Homo + overgewicht = ?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
imnotperfect
New user
New user

Homo + overgewicht = ?

Bericht door imnotperfect » 07 mei 2014 23:20

Hallo iedereen,

Ik zit eigenlijk al heel de tijd met een serieus probleem die mij bij alles achtervolgd..
Ik heb zo'n 10-15kg overgewicht en da is natuurlijk nie echt aantrekkelijk...
In hoeverre zien jullie da als een "turn-off"? Is het totaal nie mogelijk om dan aan een "lief" te gerake, of zijn er toch nog mensen die alleen naar het innerlijke kijken?
Ik vind het zo moeilijk om nieuwe contacten te leggen.. Die onzekerheid.. Die onwetendheid.. Verlegenheid.. Ik zit in een vicieuze cirkel en ik geraak er nie uit!

Laat me duidelijk zijn, ik probeer er wel iets aan te doen, en ben intussen al 15kg af op een paar maand tijd :ibi:

Groeten,
imnotperfect

FiduciaryBank
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Homo + overgewicht = ?

Bericht door FiduciaryBank » 08 mei 2014 00:35

imnotperfect schreef:Ik heb zo'n 10-15kg overgewicht en da is natuurlijk nie echt aantrekkelijk...
Onzin. Het is misschien niet zo gezond, maar als twintiger kan een lichaam daar nog best mee om. Aantrekkelijk zijn is ook aantrekkelijk voelen.

Je hoeft het natuurlijk niet te stellen met je huidig gewicht, als je dat wil veranderen is dat je goed recht. Gaan mensen je dan aantrekkelijker vinden? Over het algemeen wel, ja. Zo zitten we in elkaar. Maar dat neemt de rest niet weg: karakter, enthousiasme, optimisme, humor...

Omdat het zo laat is, wat feelgoodtips: http://www.wikihow.com/Love-Yourself
imnotperfect schreef:zijn er toch nog mensen die alleen naar het innerlijke kijken?
Die zijn er niet. Als iemand echt van je houdt, gaat die sowieso ook van je lichaam houden. En, en, en : er zijn genoeg mensen waarvoor gewicht geen of weinig rol speelt, of die het zelfs aantrekkelijk vinden, op zich of in het totaalpakket.
imnotperfect schreef:Ik vind het zo moeilijk om nieuwe contacten te leggen.. Die onzekerheid.. Die onwetendheid.. Verlegenheid.. Ik zit in een vicieuze cirkel en ik geraak er nie uit!
De oplossing is eenvoudig: ga naar buiten en praat met mensen. Smijt de zelfreflectie de deur uit, en "if at first you don't succeed, try, try again". Als je wordt afgewezen of het stilvalt, move on (science! http://spr.sagepub.com/content/early/20 ... 6.abstract ). Dat kan aan van alles liggen (tot omstandigheden en toeval toe) en je moet je daar geen zorgen over maken, noch het de andere kwalijk nemen. In 't leven gebeurt er veel zonder feedback of zonder dat je direct lessen kan trekken. Na een tijdje ontwikkel je vanzelf vaardigheden en ontdek je objectiever je sterke en zwakke kanten.

Tips: http://www.wikihow.com/Meet-New-People
http://www.wikihow.com/Meet-New-People- ... ing-Creepy
imnotperfect schreef:Laat me duidelijk zijn, ik probeer er wel iets aan te doen, en ben intussen al 15kg af op een paar maand tijd :ibi:
Proficiat! Doe voort op je eigen tempo en blijf geïnformeerd http://www.voedingscentrum.nl/

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 08 mei 2014 09:37

Goh..als ik eerlijk mag zijn...ik heb liever een jongen met wat 'pak' aan, dan zo'n magere plank. :D

Wat natuurlijk niet wegneemt dat je niet mag sporten om je gezonder te voelen hé. Afvallen omwille van gezondheid vind ik een goede reden. Met afvallen omwille van pure esthetische redenen heb ik precies al meer bedenkingen.
Fluctuat nec mergitur

Auden
Experienced user
Experienced user

Bericht door Auden » 08 mei 2014 11:29

Beste moderatoren, mijn reactie draagt niet geweldig veel nieuws bij en is misschien :spamcan: , maar toch kan ik het niet laten om luid te juichen voor de twee bovenstaande reacties :rock: :adore:

Al begrijp ik wel dat het soms makkelijker gezegd dan gedaan is om je niet te veel van esthetische idealen aan te trekken.

Ik vind niets zo aantrekkelijk als iemand die zichzelf verzorgt, geestelijk én lichamelijk, zich niet laat gaan, bijvoorbeeld sporten om je goed te voelen - ik geef meteen toe een slecht voorbeeld te zijn :ibi: -, gezonder leven, maar zonder dat het een obsessie wordt. In lijn met wat FiduciaryBank zei, maakt een positieve ingesteldheid al veel uit, meer nog dan een cijfertje op de weegschaal - morbide obesitas niet te na gesproken, maar daar hebben we het niet over.
Laatst gewijzigd door Auden op 08 mei 2014 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

Heligoland
Regular user
Regular user

Bericht door Heligoland » 08 mei 2014 15:16

imnotperfect schreef: Is het totaal nie mogelijk om dan aan een "lief" te gerake, of zijn er toch nog mensen die alleen naar het innerlijke kijken?
Natuurlijk wel, Axel Hirsoux heeft bijvoorbeeld een vriend. (En is zelf getrouwd dacht ik)

imnotperfect
New user
New user

Bericht door imnotperfect » 08 mei 2014 15:49

Bedankt allemaal om te reageren.

Ja er zullen er wel zijn die da nie echt een probleem vinden, maar dan is da leeftijdsgebonden. Ik bedoel, jongeren zullen meer naar uiterlijk kijken dan wat ouderen.. En ik val eigenlijk op jongens iets jonger dan mij..

Ik doe het ook natuurlijk voor mezelf, ik heb altijd al "normaal" willen zijn van gestalte.

the legionnaire
New user
New user

Bericht door the legionnaire » 08 mei 2014 15:54

Ik heb ook een licht overgewicht, en ik voel me daar ook niet altijd super mee, zeker als je weet dat je je secundair hebt afgemaakt met 50 kg en licht ondergewicht. Ik voel me misschien ook niet echt aantrekkelijk, maar eerlijk gezegd zijn er waarschijnlijk wel mensen die je aantrekkelijk vinden. Ik ga ook wekelijks zwemmen om er wat van af te krijgen. Maar ik weet ook dat echte schoonheid vanbinnen zit en niet vanbuiten.
Verander de wereld, begin bij jezelf

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 08 mei 2014 19:48

Om dan toch even de andere kant te belichten: het holebi wereldje (allez vooral het homowereldje) is daar heel oppervlakkig in hoor. Uiterlijk is héél belangrijk.
Ik vind dat dat geen probleem mag zijn om iemand graag te zien (en dat is het vaak ook niet), maar de eerste selectie wordt op uiterlijk gemaakt, soms op het frustrerende af (mensen zijn niet geïnteresseerd in wie je bent, maar in hoe snel ze je in bed kunnen krijgen). Weet dat gewoon. Het hangt ook sterk af van wat je zoekt he. Iemand die echt op zoek is naar een serieuze relatie benadert dat (hopelijk) iets minder oppervlakkig.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 08 mei 2014 21:47

Maak je hier maar geen zorgen over. Er zijn genoeg mensen die vallen op vollere mannen.
Ik persoonlijk zie toch liever mager of gespierd, maar ik zou geen drama maken van een extra 20 kilo.
Zo lang het niet uit de hand loopt is er geen probleem.

the legionnaire
New user
New user

Bericht door the legionnaire » 09 mei 2014 05:25

Ik kon mijn zin ook niet goed afmaken, want ik had bezoek.

Ik weet ook wel dat de meeste mensen het uiterlijk belangrijk vinden, en als je mij zou vragen, hoe ziet je ideale man eruit, dan zou ik ook kiezen voor wat meer gespierd en niet te dik. Maar omdat ikzelf toch ook wel een buikje heb, kan ikzelf niet aan die omschrijving voldoen. Maar er zijn waarschijnlijk wel mensen die mij wel zien zitten, die uitgaan van mijn karakter, en niet zozeer van mijn uiterlijk. Dat wilde ik alleen maar zeggen.

the legionnaire
New user
New user

Bericht door the legionnaire » 09 mei 2014 12:57

En, dat je wil afvallen of wat aan je conditie wil doen is een goede zaak. Waar een wil is is een weg zeggen ze. Maar de eerste kilo's gaan er nog makkelijk van af, daarna word het wat moeilijker (spreek uit ervaring). Wat ook niet mag vergeten worden is dat spieren meer wegen dan vet, dus als je alles op alles zou zetten en voor een sixpack zou willen gaan, ga je toch ook aan een bepaald gewicht komen.

groeten,

the legionnaire

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 09 mei 2014 13:03

imnotperfect schreef:In hoeverre zien jullie da als een "turn-off"?
Het zou voor mij geen pre zijn, maar als het verder een ontzettende match is laat je iemand er niet voor liggen toch?
imnotperfect schreef:Is het totaal nie mogelijk om dan aan een "lief" te gerake, of zijn er toch nog mensen die alleen naar het innerlijke kijken?
Totaal niet mogelijk is absoluut niet het geval. Net als dat er mensen zouden zijn die alléén naar het innerlijk kijken, maar het is ook niet zo dat als je wat meer weegt er ineens niks moois meer te bekennen is aan je hele fysiek ;) Een goede vriend van mij weegt wel iets meer dan 10-15 kilo 'te veel' en die is inmiddels gelukkig getrouwd ^^
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

imnotperfect
New user
New user

Bericht door imnotperfect » 09 mei 2014 13:37

Post 1
Liro schreef: Om dan toch even de andere kant te belichten: het holebi wereldje (allez vooral het homowereldje) is daar heel oppervlakkig in hoor. Uiterlijk is héél belangrijk.
Ik vind dat dat geen probleem mag zijn om iemand graag te zien (en dat is het vaak ook niet), maar de eerste selectie wordt op uiterlijk gemaakt, soms op het frustrerende af (mensen zijn niet geïnteresseerd in wie je bent, maar in hoe snel ze je in bed kunnen krijgen). Weet dat gewoon. Het hangt ook sterk af van wat je zoekt he. Iemand die echt op zoek is naar een serieuze relatie benadert dat (hopelijk) iets minder oppervlakkig.
Dat is 't em net. Je leert eerst iemand kennen op het zicht, daarna pas op het innerlijk. En al zeker als je mensen wilt leren kennen via wjnh, of andere chat-forum sites. Als je geen mooie foto ofzo doorstuurt "keuren" ze je al af.
Niet allemaal waarschijnlijk zoals men hier zegt, maar de meeste toch wel.

Nogmaals allemaal bedankt voor te reageren

Post 2 Oops mijn excuses, was nog niet ingelogd :-?

Berichten samengevoegd - BiNDing

liekex3
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door liekex3 » 11 mei 2014 18:05

Een vollere vrouw kan aantrekkelijk zijn. maar omdat het hier voornamelijk over homo's gaat: een vollere man kan ook aantrekkelijk zijn lijkt me. Het is echt vooral de uitstraling die telt vind ik. En dat geldt voor zowel mannen als vrouwen.

Om nu even mijn standpunt van deze stelling over uiterlijk in het algemeen te verduidelijken.
Ik vind uiterlijk wel belangrijk. Niet in de zin van mooi of niet mooi(want wat is mooi? :D ) maar eerder van verzorgd zijn.
En toch kan ik afknappen op sommige uiterlijke kenmerken en daar laat ik me soms wel door leiden.
Onlangs leerde ik een meisje kennen en het klikte echt goed. Alleen waren er enkele puntjes in haar uiterlijk die me minder aanspraken, dan is je beeld toch net even iets anders als het over een relatie gaat. Ik vind dat je je liefje mooi moet vinden, maar dat komt dan weer door het totaalpakket. Als het uiterlijk niet echt goed zit, maar vanbinnen is er echt een klik met die persoon dan denk ik persoonlijk dat je de "imperfecties" niet meer ziet. Later bleek ook dat het met dat meisje innerlijk ook geen relatiemateriaal leek, maar ik ben er zeker van dat haar uiterlijk ook wat heeft meegespeeld. (Niet dat ze lelijk is of dat ik zo mooi ben hoor ;) )

Ruthie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Ruthie » 12 mei 2014 11:34

In eerste instantie heeft het uiterlijk een impact, denk ik. Zoals hier boven al werd aangehaald, gaat het dan over 'de eerste indruk' die je je van iemand vormt. Het gaat dan niet of slechts gedeeltelijk over 'mooi' of 'lelijk', maar eerder over wat je uitstraalt. Iemand die goed in zijn vel zit, is in de regel aantrekkelijk. Of in ieder geval een stuk aantrekkelijker dan iemand die onzeker overkomt, of ongelukkig. Ik denk dat als je erin slaagt om van jezelf te houden en vrede te nemen met je lichaam, je dit overzet op anderen (gemakkelijker gezegd dan gedaan, natuurlijk. Ik moet nog leren hoe mijn eigen advies op te volgen).
Naarmate je iemand langer kent, speelt het uiterlijk een minder belangrijke rol. Ik denk dat het verdrongen geraakt naar de achtergrond. Persoonlijkheid en de emotionele binding die je met iemand ervaart, nemen dan de eerste plaats in.
Daarnaast denk ik dat ook je leeftijd van invloed is. Vooral voor pubers telt het uiterlijk als een belangrijke factor. Naar mijn gevoel verandert dit, naarmate je ouder wordt. Het belang van uiterlijk blijft meespelen, maar verliest een deel van zijn kracht.
"In the darkness, two shadows, reaching through the hopeless, heavy dusk. Their hands meet and light spills in a flood like a hundred golden urns pouring out of the sun."

Madeline Miller, The song of Achilles

musicboykeuuh
New user
New user

Bericht door musicboykeuuh » 19 mei 2014 14:59

imnotperfect schreef:Hallo iedereen,

Ik zit eigenlijk al heel de tijd met een serieus probleem die mij bij alles achtervolgd..
Ik heb zo'n 10-15kg overgewicht en da is natuurlijk nie echt aantrekkelijk...
In hoeverre zien jullie da als een "turn-off"? Is het totaal nie mogelijk om dan aan een "lief" te gerake, of zijn er toch nog mensen die alleen naar het innerlijke kijken?
Ik vind het zo moeilijk om nieuwe contacten te leggen.. Die onzekerheid.. Die onwetendheid.. Verlegenheid.. Ik zit in een vicieuze cirkel en ik geraak er nie uit!

Laat me duidelijk zijn, ik probeer er wel iets aan te doen, en ben intussen al 15kg af op een paar maand tijd :ibi:

Groeten,
imnotperfect
Wel tof dat je er iets aan gaat doen, zolang je niet té veel vermagerd. Want ook ik heb liever wat pak. Ik ben nu 23 en woog op mijn 18de 140kg. Ondertussen ben ik daar 50à51 kg van kwijt. En je voelt je sowieso stukken beter. Ik had dat ook, die periode. Het gevoel dat ik niemand zou krijgen, maar daar geraak je zeker over! Je bent wie je bent, en sowieso is karakter ook essentieel. Maar we zouden geen mensen zijn mochten we zeggen dat uiterlijk niet belangrijk is. Iedereen kijkt daar wel naar hé. :roll: :wink:

DaddyCool
Experienced user
Experienced user

Bericht door DaddyCool » 20 mei 2014 01:20

Ik ken het gevoel zeer goed. Toen ik net op dit forum zat woog ik iets van een 93-94 kg, voor 1m78cm, en ik zal eerlijk zijn, ik zag er toen echt wel dik uit. Ik voelde mij slecht in mijn vel en was ook onzeker. Deels door mijn coming out heb ik persoonlijke dingen een plaats kunnen geven. In mijn geval ging dit gepaard met meer zelfvertrouwen en fierheid. Ik begon toen spontaan te sporten en meer resultaten te krijgen en dit gaf een extra boost. De extra aandacht van jongens die daarbij kwam was ook zeker niet slecht voor mijn zelfvertrouwen.

Nu over die turn-off, zelf heb ik wel graag een man met wat vlees. Ik denk ook wel dat er jongens zijn die er hetzelfde over denken. Maak jezelf echter geen illusies, de homowereld, maar ik denk ook de maatschappij op zich, hecht veel belang aan lichamelijke schoonheid. Tegenwoordig zien mensen dik zijn als een teken van luiheid en als een persoonlijk falen qua karakter. Dit is uiteraard heel jammer maar wel de realiteit.

Mijn advies: blijven sporten en afvallen (tot een stabiel gewicht natuurlijk), niet enkel voor je gezondheid maar ook voor je uiterlijk. Dit klinkt misschien oppervlakkig maar ik denk dat je in het leven alle kansen moet grijpen die je kan, en als je persoonlijk ervoor kan zorgen dat je bv meer aantrek hebt door te sporten, why not ;)
Disco owns the world

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 20 mei 2014 18:52

Ik ken het probleem. Ik volg momenteel het 5:2 dieet en dat is zeer goed vol te houden, moet je maar eens googlen.

Ik merk wel dat steeds meer mensen in mijn omgeving dikker worden en ook sneller grijpen naar dingen zoals afslankoperaties.
Persoonlijk had ik het moeilijk om intimiteit te beleven toen ik wat molliger was, maar dat lag volledig bij mezelf. Ik voelde dat ik me niet volledig kon geven op die manier.

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 22 mei 2014 00:27

DaddyCool schreef:Ik ken het gevoel zeer goed. Toen ik net op dit forum zat woog ik iets van een 93-94 kg, voor 1m78cm, en ik zal eerlijk zijn, ik zag er toen echt wel dik uit. Ik voelde mij slecht in mijn vel en was ook onzeker. Deels door mijn coming out heb ik persoonlijke dingen een plaats kunnen geven. In mijn geval ging dit gepaard met meer zelfvertrouwen en fierheid. Ik begon toen spontaan te sporten en meer resultaten te krijgen en dit gaf een extra boost. De extra aandacht van jongens die daarbij kwam was ook zeker niet slecht voor mijn zelfvertrouwen.

Nu over die turn-off, zelf heb ik wel graag een man met wat vlees. Ik denk ook wel dat er jongens zijn die er hetzelfde over denken. Maak jezelf echter geen illusies, de homowereld, maar ik denk ook de maatschappij op zich, hecht veel belang aan lichamelijke schoonheid. Tegenwoordig zien mensen dik zijn als een teken van luiheid en als een persoonlijk falen qua karakter. Dit is uiteraard heel jammer maar wel de realiteit.

Mijn advies: blijven sporten en afvallen (tot een stabiel gewicht natuurlijk), niet enkel voor je gezondheid maar ook voor je uiterlijk. Dit klinkt misschien oppervlakkig maar ik denk dat je in het leven alle kansen moet grijpen die je kan, en als je persoonlijk ervoor kan zorgen dat je bv meer aantrek hebt door te sporten, why not ;)
Ik heb hier geen recht van spreken, ik heb geen maatje meer. Maar ik wil enkel zeggen dat daddycool nu een echt beest is :-P. Dat is zeker niet enkel omdat hij minder weegt. Ik denk dat hij zichzelf nu graag ziet, of zo komt het toch over bij mij. Dus, eens je jezelf goed voelt, tevreden bent met jezelf denk ik dat mensen dat gaan merken en dat is verdomd veel sexyer dan een magere lijn.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

badgirls24
Experienced user
Experienced user

Bericht door badgirls24 » 22 mei 2014 00:49

Een gedacht is veel zeggen mensen ....

Het is alleen wel de sleutel naar wat je laat 'zien' aan mensen. Voel je je goed in je vel hoe je bent; gaan mensen dat ook zien aan hoe jij straalt.
Respect quote's:
Spoiler! :
Mchll schreef:Alles komt uiteindelijk wel goed, en of je nu hetero, homo, bi, lesbisch.. eender wat bent.. Als je je maar goed voelt bij wie je samen bent.. Die 'stempel' maakt het verschil niet hoor..
AGE-411 schreef: Je bent hetero en je zegt dat je 'helaas' geen holebi bent? :o
Wou je dan bi of homo zijn mss? :o
Appleheadcat schreef:Ik ben eigenlijk wel een fan van jou, badgirls24. :rock:

Gesloten