out maar onnatuurlijk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
anoniemeT
New user
New user
Geslacht: Man

out maar onnatuurlijk

Bericht door anoniemeT » 17 aug 2014 14:44

Hallo iedereen,

Ik heb me geout bij mijn mama en stiefpapa, beste friends
En ik dacht dat je outen een heel goed gevoel kan geven,
Maar nu ik het heb gedaan voelt het enorm onnatuurlijk.

Ik heb een gevoel dat ik nog nooit eerder heb gehad.
Ik kan het niet goed verwoorden.
Het voelt warm, enthousiast en opgewonden
Tot dat er gesproken wordt van het hele homogebeuren.
Bijvoorbeeld op vakantie zei mijn zus:" Is da gene schone voor u? "
Ik voelde me ineens heel down en zei geïriteerd tegen mijn zus" sshhhhhtt "
Terwijl dat helemaal niet hoeft toch?
Mensen mogen toch weten dat ik homo ben, niet?
Maar toch heb ik de gewoonte het voor iedereen te verzwijgen en alle gevoelens op te proppen.
Daarom denk ik erover een soort blog te maken( want ik weet dat schrijven een goede oplossing is voor vele dingen. )
Aldus mijn gevoel: ik zit niet lekker in men vel.

PS: mijn naam is niet anoniemeT maar Thomas.
Diu enim mens exspectantes reditum. Quod si puer est suspectus futurus risus amor? Sed quid in hac animi incertus sum ita et puella illorum aliquid scit definite quoniam malus est circa furtum medicus. Quia cum dicitur, quod de tali re muliebris formae aut Olbius hac forma: "Quaecumque vultis, oportet illud, puer," Quid est hoc?

fabio
Regular user
Regular user

Re: out maar onnatuurlijk

Bericht door fabio » 17 aug 2014 15:19

Thomas,

ik begrijp helemaal wat je bedoelt, ik heb namelijk hetzelfde gevoel.
een dik jaar geleden (pak maar al bijna anderhalf jaar geleden) heb ik me ook geout, bij familie, bij vrienden,..
bij mijn vrienden had ik niet echt problemen, ze hadden een hoop vragen, maar we waren gewoon onder vrienden en ik had er geen enkel probleem mee om die vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.
Bij mijn ouders en zus was het echter moeilijker. niet zozeer de outing, of hun directe reactie, meer het feit dat ze om de haverklap vragen of ik al een vriend heb. aan mijn zus hebben mijn ouders (bijna) nooit gevraagd of zij al een vriend had en bij mij lijken ze er maar niet over te kunnen zwijgen. het doet me weinig als ze zoiets vragen als we alleen zijn (ik besef dat dit is omdat ze om mij geven) maar ik vind het zo irritant als ze het doen waar anderen bij zijn. Dan zijn we bij familie ofzo en vragen mijn ouders plots of ik nog geen vriendje heb. ik vind het dan zo schaamtelijk, zeker omdat er dan altijd zo'n ongemakkelijke stilte valt die zelfs nog even aanhoudt als ik lichtjes geïrriteerd "nee" antwoord.
het lijkt me dan zo'n gevoel te geven dat ik anders ben, onnatuurlijk is niet meteen het woord dat ik zou gebruiken, maar het komt wel dicht in de buurt.
ik weet dat er niets mis is met homo zijn, ik weet dat en ik heb er zelf geen enkel probleem mee. ik hoop dat dit voor jou ook het geval is.
en om dan toch een beetje een antwoord te geven op je vragen:
ik denk dat die irritatie er deels is omdat je het nog niet volledig gewoon bent dat er iemand zo losjes reageert. zelf heb je mss een hele tijd moeilijkheden gehad, en wanneer je dan geout bent en de personen rondom jou kunnen er zo goed mee om is dat mss gewoon niet wat je verwachtte.
mensen mogen inderdaad weten dat je homo bent, maar mss vind je wel dat je beter zelf kan bepalen wie het weet, wanneer en zeker de manier waarop.

ten slotte wil ik nog even zeggen dat het inderdaad echt kan helpen om erover te schrijven, bij mij helpt dat ook.

Grtjs fabio

PS: mijn excuses als deze tekst onsamenhangend en/of verwarrend is, maar mijn hersens zijn verlamd door het vele leren voor de herexamens.
Bedankt voor het begrip ;) :adore:
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

anoniemeT
New user
New user

Bericht door anoniemeT » 17 aug 2014 16:02

Heel erg bedankt voor je reactie,
Je hebt me geholpen
Ik zie nu dat ik niet de enige was met dit probleem
En geeft niet van dat verwarrende deel ik merkte er toch niets van
Nogmaals bedankt
Diu enim mens exspectantes reditum. Quod si puer est suspectus futurus risus amor? Sed quid in hac animi incertus sum ita et puella illorum aliquid scit definite quoniam malus est circa furtum medicus. Quia cum dicitur, quod de tali re muliebris formae aut Olbius hac forma: "Quaecumque vultis, oportet illud, puer," Quid est hoc?

Grensgeval
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Grensgeval » 17 aug 2014 21:14

Dag Thomas

Je bent absoluut niet de enige. Ikzelf vind het ook vervelend als vrienden erover beginnen als er vreemden bij zijn (al ligt het er bij mij misschien eerder aan dat ik nog niet out ben bij mijn familie).

Ik denk dat dit ongemakkelijke gevoel na een tijd wel zal minderen, omdat je er zelf aan gewoon geraakt, en misschien iets opener wordt, en omdat voor je ouders de nieuwigheid er dan ook af is, en ze dus minder vragen gaan stellen (denk ik).

Als het je echt stoort, kan je natuurlijk ook gewoon vragen of ze een beetje discreter kunnen zijn...
Welcome to my world of make believe

robin
New user
New user

Bericht door robin » 18 aug 2014 18:32

heey thomas
er zijn spijtig genoeg veel mensen die het nooit begrijpen, en er onnozel over doen (bv de veele gênante vragen, gedrag en reacties :/ ) maar zo zit de wereld (jammer genoeg) in elkaar. maar je moet all die onaangename gedrag en reacties negeren, en er het beste van maken :D en jij bent wie je bent en niemand mag daar tussen komen. ik weet klinkt wa cliché ma ja :)
veel geluk :D

anoniemeT
New user
New user

Bericht door anoniemeT » 20 aug 2014 10:24

Dankjewel allemaal

:merci: :homo:

Gesloten