Leeftijdsverschil

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Leeftijdsverschil

Bericht door Kleerkastkast » 12 feb 2014 16:44

Voor mij is de leeftijd best belangrijk, hoewel het natuurlijk (onder andere) gelijk staat met gedrag. Sommige zestienjarigen zijn veel volwassener dan twintigers.. :roll:

Om op de vraag te antwoorden, zoals velen gaat de voorkeur uit naar een persoon die dezelfde leeftijd heeft of wat ouder is. Ikzelf ben nu achttien jaar en zou de 'grenzen' leggen tussen één jaar jonger en twee jaar ouder. :) Uiteindelijk is dit wel maar een getal en kan je het niet tegenhouden als je partner bijvoorbeeld enkele jaren ouder is.

Naarmate je ouder wordt, wordt de leeftijd natuurlijk onbelangrijker. Zoals als gezegd, heeft een koppel van 30-40 jaar een veel grotere kans op slagen dan een koppel van 12-16 jaar. Het verschil is uiteindelijk maar vier jaar, maar ik zou het eerder afkeuren.

degekkebelg33
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door degekkebelg33 » 14 feb 2014 17:34

Leeftijd is ook erg belangrijk. Kijk ik ben 32 en mijn man is 40. Gaat al 12 jaar super goed. Vind de meeste mannen van mijn leeftijd vaak onvolwassen. Mijn ex was ook in de dertig terwijl ik 19 was.
Sex met jongeren is daarintegen weer supergeil maar dat is sex relationeel is ouder leuker.
Met andere woorden, leeftijd speelt zeker een rol!!
een dag niet gepoept is een dag niet geleefd :-):-):-):-)

liberty
New user
New user

Bericht door liberty » 17 feb 2014 18:01

Ik val op jonger, laat ons zeggen leeftijdscategorie: vooraan in de 20 tot even oud.
Belangrijkste is toch wel hoe 'volwassen/verantwoordelijk' ze is in haar denken en doen (op haar 'jongere' leeftijd) :wink:

Lola_D
New user
New user

Bericht door Lola_D » 22 mei 2014 19:27

Ik zou wel samen kunnen zijn met iemand ouder, heb vaak gehoord en weet van mezelf dat ik vrij volwassen ben. (met volwassen bedoel ik volwassen, niet 'altijd serieus' want lol maken kan ik nog ) Ik ben 16. maar stel dat hij ouder zou zijn dan 23, dan begin ik er niet aan. Een meisje zoek ik meer rond mijn leeftijd. mag ouder natuurlijk, maar momenteel nog niet jonger. Een meisje in de 20 is me waarschijnlijk iets te volwassen.
Ik ben dus bi, voor diegenen die dit lezen :) ik zet hier alleen een bericht op omdat ik er 10 moet plaatsen voor ik mag chatten. Maar het is wel een interessant onderwerp, 'leeftijdsverschil'.

aangenaam kennis maken trouwens ;)

Lola

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 23 mei 2014 15:15

Het leeftijdsverschil maakt niet zo veel uit, zolang er geen te grote verschillen zijn (bv meer dan 10 jaar). Zoals er al veel gezegd is hier, maakt het ook veel uit hoe oud je zelf bent. 12-22 vind ik een groot verschil, terwijl 30-40 wel kan. Voor mij persoonlijk als het meer dan 5 jaar verschil is, zou ik wel eerst eens even nadenken of dat wel echt is wat ik wil, vooraleer ik een relatie zou beginnen.
Het belangrijkste is niet zozeer de leeftijd, maar de levensfase. Als iemand al jaren aan het werk is en graag kinderen wil en de andere is nog aan het studeren en wil zeker geen kinderen voor ze werk heeft, wordt het wel moeilijk.

Reindeer
New user
New user

Bericht door Reindeer » 31 mei 2014 14:36

winteriscoming schreef:Voor mij persoonlijk als het meer dan 5 jaar verschil is, zou ik wel eerst eens even nadenken of dat wel echt is wat ik wil, vooraleer ik een relatie zou beginnen.
Dat kan ik mij nu eens niet voorstellen.. Dus dan wijs je een persoon af met de reden 'sorry, ik zie u doograag, maar je verschilt 6jaar met mij...' Voor mij persoonlijk: als je écht écht écht verliefd bent, dan moet je er gewoon voor gaan en je niet teveel aantrekken van wat de buitenwereld van dat leeftijdsverschil zal vinden. Jijzelf zal al lang geen graten meer zien in dat leeftijdsverschil als je die persoon graag ziet.

Mijn ouders waren vroeg samen: mijn mama was 14j toen mijn papa al 18j was. Het enige wat telt is dat je op dezelfde golflengte zit en rekening houdt met elkaars wensen enz. Ik ken ook een ander koppel die nu al 10j samen zijn. Zij was 13 en hij 18 toen hun relatie begon. Hij heeft veeeeeeel verwijten naar z'n hoofd gekregen, maar desondanks heeft de relatie stand gehouden en zijn ze nog altijd heel gelukkig én ze krijgen nu bovendien heel veel respect.

We moeten anderen en onszelf gewoon niet teveel grenzen opleggen als het om liefde gaat vind ik.. Tenzij kinderen/minderjarigen die moeten vooral niet gaan overdrijven in het leeftijdsverschil want die zijn nog ontwetend. Maar eenmaal je 18 bent heb je genoeg verstand om zelf uit te maken met wie je wil samen zijn.
“To be nobody-but-yourself- in a world which is doing its best, night and day,
to make you everybody else – means to fight the hardest battle which
any human being can fight; and never stop fighting.”

Saxo96
New user
New user

Bericht door Saxo96 » 31 mei 2014 22:42

Hey ik ben zelf een meisje van 17 jaar. Mijn eerste vriendin was 23.. Vele mensen gaven dit kritiek. Ik zag het eerder als een voordeel omdat ze duidelijkere gedachten had en niet droomde zoals sommige jongeren. Spijtig genoeg zag ze de onzekerheid niet zitten die ik voor haar ging betekenen vanaf dat ik zou studeren en uit de kast zijn. Hebben nog mensen hier ervaring mee?

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 04 jun 2014 01:19

Reindeer schreef:
winteriscoming schreef:Voor mij persoonlijk als het meer dan 5 jaar verschil is, zou ik wel eerst eens even nadenken of dat wel echt is wat ik wil, vooraleer ik een relatie zou beginnen.
Dat kan ik mij nu eens niet voorstellen.. Dus dan wijs je een persoon af met de reden 'sorry, ik zie u doograag, maar je verschilt 6jaar met mij...' Voor mij persoonlijk: als je écht écht écht verliefd bent, dan moet je er gewoon voor gaan en je niet teveel aantrekken van wat de buitenwereld van dat leeftijdsverschil zal vinden. Jijzelf zal al lang geen graten meer zien in dat leeftijdsverschil als je die persoon graag ziet.
Ik zei dat ik er dan eerst eens goed over zou nadenken. Als die persoon dan echt op alle vlakken perfect in het plaatje past, zou ik die niet afwijzen voor het leeftijdsverschil. Als ik op iemand verliefd zou worden die zo veel ouder of jonger is dan mij, zou ik gewoon iets meer terughoudend zijn om een relatie te beginnen en alleen als ik die persoon echt goed ken en die mij helemaal aanstaat dan zou ik daar een relatie mee beginnen, maar niet zo bij de eerste verliefdheid.

Centurion
New user
New user

Bericht door Centurion » 20 jun 2014 20:46

Ikzelf heb geen problemen met een leeftijdsverschil. Een aantal jaren meer of minder.. Zolang het niet in het extreme gaat. Het enige wat me zou tegenhouden een dergelijke relatie aan te gaan is de sociale context waarin we ons bevinden. De omgevingsdruk kan daar zeer sceptisch tegenover staan en daarom zou ik het risico ook niet snel nemen.
Aim for the world.

neah
New user
New user

Bericht door neah » 26 jun 2014 22:43

ik zou persoonlijk niet verder dan 25 jaar gaan voor mij sinds ik 18 ben, maar mijn grootouders waren 15 jaar apart en zij hadden de mooiste relatie die ik ooit gezien heb. Dus ja...

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 28 jun 2014 00:54

Mijn vader was 10 jaar ouder dan mijn moeder. Dus ik zie geen problemen met leeftijdsverschil. Voor mij is het eerder dat ik op iemand val die jonger is dan mij, maar hij moet ouder dan achttien zijn en afgestudeerd van het secundair (ieders leven veranderd hierna drastisch).
En ouder dan 20 lijkt me ideaal.
Het is trouwens het innerlijk dat belangrijker is dan het uiterlijk, leeftijd is een uiterlijk kenmerk dat vanuit dit standpunt minder belangrijker is.

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017

Bericht door TylerXD » 08 jul 2014 20:13

Interessant topic. Vooral omdat ik er zelf onrechtstreeks mee te maken heb.

Mijn zus was 18 toen ze een relatie kreeg met iemand van 31 jaar. Niemand ziet die relatie echt zitten en iedereen heeft liever dat die zo snel mogelijk gedaan is. Ik weet het, dat is niet aardig, maar het heeft niet te echt te maken met het leeftijdsverschil, maar eerder met de situatie (die ik niet aan jullie neus ga hangen :) ). Natuurlijk was het wel schrikken en raar dat leeftijdsverschil.
In mijn familie was er ook iemand die als 30-jarige een vriendin van 18 had. Zij zijn echter nu wel getrouwd en hebben kinderen.

Beide gevallen hebben uiteraard negatieve reacties gehad vanwege het leeftijdsverschil. Maar de 2de situatie is goed gekomen. Ook omdat die vrouw in de 2de situatie volwassener was dan m'n zus op haar 18de.
Ik deel dan ook de mening van vele forummers. Leeftijdsverschil heeft niet alleen te maken met het verschil in leeftijd, maar ook met hoe oud de personen zijn, wie ze zijn, hoe ze zijn...

Als ik nu, hypothetisch gezien, een relatie zou hebben, dan liefst met iemand die even oud of maximum 2 jaar ouder is dan ik. Jonger of ouder wil ik voorlopig niet gaan. :)

Gesloten