo ofzo zit regio Sint Niklaas stuur maar een berichtje ofzo en dan kunnen we chatte .

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Re: Moslim gay zoekt "vriendin"

Bericht door Reuel » 26 mar 2015 20:53

Inderdaad een berichtje met een vreemde vraag. :p En ik vrees dat weinig mensen hier op dit forum er een antwoord op weten...

Het lijkt me een idee dat je eens een kijkje neemt op Merhaba. Die mensen gaan waarschijnlijk een pak beter kunnen antwoorden op vragen specifiek over holebiseksualiteit e.d. bij mensen met roots in diversere culturele achtergrond. Als ik me niet vergis hebben ze daar ook een forum!
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 26 mar 2015 21:21

Fmylife schreef:En ik wil ook niet met een meisje in een relatie gaan en gebruik van haar maken en ik denk ook dat ik da wa ongemakkelijk zou vinden als ik haar moest kussen enzo.
Ik vind dit serieus heel lief :)
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 27 mar 2015 15:38

Reuel schreef:Het lijkt me een idee dat je eens een kijkje neemt op Merhaba. Die mensen gaan waarschijnlijk een pak beter kunnen antwoorden op vragen specifiek over holebiseksualiteit e.d. bij mensen met roots in diversere culturele achtergrond. Als ik me niet vergis hebben ze daar ook een forum!
Ook interessant om te weten:
Merhaba schreef:Van 19 maart tot 21 mei trekt Merhaba langs zeven Vlaamse steden met Roots & Wings – een ingetogen documentaire met in de hoofdrol vier jonge holebi’s van Marokkaanse origine. Een reeks aangrijpende maar hoopvolle getuigenissen over verlangens en verzuchtingen, over familiale verbondenheid en onvoorwaardelijke liefde. Een dapper portret van vier jonge mensen die erin geslaagd zijn hun vleugels uit te slaan zonder hun wortels te verliezen.
Na de vertoning volgt een nabespreking met (ervarings)deskundigen en publiek.
Er is een evenement op Facebook met de verschillende data en locaties.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Salsa-dude

Bericht door Salsa-dude » 28 mar 2015 13:24

nevermind
Laatst gewijzigd door Salsa-dude op 28 mar 2015 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Koen1989
Regular user
Regular user

Bericht door Koen1989 » 28 mar 2015 16:32

quantum schreef:
Fmylife schreef:En ik wil ook niet met een meisje in een relatie gaan en gebruik van haar maken en ik denk ook dat ik da wa ongemakkelijk zou vinden als ik haar moest kussen enzo.
Enorm lief :) En ik hoop dat je snel een oplossing vindt! Ik duim heel hard mee!
If I'm honest, I have to tell you I still read fairy tales. And I like them best of all.
- Audrey Hepburn

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 28 mar 2015 16:55

Salsa-dude schreef:Is wel beetje schijnheilig om je voor te doen als een hetero :)
Het is niet voor iedereen even evident om zich openlijk te uiten als holebi, zoals je uit het bericht van de TS wel kan opmaken. Graag een beetje respect dus naar elkaar toe.
Come quickly, I'm tasting stars!

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 28 mar 2015 23:23

Koen1989 schreef:
quantum schreef:
Enorm lief :) En ik hoop dat je snel een oplossing vindt! Ik duim heel hard mee!
Ik heb ook geen pasklaar antwoord maar net zoals de anderen vind ik dit ongelofelijk lief en bedachtzaam van jou. Kop op, je hebt je weg al naar dit forum gevonden en dat is al een hele stap én het zit hier vol met mensen die je willen helpen met raad en daad in het nemen van alle andere stappen! :grouphug:
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

Fmylife
New user
New user

Bericht door Fmylife » 29 mar 2015 18:30

Coincidence schreef:
Salsa-dude schreef:Is wel beetje schijnheilig om je voor te doen als een hetero :)
Het is niet voor iedereen even evident om zich openlijk te uiten als holebi, zoals je uit het bericht van de TS wel kan opmaken. Graag een beetje respect dus naar elkaar toe.
Hoezo schijnheilig ?
Ik wordt Liever niet kapot geslagen door men 50 nonkels xD , en het is nie alsof Ik op seksdate's ga met oude mannen ofzo eh #Virgin.
Maar Ik ga geen drama doen xD Yolo , nog een prettige dag. Xxx

ThvLa

Bericht door ThvLa » 01 apr 2015 02:01

Dat zegt dus veel over de normen en waarden binnen de Islam - zucht. Maarja dat is een ander verhaal... Ik vind het gewoon erg dat je jezelf niet mag zijn. Veel moed toegewenst alvast!

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 01 apr 2015 15:24

Wel, er zijn genoeg moslims die ook homo zijn, maar ik begrijp jouw probleem. Een valse relatie of vals huwelijk kan geen oplossing bieden, het verergert alleen maar de situatie. Als één van de twee toch een beetje bi is en toch verliefd wordt dan worden er harten verscheurd. Het ontbreken van tederheid zal al snel problemen geven.
Trouwens je bent niet de enige moslim met dit probleem lopen er vele rond: http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Pride (Dit is een voorbeeld van een pride in een moslim land.)

De beste optie lijkt me (om eerst alleen te gaan wonen en) dan met je moeder er over praten. Hoe oud ben je allereerst, als je nog minderjarig bent zou ik er eerst even met CLB erover praten, als je niet meer naar school gaat kan je er met een maatschappelijk werkster of psycholoog erover praten. Wat ook mogelijk is erover praten met een vriendin.
In ieder geval het is ten sterkste afgeraden om in een leugen te gaan leven, ik ken de Koran niet goed genoeg, maar het lijkt me toch dat de Koran leugens en bedrog afkeurt.

Het beste wat je kan is je voorbereiden om de klappen te incasseren, die zullen er hoe dan ook komen tenzij ze het gewoon allemaal aanvaarden. De kans lijkt me klein dat jouw ouders je ineens niet graag meer zullen zien.

PS: Je gaat gewoon verder met je geloof, maar je bent ook open over het homo zijn.

Fmylife
New user
New user

Bericht door Fmylife » 02 apr 2015 01:50

Darkcrow schreef:Wel, er zijn genoeg moslims die ook homo zijn, maar ik begrijp jouw probleem. Een valse relatie of vals huwelijk kan geen oplossing bieden, het verergert alleen maar de situatie. Als één van de twee toch een beetje bi is en toch verliefd wordt dan worden er harten verscheurd. Het ontbreken van tederheid zal al snel problemen geven.
Trouwens je bent niet de enige moslim met dit probleem lopen er vele rond: http://en.wikipedia.org/wiki/Istanbul_Pride (Dit is een voorbeeld van een pride in een moslim land.)

De beste optie lijkt me (om eerst alleen te gaan wonen en) dan met je moeder er over praten. Hoe oud ben je allereerst, als je nog minderjarig bent zou ik er eerst even met CLB erover praten, als je niet meer naar school gaat kan je er met een maatschappelijk werkster of psycholoog erover praten. Wat ook mogelijk is erover praten met een vriendin.
In ieder geval het is ten sterkste afgeraden om in een leugen te gaan leven, ik ken de Koran niet goed genoeg, maar het lijkt me toch dat de Koran leugens en bedrog afkeurt.

Het beste wat je kan is je voorbereiden om de klappen te incasseren, die zullen er hoe dan ook komen tenzij ze het gewoon allemaal aanvaarden. De kans lijkt me klein dat jouw ouders je ineens niet graag meer zullen zien.

PS: Je gaat gewoon verder met je geloof, maar je bent ook open over het homo zijn.
Merci iedereen voor de berichten ,
En ik weet dat een valse relatie niet ideaal is maar ik weet niet wat ik anders kan doen , ik mag niet in een relatie met een man gaan dusjaa...
Ik weet gewoon nie wa ik met men leven ga doen, ik kan moeilijk heel men leven alleen blijven eh , dan gaan mensen zeker iets door hebben en dan ga ik zelf ook depri worden denk ik.
En of terwijl is het gay zijn of terwijl islam , je kunt niet moslim zijn en tegelijk in een relatie met een man zijn of seks hebben met een man ofzo .
En door men homoseksualiteit ben ik de laatste tijd ook aan god aan het twijfelen , ik bid wel nog enzo maar ik begrijp niet waarom hij iemand gay zou maken en da dan zou verbieden.
Das gwn om zot van te worden.
En ik weet niet of ik het men ouders zou vertellen, men pa zou er denk ik nog oke mee zijn (Hij is niet gelovig) maar men ma denk ik niet, ze zou teveel drama doen.
En ik wil ook niet vuil bekeken worden, ik kan het niet eens luidop zeggen dat ik gay ben dus laat staan tegen iemand anders.

Maar ik ga stoppen met de drama , nog eens bedankt voor de berichten en een prettige dag.

tip

Bericht door tip » 02 apr 2015 11:01

Het helpt misschien niets aan je situatie, maar misschien fijn om eens te kijken hoe anderen er mee omgaan?
http://uitdekast.kro.nl/seizoenen/3/afl ... 19-03-2013

Succes ermee! Hopelijk vind je een mooie middenweg.
Waarbij je voor jezelf kan kiezen, zonder al te veel strubbelingen in de familie. Komt wel goed!

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 02 apr 2015 19:01

Darkcrow schreef:Wel, er zijn genoeg moslims die ook homo zijn, maar ik begrijp jouw probleem. Een valse relatie of vals huwelijk kan geen oplossing bieden, het verergert alleen maar de situatie. Als één van de twee toch een beetje bi is en toch verliefd wordt dan worden er harten verscheurd. Het ontbreken van tederheid zal al snel problemen geven.

Dit bericht was ongetwijfeld goed bedoeld, maar is veel te naïef. Er zijn heel wat verstandshuwelijken en dat kan echt wel een goede tussenoplossing zijn. Als ik trouwens zo rond me heen kijk, en dus veel verder dan de moslimgemeenschap, groeit de meerderheid van de huwelijken na lange tijd uit tot een 'verstandshuwelijk'. Het feit dat de topicstarter aan een toekomstige partner wel die eerlijkheid wil geven, is al heel wat.
Bewonderingswaardig dat je zo tegen leugens en bedrog bent, maar je moet nog in staat zijn om te kunnen leven. Ik wil de kost niet geven aan iedere gelovige (moslim, christen, jood,..) die ooit gelogen en bedrogen heeft. Mensen zijn ook maar mensen. Je zou trouwens perfect kunnen stellen dat Allah een God van oneindige liefde is en je uiteindelijk ook met je (op het eerste gezicht) gebreken zal omarmen. Er bestaan honderden interpretaties van alle heilige boeken of religieuze tradities, ook van de koran, hadith en sunnah. De meest duurzame en constructieve interpretaties zijn steeds degene die menselijkheid accepteren.

Verder is Turkije (nog altijd) een seculier land en heeft een redelijk aparte politieke geschiedenis tegenover andere landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika (of andere landen met een moslimmeerderheid), waardoor het niet meteen het handigste voorbeeld is om aan te halen.

Aan de topicstarter zou ik vooral willen aanraden om echt contact op te nemen met Shouf Shouf (Antwerpen) en/of Merhaba (Brussel)! Je kan er met je vragen terecht én mensen met een gelijkaardige problemen ontmoeten. Natuurlijk kan je ook proberen bij het CLB, maar wees er dan ergens in je achterhoofd op voorbereid dat ze wat verkrampt kunnen zijn door je vraag. Een holebi-identiteit en een anders religieuze (culturele) achtergrond, kan te specifiek en onbekend terrein zijn, denk ik. Maar probeer, je geheim kan ook een impact hebben op je schoolwerk en dan zou het wel handig zijn dat je school toch op de hoogte is.
Ik begrijp dat je je geloof meer en meer in vraag stelt, maar holebi zijn én moslim is niet per definitie uitgesloten.

edit: Om je een voorbeeld te geven dat het niet altijd zo zwart-wit hoeft te zijn. Bij de, bijzonder triestige, moord op Ihsane Jarfi gaf zijn vader die islamleerkracht is, te kennen dat zijn zoon altijd zijn zoon is gebleven. En de steunreacties uit de moslimgemeenschap waren talrijk.
Probeer eerst Merhaba en/of Shouf Shouf aan te spreken, om je daar wat te sterken. En dan kan je hulp en tips vragen om, als je dat wil, een voorzichtig gesprek aan te gaan met je vader. Aangezien hij het meest toegankelijk lijkt. Neem je tijd om te bekomen van dat gesprek. Daarna kan je verder gaan met je moeder als je dat wil.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 02 apr 2015 19:35

Mirza schreef:Aan de topicstarter zou ik vooral willen aanraden om echt contact op te nemen met Shouf Shouf (Antwerpen) en/of Merhaba (Brussel)! Je kan er met je vragen terecht én mensen met een gelijkaardige problemen ontmoeten. Natuurlijk kan je ook proberen bij het CLB, maar wees er dan ergens in je achterhoofd op voorbereid dat ze wat verkrampt kunnen zijn door je vraag. Een holebi-identiteit en een anders religieuze (culturele) achtergrond, kan te specifiek en onbekend terrein zijn, denk ik. Maar probeer, je geheim kan ook een impact hebben op je schoolwerk en dan zou het wel handig zijn dat je school toch op de hoogte is.
Ik begrijp dat je je geloof meer en meer in vraag stelt, maar holebi zijn én moslim is niet per definitie uitgesloten.

edit: Om je een voorbeeld te geven dat het niet altijd zo zwart-wit hoeft te zijn. Bij de, bijzonder triestige, moord op Ihsane Jarfi gaf zijn vader die islamleerkracht is, te kennen dat zijn zoon altijd zijn zoon is gebleven. En de steunreacties uit de moslimgemeenschap waren talrijk.
Probeer eerst Merhaba en/of Shouf Shouf aan te spreken, om je daar wat te sterken. En dan kan je hulp en tips vragen om, als je dat wil, een voorzichtig gesprek aan te gaan met je vader. Aangezien hij het meest toegankelijk lijkt. Neem je tijd om te bekomen van dat gesprek. Daarna kan je verder gaan met je moeder als je dat wil.
² :adore: Ik kan je ook niet genoeg aanmoedigen om Shouf Shouf en/of Merhaba te contacteren, Fmylife! Op die manier kom je rechtstreeks in contact met mensen die geloof en geaardheid combineren en daar al dan niet mee worstelen/geworsteld hebben.
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Gesloten