Ik vraag me af... [10]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Lin
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Ik vraag me af... [10]

Bericht door Lin » 09 jan 2015 12:50

...of ik het kan maken om straks niet naar de vergadering te gaan, maar wel naar de interessante tentoonstelling achteraf.
Van alle beklemmingen is déjà-vu de wreedste.
Tom Lanoye - Het derde huwelijk

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 09 jan 2015 18:12

Ik vraag me af of er geen andere mogelijkheid was dan de 3 gijzelnemers/daders neer te schieten. Uiteindelijk was dat wel wat ze wilden. Nu zijn ze voor hun mede-extremisten eigenlijk gestorven als helden lijkt me.
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 09 jan 2015 18:41

Chocopot schreef:Ik vraag me af of er geen andere mogelijkheid was dan de 3 gijzelnemers/daders neer te schieten. Uiteindelijk was dat wel wat ze wilden. Nu zijn ze voor hun mede-extremisten eigenlijk gestorven als helden lijkt me.
Da's waar.. maar ik vrees dat er niet echt andere opties waren hoor? Mannen als die sla je niet zomaar in de boeien hé? En uiteindelijk gingen er misschien nog veel meer slachtoffers gevallen zijn moesten ze ze nu niet te pakken gekregen hebben... :-?
OT en aansluitend: waar de wereld toch mee bezig is :o Soms ben ik echt bang voor wat komen zal...

Amigo
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Amigo » 09 jan 2015 19:52

Ik nu moet schrik hebben van die aanslagen. Elke dag naar school moeten naar het hartje van Brussel, wetende dat er ook hier aanslagen kunnen gebeuren. Op de trein zitten en iedereen zien staren naar een helikopter die bovenvliegt geeft echt geen gerust gevoel...

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 09 jan 2015 20:36

Ik was te jong met 9/11 om het allemaal goed te beseffen, maar als er nu zoveel chaos en angst heerst, wat moet dat dan in 2001 geweest zijn?

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 10 jan 2015 10:08

mientje schreef:Ik was te jong met 9/11 om het allemaal goed te beseffen, maar als er nu zoveel chaos en angst heerst, wat moet dat dan in 2001 geweest zijn?
Ik was 14, dus slechts aan het begin van mijn politiek-maatschappelijke bewustzijn, om een hoogdravende term te gebruiken, maar zoiets:

Mark Eyskens (of Willy Claes?) die zegt dat dit het begin van de Derde Wereldoorlog is, het idee werd geopperd dat de kerncentrale van Doel wel eens het volgende doelwit zou kunnen zijn, veel hysterie in de media. Verder weet ik nog dat de dag erna mijn leraar geschiedenis volledig flipte in de les en dat ik dacht: "Gast, overdrijf eens nie zo." Ik heb er misschien 2 dagen iets slechter door geslapen, maar daarna ging het leven weer zijn gewone gang. Voor zover ik het mij kan herinneren werd er daarvoor ook weinig over de islam en moslims bericht, terwijl het daarna niet meer uit het nieuws is geweest. En sindsdien heerst toch wel het besef dat we op één of ander manier minder veilig zijn.

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 10 jan 2015 12:19

Amigo schreef:Ik nu moet schrik hebben van die aanslagen. Elke dag naar school moeten naar het hartje van Brussel, wetende dat er ook hier aanslagen kunnen gebeuren. Op de trein zitten en iedereen zien staren naar een helikopter die bovenvliegt geeft echt geen gerust gevoel...
Da's nu net wat die gasten willen; angst, paranoia en hysterie creëren die bepaalde fundamenten van onze samenleving op z'n kop zet. Of het nu de persvrijheid is, democratie, Schengen op losse schroeven zetten (waar Jambon een aanzet toe gaf) of nog iets anders...
Bovendien is de kans dat je thuis van je trap dondert en je nek breekt, een auto je omver schept of je voor een aanstormende trein valt nog altijd duizenden keren groter dan dat er een extremist in Brussel iets stoms gaat doen.
Ik ga er alvast m'n dagelijks leven niet voor laten.

OT: of onze immer geliefde regeringen kansen zullen aangrijpen om minder te polariseren en een keer zouden reflecteren waarom zulke gasten hier zot gemaakt kunnen worden. Maar ik vrees ervoor...
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 10 jan 2015 12:26

Reuel schreef: [...]

OT: of onze immer geliefde regeringen kansen zullen aangrijpen om minder te polariseren en een keer zouden reflecteren waarom zulke gasten hier zot gemaakt kunnen worden. Maar ik vrees ervoor...
Wel ik ook. Hoeveel kost een immense politiemacht en hoeveel kan een buurtwerker doen in een ontwricht wijk. Misschien eerder een frustratie...
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 10 jan 2015 17:15

Of ik niet beter mijn iphone zou verkopen en weer back to basics zou gaan... Het valt me op hoe veel ik zelf en hoeveel anderen met de smartphones bezig zijn en hoe weinig we nog letten op de wereld rondom ons. We willen steeds maar mee zijn met alles, leuke selfies trekken, likes scoren op instagram en facebook, ... Maar dat legt zo'n druk op de mens :hmm:

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 10 jan 2015 17:36

redwings schreef:Of ik niet beter mijn iphone zou verkopen en weer back to basics zou gaan... Het valt me op hoe veel ik zelf en hoeveel anderen met de smartphones bezig zijn en hoe weinig we nog letten op de wereld rondom ons. We willen steeds maar mee zijn met alles, leuke selfies trekken, likes scoren op instagram en facebook, ... Maar dat legt zo'n druk op de mens :hmm:
Als er een back to basic gsm met gps bestond, was ik al lang terug overgestapt. Die gps is zo verdomd handig!

OT: Of ik genoeg zou hebben met die samenvatting?

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 10 jan 2015 17:42

Perdrix schreef:
Jup! Stop met blokken, ga iets leuks doen.

Of mijn avatar terug is?

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 10 jan 2015 17:47

mientje schreef:
Perdrix schreef:

Of mijn avatar terug is?
Ja hoor!
Ik gebruik niet veel die GPS eigenlijk. Maar in vraag me tegelijk af of ik het wel zou kunnen zo'n omschakeling? Misschien is na Afrika een perfect moment :)

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 10 jan 2015 18:50

redwings schreef:
mientje schreef:
Perdrix schreef:

Of mijn avatar terug is?
Ja hoor!
Ik gebruik niet veel die GPS eigenlijk. Maar in vraag me tegelijk af of ik het wel zou kunnen zo'n omschakeling? Misschien is na Afrika een perfect moment :)
Ik vraag me dan op mijn beurt weer af waarom je het zou doen. ;) Een smartphone is zo handig heden ten dage. Het connecteert mensen, brengt je in contact met nieuwe mensen en eigenlijk de rest van de wereld. Het heeft tegenwoordig zoveel handige toepassingen in ons dagelijks leven. En akkoord dat we allemaal wel vaak op onze smartphone bezig zijn.. Maar wat zouden we anders zoeken om ons mee te kunnen bezig houden vraag ik me dan af. :p Zijn wij Belgen niet gewoon erg gesloten mensen op zich? Zouden we plots veel socialer met elkaar omgaan (gesteld dat 'we' hier vreemden zijn voor elkaar) moesten we geen smartphone meer hebben? En ondervinden we die druk ook effectief, of is dat niet gewoon een schijnbare gedachte die we onszelf hebben aangepraat?
Come quickly, I'm tasting stars!

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 10 jan 2015 21:25

Coincidence schreef: Ik vraag me dan op mijn beurt weer af waarom je het zou doen. ;) Een smartphone is zo handig heden ten dage. Het connecteert mensen, brengt je in contact met nieuwe mensen en eigenlijk de rest van de wereld. Het heeft tegenwoordig zoveel handige toepassingen in ons dagelijks leven. En akkoord dat we allemaal wel vaak op onze smartphone bezig zijn.. Maar wat zouden we anders zoeken om ons mee te kunnen bezig houden vraag ik me dan af. :p Zijn wij Belgen niet gewoon erg gesloten mensen op zich? Zouden we plots veel socialer met elkaar omgaan (gesteld dat 'we' hier vreemden zijn voor elkaar) moesten we geen smartphone meer hebben? En ondervinden we die druk ook effectief, of is dat niet gewoon een schijnbare gedachte die we onszelf hebben aangepraat?
Een smartphone maakt de wereld misschien een beetje kleiner, maar er zijn heus genoeg dingen waar we ons mee kunnen bezig houden zonder op onze smartphone te zitten. Als het al gaat om gewoon bezig te zijn: doe dingen. Ga fitnessen, ga lopen, ga eten in de Alma/studentenrestaurant, etc. Gewoon onder de mensen komen is al sociaal zijn, vind ik.
Als het is om nieuwe mensen te ontmoeten: ga naar verenigingen, ontmoet daar mensen. Doe vrijwilligerswerk, ontmoet daar mensen. Ga weg met vrienden, ontmoet daar mensen. Ik vind dat de 'geslotenheid' van de Belgen erg goed meevalt als je zelf durft open en sociaal te zijn (zeker bij studenten). En eens je iemand leert kennen, leer je al snel veel mensen kennen (zo ervaar ik dat toch). Je netwerk breidt sneller uit dan van onze 'gesloten' Belgen gedacht wordt.

'k denk eerder dat het andersom is, dat we onszelf aangepraat hebben dat we een smartphone en technologie nodig hebben om mensen te leren kennen.

We leren via technologie mensen anders kennen. Je kent mensen aan de andere kant van de wereld, maar je spreekt je buren niet meer. Een goeie evolutie? Ik weet het zo niet.

Ik wil hier niet verkondigen dat smartphones en technologie slechte dingen zijn, integendeel: ik heb mijn lief hier leren kennen. Maar om het als centraal punt van sociale omgang te zetten. IND ik niet juist

OT ... of die samenvatting van 2 jaar geleden nog representatief is? :hmm: #bloktwjifels
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 11 jan 2015 12:51

of kotgenote2 adem haalt als ze spreekt. Jezus. Koppijn na in de keuken te eten.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 12 jan 2015 10:13

Stilicho schreef: [...] "Gast, overdrijf eens nie zo." Ik heb er misschien 2 dagen iets slechter door geslapen, maar daarna ging het leven weer zijn gewone gang. Voor zover ik het mij kan herinneren werd er daarvoor ook weinig over de islam en moslims bericht, terwijl het daarna niet meer uit het nieuws is geweest. En sindsdien heerst toch wel het besef dat we op één of ander manier minder veilig zijn.
Op microniveau van je persoonlijk leven veranderde er inderdaad heel weinig ja. :what: Maar geloof wel in een nieuwe fase op macro-vlak.
Einde 1945--2001 is de periode Koude Oorlog met de post-nasleep. En sinds 2001 hebben we een herverdeling van de globale kaarten en komen elementen aan het licht die voordien onderbelicht werden.
De 21ste eeuw begon in 2001. Net zoals de 19de eeuw liep tot 1914.

Ergens wil ik ook wel de 'dreiging van terreur' nuanceren. In de 19de eeuw overspoelde ook een terreurgolf gepleegd door anarchisten Europa (bekendste voorbeeld: de moord op Keizerin Sissi of de aanslag op Leopold II) Als je de kranten van toen leest.... Elke tijdsperiode heeft zo zijn 'eigen bedreiging'.
Fluctuat nec mergitur

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 22 jan 2015 00:38

http://m.gva.be/cnt/dmf20150121_0148650 ... boven-hard

Ik vraag me af wat men zou doen als ze die betogingen toch laten doorgaan. Of die van Hart Boven Hard toch. :p Als dat allemaal zonder incidenten verloopt..
Come quickly, I'm tasting stars!

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 04 feb 2015 21:00

...waarom ben ik in godsnaam tot contactpersoon tussen school & ouders gebombardeerd? Dat staat niet in mijn takenpakket. 't Is precies het jaar van de verkeerde keuzes op studiegebied. Damn, kunnen ze nog meer moeite doen om jonge leerkrachten te demotiveren? 't Is niet dat ze ons op overschot hebben hé. Ik had net het gevoel dat ik wat greep op de zaak had, voel ik het zo weer wegglippen.

Lorke
Experienced user
Experienced user

Bericht door Lorke » 09 feb 2015 18:01

Of ik androgyne ben met mijn vrouwenschoenen met een hak van 3cm?
Someone said to me: "First it's love, at the end it's laughter in a relationship". And guess what, it's TRUE :D :D

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 10 feb 2015 18:27

Zou die Limburgse uit mijn klas ook op haar accent moeten letten? Of is dat feedback die ze enkel aan West-Vlamingen geven?

Gesloten