Op school,in de klas

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
BanaanAppelsien
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Op school,in de klas

Bericht door BanaanAppelsien » 18 okt 2014 22:41

Hey,

Ik heb jullie raad nodig.
mijn verhaal start eind vorig schooljaar. Ik was toen al een half jaar verliefd op een meisje uit een andere klas. We kwamen goed overeen en tijdens de middagpauzes kletsten we veel. Ik wist het zeker: ik ben verliefd op haar... Na lang aarzelen heb ik mijn gevoelens voor haar verteld.
Het nare aan heel dit is dat ze niet lesbisch is...
Nu zit ik met haar samen in een klas en is het om het echt raar om er samen mee in een klaslokaal te zitten. Ik kan mijn ogen amper van haar afhouden...
Blijkbaar heeft zij het tegen een aantal personen gezegt waardoor bijna heel de school het weet dat ik lesbisch ben.
Vragen hebben ze mij nog niet gesteld maar ik vermoed dat dat nog wel zal komen....
Wat zouden jullie doen: ontkennen of gewoon de waarheid vertellen??

Jullie zouden mij echt helpen door jullie mening te geven :emo:

Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Op school,in de klas

Bericht door Darkcrow » 19 okt 2014 13:09

Het beste is er gewoon om er voor uit te komen. Dan ben je eerlijk tegen jezelf, maar belangrijker je weet wie je beste vrienden en vriendinnen zijn. Deze zullen je niet laten vallen omdat je lesbisch bent. En als je uit komt voor jezelf dan zul je er van opgelucht zijn dat het eruit is. Inderdaad er zijn altijd mensen die niet zo positief zijn ten opzichte van Holebi's. Hier hoef je niet zo'n schrik voor te hebben, na het secundair onderwijs verlies je toch het contact met de meesten mensen van school (met uitzondering van je beste vrienden, waar je trouwens veel moeite voor moet doen.)
Ik heb het contact verloren met de meeste van school nadat ik het secundair had afgemaakt. Ik heb wel het contact kunnen leggen met een klasgenoot van mij in dit forum.
M.a.w. de kans is groot dat er nog iemand in jouw klas Holebi is. Je bent heus niet de enige Holebi.
Hoewel ik zelf nog steeds in de kast zit, ben ik niet iemand om je goeie raad te geven. Maar probeer je eerst te outen aan een hartsvriendin of een vertrouwenspersoon.

Om terug te komen bij jouw eerste liefde. Ik zou nog een beetje afwachten en dan tegen haar vertellen. Maar vraag aan haar eerst haar standpunt ten opzichte van Holebi's. Probeer dit door het topic aan te halen als er over gesproken word bijvoorbeeld in de klas (het moet dan wel een serieus gesprek zijn anders durft ze misschien niet voor eigen mening uit te komen. Als ze positief is ten opzichte van Holebi's, kan je haar de liefde verklaren. Maar als ze voor de kleine kans een Holebi hater is, zou ik gewoon verder doen met haar te bekijken van uit de verte.
Houd wel rekening dat de kans klein is dat ze jouw liefde aanvaard. Ik raad je aan om er ook mentaal op voorbereid te zijn. Maar dit wil niet zeggen dat je de hoop moet opgeven, waar hoop is is een weg. Die kleine kans kan werkelijkheid worden als je ervoor gaat.

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 19 okt 2014 15:20

Ik zou het vertellen als ze er achter vragen. Ontkennen lijkt op het moment makkelijker, maar maakt het naderhand net moeilijker als je er dan wel over wil praten.

Shahbro
New user
New user

Bericht door Shahbro » 30 okt 2014 13:47

Blijkbaar heeft zij het tegen een aantal personen gezegt waardoor bijna heel de school het weet dat ik lesbisch ben.
Vragen hebben ze mij nog niet gesteld maar ik vermoed dat dat nog wel zal komen....
Wat zouden jullie doen: ontkennen of gewoon de waarheid vertellen??
Love

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 30 okt 2014 20:33

Die vraag heb ik me ook nog moeten stellen. Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om eerlijk te zijn. Ik denk dat dat veel helpt voor jezelf, want je bent dan ook eerlijk naar jezelf toe, maar ook denk ik dat ontkennen niet echt zin heeft. Roddels op school worden gaan sneller rond dan elk ander ding en iedereen gaat geneigd zijn de andere persoon te geloven. Bij mij waren de reacties zelf erg positief.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 02 dec 2014 22:58

Het beste is om inderdaad de waarheid te vertellen. Ik zat in een soort gelijkaardige situatie. Ik had aan een vriendin verteld dat ik lesbisch was en na een tijdje wist zowat de hele school het ook. In het begin kreeg ik ook geen vragen, maar dan soms wel. Ze wouden weten of het echt waar was en zo. Ik heb het gewoon toegegeven, ontkennen had geen zin. Ze zouden het toch waarschijnlijk ooit te weten komen. Ik werd dan wel gepest, ik zeg dit nu niet om je af te schrikken of zo, ik zat gewoon op een hele strenge katholieke school met allemaal idioten. :) Succes!

joske rioda
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door joske rioda » 14 dec 2014 17:21

Zoals iedereen zegt : wees eerlijk. :) en vooral laat zien aan de mensen dat je je daar niet voor schaamt en open staat voor die vragen. Mensen vinden het raar, omdat ze er eigenlijk zo weinig over weten, maar als je ze een kans geeft om vragen te stellen, ze meer info te geven en eigenlijk laat zien dat Holebi zijn niet raar maar juist iets normaals is dan gaan ze u daarmee met rust laten, het accepteren en vooral : dan gaat die ongemakkelijkheid van het outen en het feit dat iedereen het weet ook verdwijnen. En uiteindelijk ga je er zelf ook een goed gevoel bij hebben en fier zijn op u eigen,

Veel succes!
Never be afraid to fall apart because it is an opportunity to rebuild yourself the way you wish had been all along.

anoniemeT
New user
New user

Bericht door anoniemeT » 15 dec 2014 17:38

Hey,

dat het meisje dit heeft doorverteld vind ik wat stom voor je,
maar je moet het zien als dat ze je niet waar is.
Ik weet waarover ik spreek, ik heb mijn liefde ook verklaard aan een hetero jongen en die reageerde ook niet goed.
Hij begon het rond te vertellen en jah, iedereen weet het nu.
Ik had me wel eerder geout maar blijkbaar (tot mijn verbasing) geloofde niemand me.

Maar om te antwoorden op je vraag, ik zou het gewoon toegeven.
Ik heb altijd al iets gehad van 'als ze het vragen geef ik het toe'
natuurlijk deed ik dit niet altijd, maar na mijn coming-out kreeg ik die vraag steeds meer.
En daardoor leerde ik het gewoon toe te geven.

Veel succes!

Love Always, Thomas
Diu enim mens exspectantes reditum. Quod si puer est suspectus futurus risus amor? Sed quid in hac animi incertus sum ita et puella illorum aliquid scit definite quoniam malus est circa furtum medicus. Quia cum dicitur, quod de tali re muliebris formae aut Olbius hac forma: "Quaecumque vultis, oportet illud, puer," Quid est hoc?

michael
New user
New user

Bericht door michael » 16 dec 2014 15:01

Ik vind dat je het niet mag ontkennen. Je doet tenslotte niks verkeerd en je gaat je er mischien beter door voelen

sander
New user
New user
Contacteer:

Bericht door sander » 04 jan 2015 14:02

volgens mij is het het beste om gewoon eerlijk te zijn.
Het is misschien niet altijd gemakkelijk maar geloof mij... Het is de beste keuze die je kan maken. En maak je niet druk om de vragen die ze gaan stellen. Beter dat dan dat ze niet meer met je praten toch ;).
Als ze het toch al weten ze doen niet bepaald anders tegen jou zie ik geen reden om het te verzwijgen.

Paltser
New user
New user

Bericht door Paltser » 22 jan 2015 13:36

Van mij wist iedereen het ook van anderen en eigenlijk vond ik dit best OK. Dan hoef je zelf niet de stap te zetten als je er ooit over wil praten. Iedereen weet het, er is niks mis mee en gewoon lekker makkelijk toch? Ontkennen heeft geen enkele zin, ooit komt er een moment waarop de waarheid toch aan het licht komt.

Gesloten