verliefd op vriendin

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
mara

verliefd op vriendin

Bericht door mara » 09 aug 2014 20:52

Ik ben een meisje en ik ken mijn beste vriendin al 6 jaar. De laatste jaren begon ik gevoelens te krijgen voor haar. Ik denk wel dat ik op meisjes val, maar ik ben niet 100% zeker en ik durf het niet aan haar te zeggen omdat ik bang ben om mijn beste vriendin te verliezen. Kan iemand me raad geven?

El.
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: verliefd op vriendin

Bericht door El. » 10 aug 2014 14:05

Hej,
ik denk dat velen onder ons je situatie wel herkennen, ik wel in ieder geval.
Toen ik veertien was werd ik ook verliefd op mijn beste vriendin. Ik heb het haar nooit echt durven zeggen, omdat ik wist dat ze me zou moeten kwetsen. Dus besloot ik maar om niet meer met haar om te gaan, het zou zo wel over gaan dacht ik . Wat dom was van mij, want dat deed zeker niet minder pijn dan een afwijzing. En ik zag dat het haar ook pijn deed.
Dus mijn raad voor jou: wees dapperder dan ik toen en wees eerlijk. De kans op een afwijzing heb je altijd, maar wie niet waagt, niet wint.
En zelfs als ze niet hetzelfde voelt voor jou, kan het best zijn dat jullie band juist beter wordt, omdat je eerlijk bent geweest tegen haar.
succes!
C E S O I R
O N V A
D A N S E R

mara

Bericht door mara » 10 aug 2014 14:34

Dank je wel, het is leuk om te weten dat er nog mensen zijn met hetzelfde probleem. Ik hoop dat ik het haar zal durven vertellen...

engelsleslie
New user
New user

Bericht door engelsleslie » 10 aug 2014 17:55

mara schreef:Ik ben een meisje en ik ken mijn beste vriendin al 6 jaar. De laatste jaren begon ik gevoelens te krijgen voor haar. Ik denk wel dat ik op meisjes val, maar ik ben niet 100% zeker en ik durf het niet aan haar te zeggen omdat ik bang ben om mijn beste vriendin te verliezen. Kan iemand me raad geven?
hey, volg je hart.. ik weet wat het is om verliefd te worden op een vriendin.
wees eerlijk meid, liefde is zo mooi! en je zal je beste vriendin niet kwetsen. ze zal misschien verschieten in het begin maar wie weet is ze ook op jou, en als je het haar niet zegt ontloop je misschien de liefde waarnaar je zoekt!
kom op!!
you can!!
greezz!!
nothing is impossible in your own powerfull mind!

mara

Bericht door mara » 10 aug 2014 22:10

Dank je wel voor de steun. Hier krijg ik echt moed van!

charotte mortelmans

Bericht door charotte mortelmans » 17 aug 2014 12:16

hey,

ik had net hetzelfde probleem ongeveer 6 maanden geleden. Ik was ook verliefd op 1 van mijn beste vriendinnen. Ik heb er eerst met een paar volwassenen en vrienden over gepraat en uiteindelijk het tegen haar gezegd. ze zei eerst dat het gewoon tussen mijn oren zat en dat ik gewoon een goede vriendin wou maar daarna heeft ze het geaccepteerd en nu praten we er nog amper over. het was voor mij een hele opluchting nadat ik het had gezegd en het was niet zo erg als ik dacht en als ze je beste vriendin is zal ze het wel begrijpen anders is ze nooit een goede vriendin geweest. ik hoop dat dit je wat kan helpen. succes!!!

Grensgeval
Regular user
Regular user

Bericht door Grensgeval » 17 aug 2014 21:24

Heb je het intussen al verteld?

Je hoeft niet meteen tegen haar te zeggen dat je gevoelens voor haar hebt. Je kan eerst eens peilen naar wat haar gedachten over holebi's zijn, of haar vertellen dat je denkt lesbisch/bi te zijn (zonder meteen over je gevoelens voor haar te beginnen). Dan is het voor haar een minder grote schok, en krijg je meteen een beter beeld van hoe ze zou reageren als je het haar vertelt...
Welcome to my world of make believe

Gesloten