Oneerlijk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Bonyweather
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Oneerlijk

Bericht door Bonyweather » 29 dec 2014 23:21

Ik vind het soms zo oneerlijk.
Het zou zo gemakkelijk kunnen zijn voor mij om een jongen te ontmoeten, even te daten en er een relatie mee te hebben.
Maar een meisje ontmoeten? Oh nee, van gemakkelijk is er hier geen sprake!
Hiervoor zou ik speciaal naar holebi feestjes of een café moeten gaan, om andere holebi's te ontmoeten.
Helaas (of misschien niet?) is het helemaal niet zichtbaar aan mij dat ik op meisjes val en helaas val ik op meisjes die vrouwelijk zijn.
Wat het nog eens dubbel zo moeilijk maakt. Ik vind het niet (meer) erg om lesbisch te zijn maar ik frustreer mij wel enorm hard in het feit dat het, voor mij, zeer moeilijk is om andere meisjes te leren kennen.
Het liefst van al zou ik een meisje willen leren kennen zoals ik een jongen leer kennen, toevallig tijdens het uitgaan of op de bus. Maar als ik op de bus zit, merk ik (soms) dat enkel jongens naar mij kijken - waarbij ik mij afvraag - waar zitten die meisjes??
Ik vind het niet eerlijk; aangezien ik er zeer hetero uitzie, krijg ik minder "aandacht" van meisjes en zelf heb ik geen gaydar (als dat al bestaat).
Waarom lijkt het als holebi zo'n moeilijke zoektocht terwijl het als hetero zo gemakkelijk gaat?

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Re: Oneerlijk

Bericht door Skipperke » 31 dec 2014 17:57

Hey ..
Ik vrees dat heel veel van ons jouw probleem herkennen.. Zo ik ook.
Vroeger ging ik hééél soms eens naar een fuif voor holebi's en naar babbelcafés, maar dit doe ik niet meer.
Per toeval iemand tegen komen lijkt heel moeilijk (denk ik zelf).
Aan mij kan je ook niet goed zien dat ik voor meisjes ben, dus de kans dat er een meisje op mij afstapt is heeeel klein, maar zelf zou ik ook nooit op een meisje durven afstappen.
Ik versta jouw frustratie dus heel goed :p

Misschien, als je echt mensen wil leren kennen, dat je toch eens naar activiteiten van een groep in je buurt kan gaan?

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 01 jan 2015 03:05

Ik begrijp u volledig!! Ik ben nog ni volledig uit de kast maar zoals ge zegt : sommige jongens kijke naar mij maar nooit een meisje :( oke ik zie er mss hetero uit maar sinds wanneer moet ge u klede zoals een lesbisch meisje om pas aandacht te trekke van meisjes? Ik val op vrouwelijke lesbiennes dus des te moeilijker om te zien of ze ook gay zijn :/ you are not alone!

Barry
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Barry » 01 jan 2015 13:57

het is inderdaad moeilijk om iemand te vinden in jouw geval. alles zit ook tegen. je bent lesbisch, je gaat niet uit in de holebi wereld, je valt op vrouwelijke types en je ziet er zelf ook nog eens hetero uit. ik zie maar 1 oplossing en dat is de stap zetten in het holebi gerelateerde uitgangsleven. zo heb ik ook mijn huidige vriend leren kennen. :)

Bonyweather
New user
New user

Bericht door Bonyweather » 03 jan 2015 13:12

Barry schreef:het is inderdaad moeilijk om iemand te vinden in jouw geval. alles zit ook tegen. je bent lesbisch, je gaat niet uit in de holebi wereld, je valt op vrouwelijke types en je ziet er zelf ook nog eens hetero uit. ik zie maar 1 oplossing en dat is de stap zetten in het holebi gerelateerde uitgangsleven. zo heb ik ook mijn huidige vriend leren kennen. :)
Ik heb eigenlijk geen nood om in het holebi wereldje terecht te komen maar ik voel me deels wel verplicht. En juist dat wringt een beetje! Maar ik vrees inderdaad dat er geen andere oplossing is

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 03 jan 2015 13:25

Da's allemaal zo relatief. In mijn jeugdbeweging zaten ook enkele niet-hetero's en dat was geheel toevallig. Ik ken studentenclubs die niet holebi-gericht zijn, maar waar het toch zeker 50-50 is. Ik ken bitter weinig mensen die hun lief toevallig tegen het lijf lopen. Vaak gebeurt het op feestjes waar vrienden vrienden meebrengen. En mijn heterovrienden brengen wel eens een holebi mee. En mijn holebivrienden een hetero.

Toen ik naar Leuven kwam, wou ik een nieuwe vriendengroep en zo ben ik bij &of terecht gekomen. Niet om een lief op te doen, om mijn vriendengroep uit te breiden. Maar ondertussen zit ik al vijf jaar in het 'wereldje' en echt veel lieven zijn daar niet uit voortgekomen.

In een holebionvriendelijke vriendengroep zal je ze niet tegenkomen, ze zitten in de kast of zoeken hun vrienden elders. In eender welke ander vriendennetwerk kom je er wel tegen. Dat is onvermijdelijk. Als je kijkt in het topic: waar heb je je lief leren kennen, dan antwoordt de helft een plaats die niet holebigerelateerd is. En moest dat niet zo zijn dan is dat omdat we op een holebigerelateerd medium zitten. Er zijn nog altijd meer holebi's buiten het 'wereldje' dan erbinnen.

Anne
New user
New user

Bericht door Anne » 03 jan 2015 13:54

Ik herken wel wat je beschrijft. Soms lijkt het inderdaad zo oneerlijk. Then again, het is enige echte verschil is dat het gemiddeld genomen misschien net iets meer moeite kost om iemand tegen het lijf te lopen. Als ik jou was, zou ik gewoon eens een keertje naar een activiteit/holebifuif of café gaan. Alleen, met een goede vriend/vriendin of iemand van het forum. In het beste geval maak je een paar nieuwe vrienden, in het slechtste heb je een rustige avond zetelhangen gemist. Probeer het eens. En ook: it takes more than one evening om in dat 'holebi wereldje' terecht te komen denk ik. ;)

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 05 jan 2015 14:00

Anne schreef: En ook: it takes more than one evening om in dat 'holebi wereldje' terecht te komen denk ik. ;)
Klopt! Ik ben regelmatig activiteiten mee gaan doen met een holebi-vereniging, ben lid van de flamingo's (al is het wel een beetje mijn eigen schuld dat ik amper 3x iets heb meegedaan met hen) en ga wel eens naar holebi-feestjes. Ik ben welgeteld één keer iemand toevallig tegen het lijf gelopen waarmee het echt klikte (als in: om een relatie te beginnen). :-? En dat holebi-wereldje? Ik heb geen idee waar 't is, ik maak er in ieder geval al zeker geen deel van uit! Maar dat betekent niet dat ik geen holebi's ken, dat betekent niet dat mijn hetero vrienden andere holebi's kennen met wie ze me willen koppelen... Dus vraag jezelf af: Wat verwacht ik precies te vinden? Een relatie? 't is niet omdat je meisjes tegenkomt die ook holebi zijn dat daar een relatie uit komt. :wink: Vrienden maken kan natuurlijk altijd, en dan is de kans groter dat je ook andere holebi's ontmoet, maar die kans is er ook met heterovrienden (vind ik). Plus, wie weet kom je iemand tegen die eigenlijk hetero is en toch verliefd op je wordt. Liefde is niet te plannen of te sturen!
Ik denk ook dat we die twee werelden wat minder van elkaar moeten scheiden :) Heb het altijd gek gevonden dat vele holebi's amper heterovrienden hebben, en dat ik vaak heterovrienden heb die zeggen 'wauw, ik heb nog nooit een vriendin gehad die holebi is'! Kom je als persoon niet regelmatig in contact komt met een heel diverse groep van mensen? Waarom blijven we dan toch vooral elkaar opzoeken? En dat schrijf ik dan terwijl ik zelf op een forum voor holebi's zit, besef ik net :lol:

Bon, ik ga mijn gedachtespinsels stoppen! Want op zich begrijp ik je frustratie, ik voelde me een paar jaar geleden exact hetzelfde. Aan mij zie je ook niet dat ik op meisjes val.. ik maak zelfs mee dat er op holebiactiviteiten aan me gevraagd wordt of het niet raar is om als hetero mee te komen met een vriendin die holebi is :o Ga je er normaal gezien niet van uit dat als iemand meekomt, die persoon ook holebi is? Ach ja, ik heb het geluk (of ongeluk soms) dat mijn vrienden het heel fijn vinden om aan de buitenwereld duidelijk te maken dat ik holebi ben :roll: gewoon, om me wat te plagen!

Je mag me altijd PB'en als je wilt praten :)
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 13 jan 2015 17:40

Heel gekend probleem. Ik vraag me af waar je alle Holebi's kan vinden.
Mijn grootste probleem is dat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer, en de meeste activiteiten zijn in de avond. Dan besef je wel dat ik met een probleem zit. Lommel is niet bepaalt de meest toegankelijke gemeente van België.
Ik zou het graag hebben dat ze meer activiteiten overdag zouden doen, in het weekend ofzo.

Anni

Bericht door Anni » 25 jan 2015 13:26

Ik heb echt helemaal hetzelfde probleem! Je ziet het ook niet echt aan me dat ik lesbisch ben en ik val dan ook op vrouwelijke types. :-?
en het feit dat ik niet helemaal uit de kast ben, maakt het alleen maar moeilijker natuurlijk!

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 29 jan 2015 11:25

Ik herken dit probleem, waarschijnlijk zoals de meesten. Ik stel me altijd de vraag; 'Waar zijn toch al die homo's?' Als je weet dat 5 à 10 procent holebi is, dan vraag je je af waar ze toch allemaal zitten. Ik ben al eens naar een Holebi vereniging geweest. Hier was een opkomst van 7 Holebi's. Dan vraag je je toch af waar iedereen zit. mijn gemeente telt rond de 33 000 inwoners en als je hier 5 à 10 % van neemt kom je uit op 1650 à 3300. Dit is natuurlijk voor alle leeftijdsgroepen, maar toch kan je er een ganse secundaire school mee opvullen. De enige optie dat Holebi's hebben is om via een Holebi vereniging of een Holebi café contacten proberen te vinden. Ik vind dit ook vervelend, zeker als het dichtstbijzijnde Holebi café een 65 km ver ligt.

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 29 jan 2015 12:59

Darkcrow schreef:Ik herken dit probleem, waarschijnlijk zoals de meesten. Ik stel me altijd de vraag; 'Waar zijn toch al die homo's?' Als je weet dat 5 à 10 procent holebi is, dan vraag je je af waar ze toch allemaal zitten. Ik ben al eens naar een Holebi vereniging geweest. Hier was een opkomst van 7 Holebi's. Dan vraag je je toch af waar iedereen zit. mijn gemeente telt rond de 33 000 inwoners en als je hier 5 à 10 % van neemt kom je uit op 1650 à 3300. Dit is natuurlijk voor alle leeftijdsgroepen, maar toch kan je er een ganse secundaire school mee opvullen. De enige optie dat Holebi's hebben is om via een Holebi vereniging of een Holebi café contacten proberen te vinden. Ik vind dit ook vervelend, zeker als het dichtstbijzijnde Holebi café een 65 km ver ligt.
Tja Darkcrow, ik vrees toch dat een holebi-café je beste optie is: mensen staan dan open voor kennismakingen, een babbel, plezier,... Als je vastzit aan het openbaar vervoer moet je gewoon wat flexibeler zijn; als je de laatste trein mist (of niet wilt nemen) dan neem je gewoon de eerstvolgende trein die terug naar je eindbestemming rijdt, bijna iedereen doet het zo: it's not rocket science. :D De mogelijkheden zijn, helaas voor jou, niet oneindig...
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 29 jan 2015 18:27

AmillionFaces23 schreef:
Darkcrow schreef:Ik herken dit probleem, waarschijnlijk zoals de meesten. Ik stel me altijd de vraag; 'Waar zijn toch al die homo's?' Als je weet dat 5 à 10 procent holebi is, dan vraag je je af waar ze toch allemaal zitten. Ik ben al eens naar een Holebi vereniging geweest. Hier was een opkomst van 7 Holebi's. Dan vraag je je toch af waar iedereen zit. mijn gemeente telt rond de 33 000 inwoners en als je hier 5 à 10 % van neemt kom je uit op 1650 à 3300. Dit is natuurlijk voor alle leeftijdsgroepen, maar toch kan je er een ganse secundaire school mee opvullen. De enige optie dat Holebi's hebben is om via een Holebi vereniging of een Holebi café contacten proberen te vinden. Ik vind dit ook vervelend, zeker als het dichtstbijzijnde Holebi café een 65 km ver ligt.
Tja Darkcrow, ik vrees toch dat een holebi-café je beste optie is: mensen staan dan open voor kennismakingen, een babbel, plezier,... Als je vastzit aan het openbaar vervoer moet je gewoon wat flexibeler zijn; als je de laatste trein mist (of niet wilt nemen) dan neem je gewoon de eerstvolgende trein die terug naar je eindbestemming rijdt, bijna iedereen doet het zo: it's not rocket science. :D De mogelijkheden zijn, helaas voor jou, niet oneindig...
Dat is voor mij vrees ik geen oplossing, ik kan niet tot de ochtend opblijven door mijn handicap (ASS). De oplossing is... Laat het openbaar vervoer de nacht door rijden, dit zou het uitgaansleven zeker appreciëren. Wat wel gaat is als het Holebi café open is overdag, dat ik er dan naartoe ga is misschien een optie.

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 29 jan 2015 21:52

Darkcrow schreef:
AmillionFaces23 schreef:
Dat is voor mij vrees ik geen oplossing, ik kan niet tot de ochtend opblijven door mijn handicap (ASS). De oplossing is... Laat het openbaar vervoer de nacht door rijden, dit zou het uitgaansleven zeker appreciëren. Wat wel gaat is als het Holebi café open is overdag, dat ik er dan naartoe ga is misschien een optie.
Dat maakt de zaak iets moeilijker maar zal er an sich niet veel aan veranderen: de NMBS zal haar schema niet omgooien én uitgaan hoort toch vooral bij het 'nachtleven' vrees ik...
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

blackvelvet1990
New user
New user

Bericht door blackvelvet1990 » 18 jul 2015 20:16

Bonyweather schreef:Ik vind het soms zo oneerlijk.
Het zou zo gemakkelijk kunnen zijn voor mij om een jongen te ontmoeten, even te daten en er een relatie mee te hebben.
Maar een meisje ontmoeten? Oh nee, van gemakkelijk is er hier geen sprake!
Hiervoor zou ik speciaal naar holebi feestjes of een café moeten gaan, om andere holebi's te ontmoeten.
Helaas (of misschien niet?) is het helemaal niet zichtbaar aan mij dat ik op meisjes val en helaas val ik op meisjes die vrouwelijk zijn.
Wat het nog eens dubbel zo moeilijk maakt. Ik vind het niet (meer) erg om lesbisch te zijn maar ik frustreer mij wel enorm hard in het feit dat het, voor mij, zeer moeilijk is om andere meisjes te leren kennen.
Het liefst van al zou ik een meisje willen leren kennen zoals ik een jongen leer kennen, toevallig tijdens het uitgaan of op de bus. Maar als ik op de bus zit, merk ik (soms) dat enkel jongens naar mij kijken - waarbij ik mij afvraag - waar zitten die meisjes??
Ik vind het niet eerlijk; aangezien ik er zeer hetero uitzie, krijg ik minder "aandacht" van meisjes en zelf heb ik geen gaydar (als dat al bestaat).
Waarom lijkt het als holebi zo'n moeilijke zoektocht terwijl het als hetero zo gemakkelijk gaat?
Know the feeling...
Ik ben nieuw op de forum en ik zie dat je bericht van december is dus hopelijk heb je ondertussen al een leuk meisje ontmoet ;p
Ikzelf ben ook geen mannelijk type en ik heb 't ook meer voor vrouwelijke lesbiennes/bi 's
En als ik dan toch 's aandacht krijg van meisjes zijn 't mannelijke types, dan nog de meest mannelijke meisjes die ge u kunt voorstellen!
Het is idd oneerlijk voor ons, holebi meisjes en jongens als je gaydar niet (goed) werkt en je een voorkeur hebt voor de holebi 's die er hetero uitzien.

Ik ben kernlid van de Aalsterse holebivereniging en heb hierdoor wel al mijn vriendenkring kunnen uitbreiden :)
Maar Miss Right ben ik voorlopig nog niet tegengekomen :p

Gesloten