Verdwaald in een labyrint van emoties

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Uncertainty

Verdwaald in een labyrint van emoties

Bericht door Uncertainty » 26 jul 2014 22:41

Hallo iedereen,
Zit momenteel met een heel moeilijke situatie, waar ik momenteel zelf totaal geen raad mee weet. Ik deel het even met jullie, want ik heb echt nood aan advies en wil gewoon eens alles van me af schrijven.

Ik ben nu ongeveer een 3-tal maanden samen met mijn huidig lief, echt een supergoede jongen en houd zielsveel van hem. We komen goed overeen en hebben wel wat gemeenschappelijk, maar we hebben elkaar vooral gevonden vanwege onze toch wel aparte, doch identieke muzieksmaak. We zijn allebei van het stillere type en praten niet zo veel, maar desondanks zat onze relatie wel tamelijk goed de eerste 2 maanden...
Maar de laatste maand zag ik hem veranderen: hij werd afstandelijker, had minder aandacht voor me, hij leek me zo futloos en afwezig en ondernam nauwelijks nog actie, werd echt meer passief. Bovendien vielen er beduidend meer en meer stiltes, die soms echt onwennig begonnen aanvoelen. Hij leek zich echt niet goed in zijn vel te voelen, wat ook zijn invloed had op mij... Ik ben nu eenmaal het type dat veel aandacht en affectie nodig heeft, en in het begin kreeg ik die ook, maar nu kreeg ik die dus niet meer. Met het oog op het verbeteren van onze relatie besloot ik hem te vragen wat er scheelde en hem te vertellen hoe ik me er bij voel. Hij heeft me hier dan in een bericht op geantwoord dat er wel wat scheelde dat hij gewoon wat onzeker is over ons, maar dat het eigenlijk niet zo veel voorstelde... Het kwam er eigenlijk op neer dat het kwam omdat hij nadacht, moe was, andere dingen om zijn hoofd heeft... Ik dacht: ok, kan zijn maar ik wil toch eens praten i.v.m. mijn gevoelens en onze onzekerheid.
Dat hebben we dan ook gedaan, een paar dagen geleden, alleen is dat helemaal anders uitgedraaid dan ik had verwacht...
Nog voor ik wat kan uitbrengen begint hij zijn beklag te doen over wat hij allemaal mist in onze relatie, dingen waar ik bijgod geen besef van had omdat hij gewoonweg nooit tegen me spreekt, zegt dat het allemaal mijn schuld is dat hij zich nu zo gedraagt en dat ik moet veranderen of het is gedaan... Ik kreeg gewoon amper de kans mezelf te verdedigen of mijn eigen gevoelens te vertellen... Nu ondertussen heb ik dat wel gedaan en eigenlijk komt het erop neer dat we dezelfde dingen missen bij elkaar en dat we er beiden ongeveer hetzelfde over denken, alleen besef ik dat het probleem bij ons beiden ligt, maar dat wil hij maar niet snappen... Volgens hem ben ik het probleem
Nu wil ik hem echt niet kwijt, en hij mij ook niet, al vind ik dat het maar louwtjes overkomt van zijn kant...
Heb echt geen idee wat ik hiermee moet...
Ik heb voorgesteld dat we beiden veranderen, ons meer naar elkaar schikken en wederzijds ook toegevingen doen, maar daar heeft hij geen oor naar... Hij ziet het maar niet!
Momenteel zit ik echt verdwaald in een labyrint van verdriet, woede, angst en onbegrip
Al overheerst de woede omdat zijn emoties voor hem kennelijk belangrijker zijn dan die van mij en sta ik op het punt misschien iets te doen waar ik misschien heel veel spijt van ga krijgen...
Help aub!

robin
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Verdwaald in een labyrint van emoties

Bericht door robin » 27 jul 2014 09:41

heey beste een erge situatie war je in zit :/
liefde is een werkwoord ;) dus je moet er beide aan werken. als je ondervind dat hij dat niet doet moet je hel duidelijk maken wat ook echte het probleem is. als hij dat niet mee akkoord gaat en er niks aan wild doen, dan houd hij niet echt van je :/
ik hoop dat dit ies van hulp biet :) want ik weet niet zo goed om advies te geven :/

"When the path you walk always leads back to yourself, you'll never get anywhere."(sorry van het gezegde maar ze inspireren mij altijd om een probleem op te lossen)

groetjes R
veel succes en nog een :hugs:

Gesloten