Omdat de samenleving opdraait voor de enorme kost van de gevolgen daarvan. Kanker en allerlei andere ziekten en kwalen die hadden kunnen vermeden worden door niet te roken. We ademen allemaal dezelfde lucht, daar zit ook fijn stof in en god weet wat, maar daarin zijn we tenminste gelijk. Roken is een destructieve keuze* die een deel van de bevolking maakt, maar waarvoor de andere helft mee moet opdraaien. Het begint natuurlijk bij het feit dat die keuze er (legaal) is.raskolnikow schreef:Als mensen ervoor kiezen acht jaar minder te leven met een pakje sigaretten per dag, zie ik niet in waarom dat zo'n probleem is.
* because seriously, het is niets dan dat. Van drugs krijg je tenminste nog iets, roken is niets dan een gewoonte bij de kettingrokers. Ik heb het dan ook niet over mensen die zeer occasioneel eens roken - ook al kan ik me niet echt inbeelden waarom je dat nog zou doen.
Dat is dus bullshit. Denk ook maar aan de peuken die massaal worden op de grond gepleurd, of erger, in de natuur (en zo nu en dan eens een bosbrandje veroorzaken). Maar daar hebben mensen natuurlijk geen zaken mee. Het is maar de aarde waarop we allemaal vertoeven enzo. /endrantPeanut schreef:Het is hun keuze en andere mensen hebben daar geen zaken mee. Zolang ze die rook niet in een ander z'n gezicht blazen en hun zo onvrijwilliglaten meeroken.