Frustraties, irritaties en ergernissen.

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH
Geslacht: Vrouw

Re: Frustraties, irritaties en ergernissen.

Bericht door redwings » 25 jan 2015 21:29

JustMe_ schreef:Ik ben zó zó zó verschrikkelijk kwaad!
Ik zit midden in de examens - en heb 10 examens op twee en een halve week, dus reken maar eens uit - en niemand die daar thuis een beetje rekening mee houdt. Ik heb stress, een serieus slaaptekort, en mijn motivatie en concentratie is gezakt tot 0,0%. En toch durven mijn ouders er van uit te gaan dat ik wel zomaar even heen en weer zal fietsen en mee kan naar familiefeestjes, dat ik het fijn vind dat er elke dag bezoek langskomt of ik een weekend alleen thuis ben zonder dat er iets van eten in huis is. En dan zegt mijn zus zelfs nog: "Je doet de allerlaagste opleiding die er bestaat, stop eens met zagen over de examens!". Ze weet hoe moeilijk ik het er soms mee heb dat ik hogeschool doe, en geen zotte richting zoals mijn klasgenoten van het middelbaar. Zelf gaat ze volgend jaar geneeskunde of bio-ingenieur studeren (al valt natuurlijk nog af te wachten hoe dat verloopt), maar dat geeft haar het recht niet zo'n dingen te zeggen. Zeker niet omdat ze weet dat me daar mee kwetst... en er is niemand die me verdedigt, niemand die probeert om de examenperiode wat draaglijker te maken. Behalve mijn vrienden dan, maar die kan ik niet eens zien omdat ik steeds maar één dag (of een halve dag) de tijd heb tussen mijn examens..

Sorry voor het geklaagd... heb even een mental breakdown! Dat die examens maar snel gedaan zijn!
:hugs:
Dat is echt rot!
En als jij nu bijvoorbeeld Latijn gestudeerd hebt en aan 18 graag in een winkel wil gaan werken omdat je dat echt graag doet, dan zou dat ook oké moeten zijn! Man, al die vooroordelen. Ik krijg er zelf ook veel mee te maken, verpleegkunde wordt nog steeds ferm ondergewaardeerd, ik begrijp je!
Succes nog met je examens, you can do it!

Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Bericht door Loesbloem » 25 jan 2015 21:33

Ik zit midden in de examens - en heb 10 examens op twee en een halve week, dus reken maar eens uit - en niemand die daar thuis een beetje rekening mee houdt. Ik heb stress, een serieus slaaptekort, en mijn motivatie en concentratie is gezakt tot 0,0%. En toch durven mijn ouders er van uit te gaan dat ik wel zomaar even heen en weer zal fietsen en mee kan naar familiefeestjes, dat ik het fijn vind dat er elke dag bezoek langskomt of ik een weekend alleen thuis ben zonder dat er iets van eten in huis is. En dan zegt mijn zus zelfs nog: "Je doet de allerlaagste opleiding die er bestaat, stop eens met zagen over de examens!". Ze weet hoe moeilijk ik het er soms mee heb dat ik hogeschool doe, en geen zotte richting zoals mijn klasgenoten van het middelbaar. Zelf gaat ze volgend jaar geneeskunde of bio-ingenieur studeren (al valt natuurlijk nog af te wachten hoe dat verloopt), maar dat geeft haar het recht niet zo'n dingen te zeggen. Zeker niet omdat ze weet dat me daar mee kwetst... en er is niemand die me verdedigt, niemand die probeert om de examenperiode wat draaglijker te maken. Behalve mijn vrienden dan, maar die kan ik niet eens zien omdat ik steeds maar één dag (of een halve dag) de tijd heb tussen mijn examens..

Sorry voor het geklaagd... heb even een mental breakdown! Dat die examens maar snel gedaan zijn!

Pancake
Forumkoppel 2017
Geslacht: Man

Bericht door Pancake » 25 jan 2015 21:43

redwings schreef:

Wacht mooi af tot januari 2016 en nodig dan eens op een namiddag iemand uit om heel de namiddag lang veel lawaai te maken en je zus te pesten. Dan zal ze rap weten wat ze verkeerd gedaan heeft :wink:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 25 jan 2015 21:49

10 examens op twee en een halve week tijd lijkt mij een redelijk onmenselijke periode, universiteit of niet. De stress zou mij ook teveel zijn.

Ik mag dan wel een universitaire studie volgen, maar ik ben er van overtuigd dat wanneer ik bepaalde cursussen naast die van jou leg dat die van mij werkelijk lachwekkend klein en simpel blijken. Universiteit is over-rated, echt.
Daarnaast ben ik ook helemaal niet gemaakt voor het onderwijssysteem in professionele bachelors. Constant opdrachten, honderduusd reflecties schrijven waarbij je ook nog eens goed uit je nek moet kunnen kletsen, hemeltergende groepswerken, projecten uitwerken, vele voordrachten, stages moeten volgen en het bijhorende werk.. En dat allemaal op een veel kortere tijd dan je doorgaans in universitaire richting krijgt. Niets voor mij, ik zou het werkelijk niet aankunnen. Teveel werk, te verscheiden, teveel stress, te lastige medestudenten waarmee je moet samenwerken, stageproblemen,..

Moest je zus volgend jaar geneeskunde of bio-ingenieur gaan studeren en ze klaagt over het zware werk, mag je haar gerust de berg werk onder haar neus schuiven die jij waarschijnlijk moet verzetten tijdens de semesters. Dat was verschrikkelijk vuil van je zus. De ene is beter in handelen en samenwerken, de ander beter in studeren en op een meer theoretisch niveau kritisch denken. Dat is écht geen verschil in kwaliteit, enkel een verschil in eigen talenten. Elke samenleving heeft beiden nodig om goed te kunnen draaien.

Kan je de volgende examenperiode ergens anders doorbrengen, een plek waar wat meer begrip en minder afleiding te vinden is? Bij vrienden of medestudenten?
Ik weet niet of je op kot zit, maar op kot blijven tijdens examens helpt enorm tegen onbegrip van en afleiding door je gezin tijdens examens. Je kan op voorhand wat extra voedselvoorraad opslaan in een vriezer en voor de rest van je maaltijden afgaan op snelle en eenvoudige recepten die weinig verschillende ingrediënten vragen.

En niet vergeten, je bent er bijna, volhouden! :)
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 25 jan 2015 22:54

Bedankt allemaal :) jullie zijn ontzettend lief!
Ik heb in mijn eerste jaar hoger onderwijs 2 maanden universiteit gedaan, en ben toen overgeschakeld omdat ik het te theoretisch vond. Ik heb in het middelbaar wetenschappen-wiskunde gestudeerd (net zoals mijn zus nu doet) en vond het dus een logische keuze om naar de unif te gaan. Ik heb er uiteindelijk zelf voor gekozen dat het mijn ding toch niet was, en ik liever een praktijkgerichte, menswetenschappelijke opleiding wilde doen. Maar toch blijft het gevoel van 'minderwaardigheid' omdat iedereen dat ook altijd uitspreekt. Ik had een gesprek op school en daar werd vlak af gezegd dat orthopedagogie 'wel veel te gemakkelijk is voor mij'. En dan denk ik: Veel te gemakkelijk? Ik leer dingen waar ik gewoonweg geen basiskennis over heb. Ik moet op een heel andere manier studeren en denken dan dat ik in het middelbaar deed. Ik zou willen dat mensen dat inzien, en dat ik trots kan zijn dat ik deze opleiding volg en trots kan zijn op mijn resultaten. Want het feit dat ik er steeds voor alles door ben is doodnormaal volgens anderen, het moest maar erg zijn dat ik 'zelfs op dit niveau' onvoldoendes zou halen! En daarom heb ik ook zoveel stress deze examenperiode... ik ben bang dat ik wel één of twee herexamens ga hebben, en mezelf zo volledig voor schut zet :(

Sorry als ik anderen hier nu ook even de dieperik in sleur... tijdens examenperiodes is iedereen daar nogal snel vatbaar voor :wink: Voor de rest zijn er eigenlijk weinig frustraties in mijn leven op de moment, om te eindigen met een positieve noot!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 26 jan 2015 09:14

Selfiesticks zouden moeten verboden worden.

Het is belachelijk. Punt.
Spoiler! :
EN ZEKER OP RESTAURANT !!!
:parts:
Fluctuat nec mergitur

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 26 jan 2015 09:17

Die hele werking met haakjes, aanhalingstekens etc. om een bericht te typen of om iemand te quoten. Als ik bepaalde dingen niet mee wil quoten, delete ik altijd de verkeerde woorden, waardoor de lay-out weer op niets trekt...
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 26 jan 2015 11:29

Ze heeft echt geen idee wat het met mij doet als ze over zulke zaken praat...
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 26 jan 2015 11:31

JFK schreef:Selfiesticks zouden moeten verboden worden.

Spoiler! :
Ik schaamde mij bijna om aan dezelfde tafel als die mensen te zitten. :p Het trok gewoon op niets!
Come quickly, I'm tasting stars!

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 26 jan 2015 12:54

Ik moet meer dan een maand wachten op mijn examenresultaten. 23 januari laatste examen afgelegd, 26 februari punten krijgen. Kan dat echt ni sneller? :(

disneylover**
Regular user
Regular user

Bericht door disneylover** » 26 jan 2015 13:01

Amigo schreef:Ik moet meer dan een maand wachten op mijn examenresultaten. 23 januari laatste examen afgelegd, 26 februari punten krijgen. Kan dat echt ni sneller? :(
Dat is er wel een beetje over ja.
:s

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 26 jan 2015 13:29

Amigo schreef:Ik moet meer dan een maand wachten op mijn examenresultaten. 23 januari laatste examen afgelegd, 26 februari punten krijgen. Kan dat echt ni sneller? :(
Had ik vorig jaar ook, stom hé!

OT:
Geen echte frustraties of zo, het is vakantie :D

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 26 jan 2015 13:30

Uitstel van executie :)

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 26 jan 2015 21:38

JFK schreef:Selfiesticks zouden moeten verboden worden.

Spoiler! :
+ fotograferen met een tablet

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 27 jan 2015 08:27

Ze zetten een appartementsgebouw hier een straat verder en ze zijn al lawaai aan het maken van 5.15u deze morgen, met graafmachines enzo :wtf:
Gelukkig moest ik toch vroeg op vandaag, maar leuk is anders!

Lin
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lin » 27 jan 2015 12:39

Sinds ze op mijn weekendwerk samenwerken met een uitzendkantoor heb ik al 20 verschillende nutteloze documenten moeten invullen. Nu hebben ze er niks beters op gevonden dan ons op verplicht medisch onderzoek te sturen bij onze huisarts, in verband met "de voedselveiligheid". Dan moet dat daar in de afgelopen 3 jaar dat ik er werkte behoorlijk voedselonveilig zijn geweest zo zonder die medische goedkeuringen. :roll:
Van alle beklemmingen is déjà-vu de wreedste.
Tom Lanoye - Het derde huwelijk

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skipperke » 27 jan 2015 13:17

JustMe_ schreef:Bedankt allemaal :) jullie zijn ontzettend lief!
Ik heb in mijn eerste jaar hoger onderwijs 2 maanden universiteit gedaan, en ben toen overgeschakeld omdat ik het te theoretisch vond. Ik heb in het middelbaar wetenschappen-wiskunde gestudeerd (net zoals mijn zus nu doet) en vond het dus een logische keuze om naar de unif te gaan. Ik heb er uiteindelijk zelf voor gekozen dat het mijn ding toch niet was, en ik liever een praktijkgerichte, menswetenschappelijke opleiding wilde doen. Maar toch blijft het gevoel van 'minderwaardigheid' omdat iedereen dat ook altijd uitspreekt. Ik had een gesprek op school en daar werd vlak af gezegd dat orthopedagogie 'wel veel te gemakkelijk is voor mij'. En dan denk ik: Veel te gemakkelijk? Ik leer dingen waar ik gewoonweg geen basiskennis over heb. Ik moet op een heel andere manier studeren en denken dan dat ik in het middelbaar deed. Ik zou willen dat mensen dat inzien, en dat ik trots kan zijn dat ik deze opleiding volg en trots kan zijn op mijn resultaten. Want het feit dat ik er steeds voor alles door ben is doodnormaal volgens anderen, het moest maar erg zijn dat ik 'zelfs op dit niveau' onvoldoendes zou halen! En daarom heb ik ook zoveel stress deze examenperiode... ik ben bang dat ik wel één of twee herexamens ga hebben, en mezelf zo volledig voor schut zet :(

Sorry als ik anderen hier nu ook even de dieperik in sleur... tijdens examenperiodes is iedereen daar nogal snel vatbaar voor :wink: Voor de rest zijn er eigenlijk weinig frustraties in mijn leven op de moment, om te eindigen met een positieve noot!

grrrgrrgrrr!
Ik vind dit hééél erg van jouw zus dat zij zoiets zegt!
Laat haar later maar eens met cliënten ofzo gesprekken voeren! Waarschijnlijk bakt ze er niet van ...
ORTHO IS GEEN MAKKELIJKE RICHTING!

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 27 jan 2015 14:57

Lin schreef:Sinds ze op mijn weekendwerk samenwerken met een uitzendkantoor heb ik al 20 verschillende nutteloze documenten moeten invullen. Nu hebben ze er niks beters op gevonden dan ons op verplicht medisch onderzoek te sturen bij onze huisarts, in verband met "de voedselveiligheid". Dan moet dat daar in de afgelopen 3 jaar dat ik er werkte behoorlijk voedselonveilig zijn geweest zo zonder die medische goedkeuringen. :roll:
Ik heb dat ook al moeten doen hoor en ik werk voor Colruyt Group dus dat lijkt mij niet zo'n louche organisatie ofzo. :)
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 27 jan 2015 16:31

Volgens mij zijn printers uitgevonden om het menselijk ras door en door te irriteren. :evil:

Lin
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lin » 27 jan 2015 17:49

miss fraise schreef:
Lin schreef:Sinds ze op mijn weekendwerk samenwerken met een uitzendkantoor heb ik al 20 verschillende nutteloze documenten moeten invullen. Nu hebben ze er niks beters op gevonden dan ons op verplicht medisch onderzoek te sturen bij onze huisarts, in verband met "de voedselveiligheid". Dan moet dat daar in de afgelopen 3 jaar dat ik er werkte behoorlijk voedselonveilig zijn geweest zo zonder die medische goedkeuringen. :roll:
Ik heb dat ook al moeten doen hoor en ik werk voor Colruyt Group dus dat lijkt mij niet zo'n louche organisatie ofzo. :)
Nee, zo bizar is dat inderdaad niet. Maar ik heb daar 3 jaar gewerkt zonder al die administratieve zever en nu komen ze daar ineens mee af. :)
Van alle beklemmingen is déjà-vu de wreedste.
Tom Lanoye - Het derde huwelijk

Gesloten