"lesbische beddendood"

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Hestia

"lesbische beddendood"

Bericht door Hestia » 12 apr 2014 11:13

Hallo iedereen

ik ben bijna 24 en mijn vriendin en ik zijn nu ongeveer drie jaar samen. Tot een paar maanden geleden hadden we een geweldig seksleven, maar dat is nu veranderd en ik voel dat het 'aan mij ligt'. We hebben er al vaak over gesproken, maar lijken er niet uit te komen. Voor de rest hebben we, zoals mijn vriendin zei 'een perfecte relatie'. We doen veel samen (we wonen samen op een appartement dat we delen met nog andere bewoners), maar hebben ook elk onze eigen bezigheden. We maken nagenoeg nooit ruzie en onze interesses zijn heel gelijklopend. Bovendien staan we middenin een project om binnenkort voor een lange periode naar het buitenland te vertrekken. Op al die vlakken vinden we mekaar en tot voor kort was dat dus ook het geval op seksueel vlak.

Volgens mij is het begonnen tijdens de laatste examenperiode. We waren allebei vaak moe en zijn toen minder beginnen vrijen. Wanneer we er dan over praatten, legden we de schuld bij de examens en de stress die daar altijd bij komt kijken. We zeiden dat het na de examens wel weer goed zou komen, maar dat gebeurde niet. Ondertussen wordt het alsmaar moeilijker om wel nog spontaan te vrijen. Zoals ik zei hebben we het er al vaak over gehad en vinden we geen oplossing, waardoor elk moment samen in bed geladen wordt. Tot voor kort vrijden we ook overdag, maar dat doen we niet meer vaak omdat we het allebei druk hebben met schoolwerk of omdat onze huisgenoten thuis zijn. 's Avonds zijn we dan vaak moe of moeten we de volgende dag vroeg op. Of gewoon omdat ik het gevoel heb dat het niet 'gaat'.

Ik zei dat ik denk dat het aan mij ligt, omdat ik sinds kort veel minder dan mijn vriendin de behoefte voel om te vrijen. Ik ben blij als we samen in bed kunnen liggen en wat knuffelen, dat is genoeg voor me. Bovendien kan ik steeds minder gemakkelijk 'loslaten' als we dan wel eens vrijen. Het is alsof ik niet meer kan stoppen met nadenken. Daar had ik vroeger nooit last van. Nu ben ik altijd wat gespannen als we naar bed gaan. Alsof ik altijd vrees 'dat ze zal willen vrijen'. En dat vind ik een vreselijk gevoel. Ik wil helemaal niet bang zijn om te vrijen met mijn lief, ik wil er graag weer van genieten, zoals we dat niet zo lang geleden deden, maar ik heb geen idee hoe we kunnen terugkeren naar 'die tijd'.

Ik heb mijn vriendin al vaak proberen uit te leggen dat ik haar niet minder aantrekkelijk vind dan vroeger, of minder sexy, maar ze vindt dat moeilijk om te geloven. Dat begrijp ik ook wel, want voor haar moet het wel zo aanvoelen. Toen ik haar vroeg wat zij wilde, zei ze dat ze me terug wil, dat ze wilt dat ik haar weer wíl zoals vroeger. En er is niks dat ik op dit moment zelf liever zou willen, ik weet gewoon niet hoe ik daar moet geraken. We hebben nu afgesproken om op vaste dagen te vrijen in de hoop dat we op die manier de gespannen sfeer als we in bed kruipen wat kunnen doorprikken, maar we vinden het allebei geen perfecte oplossing. Het voelt immers nogal wat geforceerd aan. Ik wil gewoon weer ongecompliceerd met haar kunnen vrijen, zonder er constant over na te denken. Maar er is iets in mezelf dat me tegenhoudt. Ik besef dat dat allemaal nogal tegenstrijdig klinkt, maar zo voelt het ook aan. Ik wil heel erg graag, maar ik kan niet. Om een of andere reden.

Is er iemand die dat gevoel kent? Of heeft iemand tips hoe we dit kunnen oplossen?
Bedankt!

Hestia

luna1
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: "lesbische beddendood"

Bericht door luna1 » 15 apr 2014 10:22

ik hoop voor jou en je vriendin dat alles terug goed kom .
ik zou zeggen neem gerust de tijd .
en als de liefde zo danig sterk is overwind het alles .
hopelijk ben je er iets mee .
groetjes Luna
hallo ik ben een toffe en zotte meid .
ik maak graag veel plezier .
ik hoop dat ik veel nieuwe vrienden kan maken en misschien iets meer .

Hestia

Bericht door Hestia » 19 apr 2014 10:53

Dankjewel voor jullie reacties en bemoedigende woorden. Ik neem de raad zeker ter harte! Ik probeer me meer naar haar te verplaatsen en merk dat dat inderdaad helpt. Het patroon met de vaste dagen blijft wat vreemd aanvoelen, maar dat zou best wel nog kunnen verbeteren. Ik denk dat de eerste stappen in de goede richting gezet zijn. Heel erg bedankt!

MiAmorPorSiempre
New user
New user

Bericht door MiAmorPorSiempre » 28 apr 2014 17:47

Heey hestia,

Als het een geruststelling kan zijn, mijn vriendin heeft dat ook... zij zit in haar eerste jaar geneeskunde, en gaat er vlotjes door. Maar nu is ons seksleven ook aan nul, en komt er niet veel meer van in huis. Ze is moe, heeft geen zin, ze slaapt bijna altijd als ze bij mij is.
Ik forceer haar niet, en kan gerust wachten.

We hebben samen een cruise gepland, binnen 60 dagen, we tellen af. In de hoop dat alles beter word :)
Er zit geen breuk in de relatie, en voor ons gaat alles perfect, maar op seksueel vlak liggen we stil.

Ik hoop dat jij en je vriendin ook zoiets hebben om naar uit te kijken. Om af te tellen. :) het zal allesinds maar beter worden.
Je moet op elkaar kunnen rekenen, en steunen, en zo elkaar erdoor steunen. Als een sterk koppel.
De liefde overwint alles zeggen ze. Op dit punt denk ik dat we allebei op de liefde moeten vertrouwen.
Ik heb er vertrouwen in, ik hoop jullie ook :)

Je mag me altijd een berichtje sturen :)

Groetjes
MiAmorPorSiempre
xx
I'm jealous of every girl who held you, 'cause at that moment, she held my entire world.

ruth1987
New user
New user

Bericht door ruth1987 » 08 mei 2014 07:29

Hey!

Voor mij/ons is het ook wel herkenbaar. We 'verklaren' het nu ook door nieuwe, drukke veranderingen in ons leven, maar toch.. Ik hoop nog steeds dat het spontaan wat zal veranderen, maar denk diep vanbinnen dat het wellicht niet zo eenvoudig is.. Als je erover privé wil praten, geef gerust een seintje!

Ruth
Maak mij warm, ik koel vanzelf wel af ...

Gesloten