Onpopulaire meningen [3]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Samotex
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Onpopulaire meningen [3]

Bericht door Samotex » 12 jun 2014 23:42

Ja, heel grappig en zeker als ze ook tegen hun poetsvrouw hetzelfde vakjargon gebruiken als tegenover hun medestudent.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 15 jun 2014 16:50

Jan Becaus bij de NV-A, nah und? Als ie bij Groen!, SP.a, PVDA+ of van mij part bij Pinkeltje was gegaan. Een aantal reacties op de pagina van deredactie.be zijn hoogst betreurenswaardig en van bedenkelijk allooi en doen me nog maar eens twijfelen aan sommige mensen die zaken als "vrije meningsuiting" en "tolerantie" en "politieke vrijheid", ... propageren. Triestig soms
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Laynee
**BANNED**
Geslacht: Vrouw

Bericht door Laynee » 15 jun 2014 22:45

raskolnikow schreef:
Het gaat in beide gevallen over de omgang tussen mensen die elkaar als wezenlijk ‘anders’ aanvoelen, ergo om de spanning tussen het verlangen naar een homogene omgeving (zij het een buurt, een vereniging of een natie) enerzijds en heterogeniserende tendensen (immigratie, globalisering, individualisme, etc.) anderzijds.
Is het werkelijk zo ver gekomen dat je je niet meer thuis voelt in je woonplaats Antwerpen? :)
raskolnikow schreef: Wat zijn dat, “racisten”? Voor mij is racisme een leer die de ongelijkwaardigheid van “rassen” proclameert. Die leer vindt nog steeds aanhangers, maar wat in het dagelijkse spraakgebruik “racisme” wordt genoemd is eerder een schimmig containerbegrip. Het verduidelijkt eigenlijk niets en, wat nog erger is, het verwijst altijd naar een schuldige (de “racist”). Alleen, ik zie geen schuldige…

Ik vergelijk het altijd met spaghetti en chocolade: allebei op zichzelf heel lekker, maar gooi ze in één gerecht en het is niet te eten. Is dat de schuld van de spaghetti? Of van de chocolade? Natuurlijk niet, maar de onverenigbaarheid van die twee elementen is er niet minder om, en het is ook zo dat, als het om de onverenigbaarheid van mensen gaat, de ene meestal over meer machtsmiddelen beschikt dan de andere, zodat “onverenigbaarheid” veel sneller zichtbaar wordt als er sprake is van uitsluiting. Dat leidt tot een vorm van gezichtsbedrog: we staren ons blind op de uitsluiting; we zien niet in dat bij een gelijke machtsbalans de onverenigbaarheid identiek blijft.
Wat bedoel je met 'onverenigbaarheid'? Zou je seks kunnen hebben met iemand van een andere afkomst?
Wie weet trouwens van hoeveel verschillende rassen het bloed door uw lichaam stroomt...
raskolnikow schreef: Antiracismewetten veranderen niets aan het onvermogen van mensen om zich staande te houden in de ‘hyperdiversiteit’. Daarom ook dat de jammerklachten over racisme blijven aanhouden. Het “racisme” is immers een door en door menselijk verschijnsel. Het is de stoom die zich ontwikkelt wanneer water en vuur met elkaar in contact komen. Die wetten zijn dan ook eerder een symptoom dan een remedie. Nog meer zijn ze het symptoom van een culpabiliserende maatschappij, die alleen maar kan denken in termen van “daders” en “slachtoffers”.
Waarom maak je je druk om antiracismewetten? Niemand kan u verplichten om met iemand van een ander ras om te gaan.
raskolnikow schreef: Ten slotte: als ik stel dat etnische zuiveringen bijgedragen hebben tot een relatief stabiel en vreedzaam West-Europa dan is dat wat mij betreft niet meer dan een vaststelling. Ik juich dat niet toe; ik sta niet te popelen om daar politieke conclusies uit te trekken. Deze analyse staat los van de manier waarop ik persoonlijk met diversiteit en heterogeniteit omga.
Er zijn landen waar verschillende rassen vreedzaam met elkaar leven, bv. Brazilië. Die hebben daarvoor geen etnische zuiveringen nodig.
Go with the flow.

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 18 jun 2014 09:53

wijk voor homoseksuelen

Ik hoop dat het geen onpopulaire mening is dat ik het geen goed idee vind.
Op het volledig omheinde terrein
exclusief voor homoseksuelen, biseksuelen en transgenders
Omheind, serieus?
exclusief, serieus?
Blauwhoed baseert zich onder meer op CBS-onderzoek van vorig jaar, waaruit bleek dat 22 procent van de homoseksuele mannen zich soms onveilig voelt in eigen buurt.
Spoiler! :
Om dan toch cliché en stereotiep te doen: ik zou mij als mannelijke homo onveiliger voelen in een wijk met alleen maar homo's. :fist:

melan
Senior user
Senior user

Bericht door melan » 22 jun 2014 15:39

Samotex schreef:Ik had eerder iets van: ik hoop dat die mensen IRL ook niet zo praten. Ik vind het bijna zielig dat iemand in de normale omgang altijd geleerd uit de hoek wil komen. Heb eens iemand gekend die praatte in termen als: daar ik mij momenteel in een toestand van ziekte bevindt, zie ik geen mogelijkheid om je te vergezellen naar je ontspanningsactiviteit vanavond.
Ik zou dat schitterend vinden.
Na počátku bylo slovo.
On ne peut pas vivre sans un livre dans la poche.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 22 jun 2014 16:04

Vooral grappig. Of van die mensen die dan heel geleerd praten tegen iemand die superplat en marginaal spreekt, altijd grappig.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 30 jun 2014 11:32

Geen wonder dat Vlaanderen zo rechts stemt. Onze media doen aan zo'n rechts-gekleurde berichtgeving dat het -en ik gebruik dit woord niet hyperbolisch- beangstigend is. De voorpagina van de Standaard ivm rechtse coalitie en ondernemers is daar een heel mooi voorbeeld van. De houding van de Morgen rond het racismevraagstuk is er een ander van. En dat is dan zogezegd een progressieve krant. In de Sovjet-Unie was het tenminste bekend dat de Pravda een propagandablad was, in Vlaanderen lijken weinigen hetzelfde door te hebben over onze media.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 30 jun 2014 13:06

Gasquet schreef:Geen wonder dat Vlaanderen zo rechts stemt. Onze media doen aan zo'n rechts-gekleurde berichtgeving dat het -en ik gebruik dit woord niet hyperbolisch- beangstigend is. De voorpagina van de Standaard ivm rechtse coalitie en ondernemers is daar een heel mooi voorbeeld van. De houding van de Morgen rond het racismevraagstuk is er een ander van. En dat is dan zogezegd een progressieve krant. In de Sovjet-Unie was het tenminste bekend dat de Pravda een propagandablad was, in Vlaanderen lijken weinigen hetzelfde door te hebben over onze media.
Ohja. Het verschil met de berichtgeving over stakingen is daar ook een mooi voorbeeld van. Die verdomde vakbonden eh, ze moeten daar dringend eens de ware betekenis van solidariteit leren kennen. Zoals die brave en hardwerkende ondernemers op de voorpagina van DS momenteel.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Grensgeval
Regular user
Regular user

Bericht door Grensgeval » 01 jul 2014 18:47

Is dat nu echt nodig, zo'n WK, Olympische Spelen, ...? Creëren van jobs, allemaal goed en wel, maar al dat geld kan toch nuttiger besteed worden lijkt me.
Welcome to my world of make believe

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 01 jul 2014 21:39

Grensgeval schreef:Is dat nu echt nodig, zo'n WK, Olympische Spelen, ...? Creëren van jobs, allemaal goed en wel, maar al dat geld kan toch nuttiger besteed worden lijkt me.
Inderdaad, en dan is het ook zo een land als Brazilië. Er is overal wel armoede, maar Brazilië is zeker niet bij de landen met het minste armen.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Laynee
**BANNED**

Bericht door Laynee » 19 jul 2014 12:47

Liefde is… een evolutionair biologisch proces om voortplanting, de bestendiging van het menselijke ras en de zorg voor het nageslacht te verzekeren.
Go with the flow.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 22 jul 2014 16:16

Ik haat mensen die constant vragen of ze iets mogen "lenen" en hierdoor een hele verzameling hebben aan dingen die ze nooit zullen terug geven.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 24 jul 2014 08:38

'Zweede coalitie'
:roll:

Wat een k*twoord zeg... Als er nu één iets is aan deze centrumrechtse regering, is dat het absoluut geen Zweeds model is.
Fluctuat nec mergitur

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 24 jul 2014 14:02

Disco Trut schreef: Alleen dacht ik dat de coalitie geen h*l met Zweden te maken had, maar dat ze die op slinkse wijze proberen te linken aan de vlag? Blauwe liberalen en een Geel N-VA kruis voor de christendemocraten?
Tuurlijk. Dat weet ik ook wel. :wink:
Zweedse coalitie klinkt gewoon veel leuker, aangenamer en aanvaardbaarder dan kamikazecoaltie. Mooi bedacht door de N-VA-propagandadienst. En de pers...Die neemt dat natuurlijk doodleuk over.
Fluctuat nec mergitur

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 24 jul 2014 14:06

JFK schreef:
Disco Trut schreef: Alleen dacht ik dat de coalitie geen h*l met Zweden te maken had, maar dat ze die op slinkse wijze proberen te linken aan de vlag? Blauwe liberalen en een Geel N-VA kruis voor de christendemocraten?
Tuurlijk. Dat weet ik ook wel. :wink:
Zweedse coalitie klinkt gewoon veel leuker, aangenamer en aanvaardbaarder dan kamikazecoaltie. Mooi bedacht door de N-VA-propagandadienst. En de pers...Die neemt dat natuurlijk doodleuk over.
Aan de andere kant hebben ze de naam 'kamikazecoalitie' ook gewoon overgenomen en sloeg die naam ook nergens op.
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 24 jul 2014 14:08

True, je hebt wel een punt.
Maar een partij die jaren klaagde dat Di Rupo I niet 'democratisch' was wegens geen Vlaamse meerderheid, ziet er nu geen problemen in dat het aan de Waalse zijde ook zo is? En wie vond de term 'belastingsregering' uit?
Allemaal heel hypocriet.
Fluctuat nec mergitur

Auden
Experienced user
Experienced user

Bericht door Auden » 24 jul 2014 15:51

Voor kamikaze valt toch iets te zeggen, onderwijs bijvoorbeeld is een tijdbom. De meningsverschillen over wat nu precies de hervorming inhoudt, hebben ze voor zich uit geschoven.
Ook hoed af voor VLD: politiek profijt halen uit Ringland en dan de kar keren :(. Dat zou ook kamikazegedrag zijn, mochten ze geen vijf jaar hebben om de kiezer die woordbreuk te laten vergeten.

Wat een taalvervuiling ook, "belastingregering": iedere regering int belastingen om beleid te voeren. Of nog "herstelregering": herstel van wat? Van de toestanden waardoor het allemaal is misgelopen? Een laatste: "basisbereikbaarheid" in plaats van "basismobiliteit": synoniem voor, trek je plan om ergens te geraken.
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

Paswoord
Experienced user
Experienced user

Bericht door Paswoord » 25 jul 2014 10:00

Mensen die omkomen als ze over de treinsporen lopen... I hate to break it to you but, survival of the fittest. Dumbasses.
Spoiler! :
Natuurlijk niet van toepassing op wanhoopsdaden of iets dergelijks, hoewel dat ergens ook een manifestatie van Darwin's principe is.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 25 jul 2014 10:22

JFK schreef:Zweedse coalitie klinkt gewoon veel leuker, aangenamer en aanvaardbaarder dan kamikazecoaltie. Mooi bedacht door de N-VA-propagandadienst. En de pers...Die neemt dat natuurlijk doodleuk over.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoor, maar kun je mij daar een bron van geven? Ik vind daar nergens wat van terug.

--------------------
Auden schreef:Voor kamikaze valt toch iets te zeggen, onderwijs bijvoorbeeld is een tijdbom. De meningsverschillen over wat nu precies de hervorming inhoudt, hebben ze voor zich uit geschoven.
Het begrip kamikazeregering wordt enkel gebruikt voor de federale regering...

OT: De terugbetaling voor allerhande vruchtbaarheidsbehandelingen mag wat mij betreft flink worden teruggeschroefd. Ik vind het een luxeprobleem, dat vaak niet eens terug te voeren is op een gezondheidskwestie, maar op uitstelgedrag. Daar tegenover moeten dan wel maatregelen staan die de oorzaken van dat uitstelgedrag ten gronde aanpakken.

Spoiler! :
Posts samengevoegd - BiNDing
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 25 jul 2014 15:24

Ik ben ongerust over de nieuwe Vlaamse Regering, na enkele pagina's regeerakkoord te hebben gelezen. Enkel het groot geld laat zich precies positief uit, het gros van de andere belangengroepen negatief.... Hmmm.

Nu de Open VLD als breekijzer heeft gediend, lijkt het wel vrij waarschijnlijk dat de N-VA in de federale regering gaat stappen. We zullen maar zwijgen over de stabiliteit van dat kil, rechts besparkingsvehikel dat men op poten wil zetten. De algehele politieke vooruitzichten voor de komende legislatuur zijn ronduit deprimerend, maar toch zie ik enkele lichtpuntjes:

Een geluk bij een ongeluk is wel dat de succesvolle N-VA-strategie om een oppositierol in te nemen, terwijl ze toch netjes Vlaams meeregeerden zoals de voorbije 5 jaar gedaan hebben, niet zal opgaan. Nu hopen dat het electoraat de maskers van de N-VA gaat doorzien de komende vijf jaar, en ze een electorale pandoering van jewelste geven nadien. Het lijkt me de enige manier om ooit van die rechtse rakkers af te raken. Als de mensen intelligent genoeg zijn dan toch... Of ben ik hier maar jong & naïef?

Hoewel ik hoop dat het communautaire gezwets zo lang mogelijk achterwege blijft, lijkt er wel een kiertje geopend om de spelregels van dat federale niveau te herdenken. Ergo, een deur openen naar een federale kieskring.
Een regering die een meerderheid heeft over het gehele land, een zéér grote in Vlaanderen maar elke legitimiteit mist bij Walen (en Brusselaars) is een ontoelaatbare situatie. Een zeteltje tekortkomen voor een meerderheid aan Vlaamse kant is iets anders dan +/- 70% van de Franstaligen niet vertegenwoordigen in die regering. En het electoraat kan die regering what so ever niet kunnen belonen/bestraffen voor het gevoerde beleid? Dit tart veel democratische principes en rammelt gewoonweg aan alle kanten. De voorbije jaren zijn we er aan onderdoor gekund door dat een meerderheid bestond aan beide taalgroepen, maar dit? Nee bedankt, voor een door Vlamingen gedomineerde besparingsregering.
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Gesloten