Ik vraag me af... [10]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
lenny
Forumkoppel 2017
Geslacht: Man

Re: Ik vraag me af... [10]

Bericht door lenny » 23 mei 2016 12:52

Thor schreef:Kijk, wie mij kent weet dat ik een opkropper ben en zeer introvert ben. Ik klaag niet snel, maar dit forum is nu gewoon een uitlaatklep. Zo had ik bijna een gesprongen appendicitis en zwom ik terwijl nog. Ik ben niet slim dat weet ik. Maar je kan je gewoon niet voorstellen dat lawaai en drukte zo moordend is.
Thor schreef:Ah, en nog zo iets: als ik medicatie gebruik dat reageer ik daar vaak ook weer extreem op en dan zeggen de dokters dat ze dat nog niet vaak gezien hebben. Ook bij Roaccutane kreeg ik er ingegroeide teennagels van omdat ik langs de ene kant een aanleg van had, maar langs de andere kant ook door de hooggevoeligheid ervoor (je huid wordt brozer enzovoort).
Je moet mijn post dringend eens herlezen, want hierover ging het dus duidelijk niet. Mijn post ging over aanvoelen wat anderen voelen, en het concept empathie, begrijpen versus zelf iets meemaken.

Als jij dat dan wil kaderen binnen jouw hoogsensitiviteit, mij goed, maar weet dat niet alleen hoogsensitieve mensen capabel zijn om empathie te hebben. Als je daar dan bovendien rondzwemmen met een acute appendicitis en slecht reageren op medicatie bijrekent, dan ken je je hoogsensitiviteit een klein beetje teveel eer toe.

Er zijn nu eenmaal atypische presentaties van ziekten (niet iedereen met een acute appendicitis heeft bv knallende buikpijn), en die zijn niet altijd even zeldzaam. Bovendien gaan in de geneeskunde bepaalde aandoeningen gepaard met een verhoogd risico voor andere aandoeningen. Is er daarom een causaal verband? Soms wel, maar vaak blijft het bij een verhoogd risico. Het is niet omdat 2 dingen samen voorkomen dat er een causaal verband is, laat staan een verband tout court. En het woord toeval bestaat ook om een reden.

Verder kan ik je (en eventuele andere mensen) nog een raad geven: Laat je leven niet leiden door de een of andere 'titel' die je ooit is opgekleefd, en begin zeker al niet van jezelf 'titels' toe te kennen. Je leven draait om veel meer dan die ene 'eigenschap'. Als je alles binnen die eigenschap gaat kaderen dan leid je niet je eigen leven, maar laat je je leven leiden. Het maakt deel uit van je leven, akkoord, maar ook niet meer dan dat. Leer ermee omgaan, zonder het altijd op de voorgrond te plaatsen. Zie het binnen een geheel van wie je bent, en doe niet wat de meeste doen: jezelf identificeren adhv die ene eigenschap.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 23 mei 2016 15:55

"... waar VindGeenNaam en geeninspiratie naar toe zijn." Kom terug! :chickenrun: :spank:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 01 jun 2016 14:34

of Frédéric Petit (van Infrabel) daarnet niet bijna uit zijn rol viel? Hij was precies echt kwaad.

Hoe dan ook blijft het mijn favoriete woordvoerder van het land. Wat een eloquentie, wat een uitspraak en de fantastische articulatie!
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 01 jun 2016 14:44

Reuel schreef:of Frédéric Petit (van Infrabel) daarnet niet bijna uit zijn rol viel? Hij was precies echt kwaad.

Hoe dan ook blijft het mijn favoriete woordvoerder van het land. Wat een eloquentie, wat een uitspraak en de fantastische articulatie!
Ja hij kan het inderdaad wel goed!
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

sprankeltje
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door sprankeltje » 01 jun 2016 14:59

Ik vraag me af waarom mensen soms boos worden op anderen terwijl er niks is gebeurd. o.O
Het moment dat je beseft dat een stel tieten prachtig is

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 01 jun 2016 22:40

Waarom er zoveel mensen rondlopen die geen orde en structuur kunnen hebben, efficiëntie verhoogd wel een beetje dan kuch kuch ;)

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 02 jun 2016 00:36

Thor schreef:Waarom er zoveel mensen rondlopen die geen orde en structuur kunnen hebben, efficiëntie verhoogd wel een beetje dan kuch kuch ;)

Jij generaliseert wel heel snel hé?

Mensen hebben geen orde en structuur...
Mensen zijn afgunstig tegen elkaar ...
De jeugd van tegenwoordig kookt niet meer zelf en gaat liever iets halen ...

Waarom zo'n pessimistische visie op alle zaken en mensen? Probeer eens iets positief te zien ook ^^
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 02 jun 2016 08:28

ik vraag me af waarom we ons dit allemaal afvragen?

:smile:
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 02 jun 2016 18:22

Robbe schreef:
Thor schreef:Waarom er zoveel mensen rondlopen die geen orde en structuur kunnen hebben, efficiëntie verhoogd wel een beetje dan kuch kuch ;)

Jij generaliseert wel heel snel hé?

Mensen hebben geen orde en structuur...
Mensen zijn afgunstig tegen elkaar ...
De jeugd van tegenwoordig kookt niet meer zelf en gaat liever iets halen ...

Waarom zo'n pessimistische visie op alle zaken en mensen? Probeer eens iets positief te zien ook ^^
Ja, ik weet het dat ik eerder momenteel een pessimistische kijk heb op het leven (maar dan moet je de vraag stellen hoe dat komt). Het is gemakkelijk om altijd de plezante uit te halen, maar zodra je de werkelijkheid bekommentarieert, dan wordt je de zaag genoemd. Het is altijd gemakkelijker om te ontkennen dan wat er eigenlijk wel gebeurt.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 02 jun 2016 18:26

Florre schreef:ik vraag me af waarom we ons dit allemaal afvragen?

Typisch voor hoogsensitieven

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 02 jun 2016 18:38

Thor schreef:

Of voor mensen met gewoon een kritische blik?
Al die hokjes zeg...

OT: of mijn dromen niet een beetje te onrealistisch zijn :hmm:

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 02 jun 2016 18:51

Thor schreef:

tegen dat ik hoogsensitief verklaard wordt
ben ik al lang veranderd in een ananas

nee ik denk niet dat ik tot die groep behoor

;)
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 02 jun 2016 20:59

... wie er hier nu eigenlijk hoogsensitief is en wie niet. Ik ben de tel kwijt.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 03 jun 2016 18:52

Hoe liefde eigenlijk in elkaar zit?

Een uber-cliché en melig stomme vraag ... maar als je er eens diep over nadenkt. Goh!

Het is soms zo banaal. Hoe mensen soms eenklaps verliefd zijn. Een directe klik. Anderen groeien dan weer heel geleidelijk naar elkaar toe; kennen elkaar al langer en hebben ineens de magical touch.

En hoe ons brein zo voor iemand kan vallen en er op blijft denken, terwijl we dat in sommige situaties helemaal niet (meer) willen.
Hoe een stommigheid heel wat gevoelens in die fabriek van het lichaam kan teweeg brengen...

De chemistry of love! oh la la
Als er nu één chemie is dat ik wil snappen, dan is het deze wel!
Spoiler! :
Nein. Ik ben niet verliefd. Het zijn gewoon dat soort vragen die ineens opduiken bij het lezen van mijn interessante syllabus.
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

a pianist
Regular user
Regular user

Bericht door a pianist » 03 jun 2016 21:26

Robbe schreef:Hoe liefde eigenlijk in elkaar zit?

Een uber-cliché en melig stomme vraag ... maar als je er eens diep over nadenkt. Goh!

Het is soms zo banaal. Hoe mensen soms eenklaps verliefd zijn. Een directe klik. Anderen groeien dan weer heel geleidelijk naar elkaar toe; kennen elkaar al langer en hebben ineens de magical touch.

En hoe ons brein zo voor iemand kan vallen en er op blijft denken, terwijl we dat in sommige situaties helemaal niet (meer) willen.
Hoe een stommigheid heel wat gevoelens in die fabriek van het lichaam kan teweeg brengen...

De chemistry of love! oh la la
Als er nu één chemie is dat ik wil snappen, dan is het deze wel!

Spoiler! :
Nein. Ik ben niet verliefd. Het zijn gewoon dat soort vragen die ineens opduiken bij het lezen van mijn interessante syllabus.
Ik vind dat een prachtige vraag, want ik heb het me namelijk vandaag zelf ook nog afgevraagd.
En hoewel er waarschijnlijk al eindeloze theorieën bestaan over hoe liefde (en verliefdheid) in elkaar zitten, toch denk ik dat dit nooit echt volledig te verklaren zal zijn.

Als liefde zomaar verklaarbaar zou zijn, zou het veel van zijn schoonheid verliezen :)
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 04 jun 2016 06:55

Waarom medische fouten nooit worden toegegeven, tewijl er frequent verkeerde diagnoses worden genomen.

Ook in de jaren 60 had je softenon voor zwangere vrouwen, maar men besefte pas dat dit leidde tot misvormingen bij baby's (geen armen of benen). Hoe kwam dat? Wel gewoon omdat het een verkeerd isomeer was (je hebt L of D isomeren). Daarmee wil ik zeggen dat er veel terratogene geneesmiddelen op de markt zijn zonder dat men het goed beseft. Ook pesticiden die men in de landbouw gebruikt, hebben soms geen evidence based achtergrond vooraleer ze en masse gebruikt worden. De multinationals hebben meer invloed dan we zouden durven denken. We moeten allemaal meer kritisch durven te denken!

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 04 jun 2016 16:42

Of ik thuis zal geraken van Leuven na mijn laatste examen 14/15 juni en voor mijn presentatie van 20 juni :hmm: Ik moet echt naar huis om de poster voor de eindpresentatie op te halen alsook vertrekken de oudertjes op reis en moet ik housesitten!

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 04 jun 2016 22:50

Ik vraag me af hoe we naar de luchthaven en terug thuis zullen geraken als de Nationale Maatschappij der Belgische Stakers daadwerkelijk vanaf 12 tot en met 19 juni zal staken... :roll:
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 04 jun 2016 22:53

Galimatias schreef:Ik vraag me af hoe we naar de luchthaven en terug thuis zullen geraken als de Nationale Maatschappij der Belgische Stakers daadwerkelijk vanaf 12 tot en met 19 juni zal staken... :roll:
Van brussel of Leuven rijden er bussen alleszins en anders vrees ik dat helaas een taxi de enige betrouwbare optie is op zo'n dagen :s

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 05 jun 2016 09:54

ik hoop dat ik die dinsdag in Berlijn geraak met de ICE :( (en met gewone trein naar Brussel)
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Gesloten