Verboden liefde

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Societysucks

Verboden liefde

Bericht door Societysucks » 01 feb 2014 23:06

Hallo iedereen,

Een paar weken geleden heb ik een meisje leren kennen op deze site, ik ontdekte in een forum dat ze in dezelfde gemeente naar school ging als ik en sprak haar aan met een privebericht. We begonnen meer en meer berichten te sturen naar elkaar, maakten na een tijd bekend wie we waren, voegden elkaar toe op facebook...na een bepaalde tijd besloten we ook eens af te spreken, toen bleek dat het ook in het "echt" goed klikte..We waren allebei in de wolken en verliefd..we spraken nog een paar keer stiekem af, als koppel. We waren allebei super gelukkig dat we eindelijk iemand hadden gevonden waar we zo een "klik" hadden, op alle vlakken.

Op een dag nam de moeder van dat meisje (A.) haar gsm af (ze zat er te veel op...), zo kwam de mama erachter dat haar dochter een lief had, een meisje. De moeder had het al moeilijk toen A voor haar uit de kast kwam, maar dat ze er nog zo tegen was hadden we niet verwacht. De reactie was dan ook alles behalve mild. De moeder nam de gsm af, "A" Mag die alleen nog gebruiken op school, "A." Mag niet meer op facebook, "A." mag alleen nog naar school en terug naar huis, "A." Heeft geen privacy meer, kortgezegd : We kunnen elkaar niet meer zien of horen of spreken omdat de ouders het niet kunnen accepteren dat hun dochter op meisjes valt.

Weten jullie wat we kunnen doen ? Ik zit vreselijk met" A." In en mis haar bovendien verschrikkelijk, zij was de enige die me terug zin gaf in het leven, zij begreep me, zij hield van me en ik van haar en nu mag dat niet meer ? Ik heb haar al gevraagd of ze niet wou dat ik 5min. Naar haar schoolpoort kwam na school maar zelfs dat durft ze niet meer omdat de straf nu al zo erg is...Ik wil er echt voor haar kunnen zijn maar dat mag niet.
Hebben jullie enig idee hoe we de moeder eventueel zouden kunnen laten zien dat wat "A" en ik hebben écht is ? En dat A. Wel degelijk oud genoeg is om te weten dat ze lesbisch is ?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen. Ik vind het trouwens zo ontzettend jammer dat sommige ouders nog steeds zou denken...Je wilt toch dat je kind gelukkig is ?

Alvast bedankt om het bericht eventjes te lezen !

tommekentom
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Verboden liefde

Bericht door tommekentom » 02 feb 2014 02:26

Da's natuurlijk niet zo leuk voor je Societysucks. Mag ik misschien even vragen hoe oud A. is en hoelang ze vij haar moeder al uit de kast is?

Bij mij (ok niet lesbisch dan maar homo) hebben ze er in het begin ook heel moeilijk over gedaan en nog steeds, ook al ben ik al 2j. getrouwd.
A good heart these times is hard to find
So, please be gentle with this heart of mine!

Societysucks

Bericht door Societysucks » 02 feb 2014 11:31

tommekentom schreef:
> Da's natuurlijk niet zo leuk voor je Societysucks. Mag ik misschien even vragen hoe
> oud A. is en hoelang ze vij haar moeder al uit de kast is?
>
> Bij mij (ok niet lesbisch dan maar homo) hebben ze er in het begin ook heel moeilijk
> over gedaan en nog steeds, ook al ben ik al 2j. getrouwd.

Ze is (nog maar) 15 jaar oud, maar mentaal een paar jaar ouder en ze is al bijna een half jaar geleden uit de kast gekomen voor haar ouders...
Je zou kunnen zeggen dat liefde op 15j niet veel voorstelt maar we geven echt om elkaar...

Even een vraagje voor jou, hoe reageerden je ouders toen je zei dat je ging trouwen ? Zijn ze bv. Op de trouw komen opdagen of niet ?

Zus
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Zus » 03 feb 2014 14:19

Misschien helpt het als er andere mensen met haar ouders praten. Want al had A al eens gezegd dat ze lesbisch is, haar ouders zouden gedacht kunnen hebben dat dat "een fase" was. En nu worden ze met hun neus op de feiten gedrukt, doordat hun dochter een vriendin heeft.
Veel ouders hebben tijd nodig om "aan het idee te wennen", de ene al meer dan de andere. Bij mijn moeder heeft het in ieder geval geholpen om er over te praten.
Geef haar ouders de tijd die ze nodig hebben, maar probeer jullie er niet door te laten doen.

Melleke
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Melleke » 03 feb 2014 14:36

Niet opgeven zou ik zeggen! Als jullie echt sterke gevoelens voor elkaar hebben mag niets jullie in de weg staan ookal is het moeilijk om af te spreken nu en is er jammer genoeg zoveel onbegrip:( Ik denk ook dat het een goed idee is dat haar ouders eens met andere mensen erover gaan praten en beseffen dat hun bezorgdheid ongegrond is. Misschien moet jij de moed bijeen rapen en eens gaat praten met hun en zeggen wat je voelt voor hun dochter? :-? niet makkelijk ik weet het maar als ze inzien dat hun dochter gelukkig is als ze bij jou is is er meer kans dat ze van mening veranderen en haar met jou laten omgaan want elke ouder wilt toch dat hun kinderen gelukkig zijn.

Gesloten