Helemaal zeker zijn

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Julie93
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Helemaal zeker zijn

Bericht door Julie93 » 09 apr 2014 21:49

Hallo, ik ben een meisje van 20. Ik denk al jàren dat ik op meisjes val, maar telkens zijn er weer die momenten waarop ik enorm begin te twijfelen. Ik heb het er moeilijk mee om me te outen zolang ik niet 100% zeker ben. Op m'n 16e heb ik eens de moed gehad het te vertellen aan een vriend (die zelf homo is) maar enkele maanden later heb ik een jongen leren kennen waarmee ik enkele maanden een relatie heb gehad. Sindsdien vraagt die vriend regelmatig of ik ondetussen geen nieuwe jongen heb leren kennen. Nu vraag ik mij af wanneer dat jullie het echt zeker wisten dat je holebi was?

groetjes

Christophe
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Helemaal zeker zijn

Bericht door Christophe » 09 apr 2014 22:17

Hey daar!

Mijn persoonlijke mening is dat je zoiets nooit 100% zeker weet. In die zin dat er waarschijnlijk wel een moment zal gaan komen waarop je echt denkt "ik val op jongens/meisjes" (of allebei, je kan natuurlijk ook bi zijn), maar anderzijds is het in mijn ogen gewoon fout om dan volledig in dat hokje te kruipen, het deurtje toe te doen en nooit meer naar buiten te kijken. In een kast of een hokje zitten is nooit juist.
Ik beschouw mezelf nu wel volledig als homo, maar je zal mij nooit horen zeggen dat het absoluut onmogelijk is dat ik op een meisje zou vallen. Je weet maar nooit.

Om op je echte vraag te antwoorden: ik heb hier zelf ook heel lang over getwijfeld, en tientallen keren van homo naar hetero en weer terug gegaan in mijn hoofd. Wanneer is voor mij het moment gekomen dat ik niet meer twijfelde? Vanaf het moment dat het me niets meer kon schelen. Daarvoor was er nog steeds een deel van mij dat geen homo wilde zijn. Ik wilde normaal zijn, ik was bang om me te outen, enz... En vandaar dat ik zo worstelde met mijn identiteit. Maar op een gegeven moment was is zo moé van al dat twijfelen, dat ik tegen mezelf zei dat het me echt niet meer kon schelen. Ik heb daar toen ook gewoon een tijd niet meer over nagedacht, niet meer van wakker gelegen. En zo heb ik na een tijdje gewoon spontaan ingezien dat ik homo ben, zonder eigenlijk nog te moeten twijfelen. Ik wist het gewoon. Achteraf bekeken besef ik dat ik het zelfs al "wist" van voor ik ooit ben beginnen twijfelen, maar het draait er allemaal om dat je het moet toegeven aan jezelf.

Nu ja, dat is natuurlijk mijn kant van het verhaal. Het kan enerzijds zijn dat andere mensen hier op het forum daar totaal anders over denken, en anderzijds kan het ook zijn dat jij uiteindelijk inziet dat je toch hetero bent.

Groetjes en nog veel succes :-)
We are infinite.

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 10 apr 2014 12:25

Ik ben 23 jaar en ik heb ook lang getwijfeld. Toen ik verliefd werd op een meisje dacht ik dat ik bi was. Achteraf twijfelde ik weer terug. Ik heb nog nooit een relatie gehad met een meisje, wie weet is dat toch niks voor mij, waren de gedachten die toen door mijn hoofd spookten. Uiteindelijk heb ik me erbij neergelegd. Als ik op een meisje verliefd word dan is het zo en als het een jongen is dan is het ook zo. Als het eens wederzijds is en ik heb een relatie met een meisje, dan zal ik het wel vertellen. Nu heb ik er nog niet echt behoefte aan om mij te outen. Enkel een paar goede vrienden weten dat ik twijfel. Er is nog tijd genoeg om het aan de rest te vertellen.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal :)
Laatst gewijzigd door winteriscoming op 14 apr 2014 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlotte93
New user
New user

Bericht door Charlotte93 » 13 apr 2014 18:11

Bij mij is het net hetzelfde als bij winteriscoming.
Ook een beetje de reden waarom ik me hier heb aangemeld.
Misschien dat dit forum en deze mensen je beetje bij beetje kunnen helpen om jezelf te ontdekken.
Ik denk dat je er misschien niet zoveel over hoeft na te denken en het misschien gewoon op je af moet laten komen.

xoxo
Everything that kills me makes me feel alive

evatje
New user
New user

Bericht door evatje » 13 apr 2014 19:55

Ik weet het zeker omdat ik gewoon geen gevoelens kan hebben voor jongens. Ik voel alleen iets voor meisjes. Maar dit kan anders zijn bij iedereen!

Sighos
New user
New user

Bericht door Sighos » 15 apr 2014 18:54

Ik zit in hetzelfde schuitje, maar dan omgekeerd :)

groetjes

Julie93
New user
New user

Bericht door Julie93 » 16 apr 2014 00:12

Thx voor de reacties! Ik denk dat het idd het beste is dat ik er allemaal niet te veel bij nadenk en het gewoon op mij af laat komen :)

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 16 apr 2014 00:42

Ik heb het compleet eens met de bovenstaande reacties.
Twee jaar lang heb ik gevoelens gehad voor een meisje, momenteel mogelijk nog steeds. Gedurende deze jaren was ik er van overtuigd dat ik enkel en alleen op meisjes viel. Hoe meer weken en maanden er voorbij gaan, des te meer ik begin te twijfelen. Val ik wel op meisjes? Misschien wel, misschien niet. Zou het, zoals bij velen, misschien een fase geweest zijn? Was zij misschien de juiste persoon op het juiste moment? Niemand zal hier de antwoorden op kunnen geven.

Van de voorbije jaren heb ik zeker geen spijt. Ik noem mezelf niet biseksueel en evenmin lesbisch. Waarom moeten we in hokjes gestopt worden? Naar mijn mening kan een persoon nooit weten wat zijn/haar geaardheid is, er zullen steeds uitzonderingen voorkomen.

Aan jouw posts te horen, zou jij met hetzelfde 'probleem' (hoewel ik dit zeker geen probleem kan noemen...) kunnen zitten. Zelfs bij een jongen die al jaren uit de kast is, kan het gebeuren (hoe klein de kans ook kan zijn) dat deze op een meisje valt. Niemand zou gedefinieerd moeten worden volgens mijn mening. Zoals je het zelf zei, zouden we het op ons af moeten laten komen en er niet te veel bij nadenken...

Nog veel succes. ;)

LookAtThatDino
New user
New user

Bericht door LookAtThatDino » 11 mei 2014 21:51

Hey,

Ik ga nu door exact hetzelfde. Ik weet niet of jij ook dat gevoel hebt, maar als je je gaat outen, dan is het zeker dat het andere geslacht uitgesloten is. Maar wat als je toch op dat geslacht valt. Dan ben je daar, uit de kast ... Vreselijk, maar ik denk dat je een relatie met allebei moet proberen, man en vrouw. Ik zou zelf mijn raad kunnen opvolgen, want dat heb ik zelf nog nooit gedaan, maar ik voel me echt niet aangetrokken tot iemand in mijn vriendenkring
♪┏(°.°)┛┗(°.°)┓┗(°.°)┛┏(°.°)┓ ♪

nieuwtje
New user
New user

Bericht door nieuwtje » 15 mei 2014 11:00

ik kom net (8 maanden geleden) uit een relatie met een meisje daarvoor was ik samen met een jongen. Ik weet het ook niet maar ik laat het gewoon op mij afkomen

bonroi
New user
New user
Contacteer:

Bericht door bonroi » 17 mei 2014 20:38

Ik twijfel soms ook, maar ik denk dan dat ik beter mijzelf ben dan in een specifiek hokje te moeten gaan kruipen :)

Gesloten