Amaaaaai (op janetterige toon) hier is weinig gepost vandaag.
Pff de lange lesdag zit erop. Vermoeiend! De meeste lectoren nemen geen pauze en ik moest suuuuper dringend naar het toilet. Maar ik dierf niet zomaar gewoon even gaan en dierf het ook niet zo vragen. Da's zo middelbaarachtich (
"mevrouw, mag ik naar de wc gaan?"). Dan was er een moment dat ze iets aan het opzoeken was en ik begon te twijfelen tussen wel gaan en het even tegen haar zeggen als ik haar passeer, of nog 3 kwartier uithouden.

Maar net dan kwam de verlossende vraag van een medestudent die vroeg of hij ondertussen even naar de wc kon.

Bleek dat de lector ook dringend moest en ze ging dan ook maar ineens mee.
Frans was verschrikkelijk. Direct oefeningen maken zonder boek en zonder dat we eerst theorie kregen.

Het is wel bijna 4 jaar geleden dat ik nog Frans kreeg! En we moeten om de week 5 minuten per persoon in het Frans praten in groepje met de lector erbij, waarvan soms ook een presentatie van 5 minuten.

Ik moet tegen donderdag al ineens keiveel oefeningen maken (nog steeds zonder theorie) en dat zal trouwens elke week zoveel huiswerk zijn. Én onze lector is een francophone. Dus die praat gelijk een sneltrein en ik versta er maar de helft van. Dit gaat een moeilijk vak worden. Gelukkig kan ik nog goed begrijpen wat ik in het Frans lees.