Ik vraag me af... [10]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Clover
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Ik vraag me af... [10]

Bericht door Clover » 30 jun 2016 12:32

... hoe een medestudent van mij erin geslaagd is om voor werkelijk elk vak precies een 10/20 te halen. Hoe doet je dat? :hmm:

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 30 jun 2016 13:48

Clover schreef:... hoe een medestudent van mij erin geslaagd is om voor werkelijk elk vak precies een 10/20 te halen. Hoe doet je dat? :hmm:
Een 10, meer heb ik niet nodig...
Afbeelding
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 30 jun 2016 14:11

Thor schreef:Waarom er zoveel censuur is in de media. Bijvoorbeeld kernafval: in de kranten wordt er soms info over gegeven. Maar ik stel mij de vraag: waarom daarover zwijgen? Dit geeft enorme hoeveelheid straling en dan zijn mensen verwonderd dat er in die regio meer kankers voorkomen. Maar daar wordt met graagte over gezwegen om de mensen ignorant te houden!
Als daar zodanig over gezwegen wordt dan vraag ik me af hoe jij dat wel allemaal weet. Weet je eigenlijk hoe kernafval en radioactief afval verwerkt wordt?
Come quickly, I'm tasting stars!

Nora79
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Nora79 » 02 jul 2016 11:33

welke normale mens nu zo'n filmpjes maakt en dat dan nog op het internet wil gepost hebben ook?

Afbeelding

Peek a Boo............. Shit on you......

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 03 jul 2016 13:09

Waarom er op veel openbare plaatsen geen (voldoende) AED's (catergorie 1) in de buurt hangen. Ook is er een registratieplicht http://www.aedidee.be/nl/21/wetgeving-r ... icht-belgi
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 04 jul 2016 20:56

Thor schreef:Waarom er op veel openbare plaatsen geen (voldoende) AED's (catergorie 1) in de buurt hangen. Ook is er een registratieplicht http://www.aedidee.be/nl/21/wetgeving-r ... icht-belgi
Die dingen kosten wel niet bepaald weinig hoor... Oké, er mogen er meer hangen, maar soms moet je ook eens een klein beetje nadenken dat zoiets echt heeeeel duur is...
OT: hoe mijn leven er volgend jaar op dit moment uit zal zien?

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 05 jul 2016 14:00

hoe mensen die niet zo slim zijn hun belastingsaangifte invullen. Ik ben hier al een hele dag mijn hoofd aan het breken en aan het rekenen en aan het opzoeken en aan het rondbellen. Van zodra je iets specialers hebt dan gewoon je loon en je lening wordt het echt zot...

Nu goed, 't spel is ingediend. Hopelijk is het juist. Ik heb hun voorbeeld op de website van de FOD Financiën helemaal in mijn casus veranderd, en zo berekend, dus het moet maar goed zijn.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017

Bericht door TylerXD » 07 jul 2016 22:56

Mijn eigen zogenaamde koppigheid volgen of de raad van vrienden opvolgen?

Mozart
New user
New user

Bericht door Mozart » 07 jul 2016 23:13

TylerXD schreef:Mijn eigen zogenaamde koppigheid volgen of de raad van vrienden opvolgen?
Zowiso de raad van vrienden opvolgen ;)
Soms moet ge natuurlijk eens koppig kunnen zijn, maar meestal draait dat negatief uit (eigen ondervinding)

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 08 jul 2016 21:12

of we allemaal niet in een heel gesofisticeerde simulatie leven :what:
(Of zou die dan voorkomen dat we zoiets denken?)
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 08 jul 2016 22:56

@dries
Afbeelding

OT: Wat er met mijn technofobie gebeurd is. Ik kreeg zowaar de opdracht om een pas aangenomen IT-er iets uit te leggen over een nochtans gemakkelijk CMS-systeem. In welke matrix ben ik terechtgekomen?

a pianist
Regular user
Regular user

Bericht door a pianist » 08 jul 2016 23:52

Dries schreef:of we allemaal niet in een heel gesofisticeerde simulatie leven :what:
Haha grappig, ik was mij net hetzelfde aan het afvragen :D
Of ik eigenlijk gewoon een rol speel in één of ander televisieprogramma à la "The Truman show".
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -

LumpySpacePrince

Bericht door LumpySpacePrince » 09 jul 2016 10:23

Amigo schreef:@dries
Afbeelding

OT: Wat er met mijn technofobie gebeurd is. Ik kreeg zowaar de opdracht om een pas aangenomen IT-er iets uit te leggen over een nochtans gemakkelijk CMS-systeem. In welke matrix ben ik terechtgekomen?
Hahahaha daar had ik het idee van :lol: Maar dan leef ik liever virtueel in plaats van als een lichaam dat voor energie word gebruikt D:

@pianist Jaa The Truman Show! Imagine :lol:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 09 jul 2016 10:53

Dries schreef:of we allemaal niet in een heel gesofisticeerde simulatie leven :what:
Heuj, 'Brain-in-a-vat' hypothese, een van de bekendere sceptische argumenten op vlak van kennisleer ;)
Of Grot van Plato, ook een gelijkaardige bekende hypothese/allegorie uit de filosofie :p

Er zijn een aantal (pogingen tot) bewijzen vanuit de kennisleer of andere takken van filosofie om dit tegen te gaan, maar op zich zou de simulatie zelf wss ons niet tegen gaan van zoiets te denken, gezien we het kunnen denken en toch ergens afhankelijk van of je internalistisch/externalistisch naar kennis kijkt enzo toch enige moeite hebben met sluitend bewijzen dat we niet in een simulatie leven ;)
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

LumpySpacePrince

Bericht door LumpySpacePrince » 09 jul 2016 16:16

Ah wel dan hoop maar ik op een simulatie en niet als levend lichaam dat gevangen is door robots :p
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 09 jul 2016 21:54

...Of we in de toekomst ook allemaal effectief een paarse PMD-zak gaan gebruiken (PMD+). Eigenlijk zou het onze ambitie moeten zijn, maar het is in Wervik al een proefproject.

http://www.wervik.be/nieuws/pmd-nieuwe- ... fvalzakken

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 12 jul 2016 00:28

Waarom er zo weinig transparantie is in onze wereld: kernenergie is de meest goedkoopste en efficiënte energiewinning die er bestaat, maar ook de meest delicate. Denk maar aan Tsjernobyl, Fukushima. Eens er radioactieve straling is in het gebied, dan blijft die nog jaren hangen. Vergelijkbaar met een vervuiling in het leidingwater. Het is een illusie om te denken dat door goed te spoelen het leidingwater 100 % veilig is: er blijft steeds nog vervuiling over (weliswaar in een kleinere hoeveelheid). Het zelfde met burn out/depressie: je brein is zeer plastisch, maar heeft ook zijn grenzen. Eenmaal dat je het hebt gehad, ben je er (sneller) vatbaarder voor. Dus vooraleer je iemand beoordeelt, denk dan tweemaal na.

LumpySpacePrince

Bericht door LumpySpacePrince » 12 jul 2016 09:58

Thor schreef:Waarom er zo weinig transparantie is in onze wereld: kernenergie is de meest goedkoopste en efficiënte energiewinning die er bestaat, maar ook de meest delicate. Denk maar aan Tsjernobyl, Fukushima. Eens er radioactieve straling is in het gebied, dan blijft die nog jaren hangen. Vergelijkbaar met een vervuiling in het leidingwater. Het is een illusie om te denken dat door goed te spoelen het leidingwater 100 % veilig is: er blijft steeds nog vervuiling over (weliswaar in een kleinere hoeveelheid). Het zelfde met burn out/depressie: je brein is zeer plastisch, maar heeft ook zijn grenzen. Eenmaal dat je het hebt gehad, ben je er (sneller) vatbaarder voor. Dus vooraleer je iemand beoordeelt, denk dan tweemaal na.
Rare stelling, iedereen weet toch hoe gevaarlijk kernenergie kan zijn en dat een kernramp nog tientallen jaren sporen nalaat :p Zelfde met leidingwater, er is een tijd geleden nog moord en brand geschreeuwd door wetenschappers dat er misschien asbest in het leidingwater kan zitten :p Lijkt me nu niet direct een gebrek aan transparantie op die vlakken :lol:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 12 jul 2016 22:21

Een goeie 4 jaar geleden, toen ze aan het werken waren in de straat van mijn bomma, heb ik een straatsteen meegetsjoept van een pallet en we hebben die daarna op de parking onder de Colruyt achtergelaten omdat mijn vader hem niet in zijn auto wou laten liggen. Tot op heden ligt die baksteen nog steeds op dezelfde plaats in die parking. Ik vraag me af hoeveel jaren die iconische steen er nog gaat blijven liggen. En of eigenlijk nog nooit iemand van het personeel hem heeft opgemerkt.
Come quickly, I'm tasting stars!

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 15 jul 2016 00:06

modlockKlik; dit topic wordt gesloten.
Ik vraag me af of er nog meer vragen en antwoorden komen in het volgende topic
Afbeelding
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Gesloten