Voor ALTIJD id kast?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
24j

Re: Voor ALTIJD id kast?

Bericht door 24j » 22 jan 2014 23:22

hebben jullie het ooit al geprobeerd? wat is er zo onverstaanbaar aan?

simonke
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door simonke » 22 jan 2014 23:42

24j schreef:dag Me12,

ik ben een jongen van 24 jaren jong en heb een iets wat andere visie dan de meesten op dit forum. Namelijk: ik geloof dat je homo zijn kan genezen. En hoe? er in geloven! Relaties met meisjes aangaan, je binden, alleen de positieve dingen ervan inzien en niet aan je homoseksualiteit denken.

Ik ben nu 24 jaar en was er op mijn 15jaar achter gekomen dat ik homo was, maar echt homo niet bi. Had het er heel lastig mee en heb op een bepaald moment beslist (rond 18jaar) om gewoon hetero te worden zoals jij het beschrijft.

Ik ga dit niet ontkennen, het is zéér lastig en vergt veel descipline en zal, ondanks je bent "genezen" héél af en toe even niet goed voelen maar heb er zeker en vast geen spijt van dat ik ervoor had gekozen om hetero te worden. Er komt misschien binnenkort een kindje en ben heel gelukkig met men vriendin. En na een lange tijd ga je de dingen die je in zo'n relatie mist niet echt meer missen en je telkens wat beter beginnen voelen in je huidige situatie!

denk hier eens over na ;)

Ben benieuwd naar jouw keuze!!!
Ik las je eerste zin en ik moest al walgen. Ik weet dat er zoveel mensen zijn die net hetzelfde hebben geprobeerd als jou. Geen van hen is er in geslaagd om het erg lang vol te houden. Het kan zijn dat je het niet wil accepteren, maar het getuigt van puur egoïsme om dit je vrouw en je kind aan te doen. En bovendien deze onzin nog eens gaan verkopen aan jongeren die zo onzeker zijn. Als het aan mij lag dan was alles wat je net zei strafbaar. Kan jij naar jezelf in de spiegel kijken en zeggen: "ik ben trots op wie ik ben?"

Accepteren kost tijd, ik heb zelf ook enkele 'donkere' jaren doorgemaakt. Dat zijn de jaren toen ik mezelf nog niet accepteerde, de rotste jaren uit mijn leven. Maar dat verandert helemaal. Ik had 4 jaar geleden niet gedacht dat ik zou staan waar ik nu stond. En toen ik 14 was, leek 18 jaar zo ver weg! Het jaar van de vrijheid! En ja dat was het ook, maar eigenlijk begon al dat geluk veel vroeger.

Denk na over jezelf. Waar word ik gelukkig van? Hou voor 1 keer geen rekening met wat volgens jou iedereen denkt over homo's. Geef er een eigen betekenis aan. Dat is de enige juiste. Het geluk stroomt rechtstreeks naar je toe zodra je jezelf hebt geaccepteerd, maar dat verloopt jammer genoeg niet zonder slag of stoot.

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 23 jan 2014 00:27

24j schreef:trouwens voor de duidelijkheid: ik noem het geen ziekte! gewoon een spijtig ongemak maar men respect voor andere homo's blijft er in elk geval!!!
Een spijtig ongemak? Sorry hoor, maar dat klinkt weer alsof je het als een rariteit afschildert, als iets slechts... Homo zijn is geen ongemak, het is gewoon een feit. En wat je in je bericht hiervoor zegt, dat je homo bent, maar toch een relatie aangaat met een vrouw... Ja... Ik vind het vreemd dat je het niet moeilijk vind... Als je homo bent ga je niet verliefd worden op een vrouw ( anders zou je jezelf als bi moeten omschrijven) en als je een relatie aangaat met iemand waar je niet verliefd op bent, bedrieg je toch niet alleen die persoon maar ook jezelf... Je moet jezelf toch niet bedriegen omdat je op jongens valt... Dat is even absurd als dat je helemaal verknocht bent aan Engeland en alles Engels, maar je gaat toch in Frankrijk wonen, enkel en alleen omdat ze in Engeland aan de verkeerde kant van de weg rijden, je valt op jongens, maar toch begin je iets met een meisje, puur omdat de persoon waar je echt verliefd zou op zijn een jongen is...
En opnieuw is dit niet bedoelt als een aanval op jou, ik wil enkel dat mensen (en dan vooral homo's zelf) stoppen met denken dat homoseksualiteit iets slecht is dat je moet onderdrukken, want als je het onderdrukt onderdruk je een deel van wat je maakt tot wat je bent, en als je een deel van jezelf onderdrukt zullen er altijd negatieve gevolgen zijn...
Groetjes Fabio
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 23 jan 2014 07:06

24j schreef:hebben jullie het ooit al geprobeerd? wat is er zo onverstaanbaar aan?
Dus wat jij zegt is als de naïviteit van de maatschappij ervoor zorgt dat sommige mensen niet ok zijn met homoseksualiteit dat je je volledig moet aanpassen daar aan en dan moet forceren om samen te zijn met iemand waar je eigenlijk niet écht op valt. Hoe oneerlijk is dat niet voor die andere persoon die misschien wel op jou valt? De rest van je leven in een leugen leven.

Je bent niet hetero "geworden", je onderdrukt je echte zelf gewoon, en dat lijkt mij niet houdbaar.

Als dat effectief jouw advies is aan me12 - die al in de knoop ligt - dan vind ik dat ongelooflijk onverantwoordelijk, oneerlijk en schandelijk.

Trouwens, je doet jezelf er niet beter uit zien door homoseksualiteit "een spijtig ongemak" te noemen in plaats van een ziekte.
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

simonke
New user
New user

Voor ALTIJD id kast?

Bericht door simonke » 23 jan 2014 08:21

24j schreef:hebben jullie het ooit al geprobeerd? wat is er zo onverstaanbaar aan?
Jij kiest voor een vrouw en laat je eigen gevoelens voor wat ze zijn. Simpelweg omdat de maatschappij homoseksualiteit nog niet als normaal beschouwt? Denk eens 2 keer na aub. Misschien besef je zelf hoe hard je je hebt laten beïnvloeden door meningen van close minded conservatieven die niets om jou geven. Er is geen enkele, maar dan ook geen enkele reden waarom je zou doen wat jij hebt gedaan. Stel je eens de vraag Waarom?

Als jouw antwoord is dat het leven zo makkelijker is, denk je dan echt dat door heterotje te spelen je jouw leven makkelijker gaat maken? Homo zijn is niet altijd makkelijk, maar het wordt erg vaak overdreven. Je simpelweg laten doen door mensen die niet kunnen nadenken, marginale mensen die zeggen dat homo's allemaal vrouwelijk en abnormaal zijn. Erger dan een christenen die blindelings in de Paus gelooft (en nee, die kom je niet vaak meer tegen). Denk voor jezelf na en hou gwn geen trkening met wat anderen denken, je verkloot je leven er enkel mee. En zeker niet gaan prediken wat voor een geweldig leven je hebt. Dat heb je niet. Je bent enkel gehersenspoeld door meningen die niet de jouwe zijn.

Sterkte, je bent er erg aan toe.

En aan de topicstarter: doe alles behalve wat deze 24j heeft gezegd, dat is de enige manier om je leven niet te verkloten.

padzo
Regular user
Regular user

Bericht door padzo » 23 jan 2014 08:39

Vreemd dat 24j hier dan op het forum zit.

EEN ANALYSE OP HET SCHERPST VAN DE SNEE DOOR PADZO.

Mogelijkheid A: 24j heeft een One night stand gehad die niet meer terugbelde. Hij was toen zodanig gekwetst dat hij zich dan maar helemaal afzette tegen alle homo's

Mogelijkheid B: 24j vond het makkelijker voor zichzelf om niet-homo te wezen, maar niet heus natuurlijk. Elk rationeel mens weet dat dat onmogelijk is. Ik geloof echt in de theorie van genetische bepaling. Maar goed, hij komt hier dus, niet om ons te waarschuwen, maar om zichzelf boven alles uit te heffen, omdat ie zich beter voelt nu ie de lakens niet meer deelt met mannen

mogelijkheid C: Internettroll

Mogelijkheid D: hij is een beetje zoals een jongen van 12 die net gemasturbeerd heeft: voelt zich schuldig en vies. En gaat dan maar op het forum om mensen te beledigen die vaak zelf onzeker zijn.

welnu, mijn beste, geen van bovenstaande geeft jou het recht je hier je duidelijk homofobe en rotzakkerig aandoende gedachten op te dringen. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk hebt. Maar ik denk dat jouw bekering vooral uitgaat van een soort egoïsme. Aangezien ik veronderstel dat je in België woont, nu niet echt conservatief te noemen, en over een eigen pc om anderen te indoctrineren beschikt. Wel, mijn beste, klik op die balk bovenaan waar wjnh.be/forum staat, en typ er eens iets anders in. De wereld waar iedereen in leeft, is niet de wereld waar jij in leeft, vrees ik.

padzo
Regular user
Regular user

Bericht door padzo » 23 jan 2014 08:51

Oh deze smiley nog vergeten:

:wtf: :kots:

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 23 jan 2014 09:56

padzo schreef:
Zou me niet verwonderen eigenlijk, maar de uitspraken van een troll kunnen wel mogelijks een echte invloed hebben op de topic starter spijtig genoeg. Troll of niet, hopelijk kan me12 die commentaren negeren zoals simonke zegt.
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 23 jan 2014 12:24

VindGeenNaam:p schreef:
padzo schreef:
Zou me niet verwonderen eigenlijk, maar de uitspraken van een troll kunnen wel mogelijks een echte invloed hebben op de topic starter spijtig genoeg. Troll of niet, hopelijk kan me12 die commentaren negeren zoals simonke zegt.
hopelijk wel he... al moet ik zeggen dat volgens mij het al lang de bedoeling niet meer is van me12... hij moet nu even alles rustig overdenken, zodat hij zichzelf voor de volle 100% kan aanvaarden. en dan kan hij op zijn eigen tempo uit de kast komen. Ik snap eigenlijk niet wat er zo erg is aan homo zijn dat je voor de rest van je leven zou willen liegen tegen iedereen, vooral tegen de mensen die je graag zien (je familie, je vrienden, de vrouw die wél oprecht verliefd op je is en wie weet zelfs tegen eventuele kinderen die uit die relatie volgen). want dat vid ik nog het ergste, liegen tegen je eigen kinderen en tegen iemand die echt van je houdt... ik voel me al rotslecht als ik een (relatief) kleine leugen vertel, laat staan dat je voor de rest van je leven moet liegen...
me12, als je dit leest, weet dan dat het echt niet nodig is om te liegen over je geaardheid, en dat "hetero worden" niets anders is dan jezelf en alle mensen die om je geven voor te liegen... het is niet nodig om een deel van jezelf te onderdrukken, je moet jezelf zijn en als dat inhoudt dat je homo bent varanderd dat niets aan wie je bent... ik kan niet garanderen dat al je vrienden dit zullen begrijpen, en dat er niemand anders tegen je zal doen, maar over het algemeen is dat echt veel minder het geval dan op voorhand gedacht wordt. als je zegt dat ze geen homofobe mensen zijn, dan zullen ze zeker wel begrijpen dat je nog steeds diezelfde persoon bent. het zijn tenslotte je vrienden, en als het echte goede vrienden zijn zal dat je vriendschap niet of toch maar extreem weinig beïnvloeden...
Groetjes Fabio
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.

Oscar Wilde

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 23 jan 2014 12:44

Aan de starter. Je moet je niet volledig outen. Je zegt ik durf niet. Een paar jaar geleden durfde ik dat ook niet. Ik bedoel, durven is relatief. Je kan dat veranderen. Ik zou geen lief willen dat ik me moet verbergen.

Als je een relatie hebt is het alsof jhr je schaamt voor je lief. Je kan natuurlijk vrijgezel blijven. Een betere optie denk ik dan iemand anders consequent bedriegen.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Me12

Bericht door Me12 » 23 jan 2014 13:26

dankjewel allemaal maar ben nu zeker helemaal in de war haha, maar heb nu verschillende visies en weet ook wat de meerderheid denkt :p
Maar heeft er hier dan nooit iemand afgezien van haat naar zich toe of verlies van belangrijke vrienden, bekeken worden.. enz..? :s
xxx

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 23 jan 2014 14:00

Me12 schreef:dankjewel allemaal maar ben nu zeker helemaal in de war haha, maar heb nu verschillende visies en weet ook wat de meerderheid denkt :p
Maar heeft er hier dan nooit iemand afgezien van haat naar zich toe of verlies van belangrijke vrienden, bekeken worden.. enz..? :s
xxx
ik nog nooit, ik had er wel veel schrik voor in het begin, aangezien ik op school regelmatig domme opmerkingen had gehoord die gegeven werden over homo's, en natuurlijk dat "homo" het meest gebruikte "scheldwoord" (meestal om te lachen, maar toch...) was in mijn vriendengroep... uiteindelijk viel dat allemaal heel goed mee, ik was toen zelfs verliefd op een goede vriend, en dat heb ik ook eerlijk gezegd, hij was wel hetero, maar onze vriendschap is sterker geworden daardoor... er worden soms grapjes gemaakt, maar ik doe gewoon rustig mee en lach er mee :) het is allemaal niet zo erg uiteindelijk, en als er vrienden zijn die toch al wat meer afstand nemen zullen die wel snel bijdraaien...
Je hoeft echt niet al te veel schrik te hebben, het blijven je vrienden he

Oscar Wilde

me12

Bericht door me12 » 23 jan 2014 15:54

ja.. maar nu begin ik mij de vraag te stellen, zijn dit wel echte vrienden? HEB ik wel echte vrienden.. ahja, ik ga me gewoon proberen accepteren voor mezelf, al zal het niet gemakkelijk zijn.. Ondertusse zal ik ook wel relaties aangaan met meisjes als deze op mij afkomen (niet zoals die jongen van 24jaar) om te proberen maar zal langs de andere kant proberen accepteren dat ik eigenlijk op jongens val..

en Misschien kom ik dan wel over een aantal jaren uit de kast, als ik in een betere omgeving ben waar de mensen al iets volwassener zijn en iets meer ontwikkeld.

Al zal ik het de eerst komende jaren ook wel missen..

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 23 jan 2014 16:01

als dat de manier is waar jij van denkt dat het mee zal lukken moet je het zeker zo proberen. Al denk ik dat als je ondertussen een relatie aangaat met een meisje om het toch eens te proberen je nog verwarder zal geraken... Maar zeker en vast veel geluk in de liefde gewenst, eens je jezelf aanvaard hebt kan je beginnen uitkijken naar een lief he :p of wie weet leer je wel snel een leuke jongen kennen en helpt dat je juist bij je aanvaarding en bij het uit de kast komen :)

Oscar Wilde

me12

Bericht door me12 » 23 jan 2014 16:03

iedereen echt super bedankt voor jullie meningen te delen kvind het echt super lief en Fabio jij ook enorm bedankt echte topgast! hoop dat het goedkomt zo :D
xxx

24j

Bericht door 24j » 23 jan 2014 16:09

beste mensen,

ik heb nooit anderen willen doen veranderen in hun keuze waar ze zich het best bij voelen.
Ik geef alleen mijn ervaringen en visie mee, net zoals jullie doen.

welke keuze deze jongen ook maakt, veel succes!

weetikveel

Bericht door weetikveel » 23 jan 2014 16:32

Jongen van 16 jaar, weet dat homo zijn alleen om seks draait want alle andere dingen kan je even goed van een vrouw krijgen dus waarom dan geen hetero relatie en gewoon af en toe eens een one night stand of een darkroom das lekker geil je bent je kwak kwijt en kan voor de rest helemaal een normaal en aangenaam leven leiden
je ziet maar man

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 23 jan 2014 16:46

weetikveel schreef:Jongen van 16 jaar, weet dat homo zijn alleen om seks draait want alle andere dingen kan je even goed van een vrouw krijgen dus waarom dan geen hetero relatie en gewoon af en toe eens een one night stand of een darkroom das lekker geil je bent je kwak kwijt en kan voor de rest helemaal een normaal en aangenaam leven leiden
je ziet maar man
Ik denk niet dat je hier op je plaats zit, zeker niet als je zo'n zever uitkraamt... als homo zijn volgens jou enkel rond seks draait ben je niet alleen dom, maar je probeert je domme mening nog eens aan een onzekere jongen te verkopen. homo zijn is NIET enkel om seks, en wat je hier zegt is niet enkel beledigend voor voor alle homo's, het is nog maar eens het bewijs dat er nog steeds mensen zijn die denken dat homoseksualiteit iets minder is dan heteroseksualiteit.
schaam je voor deze opmerking en ik hoop dat ik niet al te veel berichten meer moet lezen hier van jou!

Oscar Wilde

weetikveel

Bericht door weetikveel » 23 jan 2014 16:50

waarom? hoe merken mensen dat ze homo zijn? in de puberteit nee? je leert je lichaam kennen. en op welke vraag antwoord je dat je homo bent? "wat is je seksuele voorkeur"?"

Ik zeg niet dat ik tegen homo's ben, ik zeg alleen dat zolang je seks kan hebben met mannen je even goed een relatie met een vrouw kan hebben

want je merkt dat je homo bent omdat je je er seksueel door aangetrokken voelt, of wat nog misschien? aan wat merk je het nog? zeg het mij???

mvg

gayandproudofit

Bericht door gayandproudofit » 23 jan 2014 16:57

hahaha, ik zit bijna nooit op het forum. Ik lees gewoon af en toe een artikel maar nu ik dit lees denk ik echt dat er veel mensen hulp moeten gaan zoeken bij een psychiater ouzo.. O.o

me12, je moet niet letten op wat sommigen hier zeggen, je bent wie je bent en dat is het belangrijkste!

hou je sterk en veel succes in je verdere leven :D

Gesloten