Uit de kast komen in mijn klas?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
MEandI
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Uit de kast komen in mijn klas?

Bericht door MEandI » 09 feb 2014 00:06

Hey! Ik weet dus niet of ik zou vertellen aan mijn klas of ik lesbisch ben en ik weet al zeker niet hoe ik het zou doen. Ik ben veranderd van school, want op mijn vorige school had ik het verteld en was het helemaal misgelopen, ik werd gepest enz. Nu weten een paar vrienden het die het allemaal aanvaarden en op mijn school zitten er ook veel holebi's, vooral homo's. Ik zit op een kso school waar je dans of muziek kan doen, bij dans zitten er heel veel homo's en die worden geaccepteerd maar dat is anders. Ik ben het beu om de hele tijd te liegen over wie ik ben maar ik ben ook heel bang om vrienden te verliezen en weer gepest te worden. Ik zou het echt graag zeggen maar ik ben bang en weet ook totaal niet hoe ik het zou zeggen. Ik heb al gedacht aan een film erover kijken tijdens godsdienst maar niet mijn hele klas doen godsdienst, sommigen doen zedenleer. Ik vind het moeilijk om het gewoon te zeggen. Heeft iemand tips of zo?

Fejamie
New user
New user

Re: Uit de kast komen in mijn klas?

Bericht door Fejamie » 09 feb 2014 00:39

Je bent amper 14 jaar oud (zie ik op je profielinfo) en dus nog heel veel tijd om het aan je vrienden te vertellen. Laat alles zijn eigen beloopje gaan. Ooit zullen er conversaties volgen als "vind jij die jongen niets voor jou?" en dat zijn de momenten waarop je tegenover je vrienden uit de kast kan komen. Dat geeft je ook iets meer tijd om eventueel te weten et komen hoe ze er zelf tegenover staan. Maar dan nog zoals ik al zei, je bent amper 14 jaar, nog heel veel tijd dus om uit de kast te komen :)!

x

Skipperke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Skipperke » 22 feb 2014 18:30

ik weet nog, toen ik 15/16 was, ik ook uit de kast wou komen..
Ik ging het makkelijker aanvaarden, wanneer anderen het zouden aanvaarden (dichte vrienden dan).
Uiteindelijk had ik besloten om het ook voor de klas te zeggen. Zo was het voor iedereen duidelijk en werd het niet in geroddel doorverteld.
Ik wou het eerst ook in Godsdienst doen, tot we voor nederlands een boekbespreking moesten doen voor de klas. Ik heb toen het boek zij en haar gekozen. Ik wou dit via dit boek doen, maar toen de dag er was, moest ik nog niet gaan.. Ik sloeg helemaal tilt want had het zo voorbereid. Uiteindelijk heb ik mij alsnog in Nederlands geout, maar dan via een gedicht en niet via dat boek.

Ik zat op een school voor TSO en BSO, ikzelf heb hier heeeel positieve reacties op gekregen. En waarschijnlijk zal er achter mijn gat wel nog geroddeld geweest zijn, maar dat trok ik mij niet meer aan.
Ik snap wel dat het voor jou heeel moeilijk moet zijn aangezien je al gepest geweest bent daarvoor. Anderzijds denk ik dat je het ooit zal moeten doen, en dan kan je nog steeds gepest worden. Aangezien er al heel veel homo's op je school zitten denk ik niet dat ze van jou wel een probleem zouden maken ...

Veel succes!

ByJorre
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door ByJorre » 23 feb 2014 16:17

Ik ben er zeker van dat je nog lessen zult hebben waar het onderwerp homos en lesbiennes aan bod komen. Hier kan je eens luisteren naar de anderen en dat kan ook een goed moment zijn om uit de kast te komen.
Ikzelf ben ook nog maar uit de kast en zelf heb ik er geen problemen mee gehad. Als je er eens over wilt spreken kan je mij altijd een bericht sturen !

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 08 mar 2014 22:23

Ondertussen heb ik het gezegd aan mijn klas. Ik had aan mijn leerkracht Nederlands gevraagd of ik het in haar les kon doen en heb dat dan gedaan. Iedereen reageerde heel positief en in andere klassen weten sommigen het ook en die hebben er allemaal niets tegen. Voor zover ik weet wordt er ook niet echt geroddeld maar de kans is heel groot dat dat wel zo is. Ik ben gewoon heel blij dat iedereen zo goed heeft gereageerd. :)

Gesloten