Slices of Life [6]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Re: Slices of Life [6]

Bericht door herman frodiet » 24 mar 2015 22:52

Vandaag zei een meisje op stage dat ze niet graag buiten werkt omdat dat mannenwerk is. Ik heb dat herkaderd naar: er bestaat geen mannen- of vrouwenwerk, enkel werk dat fysiek zwaar of minder zwaar is.
Deed mij weer eens beseffen hoe stereotiep mensen nog denken.
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017
Geslacht: Man

Bericht door TylerXD » 25 mar 2015 21:44

Ik was net met de fiets vertrokken, besefte ik plots dat ik mijn slot niet in mijn zak had gestoken. Dan keer ik terug naar huis om het te gaan halen, blijkt het toch in die zak te zitten :roll:

Soms vraag ik me echt af waar ik met mijn hoofd zit... :what:
Spoiler! :
En die vrouw aan de bushalte moest nogal wat denken, als ze dezelfde jongen twee keer voorbij zag fietsen

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 26 mar 2015 21:01

Daarnet weer een superawkward, maar grappig supermarktgesprek gehad. Ik stond in de rayon naar een pot choco te kijken om te checken of er palmolie in zat, en dan word ik aangesproken daar een vrouw met vier verschillende pakken luiers in haar handen.

"Exkjoes mie; do joe know for how mennie mozzz this all izzz?"
- Sorry, I didn't get it.
"For how mennie mozzz?"
Ik haal m'n schouders op want ik verstond het echt niet!
"How old ze beebie izzz?"
- Ah, months!
"Yezz, det!"

En dan die vrouw maar helpen zoeken hoe luiers werken enzo. Blijkbaar rekent men voor luierformaten de kilo per baby! :p Maar waarom ze dat per se aan mij moest vragen.
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Salsa-dude

Bericht door Salsa-dude » 26 mar 2015 21:20

Reuel schreef:Vandaag vastgeklampt door een Russische die een foto wou. "Russki?" vroeg ze. Ik dacht eerst ja te zeggen, en toen bedacht ik dat ik enkele vloekwoorden en vuilbekkerij in het Russisch ken... Dus dan maar wijselijk neen gezegd. :smile:
Verder dan maar een superawkward gesprek gehad in gebarentaal, aangevuld met wat Engels, Frans, Nederlands, Duits en Noors. En zij bleef maar consequent in't Russisch bezig.

Zondanig absurde situatie, dat het grappig was. Only in Bwussuws. :smile:

Daarna sloot ze af met spasiba (of iets dergelijks), dus ik neem aan dat dat dank u wel was. Dat weten we dan ook alweer!
Vorig jaar toen ik mijn tante in Noorwegen bezocht kwam ik een leuke Noorse jongen in het uitgaansleven tegen. We babbelden toen in het Noors en wisselden soms voor de lol af in het Zweeds omdat een deel van zijn familie uit dezelfde stad waar mijn grootouders in Zweden wonen en toen begon hij over België en wat bleek, die kon goed Nederlands. Ik: wtf? je kan gewoon Nederlands? Zeg dat dan he pipo! Hij had in Antwerpen gestudeerd en we eindigden met een Belgisch biertje en goed gesprek in het Nederlands:)

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 26 mar 2015 22:07

Amigo schreef:Spasibo ;) Speciaal volkje he die Rusjes.
Even de puntje op de e zetten: ze zei wel degelijk spasiba, tenzij het een bejaarde Oekraïense boerin was, en dan nog.

marie.el
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door marie.el » 27 mar 2015 09:37

Amigo schreef:Spasibo ;) Speciaal volkje he die Rusjes.
Stilicho schreef:Even de puntje op de e zetten: ze zei wel degelijk spasiba, tenzij het een bejaarde Oekraïense boerin was, en dan nog.
Jullie hebben allebei gelijk: je schrijft 'spasibo', maar je zegt 'spasiba' :)

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 28 mar 2015 12:56

Gisteren mocht ik meerijden in het kot van de conducteur, vlak voor de cabine van de treinbestuurder. En diens deur stond open, waardoor je hem kon zien rijden en horen vertellen. We stonden zelfs met zoveel mensen in dat kot dat er iemand in de cabine op de zetel naast de bestuurder hemzelve mocht gaan zitten! Het is eens iets anders. :)

Maar zie het niet als een privilege. NMBS had op het traject in volle spits (met ook nog alle (kot)studenten erbij) maar één trein ingezet in plaats van de gebruikelijke drie..
Come quickly, I'm tasting stars!

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 28 mar 2015 15:06

Coincidence schreef:Gisteren mocht ik meerijden in het kot van de conducteur, vlak voor de cabine van de treinbestuurder. En diens deur stond open, waardoor je hem kon zien rijden en horen vertellen. We stonden zelfs met zoveel mensen in dat kot dat er iemand in de cabine op de zetel naast de bestuurder hemzelve mocht gaan zitten! Het is eens iets anders. :)

Maar zie het niet als een privilege. NMBS had op het traject in volle spits (met ook nog alle (kot)studenten erbij) maar één trein ingezet in plaats van de gebruikelijke drie..
Ik mocht ooit naast de treinbestuurder zitten. Het fietsending was daar ook. Dus ik vroeg of ik bij me fiets mocht blijven, werd ik zelfs uitgenodigd om naar de bestuurder te gaan zitten. Dat was echt cool.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 28 mar 2015 15:14

Een toffe Job met het beste uitzicht van het land :p
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 28 mar 2015 15:23

vorvzie schreef:Een toffe Job met het beste uitzicht van het land :p
Het uitzicht was inderdaad heel mooi, dat ben ik er nog aan vergeten toe te voegen.

just_me2102
Experienced user
Experienced user

Bericht door just_me2102 » 28 mar 2015 22:54

Ik mocht ooit op de schoot van de conducteur zitten en de trein een beetje besturen :p ik was 8 jaar ofzo :D in totaal is dat dan nog 5 keer gebeurd :D

Reuel

Bericht door Reuel » 29 mar 2015 20:55

Vandaag meegestapt met Hart Boven Hard; toch wel een hele mooie opkomst ondanks het spectaculair slechte weer. En de mama was er ook bij, dat vond ik stiekem eigenlijk wel grappig. ;)

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 29 mar 2015 21:16

Reuel schreef:Vandaag meegestapt met Hart Boven Hard; toch wel een hele mooie opkomst ondanks het spectaculair slechte weer. En de mama was er ook bij, dat vond ik stiekem eigenlijk wel grappig. ;)
:balloons: Hoera! Een veel beter alternatief (hihi) dan een onnozel familiefeest!
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 29 mar 2015 23:19

OMG, soms is karma écht een b*tch... :oops: :roll: Een beetje dom, een beetje heel gênant, en ook wel een beetje grappig...
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 30 mar 2015 00:01

Vandaag voor het eerst in in al die jaren dat ik al op kot zit een halte te laat van de bus gestapt. Gelukkig was een van mijn kotgenotes erbij, moesten we niet alleen dat stuk terug stappen. Ik moest maar zoveel niet tetteren op de bus. :blush:

Reuel

Bericht door Reuel » 30 mar 2015 23:23

Ik heb een vriendin die ik overal waar ik ga en staan tegenkom, zonder af te spreken. Echt, op het tikkeltje van het enge af. Vandaag kwam ik haar weer tegen op op het Perron in Gent-Sint-Pieters. Maar zonder meer altijd plezant! :smile:

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 31 mar 2015 22:11

Ik mocht vandaag op het perron een monoloog aanhoren over de staat van de jeansbroek toen en nu.

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 01 apr 2015 09:26

Donkere wolken verdwijnen snel als je je glimlach bovenhaalt. Waarom doen alsof het regent als je onder douche staat? Geconcentreerd fruitsap zorgt voor beter werk dan focus op het gat van een mier. Schrijf het af en begin te schrijven. Zuchten mag, maar vergeet geen zuurstof. Glimlach naar het leven en als het niet terug glimlacht, sla het dan niet op de bek. Verbreed je horizonten, trek de horizonhoeken op tot ze in een glimlach staat. Die twee donderwolken zijn dan nog slechts de ogen van een smiley. In your face, life. Ik zie je graag, en nu gij!

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 02 apr 2015 16:50

Na een aantal jaar uitstellen op 2 dagen geleerd voor theoretisch rijbewijs en vandaag 47/50 gehaald :woot:
Nu het moeilijkste nog... :p
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 02 apr 2015 21:47

Oh, wow. Iemand van mijn jaar uit het middelbaar is zwanger.
It took me by surprise :o

Gesloten