Mobiele Coming Out

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
bdinho21

Mobiele Coming Out

Bericht door bdinho21 » 21 aug 2014 22:35

Je hoort het wel vaker tegenwoordig: mensen die elkaar via sms vertellen dat ze homo zijn? Hoe staan jullie ertegenover? Kan dit of kan dit niet? Moet dit niet gewoon f2f?

Loesbloem
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Mobiele Coming Out

Bericht door Loesbloem » 22 aug 2014 00:30

Ik vind wel dat het kan. Een goede vriend van mij heb ik het verteld in een fb-gesprek. Hij gaf net de ideale voorzet dus die heb ik dan maar binnengekopt. Ook een nicht, met wie ik heel goed overeenkom, heb ik het op die manier verteld omdat zij voor een half jaar in het buitenland zat (zit) en ik niet kon wachten.

Een groot voordeel aan een "mobiele coming-out" vind ik het gemak waarmee je dat kunt typen! Ik heb véél meer zenuwen in een gesprek in levenden lijve!!
Maar toch ben ik ook wel blij dat ik het de eerste keren wel "face-to-face" gedaan heb omdat ik nog lang moest bekomen nadien ;-)

Achja, ik heb nog redelijk veel coming-outs voor de boeg dus ik kan me in alle overdrachtsvormen nog wat bekwamen :roll:

anoniemeT
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door anoniemeT » 22 aug 2014 21:34

Ik ben het eens met loesbloem,
Mijn eerste outing was via fb, mijn beste vriendin die dacht dat ik verliefd op haar was
Dus kon ik niet zomaar afspreken met haar,
Zij is degene die me tot heel veel outings heeft aangezet.

Mijn andere outings waren F2F

Groetjes
Diu enim mens exspectantes reditum. Quod si puer est suspectus futurus risus amor? Sed quid in hac animi incertus sum ita et puella illorum aliquid scit definite quoniam malus est circa furtum medicus. Quia cum dicitur, quod de tali re muliebris formae aut Olbius hac forma: "Quaecumque vultis, oportet illud, puer," Quid est hoc?

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 24 aug 2014 11:30

Ik zie er ook totaal geen graten in, tegenwoordig kan toch bijna alles via chat besproken worden, niet?
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 24 aug 2014 15:00

Ik ga ook akkoord met de vorige reacties. Dat kan perfect en er is geen probleem mee. Natuurlijk vind ik het leuker om dat F2F te doen, en zeker bij bepaalde mensen (ouders, beste vriend(inn)en,...). Dan zie je direct hun reacties en dat kan veel deugd doen. Maar soms gaat dat moeilijk.. bijvoorbeeld als je zo iemand lange tijd niet kunt zien of het is moeilijk om binnen een korte tijd af te spreken, maar je wil het hen écht dolgraag vertellen. Zoals in het geval van Loesbloem haar nicht. Dan vind ik het toch wel leuker om het al via FB in een aangenaam gesprek te vertellen dan nog weet-ik-hoe-lang te moeten wachten.

Wat ik dan wel niet zou doen is een gesprek starten op deze manier: "Hey 'X', ik zou je iets willen vertellen, ik ben homo." Dat vind ik dan persoonlijk nogal stom en een gemakkelijkheidsoplossing. Hetzelfde geldt voor het in een simpele facebook status in één keer met iedereen te delen. Neen, ik pak het dan liever persoonlijker aan en dat vinden de anderen denk ik ook wel leuker.
Come quickly, I'm tasting stars!

Sygma94
New user
New user

Bericht door Sygma94 » 24 aug 2014 18:01

Mijn eerste en elke coming out daarna (zijn er maar 3 xD) heb ik via sms of skype gedaan :p Vind het dus een prachtig medium gezien ik het bij sommige mensen echt niet zomaar zou durven zeggen in een face to face gesprek. Eerste keer was bij een vriend waarvan ik dacht dat die er het minst problemen van zou maken. Had al paar keer een berichtje getypt waarin ik vertelde homo te zijn, maar die zijn nooit verzonden geraakt. Dus die bleef zo een beetje onder concepten staan. Maar na een familiefeest 10 keer 'En, nog geen vriendin?' gehoord te hebben heb ik het in een gefrustreerde bui verstuurd om er toch met iemand over te kunnen praten xd Veel zenuwen gehad en geen oog dichtgedaan tot ik reactie kreeg, maar die was gelukkig positief :p

OwlwaysWithYou
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door OwlwaysWithYou » 10 sep 2014 20:07

f2f is de enige manier voor mij, hoe eng het soms kan zijn en hoe lang je soms moet wachten, via een appje vind ik gwn nogal onpersoonlijk en ik denk dat de mensen die je het verteld het ook waarderen als je het f2f zegt, maar thats just me
Something... Something... Dark side

Gesloten