De eerste stap?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Dubio
New user
New user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

De eerste stap?

Bericht door Dubio » 24 feb 2015 19:42

Hallo,

Ik ben een meisje, 20 jaar oud, en ik ben bijna honderd procent zeker dat ik biseksueel ben al zijn er nog altijd twijfels. Als ik moet uitleggen waarom die er zijn, wordt dit bericht te lang dus laat ik het er even tussenuit.
Het ding is dat ik er in het 'echte' leven nog met niemand over heb gepraat. Er ligt wel al een tijdje een brief op mijn nachtkastje, gericht aan mijn beste vriendin, waarin ik het haar vertel met de nodige uitleg erbij maar ik heb tot nu toe nog niet de moed gehad die aan haar te overhandigen. Ik heb ergens het gevoel dat ze het niet volledig zou begrijpen. Waarschijnlijk is dit onterecht maar toch zit ik ermee.
Daarnaast ben ik in mijn leven nog nooit écht verliefd geweest. Ik voel me wel aangetrokken tot bepaalde meisjes of jongens maar echte gevoelens komen er nooit bij kijken. Ik heb wel al eens een relatie gehad (met een jongen) maar ook dan bleven de gevoelens weg.
Deels hierdoor heb ik moeite om zeker te zijn over mijn geaardheid.
Het is niet dat ik echt een label nodig heb van 'ik ben biseksueel' en het maakt me niet uit of ik met een meisje of een jongen eindig, als die persoon me maar gelukkig maakt. Maar mijn gedachten hierover maken me langzaam gek.
Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik met dit bericht wil bereiken. Het moest er gewoon even uit, denk ik.

Dubio.

Barry
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: De eerste stap?

Bericht door Barry » 24 feb 2015 21:14

je mag hier altijd je hartje luchten. ;)

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 24 feb 2015 21:55

Ik herken mij hier wel ergens in dus je bent niet alleen :)

Dubio
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Dubio » 24 feb 2015 22:05

Het doet wel deugd om het van me af te kunnen schrijven. Maar erover praten is altijd beter, natuurlijk :)
Hopelijk vind ik ergens deze week nog de moed om het er met mijn vriendin over te hebben.
En het is fijn om te weten dat ik niet de enige ben die hiermee zit :)

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 25 feb 2015 02:26

Ik zou zeggen: gewoon ervoor gaan! Stap op ja vriendin af, raap al je moed bij elkaar en vertel het haar gewoon (of geef de brief af). Gewoon doen! Het lijkt heel veel, maar achteraf gezien is het eigenlijk zo snel gebeurd. En als de reacties positief en enthousiast zijn, is het eens zo leuk. Ik heb trouwens nog nooit een negatieve reactie gekregen hoor. Het kan altijd natuurlijk, maar de kans is klein. Zeker als het zo'n goede vriendin is, zou ik niet weten waarom ze het niet helemaal zou begrijpen. Maar meestal voel je dat natuurlijk zelf wel aan, jij kent immers je eigen vrienden het best. Ik kon op voorhand ook telkens goed voorspellen wie hoe zou reageren. Soms waren de reacties nog leuker dan verwacht!

Ik vond in het begin het idee om me te outen ook beangstigend. Niet dat mensen het niet van me mochten weten, maar het idee dat ik voor mijn vrienden en ouders plots verder door het leven zou gaan als een homo, leek me ergens raar. Gewoon omdat ik tot dan toe anders gewoon was. Ik was ook totaal niet bang voor negatieve reacties uit mijn omgeving, maar het idee voelde gewoon vreemd aan. Ongeveer als moest ik met mijn ouders praten over een crush van mij, dat zou ik ook raar vinden.
Uiteindelijk was het helemaal niet raar. Misschien de eerste dagen even bij mijn ouders, maar niemand doet nu anders tegen me dan voordien en ik doe ook niet anders. Ik voel me enkel vrijer en opgeluchter.

En als je wat schrik hebt voor 'het gesprek', of je weet niet goed wat zeggen of hoe het te vertellen: geen schrik! Meestal reageren ze erg positief en komen er direct allerlei vragen: "Hoelang wist je het al?" "Heb je al een lief?" "Hoe heb je het dan ontdekt?"... Want uiteindelijk is het voor je vriendin – en andere vrienden – ook iets compleet nieuw dat ze van je weten. Dus dat gesprek loopt meestal wel z'n gangetje, don't worry. ;)

Dus mijn raad: niet twijfelen, gewoon doen! En houd ons op de hoogte hé. :)
Come quickly, I'm tasting stars!

Dubio
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Dubio » 26 feb 2015 20:26

Ik heb vandaag de moed gevonden om er met mijn beste vriendin over te hebben en ze was zeer begripvol.
Het lucht inderdaad echt op, ze heeft zelfs voorgesteld om misschien samen naar een holebibar ofzo te gaan (:

Bedankt voor jullie berichtjes en jullie goede raad! :)

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 26 feb 2015 21:00

Dubio schreef:Ik heb vandaag de moed gevonden om er met mijn beste vriendin over te hebben en ze was zeer begripvol.
Het lucht inderdaad echt op, ze heeft zelfs voorgesteld om misschien samen naar een holebibar ofzo te gaan (:

Bedankt voor jullie berichtjes en jullie goede raad! :)
Oh super! Zie je wel! :D Goed gedaan! En kei leuk dat ze mee wil naar een holebibar. Dat zei één van mijn beste vriendinnen destijds ook.

Nog veel succes met de volgende coming-outs!
Come quickly, I'm tasting stars!

afropinguin
New user
New user

Bericht door afropinguin » 07 mar 2015 17:20

de eerste stap is de moeilijkste maar eens je die gezet hebt kan je alleen maar trots zijn op jezelf!!

Gesloten