De weg kwijt...

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
TommyVdS
New user
New user
Geslacht: Man

De weg kwijt...

Bericht door TommyVdS » 22 aug 2014 02:23

Hey allemaal!

Ik heb altijd een huisje, tuintje, boompje, beestje instelling gehad wanneer het op relaties aankwam. Nu laat ons eerlijk zijn, dat is in de gay community, of toch alleszins in het algemeen beeld dat zelfs ik er van heb, eerder een zeldzaamheid. Seks is zo enorm gemakkelijk te krijgen (letterlijk binnen de 30 minuten als je wil) en heeft veel van zijn betekenis verloren. Ik ben tussen mijn twee relaties ongeveer 4 jaar celibatair geweest en heb niet het gevoel dat ik iets gemist heb. Ik heb altijd braafjes aan mijn principes vastgehouden dat het romantisch moet zijn en iets moet betekenen enz... nu ik word er binnenkort 24 en die principes hebben me niet echt veel verder gebracht dan diegene die hun seksualiteit op een andere manier beleven. Ik begin me de laatste tijd echt af te vragen of ik mezelf geen dingen ontzeg door te blijven geloven in huisje, tuintje, boompje... het voelt voor mij niet echt zo, maar de hoeveelheid seks rondom me en de manier waarop er mee omgesprongen wordt, geeft mij het gevoel dat ik hopeloos antiek ben en maar gewoon met de massa moet mee doen... Ik ben natuurlijk ook wel menselijk en fantaseer ook wel eens van wat zou kunnen zijn, maar ik weet ook wat een relatie me geeft (wanneer ze goed gaat). De laatste tijd zit ik echt in een tweestrijd... of ik mijn principes overboord moet gooien en maar mee doen met de massa. Of ik iets mis door het niet te doen? Of anderen er over de één of andere manier over nadenken. Er is geen antwoord op deze vraag en ik moet het voor mezelf uitvinden, maar hoe meer seks uitmaakt van de maatschappij, hoe meer ik voel dat ik ervan vervreemd en antiek overkom.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Re: De weg kwijt...

Bericht door JFK » 22 aug 2014 09:11

Vastblijven hangen aan principes zonder reden is nooit goed. Een mens moet zichzelf eens van tijd tot tijd onder de loep nemen en zichzelf bijstellen.
Maar het is wel goed als jezelf blijft. Als je echt geen zin hebt in 'losse seks' , doe het dan alstublieft niet. Niet iets doen waar je niet achterstaat omwille van 'groepsdruk' of een zogenaamde mentaliteit die heerst. Je gaat je alleen maar ongelukkiger voelen.

'Huisje boompje beestje' is echt niet antiek. Er zijn genoeg jongens die ook hetzelfde willen. ;-)
Fluctuat nec mergitur

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 22 aug 2014 22:17

Losse seks is ook niks voor mij. Ik zou me niet gelukkig voelen in een relatie dat alleen daaruit bestaat en als dat wil zeggen dat ik lange tijd single blijf, dan is dat maar zo. Er zullen heus wel ergens jongens verstopt zitten met hetzelfde idee.
Ik wil alleen maar zeggen dat je niks moet doen waarbij je je niet goed voelt enkel en alleen maar om een relatie te kunnen hebben.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 24 aug 2014 11:39

Ik denk dat elke langdurige singel met die vragen zit. Het ligt er aan om voor jou een evenwicht te vinden. Vooral nooit iets doen wat je niet wilt. De vraag is wat missen is natuurlijk. Als je seks als iets belangrijk zit, mis je misschien iets. Maar als dat voor jou eerder een manier is om te zeggen van ik zie je graag. Dan is het niet zo erg, denk ik. Seks blijf ook maar seks hé
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Centurion
New user
New user

Bericht door Centurion » 24 aug 2014 17:45

JFK schreef:'Huisje boompje beestje' is echt niet antiek. Er zijn genoeg jongens die ook hetzelfde willen. ;-)
Klopt.

Ik spreek uit een hoop ervaring als ik zeg je vast te houden aan die principes.

"Ooit."
Aim for the world.

sinnedc
Regular user
Regular user

Bericht door sinnedc » 25 aug 2014 04:14

TommyVdS schreef:Hey allemaal!

Ik heb altijd een huisje, tuintje, boompje, beestje instelling gehad wanneer het op relaties aankwam. Nu laat ons eerlijk zijn, dat is in de gay community, of toch alleszins in het algemeen beeld dat zelfs ik er van heb, eerder een zeldzaamheid. [...] De laatste tijd zit ik echt in een tweestrijd... of ik mijn principes overboord moet gooien en maar mee doen met de massa. Of ik iets mis door het niet te doen? Of anderen er over de één of andere manier over nadenken. Er is geen antwoord op deze vraag en ik moet het voor mezelf uitvinden, maar hoe meer seks uitmaakt van de maatschappij, hoe meer ik voel dat ik ervan vervreemd en antiek overkom.
Wel, ik kan je gevoel begrijpen... Maar ik vind jouw standpunt tov relaties lovenswaardig. Zoals anderen ook al zeiden, zou ik mijn principes niet overboord gooien omdat het lijkt alsof iedereen in de "gaywereld" zich zo gedraagt. Want geloof me : er zijn echt nog genoeg jongens waarbij nog andere dingen dan seks belangrijk zijn hoor en die je instelling tov relaties al te graag zouden/zullen delen.. :)

Gesloten