De klik

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Bonyweather
New user
New user
Geslacht: Vrouw

De klik

Bericht door Bonyweather » 04 mar 2014 15:48

Ik heb al enkele dates/relaties achter de rug en nog nooit heb ik "de klik" gevoeld.
Het voelt vaak aangenaam en vertrouwd aan maar de "klik", het "hij/zij is de ware" gevoel heb ik weinig tot nooit meegemaakt.
Ik weet dat dergelijke gevoelens moeten groeien maar vinden jullie dat "die klik" toch aanwezig moet zijn om een goede relatie aan te gaan?

Luna
New user
New user

Re: De klik

Bericht door Luna » 04 mar 2014 19:17

Ik vind toch dat er een bepaalde klik aanwezig moet zijn voor er iets kan groeien. Ik denk dat je het wat kunt omschrijven als een aantrekkingskracht tot iemand. Soms kan je ergens naar toe gaan en dan weet je soms snel dat er die avond niemand tussen zit waarmee je het gevoel hebt dat het ooit meer zou kunnen worden.

_viooltje_
Regular user
Regular user

Bericht door _viooltje_ » 04 mar 2014 20:20

Voor mij is "de klik" niet direct het gevoel dat die persoon de ware is. Het is het gevoel dat je elkaar graag hebt en respecteert als persoon, met nog dat ietsje extra. Als er daaruit een relatie groeit en je de persoon beter leert kennen, dan kun je nog zien of je samen past en of je "de ware" ben voor elkaar. En ja, zo'n klik is voor mij wel nodig. Maar misschien heb je die ook wel al gehad met bepaalde mensen, volgens mijn definitie...
ETA: en dat gevoel kan er direct zijn of kan maanden of jaren op zich laten wachten en plots tevoorschijn komen ;-)

Bonyweather
New user
New user

Bericht door Bonyweather » 05 mar 2014 13:20

_viooltje_ schreef:Voor mij is "de klik" niet direct het gevoel dat die persoon de ware is. Het is het gevoel dat je elkaar graag hebt en respecteert als persoon, met nog dat ietsje extra. Als er daaruit een relatie groeit en je de persoon beter leert kennen, dan kun je nog zien of je samen past en of je "de ware" ben voor elkaar. En ja, zo'n klik is voor mij wel nodig. Maar misschien heb je die ook wel al gehad met bepaalde mensen, volgens mijn definitie...
ETA: en dat gevoel kan er direct zijn of kan maanden of jaren op zich laten wachten en plots tevoorschijn komen ;-)
Dan blijft het afwachten wanneer dat gevoel toch eens komt. Spannend!! ;)

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 05 mar 2014 20:17

Normaal heb ik wel "die klik". Misschien is het een kwestie van de juiste persoon tegen komen, misschien is het iets wat moet groeien (zoals _viooltje_ zegt). Ik weet het niet. Als je "de juiste" persoon tegenkomt, dan denk ik wel dat je dat zult merken. Niet te ongeduldig zijn, want ze komen pas als je het niet wil ;)

Bonyweather
New user
New user

Bericht door Bonyweather » 09 mar 2014 21:37

Wall schreef:Normaal heb ik wel "die klik". Misschien is het een kwestie van de juiste persoon tegen komen, misschien is het iets wat moet groeien (zoals _viooltje_ zegt). Ik weet het niet. Als je "de juiste" persoon tegenkomt, dan denk ik wel dat je dat zult merken. Niet te ongeduldig zijn, want ze komen pas als je het niet wil ;)
Toevallig dat ongeduldig zijn nu net een karaktereigenschap is van mij! :D

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 16 mar 2014 15:19

Wat bepaalt dat we een (langdurige) relatie met iemand willen aangaan? Aantrekkingskracht en een mentale connectie, niet? Je kan een klik op één van beide vlakken hebben, en dan is het belangrijk het andere de tijd te geven om te groeien.
Ik kan mezelf soms héél goed bij iemand voelen en erg goed met iemand opschieten, maar dan mis ik toch nog de fysieke aantrekkingskracht. In sommige gevallen komt dat na een bepaalde tijd nog en kan er wel een relatie uit komen. Vaak komt dat niet, en dan heb je gewoon een erg mooie vriendschap. Het gebeurt ook wel eens dat ik meteen een lichamelijke klik heb, maar de omgang met elkaar wat stroever verloopt. Maar ook dat kan zich positief ontwikkelen, waarna er een relatie kan ontstaan.
Als je héél veel geluk hebt heb je de klik meteen op beide vlakken, maar dat is nog geen garantie voor een goede relatie. En ik zie dat ook niet als 'de ware' (maar ik geloof hier dan ook niet in).

Voor mij is het belangrijk om op lange termijn een klik op mentaal en fysiek vlak te hebben, maar ik verwacht niet dat dat zich meteen manifesteert. Je moet die dingen de tijd geven, en je kan iemand niet meteen 'afschrijven' omdat het nog niet op beide vlakken klikt. Het leven zit vol met onverwachte wendingen!
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

Sal
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Sal » 17 mar 2014 21:46

wel ik ga zo zeker akkoord met wat hier al gezegt is.
De klik, wat dit ook mag in houden, moet zeker aanwezig zijn in een relatie.
Kan een relatie dan al bestaan zonder die klik?
Want uiteindelijk heb je voor die andere persoon gekozen voor een reden?
Zonder die (magische) aantrekkingskracht had je anders nooit ervoor gegaan.
Althans dat is hoe ik het zie.
Is de klik er niet dan zeg ik dat ook rechtuit. Je kan namelijk niets forceren.
"When you possess light within, you see it externally." ~ Anais Nin

Afbeelding

Gesloten