lastige liefdes

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
potvolkleuren
New user
New user
Geslacht: Vrouw

lastige liefdes

Bericht door potvolkleuren » 21 sep 2014 00:11

Hey

Na lang twijfelen ga ik mijn verhaal hier toch maar neerschrijven.

Het begon precies een jaar geleden. Nieuwe opleiding, kot, nieuwe omgeving,.... Ik ging vaak op stap naar de fac avonden van de vereniging van mijn school.
Al van de eerste paar weken was er een meisje die bijzonder veel aandacht voor me had. Maar verder dan oogcontact zoeken kwam het niet. Ik had het toen niet in de gaten, maar als ik terug denk aan die tijd was het wel zo.
Een paar maanden en een paar kleine gesprekjes verder merkte ik dat ik haar steeds zocht in de menigte (tijdens het uitgaan en op school) ze kwam vaak langs in mijn gebouw omdat daar heel veel vrienden van haar zitten, en ik merkte dat ik het leuk vond als ik haar tegenkwam. Ik voelde me beginnen blozen, en net toen ik mijn moed bijeen had gezocht om contact met haar te zoeken bleek ze een vriendin te hebben.
Ik vond het niet al te erg in het begin, omdat ik dacht dat die vage gevoelens wel over zouden gaan. En dat leek in eerste instantie ook zo.

Ondertussen had ik iemand anders leren kennen, en na een paar dates zijn we uiteindelijk een koppel geworden. Vanaf dat moment dacht ik meer en meer aan X. Hoe het zou zijn om met haar samen te zijn, je kent het wel. Het begin van verliefdheid. Jep ik was er toch nog niet helemaal vanaf.

X was nog steeds samen met haar vriendin, dus ik wist dat ik geen kans maakte en deed alles om voor mijn lief te gaan, want haar zag ik graag en met haar wou ik verder.
Echter begin september zijn we met de studentenvereniging op weekend geweest, waar ik ondertussen ook deel van uit maak. Ik zie X dus veel vaker als voorheen, en merkte toen op dat ze nog steeds veel oogcontact zocht, en alle redenen goed vond om te komen praten met mij. Die gesprekjes gingen altijd wel over luchtige dingen, dus ik zocht er niets achter (waarom zou ik, ze heeft een lief)

Ondertussen is het academiejaar weer begonnen, en dus ook enkele nieuwe feestjes zijn gepasseerd waar X dus ook was. Op één van die feestjes had ik mijn lief meegenomen. Wat er toen gebeurde zorgt voor verwarring.

We komen aan en X kijkt op. Haar ogen lichtten op, tot ze mijn lief zag. Toen kreeg ze een sombere blik in haar ogen. ik dacht dat ik me dit inbeeldde maar mijn lief en enkele vrienden bevestigden dit gevoel. De hele avond bleef X in de buurt van mij en mn lief en bleef ze maar kijken. Ik voelde me er heel ongemakkelijk door en schaamde mij omdat ik het best wel leuk vond dat ze keek.

Dit is niet eerlijk tegenover mijn lief, dat weet ik. Het feit dat ik iemand anders als mijn lief leuker vind laat me nadenken over de relatie die we hebben en ik weet ook wat me hieromtrent te doen staat.

Een ander feit is: Hoe zet ik haar uit mijn hoofd. Zie ik alleen maar signalen dat ze me leuk vind of is dat ook werkelijk zo. Ik weet totaal niet wat ik hier mee aan moet. Het zou zoveel makkelijker zijn als ik die signalen niet zou zien want dan kon ik haar makkelijker vergeten. Ik aas hier niet op een relatie met haar, want dat zou heel onredelijk en oneerlijk zijn tegenover haar en mijn lief.

Het is een heel verwarrend verhaal, maar dit is dan ook een jaar in een tekst gegoten, wat dus niet zo makkelijk is :)
Ik wil graag jullie meningen horen, hoe ik haar dan uit mijn hoofd kan zetten bedoel ik dan, en hoe ik de (mogelijke) signalen kan negeren
*De ogen zeggen wat de mond niet kan*

vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: lastige liefdes

Bericht door vorvzie » 21 sep 2014 02:37

Hoe uit je hoofd zetten? Minder contact, helpt meestal. Als dat geen optie is maakte ik al ruzie waardoor de ander me ontweek. Moeilijke situatie in elk geval. Verder moet je in je hoofd een duidelijke keuze maken enerzijds rationeel, die lijkt gemaakt, anderzijds emotioneel, die lijkt minder gemaakt. Ik denkt dat het helpt als het zien van iets natuurlijk. Het is logisch dat je je soms aangetrokken voelt, maar kiezen is ook verliezen.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

KVD
New user
New user

Bericht door KVD » 22 sep 2014 22:02

Waarom elkaar vergeten als jullie beiden duidelijk geïnteresseerd zijn in elkaar?
Misschien moet je gewoon eens een gesprek met haar aangaan. En op subtiele manier eens polsen...
Daarom moet je nog niet op de man af vragen 'of ze je ziet zitten', maar je kan wel op andere manieren wat te weten komen.
En als je gevoel achteraf blijft en je denkt dat het wederzijds is, kan je nog nadenken over wat je nu eigenlijk wil.
Doe je dit niet, ga je misschien later spijt hebben dat je het niet geprobeerd hebt...
En oke, voor je lief zal het niet leuk zijn, maar voel je je nu ook niet wat schuldig tegenover haar? Want je gedachten zijn blijkbaar toch bij die ander...
What's your story...?

potvolkleuren
New user
New user

Bericht door potvolkleuren » 27 sep 2014 02:53

dank je beiden voor de reactie.
Ruzie met haar maken zodat ze mij ontwijkt is geen optie. gewoon omdat het niet kan omdat we nog vaak moeten samen werken en ook omdat ik het niet wil. Ik hou absoluut niet van ruzie.

Ik probeer haar uit mijn hoofd te zetten, dat lijkt me gewoon het beste voor beiden.
Met mijn lief is het ondertussen over, want ja ik voelde me erg schuldig over mijn gevoelens en dat is niet eerlijk tegenover haar.

Ik blijf nu denk ik liever gewoon alleen en wat komt dat komt.
Toch bedankt voor jullie reacties

vorvzie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 27 sep 2014 06:52

In elk geval zeer veel succes
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 09 feb 2015 11:40

Hallo Potvolkleuren

Hoe gaat het nu met je? Ben je nog steeds single of heb je nu meer en beter contact met die dame X?
Ben je nog iemand anders tegen gekomen misschien?

Ik hoop dat je in alle geval gelukkig bent.

Groetjes
Nora

potvolkleuren
New user
New user

Bericht door potvolkleuren » 15 feb 2015 00:39

Wel, ondertussen is ook zij single.
Ik probeer puur vriendschappelijk (en professioneel) met haar om te gaan. Ik dacht even dat mijn interesse in haar weg was.
Helaas is dit niet het geval, ik bekijk haar opnieuw steeds meer en meer met een serieuze verliefdheid.
Maar het lijkt me nog steeds het beste om haar te vergeten en verder niets meer aan mijn gevoelens te doen.
Ik heb me open gesteld om nieuwe mensen te leren kennen maar dat is moeilijk aangezien ik ten eerste heel moeilijk verliefd word en ten tweede moeilijk mensen uit mijn gedachten kan zetten ;) Aan nieuwe vrienden heb ik ondertussen geen gebrek, dat is wel een voordeel :)

Ik kijk wel wat de toekomst brengt. Ik probeer me alleszinds open te stellen naar nieuwe mensen toe en ik zie wel wat er komt. Ondertussen geniet ik van de aandacht en gezelligheid van mijn vrienden en als ik daarbij de liefde tegenkom is dat heel mooi meegenomen (om maar even een quote van de flair te gebruiken)

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skipperke » 24 feb 2015 12:38

Ik snap niet zo goed waarom je haar probeert te vergeten?
Jullie zijn beiden single en hebben duidelijk interesse voor elkaar?
Ik zeg hiermee niet dat je direct een relatie ofzo moet aangaan natuurlijk...

potvolkleuren
New user
New user

Bericht door potvolkleuren » 28 feb 2015 23:54

wel ik wilde hier nu net een update geven.

Donderdag hadden we een cantus met onze vereniging, en ik had (wat niet mijn gewoonte is) teveel gedronken.
Ik ging even naar buiten om even te bekomen van het zatte gevoel. En ik werd ook even emotioneel om wat problemen die ik afgelopen tijd heb gehad, dus ik wou even alleen.
De ex van dat meisje komt naar buiten (een goede vriendin van me trouwens) en komt even met me praten. Ze zag dat er wat scheelde, maar ik ging er niet echt op in.
Heel erg helder kon ik blijkbaar niet meer nadenken en zien want dat meisje was ondertussen ook buiten komen staan. Zij stond wat verderop alleen.
Hoe ik het in mijn hoofd haalde weet ik niet, maar ik ging op haar af en we begonnen te praten. Opeens vroeg ze of ik wel 100% gelukkig was, want ze had het gevoel van niet. En toen heb ik haar dus over m'n gevoelens verteld.
Ze reageerde er wel goed op. Ze had het niet door zei ze en had spijt dat ze zich dan niet anders had gedragen (ik weet nog steeds niet of ze dit positief of negatief bedoelde).
Ze heeft niets over haar eigen gevoelens ofzo verteld, en eerlijk ik was ook echt te dronken om er echt een serieus gesprek over te hebben.
Feit blijft wel dat ze nu weet van mijn gevoelens en nu durf ik haar niet meer onder ogen komen.
Ik vind het goed van mezelf dat ik het haar heb verteld, maar ik had dit toch liever in nuchtere toestand gedaan.
Woensdag zie ik haar terug en ik heb er nu al schrik voor. Ik schaam me heel erg voor mijn gedrag en ook ergens voor mijn eerlijkheid tegenover haar.
De volgende morgen heb ik haar een sms gestuurd dat ik ergens hoop dat ze alles vergeten was wat ik had gezegd maar als dit niet zo was of ze dat voor zich kon houden. En ze antwoordde me dat ze alles nog wist maar dat ze het niet ging verder vertellen. (Dit wil ik omdat haar ex een vriendin is van mij, en ook in dezelfde vereniging zit :) )

Het is een beetje een warrig verhaal, maar die avond is niet heel helder verlopen.
Ik weet wel dat ik nooit nog teveel drink in haar aanwezigheid! Als ze me iets te vragen heeft dan wil ik daar liever met mijn volle verstand op kunnen antwoorden.

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 20 aug 2015 17:12

potvolkleuren schreef:wel ik wilde hier nu net een update geven.

Donderdag hadden we een cantus met onze vereniging, en ik had (wat niet mijn gewoonte is) teveel gedronken.
Ik ging even naar buiten om even te bekomen van het zatte gevoel. En ik werd ook even emotioneel om wat problemen die ik afgelopen tijd heb gehad, dus ik wou even alleen.
De ex van dat meisje komt naar buiten (een goede vriendin van me trouwens) en komt even met me praten. Ze zag dat er wat scheelde, maar ik ging er niet echt op in.
Heel erg helder kon ik blijkbaar niet meer nadenken en zien want dat meisje was ondertussen ook buiten komen staan. Zij stond wat verderop alleen.
Hoe ik het in mijn hoofd haalde weet ik niet, maar ik ging op haar af en we begonnen te praten. Opeens vroeg ze of ik wel 100% gelukkig was, want ze had het gevoel van niet. En toen heb ik haar dus over m'n gevoelens verteld.
Ze reageerde er wel goed op. Ze had het niet door zei ze en had spijt dat ze zich dan niet anders had gedragen (ik weet nog steeds niet of ze dit positief of negatief bedoelde).
Ze heeft niets over haar eigen gevoelens ofzo verteld, en eerlijk ik was ook echt te dronken om er echt een serieus gesprek over te hebben.
Feit blijft wel dat ze nu weet van mijn gevoelens en nu durf ik haar niet meer onder ogen komen.
Ik vind het goed van mezelf dat ik het haar heb verteld, maar ik had dit toch liever in nuchtere toestand gedaan.
Woensdag zie ik haar terug en ik heb er nu al schrik voor. Ik schaam me heel erg voor mijn gedrag en ook ergens voor mijn eerlijkheid tegenover haar.
De volgende morgen heb ik haar een sms gestuurd dat ik ergens hoop dat ze alles vergeten was wat ik had gezegd maar als dit niet zo was of ze dat voor zich kon houden. En ze antwoordde me dat ze alles nog wist maar dat ze het niet ging verder vertellen. (Dit wil ik omdat haar ex een vriendin is van mij, en ook in dezelfde vereniging zit :) )

Het is een beetje een warrig verhaal, maar die avond is niet heel helder verlopen.
Ik weet wel dat ik nooit nog teveel drink in haar aanwezigheid! Als ze me iets te vragen heeft dan wil ik daar liever met mijn volle verstand op kunnen antwoorden.
Hey potvolkleuren

Ik heb je verhaal volledig (met veel aandacht) kunnen lezen en ik vroeg me af of je ondertussen nog met 'X' gepraat hebt of updates hebt voor ons (je lezers). (Je hoeft niet te updaten maar ik ben wel benieuwd ;) )
Hopelijk ben je ondertussen een beetje uit deze 'warboel' geraakt en geniet je met volle teugen van je (waarschijnlijke) vakantie.

Groetjes :)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

potvolkleuren
New user
New user

Bericht door potvolkleuren » 19 sep 2015 23:22

Hey potvolkleuren

Ik heb je verhaal volledig (met veel aandacht) kunnen lezen en ik vroeg me af of je ondertussen nog met 'X' gepraat hebt of updates hebt voor ons (je lezers). (Je hoeft niet te updaten maar ik ben wel benieuwd ;) )
Hopelijk ben je ondertussen een beetje uit deze 'warboel' geraakt en geniet je met volle teugen van je (waarschijnlijke) vakantie.

Groetjes :)[/quote]

Ok even een update. Sinds ik het haar verteld had zijn mijn gevoelens redelijk snel over gegaan omdat ze niet wederzijds waren. Het vertellen bezorgde me in de eerste plaats schaamte, maar nu ben ik blij dat ik het gedaan heb. Ik heb sinds juni een nieuwe relatie dus X is volledig verleden tijd. Al zie ik haar nog steeds in de vereniging, we zijn gewoon vrienden :)

Gesloten