Werken als student en bediende?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Chuck
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Werken als student en bediende?

Bericht door Chuck » 29 jan 2014 18:27

Hey allemaal,

Eerst om even de situatie te schetsen. Ik ben een student, die elk weekend werkt, maar met een bediende contract. Nu zoals jullie allemaal weten is het leven niet goedkoop, en zou ik graag nog iets extra bijdoen.

Maar nu had ik iets op het oog dat studenten aanneemt, maar enkel met studentencontract. Mag ik op een plaats staan ingeschreven als bediende, en verder nog werken met een studentencontract?

Heb al rondgezocht, maar vond nergens de informatie die ik nodig heb. Dus ik hoopte dat iemand van jullie misschien een idee had?

Krisman
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Werken als student en bediende?

Bericht door Krisman » 29 jan 2014 20:40

Ik denk dat je hiervoor het best eens naar een vakbond gaat en dit voorlegt. Volgens mij zal dit het veiligst zijn, het is hun job niet waar? :)

miss fraise
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 29 jan 2014 21:33

Net eens gecheckt voor je en ja, het kan zeker. Ik werk zelf in een supermarkt met een studentencontract en in mijn contract sta ik ook geregistreerd als bediende.

Edit: oeps, dat was misschien niet het antwoord op je vraag. Inderdaad eens bij de vakbond polsen dan!
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Becco
Experienced user
Experienced user

Bericht door Becco » 31 jan 2014 22:09

Veel om rekening mee te houden: het aantal dagen dat je mag werken, het bedrag dat je mag verdienen (voor kinderbijslag, belastingen, etc ...). Volg de raad van mijn voorgangers, en ga eens langs bij een vakbond. Maar ik vrees dat het een moeilijke onderneming gaat worden.
Minecraft. You are a cruel, cruel mistress.

Gesloten