Een twijfelaar

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Quies

Een twijfelaar

Bericht door Quies » 07 dec 2014 13:24

Hej iedereen,

Ik ben een meisje, 20 jaar oud, wonende te Mechelen. Ik ben er jarenlang van overtuigd geweest dat ik hetero ben omdat ik tot nu toe alleen nog maar gevoelens heb gehad voor jongens. Maar het ding is dat ik nog maar één relatie met een jongen heb gehad die slechts vier maanden duurde aangezien mijn gevoelens voor hem redelijk snel weg ebden. We zagen elkaar in die vier maanden ook maar heel weinig.
Zoals ik al eerder zei ben ik er al mijn hele leven van overtuigd dat ik hetero ben, maar hoe weet je dit in godsnaam honderd procent zeker? Ik heb me nog nooit echt aangetrokken gevoeld tot een meisje, maar ik kijk evenveel naar meisjes als naar jongens als ik uitga met vrienden . Het ding is dat niemand in mijn nabije omgeving homo, lesbisch of bi is en mijn vriendinnen zoeken altijd naar jongens als ze me te proberen koppelen aan iemand (en dat gebeurt wel vaak aangezien ik de enige ben die nog single is in de groep).
Zelf zit ik gewoon met enorme twijfels over mijn geaardheid. Ik denk dat ik pas zeker zal weten hoe het zit als ik kan 'experimenteren' met een meisje, om het zo uit te drukken. Maar ik durf er eigenlijk met niemand in mijn nabije omgeving over te praten, ik weet wel dat ze het zouden aanvaarden en me er niet raar om zullen bekijken, maar toch... Iets houdt met tegen.

Groetjes,
Q

somanydoubts
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Een twijfelaar

Bericht door somanydoubts » 07 dec 2014 13:28

Heey! Dat van die twijfels heb ik ook echt! En ik snap dat je het moeilijk vindt om het er met iemand over te hebben maar eigenlijk is de kans groot dat je iemand kent die holebi is, van wie je het dan wel niet weet. Alleszins, je bent niet de enige die twijfelt, stuur maar pb als je wil praten :)

Vierkantje
New user
New user

Bericht door Vierkantje » 07 dec 2014 14:06

Heey

Wat jij schrijft over hoe je je voelt, heb ik ook helemaal. Ik ben sinds kort ook enorm aan het twijfelen gegaan. Hoe weet je het zeker? Een hele goede vraag en ik zou het niet weten. Dat zoek ik voor mezelf ook uit. :)
In mijn vriendenkring is er ook niemand die homoseksueel is en waarmee ik het zou kunnen delen. Dat ik ook de reden waarom ik op het forum ben gekomen. Ik hoopte hier die mensen wel te vinden om te horen hoe anderen dat hebben aangepakt.

Ik blijf precies met een heel raar gevoel zitten want hoeveel raad ze je hier ook geven, toch moet je het zelf doen. Niemand kan in jouw plaats zeggen of je al dan niet op homoseksueel bent en dat is het lastige, vind ik zelf. Was het maar zo simpel dat iemand anders het voor jou kon zeggen... :)

Je mag me altijd een PM sturen als je wilt babbelen ofzo.. :)

Groetjes

Barry
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Barry » 07 dec 2014 17:14

experimenteren is een optie, maar je kan ook gewoon alles wat op je af laten komen. het is niet omdat je nog maar 1 relatie hebt gehad met een jongen dat je per se bi of lesbisch hoeft te zijn. je kan ook gewoon afwachten wat er gebeurt. je wordt plots verliefd op een meisje, ok, dan kan het zijn dat je bi of lesbisch bent. anderzijds kan het zijn dat je weer verliefd wordt op een jongen en dat je uiteindelijk helemaal niet lesbisch blijkt te zijn. en ook altijd maar dat plakkertje kleven, wees gewoon jezelf en laat het op je afkomen, dan zie je wel op welk geslacht je verliefd wordt. :)

Quies
New user
New user

Bericht door Quies » 07 dec 2014 18:02

Barry schreef:experimenteren is een optie, maar je kan ook gewoon alles wat op je af laten komen. het is niet omdat je nog maar 1 relatie hebt gehad met een jongen dat je per se bi of lesbisch hoeft te zijn. je kan ook gewoon afwachten wat er gebeurt. je wordt plots verliefd op een meisje, ok, dan kan het zijn dat je bi of lesbisch bent. anderzijds kan het zijn dat je weer verliefd wordt op een jongen en dat je uiteindelijk helemaal niet lesbisch blijkt te zijn. en ook altijd maar dat plakkertje kleven, wees gewoon jezelf en laat het op je afkomen, dan zie je wel op welk geslacht je verliefd wordt. :)
Ik ben sowieso iemand die wel ziet wat er op me afkomt, daar ligt het probleem niet. En een plakker kleven hoeft inderdaad ook niet, maar toch knaagt die onzekerheid een beetje. Ik heb soms het gevoel alsof ik niet volledig mezelf kan zijn omdat ik nog met twijfels zit, snap je? Maar je hebt gelijk: het beste is om gewoon te zien wat er op me afkomt en er niet teveel over na te denken. Maar soms draait mijn brein echt overuren ;p
Logic will get you from A to Z. Imagination will get you everywhere.

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 08 dec 2014 20:11

Hey ik ben nog maar 16 en heb ook maar 1 serieuze relatie gehad en ik had net als u twijfels over mijn geaardheid maar toen ik met een lesbisch meisje begon te prate en vrage stelle weet ik het nu vrijwel zeker.. ik ben lesbisch...maar zijheeft me ook geleerd mij er niet voor te schame maar er nog niet voor uit te kome voor ge 100% zeker bent :)

Quies
New user
New user

Bericht door Quies » 10 dec 2014 17:18

iamagirl schreef:Hey ik ben nog maar 16 en heb ook maar 1 serieuze relatie gehad en ik had net als u twijfels over mijn geaardheid maar toen ik met een lesbisch meisje begon te prate en vrage stelle weet ik het nu vrijwel zeker.. ik ben lesbisch...maar zijheeft me ook geleerd mij er niet voor te schame maar er nog niet voor uit te kome voor ge 100% zeker bent :)
Nee, ja inderdaad :) Die zekerheid heb ik wel nodig, maar het is gewoon moeilijk om die te krijgen omdat ik niemand in de holebiwereld ken, of toch niemand die dicht bij mij staat en waarbij ik terecht kan met mijn twijfels..

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 10 dec 2014 19:05

Ge kunt hier altij iemand lere kenne? Ik vond het ook moeilijk om iemand te vinde zei is de enigste da ik ken in de holebiwereld en ik kende haar niet eens zo goe haha :)

Quies
New user
New user

Bericht door Quies » 10 dec 2014 19:54

iamagirl schreef:Ge kunt hier altij iemand lere kenne? Ik vond het ook moeilijk om iemand te vinde zei is de enigste da ik ken in de holebiwereld en ik kende haar niet eens zo goe haha :)
Ja, dat is waar, daarom dat ik me ook op het forum heb aangemeld :) om eventueel zo iemand te vinden die me zou kunnen helpen.

Quies
New user
New user

Bericht door Quies » 10 dec 2014 20:04

Ik denk trouwens dat, als ik toch ooit een klever zou moeten plakken, ik eerder Bi ben dan lesbisch aangezien ik me tot zowel jongens als meisjes aangetrokken voel... Het ding is gewoon dat ik ik, als ik een meisje zie dat ik 'zie zitten', er een stemmetje in mijn hoofd onmiddellijk zegt: dit hoort niet. Ik denk dat het aan het feit ligt dat ik enkel met heterovrienden en familie ben opgegroeid en het onnatuurlijk zou zijn om zelf bi te zijn. Maar ik zou er geen enkel probleem mee hebben moest dit uiteindelijk zo blijken te zijn. En mijn familie/vrienden waarschijnlijk ook niet, of zo ziet het er toch niet naar uit :)
Ik denk dat ik ook nog gewoon te weinig die kant van mezelf (waarbij ik ook naar meisjes kijk) heb geaccepteerd. Anyway, het is nu gewoon echt een chaos in mijn hoofd omdat ik er de laatste tijd pas echt serieus over aan het nadenken ben.
Natuurlijk kan het ook gewoon een fase zijn, maar daar durf ik me nog niet echt over uit te spreken.

Indie
New user
New user

Bericht door Indie » 10 dec 2014 21:18

Misschien houden je oordelende gedachten je een beetje tegen om jezelf open te stellen en het te ontdekken of je al dan niet holebi bent en je daardoor nog steeds met twijfels zit? Laat die oordelen varen en probeer zelf een beetje te ontdekken wat voor gevoelens er in je opkomen enz.

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 10 dec 2014 21:29

Ik ben helemaal ook nog niet zeker ze :) bij mij is het ook chaos in men hoofd haha :)

Quies
New user
New user

Bericht door Quies » 12 dec 2014 11:55

Indie schreef:Misschien houden je oordelende gedachten je een beetje tegen om jezelf open te stellen en het te ontdekken of je al dan niet holebi bent en je daardoor nog steeds met twijfels zit? Laat die oordelen varen en probeer zelf een beetje te ontdekken wat voor gevoelens er in je opkomen enz.
Ja, dat ga ik wel proberen te doen vanaf nu (:
Maar ik ben nu eenmaal iemand die veel nadenkt en soms een beetje te veel.

Indie
New user
New user

Bericht door Indie » 12 dec 2014 14:19

Quies schreef: Ja, dat ga ik wel proberen te doen vanaf nu (:
Maar ik ben nu eenmaal iemand die veel nadenkt en soms een beetje te veel.
In het begin heb ik ook lang met twijfels gezeten omdat het iets is wat ik totaal niet van mezelf had verwacht. Ik heb er tijdenlang over liggen piekeren. Ook al waren er hier en daar momenten in mijn verleden waar ik een link mee kon leggen, maar ik kon het toen nog niet geloven. Het voelde ongewoon aan, want zo hoort het niet te zijn dacht ik. Maar nu is het voor mij een doodnormale zaak geworden.
Iets anders lijkt in het begin soms 'raar' te zijn. Maar dat hoeft het niet te zijn. Wij denken altijd maar te moeten voldoen aan het 'ideale plaatje' van de maatschappij. Laat dat niet bepalen wie je bent.
Volgens mijn visie zijn er veel meer holebi's op de wereld dan wij denken. Als we de maskers laten vallen en er voor uitkomen wie we zijn gaan we een heel andere wereld voor ons zien.

Mijn mailbox staat altijd open voor een gesprek ;)

Stan
New user
New user

Bericht door Stan » 21 dec 2014 16:33

Heel herkenbare verhalen. Ikzelf had tot een jaar geleden ook een relatie van vijf jaar met een jongen. In tussentijd betrap ik mezelf er ook op meer op meisjes te letten en meer naar hen te kijken. Ik weet niet of ik echt op meisjes val (dat weet ik pas nadat ik echt een relatie met iemand heb gehad, op z'n minst een eerste "contact") of of dit gewoon een soort van typische reactie ("hé, laten we alle opties eens proberen") is van mensen die uit een lange relatie komen.

Quies
New user
New user

Bericht door Quies » 25 dec 2014 22:29

Stan schreef:Heel herkenbare verhalen. Ikzelf had tot een jaar geleden ook een relatie van vijf jaar met een jongen. In tussentijd betrap ik mezelf er ook op meer op meisjes te letten en meer naar hen te kijken. Ik weet niet of ik echt op meisjes val (dat weet ik pas nadat ik echt een relatie met iemand heb gehad, op z'n minst een eerste "contact") of of dit gewoon een soort van typische reactie ("hé, laten we alle opties eens proberen") is van mensen die uit een lange relatie komen.
Ja, dat kan het ook zijn natuurlijk, en ik zou ook pas echt zeker weten of ik ook op meisjes val als ik echt een relatie met een meisje zou hebben gehad. Maar dat is nog niet het geval geweest (:

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 26 dec 2014 15:00

Volgens mij hoef je niet per se een relatie gehad te hebben met een meisje.
Ik persoonlijk heb dit ook nog niet gehad, maar ik weet wel zeker dat ik op meisjes val.
Eens je eenmaal écht verliefd bent geweest op een meisje (en dat is niet gewoon wat meer omkijken naar meisjes op straat, maar echt tot over je oren verliefd), dan weet je het toch wel zeker volgens mij...
Ik sluit ook helemaal niet uit dat ik ooit zal samen zijn met een jongen, al acht ik die kans heeel erg klein :wink:
Maar soms kan je ook gewoon eens van iets niet zeker zijn en dat is ook niet erg hé :)
Ik begrijp je twijfels hoor, maar ik vrees dat deze niet zomaar op te lossen zijn door te experimenteren of zo, plots komt dat moment waarop je het vrijwel zeker weet, maar ik zou zeggen: laat het op je afkomen (het is makkelijker gezeg dan gedaan, weet ik wel...)
Je mag altijd een pb sturen als je dat wil hoor :)
x redwings

Quies
New user
New user

Bericht door Quies » 26 dec 2014 17:41

redwings schreef:Volgens mij hoef je niet per se een relatie gehad te hebben met een meisje.
Ik persoonlijk heb dit ook nog niet gehad, maar ik weet wel zeker dat ik op meisjes val.
Eens je eenmaal écht verliefd bent geweest op een meisje (en dat is niet gewoon wat meer omkijken naar meisjes op straat, maar echt tot over je oren verliefd), dan weet je het toch wel zeker volgens mij...
Ik sluit ook helemaal niet uit dat ik ooit zal samen zijn met een jongen, al acht ik die kans heeel erg klein :wink:
Maar soms kan je ook gewoon eens van iets niet zeker zijn en dat is ook niet erg hé :)
Ik begrijp je twijfels hoor, maar ik vrees dat deze niet zomaar op te lossen zijn door te experimenteren of zo, plots komt dat moment waarop je het vrijwel zeker weet, maar ik zou zeggen: laat het op je afkomen (het is makkelijker gezeg dan gedaan, weet ik wel...)
Je mag altijd een pb sturen als je dat wil hoor :)
x redwings
Ja, op me af laten komen is inderdaad het beste, mij maakt het op zich niet veel uit of ik uiteindelijk een relatie met een jongen dan wel met een meisje zal hebben. Maar ik ben nu eenmaal iemand die graag zekerheid heeft ;p

Gesloten