getrouwd met een man

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Ophélie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

getrouwd met een man

Bericht door Ophélie » 18 jun 2014 08:45

Hallo, ik ben nieuw op dit forum hier :-)
Graag zou ik eens mijn hart luchten en mijn verhaal kwijt kunnen.
Als er mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben, hoor ik het graag, alsook als iemand mij de raad kan geven wat te doen..

Ik ben een vrouw van 25j.
10jaar geleden merkte ik al dat ik ook op meisjes viel,
toen ik 17 was ging ik ook geregeld naar holebifeestjes en heb ook al een vriendin gehad.
Ik voelde me er heel goed bij eigenlijk, op school was ik bijna volledig uit de kast,
maar ik durfde me geen lesbisch te noemen, ik noemde mezelf bi, want ik sluitte niet uit dat ik terug op een jongen zou vallen. Ik was er klaar voor om mijn vriendin voor te stellen aan mijn ouders. Ik heb het toen eerst mijn moeder verteld, ze reageerde niet erg goed, ik heb toen geweend. ze zei dat ik dat beter niet aan papa vertelde..
mijn vader is nogal zeer klassiek op dat gebied, hij vind homo's en lesbische mensen vreemd en vies.. hij heeft al vaker uitspraken gedaan waardoor ik het gewoon niet meer wou vertellen, mijn moeder heeft er nooit nog een woord over gezegd, zelf niet nu ik een vriend/man heb..

Op mijn 18e kwam ik mijn huidige man tegen, hoewel het misschien cru klinkt, ik ben nooit stapelverliefd geweest maar ik zie hem graag. En als 2 personen elkaar graag zien, is dat toch mooi?

Inmiddels ben ik wel gelukkig hoor, we zijn ook getrouwd, hebben net een huis gekocht, maar toch heb ik het gevoel dat het niet dit is wat ik wil.. en toch zie ik hem graag hoor, dat is net mijn probleem, ik weet niet goed precies wat ik wil.. als ik een leuke meid zie passeren denk ik vaak aan hoe het had kunnen zijn, maar ik voel me dan meteen schuldig tegenover mijn man, ik had hem wel eerlijk verteld dat ik bi ben. maar soms maakten we daar ruzie over, hij plaagde me daar soms mee, en ik heb hem overtuigd dat het vooral een experimentele fase was, zo hoeft ie ook niet steeds jaloers te zijn enzo.. ik zou hem echter nooit bedriegen, dat zit niet in me.
Maar ik mis vooral het laatste jaar enorm opwinding/passie ..
mijn man verdient dit eigenlijk niet, hij verdient iemand die stapel op hem is, niet zoals ik :'(

Ik denk vooral dat ik mijn eigen gevoelens jarenlang onderdrukt heb voor mijn ouders...
Ik zou nog steeds schrik hebben het aan mijn vader te vertellen, ik denk dat hij me gewoon een tijdje niet meer zou willen zien ofzo..

ik ga mijn man niet verlaten hoor, onze relatie zit goed momenteel, ik heb eigenlijk vooral schrik dat ik morgen een vrouw tegenkom waar ik wel stapelverliefd op ben, en wat dan?

Laynee
**BANNED**

Re: getrouwd met een man

Bericht door Laynee » 22 jun 2014 23:42

Complex probleem.... Ik zit ongeveer in een gelijkaardige situatie met strenge ouders/een hele lieve en begripvolle man, alleen hou ik niet van hem.
Mijn man weet zelfs niets over m'n zogenaamde biseksualiteit, ook niet als grap, maar op dit moment hoeft dat ook niet... Ik ga het pas vertellen als het ooit nodig mocht zijn.
Go with the flow.

Reindeer
New user
New user

Bericht door Reindeer » 15 jul 2014 13:55

Wat een verhaal Ophélie. Soms denk ik zelf ook van, als ik een jongen tegen kom en ik vind hem leuk en hij mij dan beginnen we een relatie en dan is mijn toekomst zo mooi en makkelijk zoals ik me vroeger voorstelde. Mijn ouders hebben daar net al bij jou een invloed op. Sinds ik het hen ooit eens vertelde is er nooit nog over gesproken geweest. Dus mijn geaardheid aanvaarden doen ze ook niet echt.
Maar ik denk dat ik net als jij vroeg of laat tegen die muur loop die me vertelt dat het niet 100% juist is als ik bij een jongen ben.Ik weet niet of ik echt genoegen zou kunnen nemen als ik weet dat ik niet stapelzot op die persoon ben én vooral de kans dan missen om dat wel te zijn, snap je? En hoe langer in een relatie hoe lastiger en moeilijker het wordt om uit die 'leugen' te geraken lijkt me..
“To be nobody-but-yourself- in a world which is doing its best, night and day,
to make you everybody else – means to fight the hardest battle which
any human being can fight; and never stop fighting.”

Ophélie
New user
New user

lesbisch in hetero-relatie

Bericht door Ophélie » 19 jul 2014 11:48

Hallo,
kunnen jullie je een beetje verwarmen? :sun:

Enkele weken eerder plaatstte ik een bericht met mijn verhaal
viewtopic.php?f=112&t=30341

ik wil de mensen die me prive gestuurd hebben alsook degene die reageerden even bedanken ! :merci:
nu heb ik al met mijn man gesproken over mijn gevoelens,
maar hij begrijpt het niet helemaal,
hij zegt 'als je lesbisch bent, wist je dat vast al, je bent al 25, geen tiener meer.. ik snap niet dat jij daar aan kan blijven twijfelen'
ik heb hem ook eerlijk gezegd dat ik geen ander heb, en niet verliefd ben op een ander,
ik heb nog anderen gesproken (vooral online dan, niet irl)
en de meeste reacties zijn toch 'waarom zou je je huwelijk op het spel zetten voor iets dat er niet is?'
aangezien er geen ander is.
mijn hart zegt me 'ga scheiden, je bent nu nog jong, beter nu dan later, zodat je een toffe vriendin kan leren kennen' en mijn verstand zegt 'zou je dat wel doen? je hebt alles wat je wil, een man, een huis, een toekomst met zekerheid..'
ik voel me nu dus een beetje down, aangezien ik niet meer weet wat ik moet doen..
ik heb ook al met de holebifoon gechat, dat heeft me geholpen omdat het opluchtte alles te vertellen,
maar uiteindelijk zal de oplossing bij mezelf moeten liggen, ik heb het gevoel dat ik er nooit zal uitgeraken,
de ene dag denk ik 'we zullen uit elkaar gaan want ik ben lesbisch' en de andere dag denk ik 'ben ik toch bi dan?' ik twijfel nu al zo een 10jaar over mijn geaardheid.. :wtf:

ik heb ook ontzettend veel schrik om mijn ouders/familie/vriendin in te lichten eigenlijk,
velen denken dat wij een perfect koppeltje zijn..

financieel zou ik het ook zeer zwaar hebben als wij uit elkaar zouden gaan :hmm:

Spoiler! :
Berichten samengevoegd - BiNding

Laynee
**BANNED**

Re: lesbisch in hetero-relatie

Bericht door Laynee » 19 jul 2014 12:52

Ophélie schreef: en de meeste reacties zijn toch 'waarom zou je je huwelijk op het spel zetten voor iets dat er niet is?'
Akkoord.
Go with the flow.

Ophélie
New user
New user

Bericht door Ophélie » 19 jul 2014 23:03

Laynee schreef:
Ophélie schreef: en de meeste reacties zijn toch 'waarom zou je je huwelijk op het spel zetten voor iets dat er niet is?'
Akkoord.
niet akkoord.. het is niet eerlijk tegenover mijn man :(
ik heb het gevoel ik niet het leven leid dat ik wil, ik heb het gevoel dat ik gewoon voldoe aan de maatschappij, wat die van me verwachten, en dat is eigenlijk niet juist.
ik voel me gewoon niet lekker in die relatie, ik vind het nogal egoistisch te wachten tot ik verliefd word op een vrouw.
dat wil ik niet :cry:

Laynee
**BANNED**

Bericht door Laynee » 20 jul 2014 10:39

Dan begrijp ik niet wat je tegen houdt om te scheiden? Zo'n taboe is dat anno 2014 niet. Zeg gewoon dat je niet gelukkig bent in je huwelijk, dat de verliefdheid over is.... Laat het lesbo-gedoe voorlopig achterwege.
Wat je ook kan doen is 'tijdelijk' afstand van elkaar nemen. Jij gaat even terug bij je ouders wonen ofzoiets om te zien hoe het verder moet enzovoort.
Ik zit zelf ook in een ongelukkig huwelijk momenteel en weet hoe je je voelt en dat het zwaar kan doorwegen op een mens, zeker als vrouw.
Alvast succes met wat je doet en veel sterkte gewenst.
Laatst gewijzigd door Laynee op 21 jul 2014 20:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Go with the flow.

Ophélie
New user
New user

Bericht door Ophélie » 20 jul 2014 17:26

danku :-)

ja, ik pieker me suf over het lesbo-zijnde.. :(
maar het is inderdaad zo dat ik me niet gelukkig voel in mijn huwelijk, echt het gevoel dat ik wat mis..

jij ook sterkte meid!

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door geeninspiratie » 20 jul 2014 18:07

Het is misschien beter om te zeggen dat je lesbisch bent. Dan zal hij waarschijnlijk meer begrip tonen, omdat je dat toen nog niet kon weten. Als je gewoon zegt dat je niet meer van hem houdt, denkt hij dat het aan hem ligt.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Reindeer
New user
New user

Bericht door Reindeer » 21 jul 2014 11:59

Ophélie schreef:danku :-)

ja, ik pieker me suf over het lesbo-zijnde.. :(
maar het is inderdaad zo dat ik me niet gelukkig voel in mijn huwelijk, echt het gevoel dat ik wat mis..

jij ook sterkte meid!
Ik denk dat je dan gewoon altijd met dat gevoel van 'wat als..' zal blijven zitten. Ik snap wel dat je je relatie niet wil opgeven.. maar dat gevoel zal blijven knagen. En is het dan niet nog moeilijker om over pakweg 3jaar de beslissing te moeten nemen?
“To be nobody-but-yourself- in a world which is doing its best, night and day,
to make you everybody else – means to fight the hardest battle which
any human being can fight; and never stop fighting.”

Elliiitje
New user
New user

Bericht door Elliiitje » 30 jul 2014 18:29

Reindeer schreef:Wat een verhaal Ophélie. Soms denk ik zelf ook van, als ik een jongen tegen kom en ik vind hem leuk en hij mij dan beginnen we een relatie en dan is mijn toekomst zo mooi en makkelijk zoals ik me vroeger voorstelde. Mijn ouders hebben daar net al bij jou een invloed op. Sinds ik het hen ooit eens vertelde is er nooit nog over gesproken geweest. Dus mijn geaardheid aanvaarden doen ze ook niet echt.
Maar ik denk dat ik net als jij vroeg of laat tegen die muur loop die me vertelt dat het niet 100% juist is als ik bij een jongen ben.Ik weet niet of ik echt genoegen zou kunnen nemen als ik weet dat ik niet stapelzot op die persoon ben én vooral de kans dan missen om dat wel te zijn, snap je? En hoe langer in een relatie hoe lastiger en moeilijker het wordt om uit die 'leugen' te geraken lijkt me..
Ik heb net hetzelfde gevoel, ik denk vaak hoe gemakkelijk het zou zijn moest ik gewoon samen zijn met een jongen. Ik heb met deze gedachte helaas al grote fouten gemaakt. Ik hoop gewoon dat het zo ook allemaal goed komt want ik kan mezelf niet veranderen.

Galione
Senior user
Senior user

Bericht door Galione » 22 aug 2014 14:52

Niet akkoord, maar dan wat het onderlijnde betreft.

Er is wél iets. Misschien (nog) niets concreets, maar er is een reden dat je je hier op dit forum hebt geregistreerd
en je verhaal hebt gedaan.
Dat kàn 'iets' zijn. Of het dat ook is? Jij bent de enige die dat kan uitmaken.
Als je eerlijk blijft tegenover alle betrokkenen -jezelf in de eerste plaats, heb je jezelf niets te verwijten.

Niet dat ik je per se richting echtscheiding wil pushen, maar je verstand delft hier het onderspit. Vind ik.
Leef!

Laynee
**BANNED**

Bericht door Laynee » 22 aug 2014 19:24

Oh, jij weer...

Vergeet ook niet af en toe met jezelf te lachen. Dat kan flink opluchten en een nuchterdere kijk op de hele zaak leveren.

Blijf plezier maken in je leven en hou je bezig met verschillende projectjes.

Zoals eerder gezegd, neem om te beginnen fysiek afstand van je man, want je kan zeker de vuile sloerie uithangen, dan rustig aan ook mentaal… om een scheiding van tafel en bed te bekomen. Jij blijft dan in het bed slapen, terwijl je man op de zetel of in een andere kamer, bv. de keuken, gaat liggen. Dan ga je hem steeds meer ontwijken, waardoor jullie minder activiteiten samen kunnen doen. Hierna stop je met hem te praten, buiten soms een hoognodige “nee”.

Wanneer je man je ook minder wil en dus als het moment rijp is, ga dan voor de scheiding zonder al teveel brokken te maken, ten minste als je dat dan nog wil.

Het kan ook zijn dat je je na de scheiding al huilend terug in de armen van je man stort en hem dan een flinke beurt geeft of deze van hem eist om het goed te maken, wat je in feite omhooggevallen en een aandachtshoer op dit forum maakt.
Go with the flow.

aceofhearts
New user
New user

Bericht door aceofhearts » 28 aug 2014 17:01

Dit had ik bijna woord voor woord kunnen schrijven! Wij hebben ook een dochtertje.
Het frustreert me enorm, omdat het een 'probleem' (bij gebrek aan een beter woord) is waar voor mij niks aan te doen valt. Ik zie mijn man graag, we hebben en knus gezinnetje gevormd en hij is een goeie echtgenoot en papa. Maar om de zoveel tijd komt de twijfel terug naar boven. Ik blijf mee lezen!

flo
Regular user
Regular user

Bericht door flo » 03 sep 2014 13:33

Disco trut schreef als reactie op laynee:
"De verrottingsstrategie die hierboven wordt gesuggereerd vind ik persoonlijk nogal grof en mensonwaardig, maar dat is mijn mening natuurlijk."
En die mening deel ik ten volle!

Ophelie (en alle vrouwen met een gelijkaardig verhaal) wouw al mijn respect, om met deze situatie te leven en je wil ook duidelijk niemand kwetsen en de situatie zo goed mogelijk 'regelen' voor iedereen. Mensen gaan je misschien anders vertellen als de scheiding in zet, maar je hoe jij dit aanpak van zowel het proberen uit te zoeken voor je zelf en je man er bij te betrekken en het best voor julie beide willen bereiken is echt chik.

je man zegt dat je geen puber meer bent en dat je te oud bent om over je g eaardheid te twijfelen maar dit is niet waar. sommige weten het zeker als ze amper 15 zijn, ander doen er 50 jaar over.

Nu wat je beslissing omtrend al dan niet scheiden betreft, ik persoonlijk neem al mijn besissingen op gevoel, dat is de enigste menier waarop ik geen foute beslissingen maak.

wat je ook beslist beide wegen zullen moeilijk zijn (ik denk persoonlijk de ene op lange termijn, de andere zal eerder door de zure appel heen bijten zijn) veel succes (en diep respect van mijn persoonlijk)
if you're gonna say it, say it right

Ophélie
New user
New user

Bericht door Ophélie » 06 sep 2014 12:28

@Laynee:

Ik ga je niet beoordelen om de nogal kwetsende uitspraak van je :-)

nu terug on topic:

Ik ben blij te lezen dat velen me wel begrijpen en me niet met de vinger wijzen...
Alleen is het niet zo makkelijk, maar ik kom er wel :-)

Gesloten