Ik vraag me af... [10]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Thor
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: Ik vraag me af... [10]

Bericht door Thor » 10 mei 2016 22:00

Waarom niet iedereen even open is tegen elkaar en er nog zoveel taboes heersen in deze wereld.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 11 mei 2016 20:27

of de personen die bovenaan in je chatvenster of Facebook verschijnen, personen zijn die vaak op je profiel kijken, of louter toeval.
Want soms zitten daar echt kennissen bij die ik maar één of twee keer sprak :hmm:
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 11 mei 2016 20:31

Robbe schreef:of de personen die bovenaan in je chatvenster of Facebook verschijnen, personen zijn die vaak op je profiel kijken, of louter toeval.
Want soms zitten daar echt kennissen bij die ik maar één of twee keer sprak :hmm:
Ik heb mij dat ook al vaak afgevraagd de laatste tijd :')

Robbe

Bericht door Robbe » 11 mei 2016 20:51

TheQuibbler schreef:
Robbe schreef:of de personen die bovenaan in je chatvenster of Facebook verschijnen, personen zijn die vaak op je profiel kijken, of louter toeval.
Ik heb mij dat ook al vaak afgevraagd de laatste tijd :')
We zullen het nooit weten ...
De personen in kwestie erover aanspreken is wat genant :D :mrgreen:
Where should I go?

sterretje
Meest hilarische forummer 2017
Geslacht: Vrouw

Bericht door sterretje » 11 mei 2016 21:15

Ik vraag mij soms af of mensen naar exo gaan om te feesten of om een nieuwe profielfoto te laten trekken.
Olympisch goud in temperamentvol relativeren.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 15 mei 2016 19:36

Waarom er zoveel regeltjes nodig zijn, opdat mensen gewoon kunnen samenleven. De bureaucratie ten top in België, politici die meer zeveren en politieke spelletjes voeren, dan daadwerkelijk iets kunnen veranderen. Hou het alsjeblieft simpel.

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 16 mei 2016 19:22

ik vraag me altijd af: vanwaar komen in godsnaam al die mensen
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

sterretje
Meest hilarische forummer 2017

Bericht door sterretje » 16 mei 2016 19:36

Florre schreef:ik vraag me altijd af: vanwaar komen in godsnaam al die mensen
Ik heb dat altijd als ik voorbij mijn lagere school wandel in ons dorp: vanwaar komen in godsnaam al die kinderen
Olympisch goud in temperamentvol relativeren.

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 16 mei 2016 22:12

sterretje schreef:
Florre schreef:ik vraag me altijd af: vanwaar komen in godsnaam al die mensen
Ik heb dat altijd als ik voorbij mijn lagere school wandel in ons dorp: vanwaar komen in godsnaam al die kinderen
Ja dat bedoel ik of als het vakantie is zie je geen kat op straat
en plots is het school en zie je superveel mensen
dan stel ik me heel de tijd de vraag: waar zijn zij gebleven?
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

wingin
Regular user
Regular user

Bericht door wingin » 16 mei 2016 22:43

Ik vraag mij dat altijd af bij een groot evenement: waar komt deze massa vandaan? En hoe zijn die hier in godsnaam allemaal geraakt?

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 16 mei 2016 22:49

Waarom er zo oppervlakkige mensen op deze wereld rondlopen die alleen aan zichzelf denken.

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 17 mei 2016 12:50

... of ik deze avond naar de info over de banaba's in Kantienberg ga gaan.
Ik wil wel maar ik heb echt geen tijd ö
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Robbe

Bericht door Robbe » 17 mei 2016 13:23

idk schreef:... of ik deze avond naar de info over de banaba's in Kantienberg ga gaan.

Ik kreeg daarvoor ook een mail? Hoewel ik nog in het eerste jaar zit :p :hmm:
Where should I go?

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 17 mei 2016 13:44

Robbe schreef:
idk schreef:... of ik deze avond naar de info over de banaba's in Kantienberg ga gaan.

Ik kreeg daarvoor ook een mail? Hoewel ik nog in het eerste jaar zit :p :hmm:
Die hebben hoge verwachtingen van jou ;)
(Wrs krijg je de opleidingsaankondigingen in je mailbox? Ik bewust niet :p)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 21 mei 2016 17:58

Waarom er zoveel mensen nog in sprookjes geloven, ik geloof in de wetenschap en karma. Zoals Etienne Vermeersch geloof ik niet in God. Ethiek is iets dat je creëert.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 22 mei 2016 19:59

Waarom er zoveel psychologen zijn en allemaal weten te zeggen dat ze het begrijpen. Ze weten niet wat het is, ik voel het gewoon wanneer mensen zich niet goed voelen, je ziet dat aan hun ogen. Trouwens als ze zelf niet holebi zijn of nooit depressief zijn geweest, dan kunnen ze alleen een idee hebben hoe het voelt. Maar nooit echt meevoelen met jou.

TD163
Experienced user
Experienced user

Bericht door TD163 » 22 mei 2016 21:55

Thor schreef:Waarom er zoveel psychologen zijn en allemaal weten te zeggen dat ze het begrijpen. Ze weten niet wat het is, ik voel het gewoon wanneer mensen zich niet goed voelen, je ziet dat aan hun ogen. Trouwens als ze zelf niet holebi zijn of nooit depressief zijn geweest, dan kunnen ze alleen een idee hebben hoe het voelt. Maar nooit echt meevoelen met jou.
Er is niemand die je beter begrijpt dan jij jezelf begrijpt, alleen duurt het soms een tijdje voordat je dat beseft :wink: .
Nothing sounds like a straight six TD.

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 22 mei 2016 22:59

Thor schreef:Waarom er zoveel psychologen zijn en allemaal weten te zeggen dat ze het begrijpen. Ze weten niet wat het is, ik voel het gewoon wanneer mensen zich niet goed voelen, je ziet dat aan hun ogen.
En zij zouden dat niet kunnen, want alleen jij kan dat, want jij scoort toevallig goed op een hoogsensitiviteits-test?? En het kan ook nooit voorvallen dat jij iets verkeerd interpreteert, met dat je altijd kan controleren hoe iemand zich in werkelijkheid voelt. (Een voorbeeld, ik krijg soms de vraag op mijn vakantiejob of ik boos ben. Neen helemaal niet, maar ik kan soms nogal serieus kijken. Als men mij dat dan niet vraagt, dan denken ze -vaak onterecht- dat ik boos ben, en dan zouden ze dat als waarheid kunnen aanzien)
Thor schreef: Trouwens als ze zelf niet holebi zijn of nooit depressief zijn geweest, dan kunnen ze alleen een idee hebben hoe het voelt. Maar nooit echt meevoelen met jou.
Juist daar zit het verschil tussen iemand begrijpen, en iets zelf meegemaakt hebben, die twee zijn geen synoniem van elkaar. Je spreekt jezelf keihard tegen.
Bovendien liggen 'een idee hebben van hoe iets voelt' en 'meevoelen' nogal in dezelfde lijn. Als ik iemand zou zien neergestoken worden, dan zou ik een idee hebben van hoe dat voelt. Ik zou meevoelen met die persoon, maar dat wil niet zeggen dat ik zelf het gevoel heb neergestoken te worden. En ik hoef dat daarom niet meegemaakt te hebben, om er mij een idee van te kunnen vormen.
Bovendien, wie weet ben ik ooit neergestoken, heeft die psycholoog ook een depressie(gehad). Want jij weet natuurlijk van iedereen wat ze kunnen begrijpen meegemaakt hebben in hun leven.
Begrijpen
met het ver­stand vat­ten; de aard, be­te­ke­nis, het ge­volg van iets, het ka­rak­ter enz. van iem. zich in de geest naar waar­heid voor­stel­len
Synoniemen: aanvoelen, afleiden, beseffen, bevatten, doorhebben, doorzien, expliciteren, interpreteren, inzien, kunnen plaatsen, opmaken, opvatten, snappen, vatten, verstaan, voelen, volgen

Medeleven
het met an­de­ren mee­voe­len
vormvariant mee­le­ven
= sym­pa­thie (4)

Sympathie
wer­ke­lij­ke of ver­on­der­stel­de ver­want­schap tus­sen be­paal­de za­ken, ten ge­vol­ge waar­van zij de­zelf­de in­vloed on­der­gaan, op el­kaar in­vloed oe­fe­nen, of tot el­kaar wor­den aan­ge­trok­ken
Spoiler! :
mi scusi als het wat hard overkomt, maar ik hou me niet graag bezig met doornen verwijderen, en verbloemen

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 23 mei 2016 08:40

lenny schreef:
Thor schreef:Waarom er zoveel psychologen zijn en allemaal weten te zeggen dat ze het begrijpen. Ze weten niet wat het is, ik voel het gewoon wanneer mensen zich niet goed voelen, je ziet dat aan hun ogen.
En zij zouden dat niet kunnen, want alleen jij kan dat, want jij scoort toevallig goed op een hoogsensitiviteits-test?? En het kan ook nooit voorvallen dat jij iets verkeerd interpreteert, met dat je altijd kan controleren hoe iemand zich in werkelijkheid voelt. (Een voorbeeld, ik krijg soms de vraag op mijn vakantiejob of ik boos ben. Neen helemaal niet, maar ik kan soms nogal serieus kijken. Als men mij dat dan niet vraagt, dan denken ze -vaak onterecht- dat ik boos ben, en dan zouden ze dat als waarheid kunnen aanzien)
Thor schreef: Trouwens als ze zelf niet holebi zijn of nooit depressief zijn geweest, dan kunnen ze alleen een idee hebben hoe het voelt. Maar nooit echt meevoelen met jou.
Juist daar zit het verschil tussen iemand begrijpen, en iets zelf meegemaakt hebben, die twee zijn geen synoniem van elkaar. Je spreekt jezelf keihard tegen.
Bovendien liggen 'een idee hebben van hoe iets voelt' en 'meevoelen' nogal in dezelfde lijn. Als ik iemand zou zien neergestoken worden, dan zou ik een idee hebben van hoe dat voelt. Ik zou meevoelen met die persoon, maar dat wil niet zeggen dat ik zelf het gevoel heb neergestoken te worden. En ik hoef dat daarom niet meegemaakt te hebben, om er mij een idee van te kunnen vormen.
Bovendien, wie weet ben ik ooit neergestoken, heeft die psycholoog ook een depressie(gehad). Want jij weet natuurlijk van iedereen wat ze kunnen begrijpen meegemaakt hebben in hun leven.
Begrijpen
met het ver­stand vat­ten; de aard, be­te­ke­nis, het ge­volg van iets, het ka­rak­ter enz. van iem. zich in de geest naar waar­heid voor­stel­len
Synoniemen: aanvoelen, afleiden, beseffen, bevatten, doorhebben, doorzien, expliciteren, interpreteren, inzien, kunnen plaatsen, opmaken, opvatten, snappen, vatten, verstaan, voelen, volgen

Medeleven
het met an­de­ren mee­voe­len
vormvariant mee­le­ven
= sym­pa­thie (4)

Sympathie
wer­ke­lij­ke of ver­on­der­stel­de ver­want­schap tus­sen be­paal­de za­ken, ten ge­vol­ge waar­van zij de­zelf­de in­vloed on­der­gaan, op el­kaar in­vloed oe­fe­nen, of tot el­kaar wor­den aan­ge­trok­ken
Spoiler! :
mi scusi als het wat hard overkomt, maar ik hou me niet graag bezig met doornen verwijderen, en verbloemen
Kijk, wie mij kent weet dat ik een opkropper ben en zeer introvert ben. Ik klaag niet snel, maar dit forum is nu gewoon een uitlaatklep. Zo had ik bijna een gesprongen appendicitis en zwom ik terwijl nog. Ik ben niet slim dat weet ik. Maar je kan je gewoon niet voorstellen dat lawaai en drukte zo moordend is.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 23 mei 2016 08:50

Ah, en nog zo iets: als ik medicatie gebruik dat reageer ik daar vaak ook weer extreem op en dan zeggen de dokters dat ze dat nog niet vaak gezien hebben. Ook bij Roaccutane kreeg ik er ingegroeide teennagels van omdat ik langs de ene kant een aanleg van had, maar langs de andere kant ook door de hooggevoeligheid ervoor (je huid wordt brozer enzovoort).

Gesloten