90% aanvaard dat ik homo, en de andere 10%?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

90% aanvaard dat ik homo, en de andere 10%?

Bericht door Darkcrow » 07 dec 2014 16:03

Zijn er andere holebi's met het gevoel dat je nog niet volledig aanvaard hebt dat je homo bent. Ik zit zelf met dat wrange gevoel dat ik het nog niet volledig aanvaard hebt. Het is moeilijk te omschrijven. Ik ben homo dat ben ik zeker van, maar het is precies een soort angst. Gelijk alles op jouw afkomt maar je kunt het niet volledig aanvaarden (slechts 90%). De overige 10% stribbelt tegen en ik weet niet wat ik hier aan moet doen.

Zou outen een optie kunnen zijn of moet je wachten tot je het 100% hebt aanvaard?
Kan er iemand mij hiermee helpen?

Rani
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: 90% aanvaard dat ik homo, en de andere 10%?

Bericht door Rani » 07 dec 2014 17:11

Voor mij heeft het outen geholpen te accepteren dat ik biseksueel ben. Ik zou er wel voor zorgen dat je dit eerst bij mensen doet waar je zeker van bent dat ze je niet zullen beoordelen omdat je homo bent. Dit zou anders het omgekeerde effect kunnen hebben.
If people are trying to bring you down, it only means that you are above them.

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 07 dec 2014 17:17

hoelang weet je al dat je homo bent?

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 07 dec 2014 17:34

Barry schreef:hoelang weet je al dat je homo bent?
Ik weet het al sinds mijn laatste jaar in het hoger, toen ik 22-23 jaar was. Toen besefte ik dat ik homo ben. Ik keek altijd al naar de jongens, maar ik had het pas vrij laat door gekregen dat ik homo ben. Ik ben ook autistisch ik dacht altijd dat het daar aan lag dat ik verschillend was.

Louis
New user
New user

Bericht door Louis » 07 dec 2014 19:23

Ik begrijp je gevoel zeer goed ;) bij mij is het ook zoiets ;) ik denk ook dat ik homo ben... Maar er is idd 10 % van mij dat het gelijk niet wilt aanvaarden.. Wat als het toch lukt met een meisje... En dan ook nog mijn ouders die er niet echt achter staan :s idd een moeilijke situatie :s

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 08 dec 2014 14:39

Darkcrow schreef:
Barry schreef:hoelang weet je al dat je homo bent?
Ik weet het al sinds mijn laatste jaar in het hoger, toen ik 22-23 jaar was. Toen besefte ik dat ik homo ben. Ik keek altijd al naar de jongens, maar ik had het pas vrij laat door gekregen dat ik homo ben. Ik ben ook autistisch ik dacht altijd dat het daar aan lag dat ik verschillend was.
je weet het nu al 4 jaar ongeveer dan. ik vind het vreemd dat je het nog niet helemaal aanvaardt hebt. misschien is het gewoon beter als je je begint te outen, want ik denk dat dan pas die laatste 10 procent voltooid kan worden.

joske rioda
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door joske rioda » 08 dec 2014 18:37

Misschien is die 10% er gewoon omdat je nog niet geout bent. Je besseft dan ook niet zo goed dat je het bent en ook omdat je nu nog kunt zijn wie je 'wilt' zijn, en dat is : zoals iedereen zijn. Niet anders. Zoals je zelf zegt, je brnt autistisch en voel je daarom al anders en het feit dat je daarbovenop nog homo bent kan misschien een beetje moeilijk zijn.. Maar je moet je niet outen om je op één of ander manier te 'forceren', je out jezelf wanneer je je er goed bij voelt en vooral bij de mensen bij wie je je er goed bij voelt. En dan gaat die 10% misschien 5% worden en een beetje later 3% en voor je het weet accepteer je het helemaal. :)
Never be afraid to fall apart because it is an opportunity to rebuild yourself the way you wish had been all along.

tipje

Bericht door tipje » 19 dec 2014 20:14

Beste,

Ik heb niet alle reactie gelezen die op je bericht hebben gereageerd, maar ik kan je misschien wel een paar tips meegeven.
Ikzelf ben ook homo en ben ook nog niet uit de kast. Het beste is, uit mijn ervaringen, dat je wacht tot je 100% zeker bent en 100% klaar bent om uit de kast te komen. Het kan namelijk hard aankomen wanneer je bijvoorbeeld bij je ouders uit de kast komt en dit niet aanvaarden. Als je niet 100% zeker bent kan het hartverscheurend zijn en kan je gaan twijfelen over jezelf, wat op lange termijn zich misschien negatief kan uitdraaien.

Ook heb je in je bericht gezet dat de overige 10% twijfels zijn, dat ondervind ik namelijk ook. Vooraleerst, het begrip (qua gevoelens binnenin) homo beschrijven is zo moeilijk. Je voelt je anders en je wilt dat met andere woorden kunnen uitleggen maar het gaat niet. Ook al heb je het homo-zijn al lang toegegeven aan jezelf, toch is er nog enige twijfel. Mijn tip hiervoor is om in je omgeving al eens te gaan rondsnuffelen naar reacties, wat ik nu ook aan het doen ben. Daarna kan je misschien bij een beste vriendin of vriend uitkomen voor je geaardheid. Uit de reacties van andere mensen kan je dan een "worst-case scenario" samenstellen. Hierop kan je je dan voorbereiden in geval dat iemand een negatieve reactie geeft. Zo ga je je meer voorbereid voelen en meer zelfzeker over jezelf.

Ik wens je nog het beste toe en prettige feestdagen,
en onthoud, je bent nooit alleen!

BenoitR
New user
New user

Bericht door BenoitR » 21 dec 2014 15:35

Louis schreef:Ik begrijp je gevoel zeer goed ;) bij mij is het ook zoiets ;) ik denk ook dat ik homo ben... Maar er is idd 10 % van mij dat het gelijk niet wilt aanvaarden.. Wat als het toch lukt met een meisje... En dan ook nog mijn ouders die er niet echt achter staan :s idd een moeilijke situatie :s
Neem u tijd, dat is altijd het beste. Bij mij is dit ook heel herkenbaar ;-) Ik heb altijd een voorstelling gehad hoe mijn toekomst zou eruit zien (huisje, tuintje, kindjes...) Dan is het wel ff lastig om dit te aanvaarden.

Gesloten