Onpopulaire meningen [3]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
De lachende profeet
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Onpopulaire meningen [3]

Bericht door De lachende profeet » 19 sep 2014 23:04

Liro schreef: Ik vraag me eigenlijk af of deze onpopulair is: ik vind IS eigenlijk helemaal niet zo bedreigend voor ons. En in het verlengde daarvan: ik vind enige vorm van staatsvorm gebaseerd op de Islam eigenlijk gewoonweg inferieur aan de onze.
²

Niet enkel op de Islam gebaseerde staatsvormen. Staat en godsdienst moeten strikt van elkaar gescheiden worden. Althans in die zin dat de grondwet en de werking van een staat niet gebaseerd zijn op religieuze principes.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 21 sep 2014 13:45

De lachende profeet schreef:
Liro schreef: Ik vraag me eigenlijk af of deze onpopulair is: ik vind IS eigenlijk helemaal niet zo bedreigend voor ons. En in het verlengde daarvan: ik vind enige vorm van staatsvorm gebaseerd op de Islam eigenlijk gewoonweg inferieur aan de onze.
²

Niet enkel op de Islam gebaseerde staatsvormen. Staat en godsdienst moeten strikt van elkaar gescheiden worden. Althans in die zin dat de grondwet en de werking van een staat niet gebaseerd zijn op religieuze principes.
Nu het toch over IS gaat: Eigenlijk is het toch ronduit belachelijk/hilarisch hoe aanzienlijke figuren pas reageren als er een burger van hun land onthoofd wordt. David Cameron heeft zijn mond nooit opengedaan over de IS, maar toen de Britse Haines onthoofd werd, dan pas was het hek van de dam. Echt belachelijk naar mijn mening.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Peanut
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Peanut » 21 sep 2014 14:42

Pancake schreef:
De lachende profeet schreef:
²

Nu het toch over IS gaat: Eigenlijk is het toch ronduit belachelijk/hilarisch hoe aanzienlijke figuren pas reageren als er een burger van hun land onthoofd wordt. David Cameron heeft zijn mond nooit opengedaan over de IS, maar toen de Britse Haines onthoofd werd, dan pas was het hek van de dam. Echt belachelijk naar mijn mening.
Verbaast jou dat nog? Zo is het toch altijd al geweest. Het is altijd een ver-van-mijn-bedshow tot er een Westers land bedreigd wordt. Om nog een voorbeeld te geven: Boko Haram. Wanneer gaan ze daar eens iets tegen doen? Moeten we nu echt wachten tot we zelf bedreigd worden of tot er ook nog Westerse slachtoffers vallen vooraleer er wordt ingegrepen?

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 02 okt 2014 12:26

De negatieve kijk van de gemiddelde mens op leerkrachten begint mij ferm tegen de borst te stoten. Ik ben nog maar een week aan de lerarenopleiding bezig of ik heb al 37 discussies gehad over de zwaarte van het leerkrachtzijn. Het gaat van opmerkingen van 'leerkrachten zijn een ras apart' en '20u werken en eeuwig durende vakantie' tot 'het zijn allemaal zagen die niet weten wat echt werk is' en nog veel andere zever.
Ja, er zijn leerkrachten die niet half zoveel werken als je zou hopen. Ja, er zijn leerkrachten die doen alsof ze de zwaarste job ter wereld hebben zonder te beseffen dat de meeste jobs even moeilijk zijn. Nee, leerkracht zijn is niet het makkelijkste beroep dat er te kiezen valt. Ik vind het vooral rotvervelend als mensen commentaar leveren zonder eigen ervaring. 'Ja, maar ik ken een leraar die...' is GEEN ervaring met het vak. 'Ja, maar ik zou dat ook kunnen' is bullshit tot je het effectief gedaan hebt.

Ik ben nog maar een week bezig en het verbaast mij nu al niet meer dat 23% stopt in de eerste vijf jaar dat ze in het onderwijs staan. Die 23% zijn niet allemaal personen die leerkracht kozen omdat het rooskleurig en eenvoudig lijkt. Daar zitten personen bij die, ondanks hun grote motivatie, keer op keer tegen een muur liepen waar ze niet over geraakten. Dat de kwaliteit van het onderwijs achteruitgaat is dan ook niet de schuld van de individuele leerkracht. Maar als we iets willen veranderen aan het onderwijs van onze kinderen, onze toekomst, zal het weglachen en overrelativeren van de problemen van leerkrachten toch moeten stoppen.

BVB: een extra uur lesgeven lijkt geen grote aanpassing, dat is het op zich ook niet. Het gaat in theorie om 45 minuten langer werken. Nee, die 45 minuten moeten voorbereid worden, daar kruipt tijd in. In die 45 minuten worden ook taken/toetsen gemaakt die moeten verbeterd worden.

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 02 okt 2014 13:09

mientje schreef:De negatieve kijk van de gemiddelde mens op leerkrachten begint mij ferm tegen de borst te stoten. Ik ben nog maar een week aan de lerarenopleiding bezig of ik heb al 37 discussies gehad over de zwaarte van het leerkrachtzijn. Het gaat van opmerkingen van 'leerkrachten zijn een ras apart' en '20u werken en eeuwig durende vakantie' tot 'het zijn allemaal zagen die niet weten wat echt werk is' en nog veel andere zever.
Ja, er zijn leerkrachten die niet half zoveel werken als je zou hopen. Ja, er zijn leerkrachten die doen alsof ze de zwaarste job ter wereld hebben zonder te beseffen dat de meeste jobs even moeilijk zijn. Nee, leerkracht zijn is niet het makkelijkste beroep dat er te kiezen valt. Ik vind het vooral rotvervelend als mensen commentaar leveren zonder eigen ervaring. 'Ja, maar ik ken een leraar die...' is GEEN ervaring met het vak. 'Ja, maar ik zou dat ook kunnen' is bullshit tot je het effectief gedaan hebt.

Ik ben nog maar een week bezig en het verbaast mij nu al niet meer dat 23% stopt in de eerste vijf jaar dat ze in het onderwijs staan. Die 23% zijn niet allemaal personen die leerkracht kozen omdat het rooskleurig en eenvoudig lijkt. Daar zitten personen bij die, ondanks hun grote motivatie, keer op keer tegen een muur liepen waar ze niet over geraakten. Dat de kwaliteit van het onderwijs achteruitgaat is dan ook niet de schuld van de individuele leerkracht. Maar als we iets willen veranderen aan het onderwijs van onze kinderen, onze toekomst, zal het weglachen en overrelativeren van de problemen van leerkrachten toch moeten stoppen.

BVB: een extra uur lesgeven lijkt geen grote aanpassing, dat is het op zich ook niet. Het gaat in theorie om 45 minuten langer werken. Nee, die 45 minuten moeten voorbereid worden, daar kruipt tijd in. In die 45 minuten worden ook taken/toetsen gemaakt die moeten verbeterd worden.
Amen :adore:

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 02 okt 2014 14:23

Ook mee eens.

Maar de uitstroom van jonge leerkrachten komt niet door het feit dat de werkdruk zo hoog is, maar door het feit dat er geen werk is! :-? Dat is nog steeds het grootste probleem. Ik ken voorbeelden genoeg in mijn directe omgeving.
Het gaat met het voorstel-Crevits ook niet beteren. Integendeel. Jonge leerkrachten gaan weer de dupe worden nu er minder uren beschikbaar zullen zijn.

ik erger mij dan ook dood aan hogescholen die nog steeds studenten Lerarenopleiding proberen te lokken met het 'er is werk genoeg'-argument. :roll:
Fluctuat nec mergitur

the legionnaire
New user
New user

Bericht door the legionnaire » 02 okt 2014 14:36

Ik denk dat tegenwoordig werk vinden als je afgestudeerd bent in de meeste gevallen al niet evident is, behalve dan misschien bij de echte knelpuntberoepen zoals verpleegkundigen en verzorgende.

Maar ik heb het werk van leerkrachten altijd geapprecieerd, en ik kijk er zeker niet met een wrang gevoel naar dat ze 2 maanden vakantie hebben, want er steekt inderdaad veel tijd in het voorbereiden van een les, zeker als beginnende leerkracht lijkt mij.
Verander de wereld, begin bij jezelf

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 02 okt 2014 14:39

the legionnaire schreef:Ik denk dat tegenwoordig werk vinden als je afgestudeerd bent in de meeste gevallen al niet evident is, behalve dan misschien bij de echte knelpuntberoepen zoals verpleegkundigen en verzorgende.
Wegens besparingen hebben veel ziekenhuizen en zorgcentra een wervingsstop.
Fluctuat nec mergitur

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 02 okt 2014 17:14

Disco Trut schreef:
Wat ik vooral hoor is niet zozeer het gebrek aan werk, maar de slechte verspreiding van waar er nood is, zodat de beginnende leerkrachten extreem moeten rondtrekken om nog maar met moeite aan een voltijds rooster te komen. En tegelijk zijn er teveel leerkrachten van sommige vakken (moderne taalvakken, humane wetenschappen), en veel te weinig van andere vakken (klassieke talen, vooral veel technische vakken, sommige zgn. 'harde' wetenschappen), fluistert iemand mij in.
Goh...Zelfs als je als taal/humane wetenschappen-leerkracht 'een vervanging aanneemt van 'harde wetenschappen' geraak je er ook niet hoor . Laat staan aan een voltijds rooster.

Je moet echt al een lange arm hebben en heel veel geluk.
Fluctuat nec mergitur

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 11 okt 2014 18:25

JFK schreef:
the legionnaire schreef:Ik denk dat tegenwoordig werk vinden als je afgestudeerd bent in de meeste gevallen al niet evident is, behalve dan misschien bij de echte knelpuntberoepen zoals verpleegkundigen en verzorgende.
Wegens besparingen hebben veel ziekenhuizen en zorgcentra een wervingsstop.
idd, terwijl we op andere manieren die veel efficiënter zijn in de zorg ook kunnen besparen.
Bv:
- bloedafnames (die soms veel te vaak doorgaan)
- er is een medicatiebeheer programma waarbij je de niet gebruikte medicatie moet weggooien, dus als iemand een kwart van een comprimé moet krijgen wordt telkens driekwart weggegooid
- een algemeen medisch dossier aanleggen waardoor medische shoppers er uit gehaald kunnen worden
- overdreven medische beeldvorming verminderen
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 26 okt 2014 14:08

Ik vind het leuk dat het vroeger donker wordt. Lekker gezellig.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 28 okt 2014 11:02

Macdonalds en Quick: het is slecht en ik probeer het zo vaak mogelijk te mijden, maar ALS ik dan eens ga, erger ik me aan het feit dat je zelden je volledige bestelling meteen krijgt.
Het is al vrij duur voor wat het is en dan moet je wachten op dit en wordt het andere koud. Moet je er nog eens achter komen binnen twee minuten en blijkt tien minuten later dat ze het vergeten zijn, maar ze zullen het dan wel aan tafel brengen,.....

just_me2102
Experienced user
Experienced user

Bericht door just_me2102 » 29 okt 2014 22:43

Samotex schreef:Macdonalds en Quick: het is slecht en ik probeer het zo vaak mogelijk te mijden, maar ALS ik dan eens ga, erger ik me aan het feit dat je zelden je volledige bestelling meteen krijgt.
Het is al vrij duur voor wat het is en dan moet je wachten op dit en wordt het andere koud. Moet je er nog eens achter komen binnen twee minuten en blijkt tien minuten later dat ze het vergeten zijn, maar ze zullen het dan wel aan tafel brengen,.....
Grote fout!!! :o
Nooit een komma voor het beletselteken!!!

,... = fout
... = juist

Sorry :p die leerkracht van nederlands!!

Let niet op mij ;)

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 29 okt 2014 23:42

just_me2102 schreef:
Samotex schreef:Macdonalds en Quick: het is slecht en ik probeer het zo vaak mogelijk te mijden, maar ALS ik dan eens ga, erger ik me aan het feit dat je zelden je volledige bestelling meteen krijgt.
Grote fout!!! :o
Nooit een komma voor het beletselteken!!!

,... = fout
... = juist

Sorry :p die leerkracht van nederlands!!

Let niet op mij ;)
² :P

Klopt :P

OT:

Insecten eten zou best lekker kunnen zijn...
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 30 okt 2014 11:40

Dat ik het qua voeding allemaal niet meer weet: een gediplomeerd diëtist raadt me aan om aardappelen en volkorenbrood te eten want het is supergezond ( net als mijn huisarts) en Pascale Naessens zegt dat het allemaal ongezond is.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 30 okt 2014 20:55

Samotex schreef:Dat ik het qua voeding allemaal niet meer weet: een gediplomeerd diëtist raadt me aan om aardappelen en volkorenbrood te eten want het is supergezond ( net als mijn huisarts) en Pascale Naessens zegt dat het allemaal ongezond is.
In aardappelen zitten vitaminen en in volkorenbrood vezels, allebei zeer gezond. Je moet natuurlijk gevarieerd eten hé, niet een kilo patatten per dag.

Om de zoveel tijd is er wel een nieuwe dieet-trend. Heel vermoeiend. Je kan niets fout doen als je gevarieerd en met mate eet, daar heb je echt geen dokter of diëtist voor nodig. Dat Pascale Naessens geconstipeerd raakt als ze koolhydraten eet, is haar probleem. Daarom is het nog niet ongezond.

Ook onderzoeken in de trant van "te veel X of te weinig Y is kankerverwekkend" zou ik met een korrel zout nemen. Leven op zich is kankerverwekkend.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 30 okt 2014 22:22

Pascale Naessens zegt bv. ook dat ze weinig beweegt en daarom weinig koolhydraten eet terwijl wanneer je het totaalpakket aan gezondheid wil promoten toch ook beweging mag promoten. De boeken zijn vrij duur, het principe is in grote lijnen gebaseerd op de voedselzandloper.
Gisteren zei ze bij volt dat aardappelen snelle suikers zijn terwijl ik van artsen heb gehoord dat het trage suikers zijn.
Vaak worden in dit soort boeken ook vrij dure producten gepromoot, alsook biologisch, hetgeen voor vele mensen die het financieel moeilijk hebben niet haalbaar is.
Als je aan die mensen dan zegt dat bruin brood, aardappelen,...wel gezond zijn, gaan ze zeggen: vroeger dacht men dat, maar met de nieuwe inzichten,....
Feit is: na een volledig koolhydraatloze maaltijd ( zeker vroeger op de dag) voel ik me toch slapper.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 30 okt 2014 23:55

Samotex schreef:Dat ik het qua voeding allemaal niet meer weet: een gediplomeerd diëtist raadt me aan om aardappelen en volkorenbrood te eten want het is supergezond ( net als mijn huisarts) en Pascale Naessens zegt dat het allemaal ongezond is.
Dit doet me denken aan mijn broer die van de ene dag op de andere is overgeschakeld van gewone melk naar sojamelk omdat hij ergens gelezen heeft dat koemelk voor van alles en nog wat slecht is en dat dit onder de mat wordt geveegd door de "(koe)melklobby". Geen idee wat ervan aan is, maar alleen al het feit dat hij zich daar zo over opwindt kost hem volgens mij alle levensjaren die hij meent te winnen door alleen nog sojamelk te drinken.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 31 okt 2014 00:45

Zeg dat hij stopt want sojamelk zit boordevol oestrogeen. Om maar te zeggen dat elk voordeel zijn nadeel heeft. Ik heb ook vaak het gevoel dat elke voedingsdeskundige zo zijn eigen dingen schrapt om zich toch maar te onderscheiden van de anderen.
Melk is inderdaad iets dat vaak terugkomt, gevolgd door aardappelen, brood, rijst,....
Ze worden vaak heel nerveus wanneer je dan zegt dat je dat toch nog eet of drinkt, op zo'n manier dat zijzelf erg lijden onder het feit dat jij dat toch nog eet, beetje op zo'n toon van: aub, luister toch naar mij.
Pas op, ik vind zo'n recepten wel ok qua afwisseling, om eens wat nieuwe dingen te leren kennen

Om een beetje in deze trend te blijven. Ik hoor overal dat Oxfam staat voor eerlijke handel, maar anderzijds ook dure handel.

De lachende profeet
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door De lachende profeet » 17 nov 2014 14:50

Ik heb de neiging om iedereen die een uitgesproken mening heeft in de hele Zwarte Piet-discussie scheef te bekijken. Het maakt niet eens uit of je pro of contra bent. Ik kan er gewoon niet bij waarom iemand zich druk maakt over zoiets ridicuul.
AGE-411 schreef:Freddy Horion is echt de hipste crimineel ooit in dit apenland.
Binge Drinking Blues: Screwing Society since 1985

Gesloten