jongens of meisjes ? ik weet het niet

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
afropinguin
New user
New user
Geslacht: Vrouw

jongens of meisjes ? ik weet het niet

Bericht door afropinguin » 07 mar 2015 16:39

Ik ben een meisje van 17 j, Ik ben altijd al verliefd geweest op jongens maar de laatste 2 jaar interesseren jongens mij steeds minder.
Ik krijg steeds meer intresse in meisjes. Ik weet het op dit moment zelf niet zo goed meer!
Heeft iemand tips om jezelf op dit vlak beter te leren kennen, te ontdekken wie je zelf bent en wat je wilt?
En het belangrijkste: Hoe vertel ik dit best aan andere mensen? en waneer doe ik dit het best? Op dit moment weet niemand maar dan ook niemand hier van!

Coincidence
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: jongens of meisjes ? ik weet het niet

Bericht door Coincidence » 07 mar 2015 17:43

Je kunt het niet forceren om jezelf beter te leren kennen op dat vlak, zoiets komt gewoon met de tijd. Tijd brengt raad zeggen ze. Wel, zekerheid komt hier ook wel met de tijd.
Dat je er nu onzeker over bent is niet meer dan normaal: dit is de 'twijfelperiode' die bijna elke holebi (en wie weet hoeveel hetero's ;)) wel heeft meegemaakt. Bij de ene komt die vroeger dan bij de andere, en bij de ene duurt die langer dan bij de andere..
Je zou eens met een meisje kunnen experimenteren op seksueel vlak door wat te kussen e.d., maar dit kan evengoed voor alleen maar meer verwarring zorgen. Dus ik zou zeggen: volg je hart, doe waar je je goed bij voelt en vooral: blijf jezelf!

Hoe je dit aan anderen vertelt is iets dat je voor jezelf moet uitmaken. Er zijn 1001 manieren om het te vertellen. Dus opnieuw: doe het op een manier waar jij je goed bij voelt. Dat hoeft ook niet direct. Je kunt misschien best wachten tot je helemaal zeker bent over jezelf, je gevoelens, wie je bent,.. alvorens het aan iedereen te vertellen. Misschien kan je wel al met een goede vriend(in) of andere vertrouwenspersoon praten over je gevoelens en twijfels op dit moment? Die zullen je er zeker en vast in proberen steunen en naar je luisteren. Dat kan altijd helpen en eventueel zelfs voor verheldering zorgen. Zo niet, zorgt het sowieso wel voor opluchting. ;)
Come quickly, I'm tasting stars!

iamagirl
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door iamagirl » 07 mar 2015 22:01

Idd niks forceren je komt er uiteindelijk wel achter maar dit heeft tijd nodig :) ik zit in dezelfde situatie en ik laat het gewoon op mij afkome ik zie wel waar het afloopt :D

Barry
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Barry » 05 apr 2015 22:08

je moet jezelf de tijd gunnen om te ontdekken wat je nu effectief het leukst vindt en waar je, je het beste bij voelt. zijn dat jongens, goed, zijn dat meisjes, dan is het ook goed. mij lijkt het wel altijd handig als je met iemand over je twijfels kan praten, dus ik zou je beste vriendin of vriend in vertrouwen nemen. het helpt altijd als je tijdens de moeilijke momentjes met iemand erover kan praten. veel succes in je zoektocht nog. je geraakt er wel uit!

Gesloten