een chat en vrij snel een struikelblok

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Samotex
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

een chat en vrij snel een struikelblok

Bericht door Samotex » 23 jan 2014 22:46

Is niet zozeer een ergernistopic, maar wat doen jullie? Je leert bv. iemand kennen op een chat of datingsite. De chat begint aanvankelijk leuk, je chat desnoods enkele keren maar ineens volgt daar een zinnetje waardoor je denkt: dit is iets waar ik niet aan begon op relatievlak. Iemand zegt bv. ik ga een sigaret roken of: ik heb rijverbod voor rijden onder invloed. Dingen die tegen je principes zijn en waar je van denkt: toch niet iemand die bij me past.
Stoppen jullie de chat dan onmiddellijk of gaan jullie door? Of zeg je dat je fundamentele bezwaren hebt voor zo'n dingen om effectief iets op te bouwen.

Zo had ik onlangs een paar ok-berichtwisselingen met iemand die ik fysiek zeer aantrekkelijk vond. Hij voegde me toe op FB en dan zag ik iemand die wel 100 statusupdates per dag postte rond ergernissen van de paus, de politiek, de vuilzakken van zijn buren, zijn snelheidsboetes,...trok van elke hap die hij at een foto.
Ik heb het gewoon stop gezet. ik kreeg nog een paar berichtjes van: we hadden het zo leuk op chat. Heb ik iets verkeerds gedaan? Op zich had hij niets verkeerds gedaan. Ik had er gewoon geen zin meer in. We stonden totaal anders in het leven.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Re: een chat en vrij snel een struikelblok

Bericht door Stilicho » 23 jan 2014 22:53

SHIT HAPPENS

Ik vraag me af waarom jij van elk detail in je leven een talking point wil maken.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 23 jan 2014 23:20

Antwoord is compleet off topic.

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 24 jan 2014 00:00

Haha.

Stilicho heeft gelijk. Shit happens en niet enkel in de virtuele wereld. That's life. Move on.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 24 jan 2014 00:23

Als ik een paar maand geleden zo dacht, dan had ik nu geen relatie
Spoiler! :
maw in bepaalde situaties moet je je principes kunnen opzijschuiven en er onbevooroordeeld over kunnen praten, en zien welk effect dat heeft.
Je kan dan later nog contact minderen als het je niet aanstaat

Préttiggestoord
Senior user
Senior user

Bericht door Préttiggestoord » 24 jan 2014 01:49

Misschien moet je gewoon eerlijk zijn en tegen die persoon zeggen dat het niets gaat worden?

Zus
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Zus » 24 jan 2014 09:04

Ik zou het inderdaad niet zomaar stoppen, maar eerlijk zeggen wat er is. Misschien valt er over te praten en kan het contact toch blijven (dat kan ook zonder dat het ooit een relatie wordt), misschien valt er niet over te praten en stopt het dus helemaal. Dat weet je nooit als je het niet probeert.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 24 jan 2014 09:06

Gasquet schreef:Haha.

Stilicho heeft gelijk. Shit happens en niet enkel in de virtuele wereld. That's life. Move on.
³

Plus zo snel mensen 'afschrijven' vind ik ook wel vreemd. Zeker als je ze niet eens in real life hebt gezien.
Fluctuat nec mergitur

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 24 jan 2014 11:25

Heb die persoon die stoefte over zijn snelheidsboetes en rijverbod omwille van dronken rijden gevraagd of hij weet wat het betekent om een kind of naaste in het verkeer te zijn verloren. Zijn antwoord was dat hij goed kan remmen en dat er veel trage chauffeurs zijn die gevaarlijker zijn dan hem.
Heb toen gezegd dat ik verantwoordelijkheid een belangrijke waarde vindt, toen veranderde hij het onderwerp. Heb niet meer geantwoord en na een uur vroeg hij waarom ik niet meer antwoordde. Heb toen gewoon gezegd waar het op stond.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 24 jan 2014 11:35

Samotex schreef:Zijn antwoord was dat hij goed kan remmen en dat er veel trage chauffeurs zijn die gevaarlijker zijn dan hem.
Haha..Precies mijn ex die ik hoor praten. :lol: Die kwam ook met zo'n redenen af om zijn aggressieve en zotte rijstijl te verantwoorden.

Soit. Waar we het gewoon over willen hebben...Trek je het gewoon niet zo aan. Move on.
Fluctuat nec mergitur

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 24 jan 2014 12:37

Ken nog zo'n mensen. Het is wel gek die drogredenen. Je moet "durven" rijden, zeggen ze dan. Wanneer je bv. op een autosnelweg wil raken en niemand laat je door, dan moet je er gewoon op rijden. In Duitsland mag je zo snel rijden als je wil en gebeuren er minder ongevallen.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 24 jan 2014 20:42

Wel, probeer jij in Brussel eens te rijden als een seut. Je geraakt nergens. Toegegeven, mijn rijstijl is ook wel vrij.. assertief :)
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Fluostift
Regular user
Regular user

Bericht door Fluostift » 24 jan 2014 22:34

Als het een turn-off is voor je dan moet je er inderdaad mee stoppen. Als je op zoek bent naar een lief, dan moet het degene worden waarmee dat je over alles kunt praten zonder jezelf in te houden. Je mag ook niet over eigenschappen vallen van iemand, het moet de perfectie zijn voor jou.

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 24 jan 2014 23:07

Fluostift schreef:Als het een turn-off is voor je dan moet je er inderdaad mee stoppen. Als je op zoek bent naar een lief, dan moet het degene worden waarmee dat je over alles kunt praten zonder jezelf in te houden. Je mag ook niet over eigenschappen vallen van iemand, het moet de perfectie zijn voor jou.
Dat laatste heb ik nooit gezegd. Perfectie klinkt zo akelig. Je mag bepaalde criteria belangrijk vinden. Ik eet bv. geen vlees, maar verlang niet van een partner dat die er ook geen eet zolang er maar respect is. Roken, dat is iets anders omdat het een verslaving is die je overal meesleurt en die getuigt van een andere levensfilosofie ( althans voor mij)

Ik moet bij een partner het gevoel hebben: dit is hem gewoon en niemand anders zal er ooit aan kunnen tippen, anders moet je er niet aan beginnen.

Als je in Brussel doet wat de meesten doen, ben je sowieso in fout als er iets gebeurt want jij zal altijd de racist zijn.

Fluostift
Regular user
Regular user

Bericht door Fluostift » 25 jan 2014 00:15

Samotex schreef:
Ik moet bij een partner het gevoel hebben: dit is hem gewoon en niemand anders zal er ooit aan kunnen tippen, anders moet je er niet aan beginnen.

= Dé perfectie voor jou op dat moment! Perfectie moet niet akelig klinken, wat ik ermee bedoel is dat een relatie met iemand goed moet aanvoelen voor jezelf en zoals jij het zegt 'Niemand er ooit nog aan kan tippen'. Dat is net hét ding waar veel mensen naar streven ;-)

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 25 jan 2014 00:37

Maar daarom is het toch nog niet noodzakelijk perfectie? Want in dat geval zou er eigenlijk, grofweg gesteld, geen ruimte voor verbetering meer zijn binnen de relatie.
Come quickly, I'm tasting stars!

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 25 jan 2014 11:48

Ik hoor vaak: je moet niet teveel verwachten of: beter iets dan niets of: we zien wel.
Ik heb dan liever geen relatie dan op basis van zoiets eens te proberen om dan na x aantal tijd toch te moeten bevestigen dat het niets wordt.

liekex3
New user
New user

Bericht door liekex3 » 26 jan 2014 01:13

Stel even over dat roken, want dat blijkt bij veel mensen een issue te zijn.

Je chatgenoot zegt je dat hij/zij rookt. Jij zegt dat je het niet leuk vindt, dat je er niet tegenkan of eender wat. En denkt bij jezelf, dit kan echt niets worden...

Je chatgenoot zegt dat hij/zij gerust wil stoppen met roken moest haar (toekomstig) lief dat willen. Wat zouden jullie dan doen? Zou je het wel nog een kans geven en de persoon in kwestie helpen met het stoppen of zouden jullie eveneens het contact stop zetten?

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 26 jan 2014 10:23

liekex3 schreef:Stel even over dat roken, want dat blijkt bij veel mensen een issue te zijn.

Je chatgenoot zegt je dat hij/zij rookt. Jij zegt dat je het niet leuk vindt, dat je er niet tegenkan of eender wat. En denkt bij jezelf, dit kan echt niets worden...

Je chatgenoot zegt dat hij/zij gerust wil stoppen met roken moest haar (toekomstig) lief dat willen. Wat zouden jullie dan doen? Zou je het wel nog een kans geven en de persoon in kwestie helpen met het stoppen of zouden jullie eveneens het contact stop zetten?
Dat is een moeilijke. In een roes van verliefdheid kan die adrenaline je misschien zo ver krijgen. De vraag is: blijft het zo? Het is een verslaving die je overal mee naartoe neemt, die gevolgen heeft voor je seksleven,...
Ik zou in elk geval peilen naar de motivatie en ook mijn eigen standpunt duidelijk maken.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 26 jan 2014 13:41

Ik deed het, en heb er nog geen moment spijt van.
Spoiler! :
Met dank aan lenny

Stoppen met roken hangt ook af wat je zelf wil, stoppen als je zelf eigenlijk niet wil stoppen gaat niet. Maar eigenlijk denk ik dat er zo niet al te veel rokers zijn.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Gesloten