Voor ALTIJD id kast?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
me12

Voor ALTIJD id kast?

Bericht door me12 » 21 jan 2014 00:06

dag allemaal

ik mezelf kort voorstellen.

ben een jongen van 16 jaar, homo, maar voor derest heel mannelijk...
Ik worstel al jaren met mijn homoseksualiteit aangezien ik zeer volwassen ben voor mijn leeftijd...
Ik schaam me er diep voor, alleen mijn beste vriendin weet het. Ze accepteert het volledig maar ik kan er zelfs niet in het echt over praten, ik kan het niet... Alleen via chat, af en toe...

Soms droom ik echt van een relatie met een jongen die mij super graag ziet en die ik super graag zie.. Maar langs de andere kant denk ik dan weer aan de nadelen... Het grootste is; hoe graak je aan een lief zonder uit de kast te komen éN, hoe kan je een relatie behouden als niemand het mag weten van 1kant...

Ik durf er echt niet voor uitkomen en neem me zelf dan voor om "hetero" te worden, terwijl ik ergens ook wel weet dat dit niet gaat... maar toch probeer ik het telkens maar na een bepaalde tijd loopt het toch fout, ik weet niet waarom...

Nu mijn vraag... Is het mogelijk om derest van je leven id kast te blijven en je als hetero voordoen? (ookal is het heel lastig)

Ben al 2tal keer verliefd geweest op vrienden van me, maar dan ook echt verliefd.. Maarja... ze waren hetero dus heb er nooit iets meegedaan..

Nu heb ik een jongen via Facebook leren kennen die homo is, maar niet super veel interesse toont maar wel af en toe ene goed gesprek kan mee hebben (over andere dingen dan homoseksualiteit) en waar ik wel gelukkig van wordt.. Maarja, zelfs hij weet niet dat ik homo ben dusja wat moet ik doen...

Ik worstel er al jaren mee en ben er vorig jaar door helemaal op het slechte pad geraakt, ik werd hopeloos en kon geen weg meer met mezelf, had 1x eens gesnoven maar werd er gelukkig van dus werd ik verslaafd... Daar ben ik gelukkig al tijdje van af, maar er zijn ookal zelfmoordpogingen geweest...

Omdat ik echt niet wist wat doen met mijn leven, ik durf niet uit de kast, weet sowieso dat er enorm veel haat enzo zal rond zijn, zeker in mijn kringen... Verder wil ik ook mijn vrienden niet verliezen, ook mijn minder goede vrienden niet.. maar heb al verschrikkelijke haat gehad ook omdat mensen hadden gehoord dat ik homo was, maar dat was een of andere grap van iemand. op een mooie zonnige dag kwam er opeens een beer van een vent van 30 jaar voorbij en riep vuile homo, ik roep terug iets tegen homo's ofso, hij draait zich om en pakt mij aan mijn keel vast en roept in mijn gezegd: "zijt ge nen homo ofwa?!", ik antwoord: "nee zot wa denk gy wel nie". dan fluisterde hij in men gezicht oké ge hebt geluk ventje en smeet me op de grond en vertrok weer...
Wat zou hij gedaan hebben moest ik ja gezegd hebben? :o

Ik ken niemand van mijn leeftijd persoonlijk dat homo is, ook mijn vrienden niet, dus ook zij hebben er geen ervaring mee, alleen slechte uitspraken en scheldwoorden erover....

De laatste maanden ben ik er weer wat boven op en zie ik het leven weer wat zitten... Maar blijf met dezelfde vragen en dilemma's zitten... Ben bang dat het ooit nog eens fout loopt...

Tips en antwoorden zijn welkom, maar zelf al komen er geen, ik ben blij dat ik mijn verhaal even heb kunnen neerschrijven..

xxx
me

fabio
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Voor ALTIJD id kast?

Bericht door fabio » 21 jan 2014 05:58

Amai, dat is toch geen makkelijk verhaal dat je daar doet, en ik kan geloven dat het niet makkelijk voor je is. Een outing is nooit gemakkelijk op voorhand, je denkt dat niemand je zal begrijpen en aanvaarden en vreest dat er van je vriendschappen die je had er niet veel meer over zullen blijven. De ervaring die je dan nog eens hebt gehad met die man maakt het natuurlijk alleen nog moeilijker. Voor de rest van je leven doen alsof je hetero bent is echter ook geen goede optie, je zal jezelf heel slecht voelen... Wat je wel kan doen is uit de kast komen bij een aantal zorgvuldig gekozen mensen. Hiermee bedoel ik een paar vrienden of familieleden waarvan je toch het gevoel hebt dat ze het zullen gebruiken. Je hebt dan al iemand om op terug te vallen moest er toch een slechte reactie zijn. Er zijn ook veel mensen die veel praatjes verkopen en je doen denken dat je toch maar beter niets zegt tegen hun, aangezien zij het er heel moeilijk mee zullen hebben, maar vaak is dat voor hun een soort opschepperij en op het moment dat ze weten dat je homo bent geven ze er weinig om... En je zal mss nog eens raar bekeken worden hier en daar door mensen die zo bekrompen zijn om te denken dat een jongen die op een jongen valt toch geen echte jongen is, maar er zullen minstens evenveel mensen zijn die je komen zeggen dat het knap is om zo eerlijk en moedig te zijn.
Volgens mij is een van de belangrijkste schakels hierin hoe je ouders er mee omgaan, als zij je steunen kan je al veel verder, aangezien je weet dat ze er altijd zullen zijn voor jou, en al hebben ze soms tijd nodig om te wennen aan het gedacht dat je wss nooit met een vriendin zal binnenkomen en zal zeggen "ma en pa, we gaan trouwen", of "we krijgen een kindje" maar al snel zullen ze wel beseffen dat een schoonzoon even goed is als een schoondochter, zolang jij gelukkig bent...
Ik snap dat het heel moeilijk is voor je, maar als je vragen hebt of je hebt nood aan een goede babbel, waarover het ook gaat, stuur me maar een privebericht :)
Ik hoop dat alles snel goed komt daar
Groetjes Fabio
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

me12

Bericht door me12 » 21 jan 2014 12:36

dankjewel voor je antwoord!
het probleem is, ik moet het eerst nog zelf kunnen ervaren er daar heb ik het moeilijk mee. En dan stel ik mij de vraag: als je niet kan aanvaarden dat je op jongens valt, waarom val je dan niet op meisjes...?

en ik weet het nie, mijn ouders zullen het hoogstwaarschijnlijk niet slecht opnemen, maar ben gewoon te laf.. En dan nog, het veranderd niets om gewoon bij hun uit de kast te komen als de anderen het toch niet weten, wa is er dan het nut van. En hoe kan je in godsnaam een jongen leren kennen zonder uit de kast te zijn.. Zoals die jongen van fb, moet ik hem duidelijk maken dat ik homo ben, of wachten op de vraag ernaar? of gewoon helemaal niets doen?

Toch alvast bedankt voor je antwoord Fabio!

xxx

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 21 jan 2014 13:15

geen probleem hoor :) maar ik zou toch graag nog eens reageren...
Eerst en vooral wil ik graag reageren op wat je zei over op meisjes vallen:
me12 schreef:En dan stel ik mij de vraag: als je niet kan aanvaarden dat je op jongens valt, waarom val je dan niet op meisjes...?
volgens mij (en het is mss een domme vergelijking, maar het klopt denk ik wel) moet je het voorstellen met iets dat je echt niet lust van eten... je kan keer op keer proeven, en mss begin je het na een lange tijd iets lekkerder te vinden, of je blijft het mss echt walgelijk vinden. je zal er in ieder geval nooit zoveel van genieten als van eten dat je wel graag lust. stel je bent homo, maar je hebt het moeilijk om het te aanvaarden, en je denkt, ik negeer dat gewoon en ik ga toch gewoon een hetero relatie opbouwen. mss is dat mogelijk, mss ook niet, ik heb het in ieder geval nog nooit geprobeerd, maar ik kan me wel inbeelden dat je nooit dezelfde ervaringen zal hebben als met een jongen. probeer maar eens, beeld je in dat je op een bankje in het park zit met het mooiste meisje van je klas/vriendengroep/buurt/... en beeld je in dat ze haar hoofd op je schouder legt. beeld je daarna hetzelfde in, maar met de mooiste jongen van je klas/vriendengroep/buurt/... het zal wss heel anders voelen.

Dan zou ik je iets willen zeggen over dit:
me12 schreef: mijn ouders zullen het hoogstwaarschijnlijk niet slecht opnemen. En dan nog, het veranderd niets om gewoon bij hun uit de kast te komen als de anderen het toch niet weten, wa is er dan het nut van.
er veranderd heel veel hoor :) uit de kast komen draait niet enkel rond mensen zeggen dat je holebi bent, het gaat om veel meer dan dat. Stel je zegt het tegen je ouders, en ze reageren goed, je krijgt ten eerste (en dat is zeker niet onbelangrijk) een enorme boost van zelfvertrouwen, "kijk, ik heb het kunnen zeggen en er is niemand doodgevallen", het zal je helpen om volgende keer uit de kast te komen, bij je vrienden bijvoorbeeld. ten tweede is het een teken van steun, van je ouders naar jou toe. wat er ook gebeurd en hoe de rest ook reageert ze zijn er voor je en zouden er echt alles aan doen om je te beschermen en je goed te doen voelen. ten derde (ook heel belangrijk) heb je eindelijk iemand om (in het echt) mee te praten, en ook dat lucht op. al die verborgen gevoelens en gedachten, eindelijk kunnen die bij iemand terecht die er om geeft, en die iemand (je ouders in dit geval) kan je ook helpen.
dit zijn nu een paar voorbeelden van wat de voordelen zijn om het aan je ouders te zeggen, het is zeker niet nutteloos.

en ten slotte (sorry voor mijn ellenlange tekst waar wss geen einde aan lijkt te komen)
dit:
me12 schreef: maar ben gewoon te laf.
dat is volgens mij helemaal niet waar... ikzelf heb jaren getwijfeld of ik het wel zou zeggen tegen mijn ouders, hoewel ik zeker wist dat ze goed zouden reageren aangezien ze zelf een aantal holebi-vrienden hebben en ze niets anders dan goede opmerkingen gaven over holebi's... en toch, het is zoiets stom 'het zeggen', 'uit de kast komen', ik bedoel, een hetero jongen gaat toch ook niet tegen zijn ouders zeggen: "mama, papa, ik moet iets zeggen: ik ben hetero". maar langs de andere kant is het gewoon een mededeling om je ouders te laten weten "hey, kijk eens... ik ben mss een beetje anders dan de rest maar toch zo volwassen om te weten dat daar geen probleem mee is" en er is ook geen probleem mee. en dat je schrik hebt, en toch niet goed durft wil nog niet zeggen dat je laf bent. het is zo normaal als maar zijn kan. er is maar een ding dat je kan doen om het makkelijker te maken: Geloof in jezelf! een beetje zelfvertrouwen en het is er uit voor je het weet...

geloof me, een lief vind je wel :) het is idd veel makkelijker als je uit de kast bent, maar desnoods spring je eens een holebi cafe of - fuif binnen zonder het je ouders te zeggen... al raad ik je aan om toch van in het begin eerlijk te zijn, en het hun te zeggen...

bedankt om toch mijn hele verhandeling hier te lezen :p ik vrees dat ik me wat heb laten gaan, maar ik hoop dat het je helpt :)
Groetjes
Fabio xx
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.

Oscar Wilde

me12

Bericht door me12 » 21 jan 2014 13:53

Fabio!

Ik apprecieer enorm al je moeite!
Elke zin die je schrijft geeft me een boost.
Dankzij jouw berichten kan ik op een andere manier nadenken en het zal misschien nog héél lang duren dat ik er echt werk van maak. Maar zal allersinds al beginnen met hetzelf te aanvaarden :-)

enorm bedankt!xxx

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 21 jan 2014 14:02

wow, dat doet me echt veel plezier om dat te horen :)
doe maar gewoon rustig en denk eens na, dan kom je er wel uit :)
laat maar iets weten als er nog eens iets is en hou me op de hoogte van hoe het gaat :)
veel succes en heeel veel plezier nog he :)
Fabio xx

Oscar Wilde

me12

Bericht door me12 » 21 jan 2014 18:18

dankjewel!
als er nog anderen zijn met tips ofso, alles is welkom!!

xx

JustMe
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door JustMe » 21 jan 2014 19:06

Hallo me12,

wat een aangrijpend verhaal (knuff)!

Tips kan ik je niet echt geven, maar ik wil je gewoon toch ff meegeven dat het héél moeilijk wordt om als hetero door het leven te gaan als je homo bent.. ik zou je willen aanraden om mijn verhaal eens te lezen.. (in de kast => wanneer alles donker wordt).. ik ben een meisje van 27 en zit nog altijd in de kast, en elke dag worstel ik met mezelf.. ik heb nog nooit mezelf kunnen zijn en dat doet heel veel pijn..

ik hoop dat je wat troost vind op dit forum, en dat je er wat vertrouwen in krijgt dat een coming-out ook heel positief kan uitdraaien.. Vaak reageren mensen wel heel goed, vaak zelfs diegene van wie je het het minst verwacht..

Heel veel sterkte!
Just be you.. Life's too short to be anybody else..

me12

Bericht door me12 » 21 jan 2014 19:10

dankjewel Justme!
En ja, had je verhaal al lang gelezen, ik voel me ook zo wat zoals jij het beschrijft, alleen ben ik natuurlijk veel jonger en heb het minder lang kunnen voelen tot nu toe...

Tis misschien moeilijk, maar jij bent tenslotte ook nog niet uit de kast he..

De ene kant van je lichaam zegt ja (hart), andere zegt beter niet (verstand)...

xxx

JustMe
Regular user
Regular user

Bericht door JustMe » 21 jan 2014 19:21

Das waar wat je zegt, maar ik had het zo graag anders aangepakt.. Helaas kan ik de klok niet terugdraaien.. Ik heb het vorig weekend aan mijn ouders verteld en ze reageerden heel positief.. soms denk ik 'had dat maar 10 jaar geleden gekund', dan zat ik nu niet in deze situatie..

weet je, toen ik jouw leeftijd had, was ik een heel onzeker meisje, ik kon toen ook niet terecht bij mijn ouders (ze zouden er toch niet mee om kunnen, ze maakten toen zelf een moeilijke periode door, dus ik wou het niet 'nog erger' maken).. Dus droeg ik het allemaal alleen.. Heel veel avonden weende ik mezelf in slaap.. ik zat met zoveel gevoelens vanbinnen waar ik nooit mee naar buiten kon komen.. en zo deed ik maar verder, tot je op een bepaald moment (bij mij dus enkele weken geleden) opeens keihard beseft wat je allemaal al 'gemist' hebt, dan heb je zoveel spijt van de keuzes die je gemaakt hebt, dat het elke dag meer en meer pijn doet..

het gevolg nu is dat ik in een diepe depressie zit en dat ik precies niet meer voor- of achteruit kan.. natuurlijk ook omdat ik nu samenwoon met mijn vriend, met wie ik iets heel moois heb opgebouwd, maar er gaat geen dag voorbij zonder dat ik de pijn voel.. Het is iets sluipend dat je beetje bij beetje helemaal kapot maakt vanbinnen..

Het enige wat ik je kan aanraden is, neem wat tijd voor jezelf, zet voor jezelf alles goed op een rijtje.. Zoek eventueel hulp (hier op het forum, of sluit je aan bij een holebigroep fzo), misschien maakt dat dat je alles een beetje klaarder ziet en dat je zal beseffen dat het helemaal niet erg is om 'anders' te zijn..

hopelijk heb je hier iets aan.. als je nog vragen hebt, je mag me ook gerust een pb sturen..
Just be you.. Life's too short to be anybody else..

24j

Bericht door 24j » 22 jan 2014 19:09

dag Me12,

ik ben een jongen van 24 jaren jong en heb een iets wat andere visie dan de meesten op dit forum. Namelijk: ik geloof dat je homo zijn kan genezen. En hoe? er in geloven! Relaties met meisjes aangaan, je binden, alleen de positieve dingen ervan inzien en niet aan je homoseksualiteit denken.

Ik ben nu 24 jaar en was er op mijn 15jaar achter gekomen dat ik homo was, maar echt homo niet bi. Had het er heel lastig mee en heb op een bepaald moment beslist (rond 18jaar) om gewoon hetero te worden zoals jij het beschrijft.

Ik ga dit niet ontkennen, het is zéér lastig en vergt veel descipline en zal, ondanks je bent "genezen" héél af en toe even niet goed voelen maar heb er zeker en vast geen spijt van dat ik ervoor had gekozen om hetero te worden. Er komt misschien binnenkort een kindje en ben heel gelukkig met men vriendin. En na een lange tijd ga je de dingen die je in zo'n relatie mist niet echt meer missen en je telkens wat beter beginnen voelen in je huidige situatie!

denk hier eens over na ;)

Ben benieuwd naar jouw keuze!!!

BattleSeraph
New user
New user

Bericht door BattleSeraph » 22 jan 2014 19:27

Hey me12
Ik heb je verhaal gelezen en ik herken mezelf er een beetje in. Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat ik je situatie volledig begrijp, maar ik ben ook een jongen van 16 en ben ook niet uit de kast (niet volledig tenminste). We zitten nu in een redelijk moeilijke leeftijd met mensen rondom ons die vaak kritiek hebben dus het is niet gemakkelijk, maar ik geloof persoonlijk niet dat 'proberen hetero te worden' kan en/of helpt. Als je niet uit de kast wil komen, dan moet dat niet. Toch niet direct tenminste. Probeer eerst jezelf volledig te accepteren, want dat is volgens mij een heel belangrijke stap. Als dat is gebeurt dan zal je niet meer proberen om hetero te worden (zo was het bij mij toch tenminste).

Ik hoop dat mijn bericht je een beetje helpt! Alvast heel veel succes en als je me iets wil vragen, stuur maar.

Groetjes :)
-xxx-

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 22 jan 2014 19:49

Allereerst, homo zijn is GEEN schande! Zet dat uit je kopje dat je slecht bent doordat je homo bent. Het is geen ziekte, dus er hoeft ook niets genezen te worden. Er is niets mis met je!
Ten tweede: Als je vrienden zo kortzichtig zijn, word het dan eens geen tijd om betere vrienden te zoeken? En dat snuiven, ik neem aan dat je aan dat spul via vrienden raakte.. Aan zulke mensen heb je niets dan miserie. Die duwen je alleen maar verder in de put. Hetzelfde voor die homofoben. Ze gaan je niet gelukkiger maken. Omring jezelf met de dingen en mensen die je écht gelukkig maken. Dan zal je ook meer jezelf kunnen zijn, en je niet hoeven te schamen voor je geaardheid.

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 22 jan 2014 20:02

24j schreef:dag Me12,

ik ben een jongen van 24 jaren jong en heb een iets wat andere visie dan de meesten op dit forum. Namelijk: ik geloof dat je homo zijn kan genezen. En hoe? er in geloven! Relaties met meisjes aangaan, je binden, alleen de positieve dingen ervan inzien en niet aan je homoseksualiteit denken.

Ik ben nu 24 jaar en was er op mijn 15jaar achter gekomen dat ik homo was, maar echt homo niet bi. Had het er heel lastig mee en heb op een bepaald moment beslist (rond 18jaar) om gewoon hetero te worden zoals jij het beschrijft.

Ik ga dit niet ontkennen, het is zéér lastig en vergt veel descipline en zal, ondanks je bent "genezen" héél af en toe even niet goed voelen maar heb er zeker en vast geen spijt van dat ik ervoor had gekozen om hetero te worden. Er komt misschien binnenkort een kindje en ben heel gelukkig met men vriendin. En na een lange tijd ga je de dingen die je in zo'n relatie mist niet echt meer missen en je telkens wat beter beginnen voelen in je huidige situatie!

denk hier eens over na ;)

Ben benieuwd naar jouw keuze!!!
24j,
ik was vrij verbaast toen ik jou berichtje hier las, en ik heb toch een paar vragen/opmerkingen.
ten eerste hoop ik echt dat je, als je het hebt over genezen, niet bedoeld dat homo-zijn (of holebi, in het algemeen) een ziekte is. want als dat wel is wat je bedoelt denk ik dat je wel eens heel wat negatieve reacties hier kan uitlokken. als je het natuurlijk niet zo is, en je ziet homoseksualiteit niet als een ziekte, is het niet echt nodig om hier van te genezen, denk ik. En het is duidelijk dat Me12 nog moeilijkheden heeft met het aanvaarden dat hij een homo is, maar van wat ik uit zijn bericht en reacties op mijn berichten kan opmaken is dit vooral door de buitenwereld, en door schrik van de gevolgen als hij hiermee naar buiten komt.
ten tweede kan ik er niet aan doen, maar ik vraag mezelf toch af of je niet biseksueel bent, je zei wel van niet, maar echt samenleven met een vrouw en echt houden van een vrouw forceer je toch niet zomaar denk ik...
en natuurlijk moet je in gedachten houden dat iedereen verschillend is, en het er allemaal van afhangt voor wie je het doet. als je er zelf niet mee kan omgaan dat je homo bent zal je waarschijnlijk een vastere relatie kunnen opbouwen met een vrouw, dan als je geen homo wilt zijn omdat je omgeving daar (eventueel) problemen mee heeft.

Ik hoop wel dat het niet klinkt alsof ik je goede raad die je wil geven aan het afbreken ben, want dat is zeker niet mijn bedoeling ik vind het juist heel leuk om te zien dat er mensen zijn die echt deze jongen willen helpen...
groetjes Fabio

Oscar Wilde

me12

Bericht door me12 » 22 jan 2014 20:50

Ja.. maar vrienden zoek je niet zomaar, je komt mensen tegen en wordt er bevriend mee. Ik ben met zowat iedereen bevriend dus het heeft niet met een bepaalde populatie van mensen te maken ofso maar gewoon over het algemeen hoe vooral jongens van mijn leeftijdscategorie denken. De meerderheid, en zeker in mijn kringen. En ik zou niet weten hoe deze te veranderen.
Dan dat snuiven, het zijn geen junkies, en hebben mij er zeker niet tot aangezet. Het gaat gewoon over proberen en doordat ik merkte dat ik er happy van werd bleef ik, het alleen, in het geheim, proberen... En van het een komt het ander dus dat heeft niks met men vrienden en men vrienden zijn geen homofobe! Ik wil alleen niet dat onze vriendschappen en de manier hoe we met elkaar omgaan niet veranderd... En daar heb ik écht schrik voor..

En ja, jongen van 24jaar... dat was wat ik, zeker in het begin, wou doen maar daar word ik zelfs nu al super ongelukkig van dus weet het niet goed :'(

toch bedankt allemaalxxxx

24j

Bericht door 24j » 22 jan 2014 21:52

neen, ben en was een echte homo.
En voel me op seksueel vlak vooral zeker niet echt aangetrokken tot mijn vrouw.
Maar, in later stadia zal je zien dat relaties hier niet om draaien en dat al de rest, mits wat inspanningen van beide kanten even goed de andere elementen door een vrouw kunnen worden gegeven...

Je zal wel zien
succes

24j

Bericht door 24j » 22 jan 2014 21:53

trouwens voor de duidelijkheid: ik noem het geen ziekte! gewoon een spijtig ongemak maar men respect voor andere homo's blijft er in elk geval!!!

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 22 jan 2014 22:23

24j schreef:neen, ben en was een echte homo.
Maar, in later stadia zal je zien dat relaties hier niet om draaien en dat al de rest, mits wat inspanningen van beide kanten even goed de andere elementen door een vrouw kunnen worden gegeven...

Je zal wel zien
succes
Ik kan echt niet geloven wat ik lees...
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

25j

Bericht door 25j » 22 jan 2014 22:41

[quote="VindGeenNaam:p"][quote="24j"]neen, ben en was een echte homo.

Je zal wel zien
succes[/quote]

Ik kan echt niet geloven wat ik lees...[/quote]

Hoezo?

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 22 jan 2014 23:15

VindGeenNaam:p schreef:
24j schreef:neen, ben en was een echte homo.

Je zal wel zien
succes
Ik kan echt niet geloven wat ik lees...
²

Gesloten