hoe oud waren jullie toen jullie het wisten?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Ophélie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

hoe oud waren jullie toen jullie het wisten?

Bericht door Ophélie » 26 jun 2014 11:23

Ik vroeg me dit even af, hoe oud waren jullie toen jullie het wisten, en op welke leeftijd kwamen jullie uit de kast?
ik voel me een enorme laatbloeier.. ik ben nu 25 en weet het nog steeds niet met 100% zekerheid

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Re: hoe oud waren jullie toen jullie het wisten?

Bericht door adarr91 » 26 jun 2014 11:46

"Weten", is in het begin erg moeilijk. Meestal gaat het om het ergens wel weten, maar nog niet willen weten.
Ik denk dat ik het op mijn 15e wel ergens begon te weten, rond mijn 18e echt wist en pas toen ik 20 was, vertelde ik het iemand.

Maar dit is zo'n subjectief gegeven waar iemand anders niet echt op kan voortgaan, vind ik. Dit hangt van zoveel dingen af... De een wordt er al meer mee geconfronteerd dan de ander, de een denkt er ook al wat meer over na dan de ander. Je omgeving kan het hele proces ook wat beïnvloeden (bevorderen of afstoppen).

Ik begrijp dat je jezelf een laatbloeier vindt, maar ik kan met zekerheid zeggen dat je absoluut niet alleen bent. En ik vind ook niet dat het een probleem mag zijn om het nooit echt zeker te weten. Misschien is het voldoende om gewoon te weten hoe je je nu voelt. Mijn persoonlijke ervaring leerde mij dat twijfelen en er blijven over nadenken er toch op wijst dat het er is. En dat is oké. En wanneer je zelf ook weet dat het oké is, zal alles wel snel volgen.
Praat er voldoende over en geef het wat tijd, en wellicht word je wat zekerder over jezelf of merk je dat het eigenlijk allemaal het piekeren niet waard is. :wink:
- The journey of a thousand miles begins with one step -

Galione
Senior user
Senior user

Bericht door Galione » 27 jun 2014 15:55

adarr91 schreef: "Weten", is in het begin erg moeilijk. Meestal gaat het om het ergens wel weten, maar nog niet willen weten.
Ik denk dat ik het op mijn 15e wel ergens begon te weten, rond mijn 18e echt wist en pas toen ik 20 was, vertelde ik het iemand.

Maar dit is zo'n subjectief gegeven waar iemand anders niet echt op kan voortgaan, vind ik. Dit hangt van zoveel dingen af... De een wordt er al meer mee geconfronteerd dan de ander, de een denkt er ook al wat meer over na dan de ander. Je omgeving kan het hele proces ook wat beïnvloeden (bevorderen of afstoppen).

Ik begrijp dat je jezelf een laatbloeier vindt, maar ik kan met zekerheid zeggen dat je absoluut niet alleen bent. En ik vind ook niet dat het een probleem mag zijn om het nooit echt zeker te weten. Misschien is het voldoende om gewoon te weten hoe je je nu voelt. Mijn persoonlijke ervaring leerde mij dat twijfelen en er blijven over nadenken er toch op wijst dat het er is. En dat is oké. En wanneer je zelf ook weet dat het oké is, zal alles wel snel volgen.
Praat er voldoende over en geef het wat tijd, en wellicht word je wat zekerder over jezelf of merk je dat het eigenlijk allemaal het piekeren niet waard is. :wink:
Wauw. Ik denk niet dat iemand het ooit beter kon verwoorden. :adore:
Leef!

Pancake
Forumkoppel 2017
Geslacht: Man

Bericht door Pancake » 04 jul 2014 15:44

Zoals adarr91 het al zo mooi verwoordde "wist" ik het al rond mijn 13de en wist (zonder aanhalingstekens) ik het tegen het einde van het vijfde middelbaar. Dan heb ik het meteen ook aan iedereen verteld, waardoor in het begin van het zesde de hele wereld al wist dat ik op jongens val.

Voor mij is er een enorm onderscheid tussen vermoeden, weten/beseffen en er zich mee verzoenen. Ik heb het eigenlijk altijd al min of meer vermoed, maar als kleine holebi besef je dat holebi zijn een enorme taboe is, zeker als je niemand kent die in hetzelfde schuitje zit. Ik kende niemand die homo was en had een grote dégoût van homo's. Vuile mensen die naar de hel gaan, zo stelde ik het.

Ik begon het dan te beseffen in het tweede middelbaar dat er echt iets verkeerds was (ik zag het toch aan als verkeerd). De enige optie was "homofoob" worden als camouflage. Na een 3 jaar durende periode van worstelen en piekeren, youtube-filmpjes over coming-outs bekijken, en info verzamelen, heb ik er mij bij neergelegd dat ik homo ben. Vrijwel direct daarna heb ik het aan mijn beste vriend verteld (zomer vorig jaar), aan mijn zus, een andere vriendin, mijn moeder, mijn beste vriendin en nog een vriend en dan mijn vader. Sindsdien weet iedereen het.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 05 jul 2014 14:44

Ik was zelf al 22-24 eer ik het door begon te krijgen. Twee à drie jaar heeft het geduurd om het te aanvaarde. Het lastige moet nog komen en dat is het vertellen. Aan de ouders vertellen lijkt me het lastigste.

Centurion
New user
New user

Bericht door Centurion » 08 jul 2014 17:17

"Weten", is in het begin erg moeilijk. Meestal gaat het om het ergens wel weten, maar nog niet willen weten.
Ik heb het altijd denk ik wel al geweten. Ik herinner me nog bepaalde dromen van in mijn kindertijd die er alleszins verband mee houden. Maar ik heb er toen nog nooit echt bij stil gestaan (of ik wilde het inderdaad niet weten). De eerste "shock" zegmaar, het eerste bewustzijn, kwam toen ik een vriendinnetje had drie jaar terug (ik was toen.. 14?). Emotioneel voelde ik me zeer sterk tot haar aangetrokken. Maar fysiek ging het niet (dan bedoel ik het kussen). Sindsdien ben ik meer naar "de andere kant" getrokken, en merkte ik dat het daar beter verliep.

Maar ik ben er ook nog steeds niet uit. Ik heb wel het gevoel het sterkst aangetrokken te zijn tot hetzelfde geslacht.. maar ik accepteer het volledige 'homo-zijn' nog niet. Ergens denk ik dat ik nog hoop op biseksueel zijn. Al is het dan hoogstwaarschijnlijk enkel het emotionele dat voor mij bij de meisjes telt.
Aim for the world.

ceke
New user
New user

Bericht door ceke » 09 jul 2014 23:03

Ik was 15 - 16 jaar toen ik begon te twijfelen. Ben nu wel 100 % zeker maar heb het mijn ouders nog niet verteld.

Jell Gordan
New user
New user

Bericht door Jell Gordan » 14 jul 2014 14:01

Ik wist het eigenlijk ook al altijd, maar pas aan mezelf toegegeven toen ik 15 was. Ook wel beginnen zeggen tegen mensen die ik ermee kon vertrouwen of bij ie ik het nodig vond dat ze het wisten.
Never give a sword to a man who can't dance. And boy, can I dance!

Matt
New user
New user

Bericht door Matt » 20 jul 2014 14:59

Toen ik 13 was, ben ik te weten gekomen dat ik homo ben. Ik had er voordien nooit echt over nagedacht. Ik wist wel dat het bestond, maar ik had altijd man en vrouw samen gezien. Het was in het eerste middelbaar dat een leerkracht onze klas vertelde dat hij zelf homo was. Dat werd bij ons onmiddellijk geaccepteerd, hoewel er soms weleens een grapje over gemaakt werd, maar waar niet ? Diezelfde avond nog dacht ik er lang over na en het daagde dat ook ik homo was. Ik besefte dat ik me aangetrokken voelde door jongens en niet door meisjes. Het duurde ongeveer een week om mijn echte ik te accepteren en daar ben ik mezelf nog steeds heel dankbaar voor. Ik heb sindsdien nooit meer getwijfeld, maar het duurde wel nog even voordat ik in een fase van het iedereen vertellen ging. Ik had het aan enkele goede vrienden verteld en enkele maanden nadien wisten mijn ouders het al. Maar het was pas op mn 16de dat ik het iedereen vertelde en ik daar ook klaar voor was. Het echtelijke proces heeft dus misschien wel wat langer geduurd dan dat ik mezelf toen voorhield.
Ik hoop dat je hier iets mee bent.

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 21 jul 2014 15:03

Ik was 23 toen ik de eerste keer verliefd werd op een meisje en besefte dat ik toch niet 100% hetero was. Eerder waren er ook wel aanwijzingen, ik keek ook wel eens naar meisjes op feestjes, maar ik had er gewoon nooit bij stilgestaan. Sindsdien heb ik het aan een paar mensen verteld, maar er zijn er nog niet veel die het weten.

Phoenix355
New user
New user

Bericht door Phoenix355 » 22 jul 2014 18:08

Ik ben ook een laatbloeier maar wist t door een bepaalde foto te zien als ik jonger (was 15-16) was dat ik bi curieus was. Heb er een hele tijd niets mee gedaan maar recent veel nagedacht, nu zoveel jaar verder, ben nu 31, nu ik naar thailand op reis terug zal gaan.

Elliiitje
New user
New user

Bericht door Elliiitje » 30 jul 2014 18:25

Bij mij is het redelijk snel gegaan, al slaat de twijfel nu soms nog toe.
Ik had op mijn 15e het gevoel dat ik mezelf iets wijsmaakte wanneer ik "verliefd" was op een jongen. Toen ik dan gevoelens kreeg vor een meisje werd er voor mij veel duidelijk.
Toen ik 16 was ben ik uit de kast gekomen en dat was echt een opluchting.
Tot nu (ben nu 18) heb ik nog geen relatie gehad en dat maakt het voor mijn omgeving moeilijker om het al volledig te aanvaarden.

Tessa
New user
New user

Bericht door Tessa » 31 jul 2014 21:21

Ik werd me er pas bewust van toen ik 20 was. Ik heb mezelf nooit echt samen gezien met een jongen, maar ik dacht dat de juiste gewoon nog langs moest komen. Hoewel ik dit idee nog niet echt los heb gelaten, ben ik er wel (vrij) zeker van dat ik ook op meisjes val.
Fairy tales are more than true; not because they tell us that dragons exist, but because they tell us that dragons can be beaten.

Leen
New user
New user

Bericht door Leen » 07 aug 2014 15:15

Ik was 15 á 16 als ik door kreeg dat meisjes me iets deden, en op mijn 17 heb ik het voor het eerst aan mezelf toe gegeven. :)
Remind yourself that it's okay not to be perfect

Grensgeval
Regular user
Regular user

Bericht door Grensgeval » 12 aug 2014 00:16

Ik was een jaar of 14/15 toen ik het zeker wist, maar ik voelde al veel langer dat er iets was. Ik wist toen alleen nog niet dat dat bestond, holebi zijn. Toen ik dat eenmaal doorhad duurde het nog even voor ik de link met mezelf gelegd had, maar vanaf mijn 14e werd alles dus snel duidelijk.

Ook al kan het interessant zijn om te kijken op welke leeftijd anderen het wisten, ik zou daar niet al te hard op af gaan wat je eigen situatie betreft.

Als je naar de vorige reacties kijkt, zie je al grote verschillen, en uiteindelijk leert iedereen zichzelf kennen op zijn eigen tempo...
Welcome to my world of make believe

Sel96
New user
New user

Bericht door Sel96 » 12 aug 2014 01:32

Het is moeilijk te zeggen wanneer je het echt zeker weet. Ik ben sinds m'n 15de aan het twijfelen en ben nu, op m'n 18de, uit de kast gekomen. Ik heb het eerst aan familie en beste vrienden verteld en later aan anderen. Tot nu toe heb ik nog geen slechte reacties gehad, dus ben wel blij dat ik die stap heb gezet. :D

Snowstorm
New user
New user

Bericht door Snowstorm » 14 aug 2014 17:48

Ik was 14 bijna 15 toen ik ineens heel hevig verliefd werd op een andere jongen. Ik ben meer dan een jaar ontzettend verliefd op hem geweest en aangezien ik nu 16 ben, ben ik nog niet zo lang niet meer verliefd. Ondertussen ben ik dus vrij zeker dat ik homo ben vanwege die verliefdheid en het feit dat ik jongens gewoon aantrekkelijker vind dan meisjes. Ik ben nog niet echt helemaal uit de kast er is maar een klein select groepje die het weten, maar ik durf niet verder te gaan.
Laatst gewijzigd door Snowstorm op 14 aug 2014 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
We accept the love we think we deserve.

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 14 aug 2014 17:56

ik was 16, ik merkte gewoon dat jongens mij meer interesseerden. eerst vond ik het raar om plots over jongens te fantaseren, maar ik heb geluk dat ik het zelf nooit "verkeerd" vond. ik heb mezelf dus vrijwel meteen kunnen accepteren, zonder problemen.
sindsdien ben ik al een paar keer verliefd geweest, spijtig genoeg altijd op hetero's, dat zijn natuurlijk moeilijke momenten,.
ik ben ondertussen wel al out, wat heel opluchtend werkt. en de reacties velen allemaal enorm goed mee :)

groetjes
Fabio
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

Emcy
New user
New user

Bericht door Emcy » 25 aug 2014 22:55

Ik was net 17 toen ik verliefd werd op een vrouwelijke leerkracht die ik toch wel 'heel speciaal' vond. Ik was vertederd door alles wat ze zei of deed. Ik zou het dan niet als verliefd omschreven hebben maar ik twijfelde er wel door aan mijn geaardheid. In de zomervakantie dat jaar had ik mijn eerste echte crush op een meisje. En sindsdien weet ik het wel heel zeker want met mannen heb ik nooit diezelfde klik.

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 03 sep 2014 14:08

Ik was 14 toen ik zeker wist dat ik op vrouwen val ^-^

Wat een piepkuiken was ik toen, sinds dien ben ik me beginnen outen en daar heb ik nooit spijt van gekregen.

Grtz Flo
if you're gonna say it, say it right

Gesloten