Jongen via internet

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
ik1

Jongen via internet

Bericht door ik1 » 18 jan 2014 00:06

hallo

Zal me even kort voorstellen, ben jongen 15jaar, homo, niet uit kast.

Ha dop het internet een single lieve mooie schattige jongen gevonden (Facebook), en er al 1x met gepraat. Hij is ook homo.

Hij wete niet dat ik dat ben en we hebben gewoon wat gebabbeld maar niks speciaals.

Nu, ik ben zelfs al verliefd na 1x chatte en twijfel of hij wel echt wil chatten...

Wat moet ik doen? blijven chatten en na 3weken vragen om af te spreken als het klikt of direct zeggen dat ik homo ben of playen of net niet of...?

Alle tips, ideeën, oplossingen, ervaringen en andere nuttigheden zijn zeker en vast welkom!

Ben hopeloos :s

dankjewel!

Zathura
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Jongen via internet

Bericht door Zathura » 18 jan 2014 11:31

Het zal wel aan mij liggen, maar hoe kan je verliefd worden na één keer te hebben gechat met iemand op Facebook? Het is geen aanval op jou ofzo, maar ik vraag mij dan echt af of je niet te snel het woordje "verliefd" gebruikt'? Maar goed, ik ga daar niet verder over uitwijken.

Playen is ook zo'n vuil woord en heeft ook een slechte betekenis, dus ik wild an eerst weten wat jij onder playen verstaat? Ik zou trouwens gewoon wat meer praten met hem en wanneer de vraag 'Ben jij ook homo?' aan bod zou komen, dan zeg je dat gewoon. Ik zou eerst maar die gozer leren kennen voor je in het diepe springt.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

jorisje
Regular user
Regular user

Bericht door jorisje » 18 jan 2014 18:28

Heyy

Ik deel de mening van Zathura! Verliefd zijn na 1 keer te chatten lijkt me wel straf... Nuja, ik ga hier niet beweren dat het niet kan, maar als ik naar mezelf kijk weet ik dat ik iemand echt moet leren kennen (in real life) voor ik verliefd word.

Zelf heb ik een jongen leren kennen op het internet. Hij leek me een toffe gast, dus ben ik bij hem blijven chatten... Na 2 weken chatten (die chatgesprekken duurde altijd wel redelijk lang) hebben we eens afgesproken om iets te gaan drinken. Dit viel super goed mee. Nadien, nog steeds chatten... En weer eens afgesproken. Langzaam kan ik hier beginnen spreken van een "gewone vriend." Misschien dat er nog iets meer van kan komen. Wie weet wat de toekomst brengt he!

Nu, ik heb hierboven even "mijn" verhaal geschreven. Je kan hier misschien wat inspiratie halen om het verder aan te pakken!

In ieder geval succes!

ik1

Bericht door ik1 » 18 jan 2014 22:31

dankjewel!

ik bedoelde niet verliefd eigenlijk, niet zo, hij ziet er gewoon super leuk uit en is perfect voor mij.
Niet echt doodverliefd maar ik word er dan wel weer heel gelukkig van als ik een berichtje terugkrijg of naar zijn foto's kijkt.

Ik voel toch iets, ben wel niet doodverliefd zoals jullie het interpreteren x

ma hij bekijkt meestal niet men berichten maar zit altijd op mobile de laatste dagen en ante ook niet :(

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 18 jan 2014 23:11

ik1 schreef:dankjewel!

ik bedoelde niet verliefd eigenlijk, niet zo, hij ziet er gewoon super leuk uit en is perfect voor mij.
Niet echt doodverliefd maar ik word er dan wel weer heel gelukkig van als ik een berichtje terugkrijg of naar zijn foto's kijkt.

Ik voel toch iets, ben wel niet doodverliefd zoals jullie het interpreteren x

ma hij bekijkt meestal niet men berichten maar zit altijd op mobile de laatste dagen en ante ook niet :(
Dat je blij bent dat hij een berichtje terugstuurt is niet 'verliefd' zijn. Ik interpreteerde het helemaal niet als doodverliefd, ik interpreteerde het gewoon als 'verliefd'. Je gebruikt naar mijn mening te snel het woord 'verliefd', maar sommigen zullen het helemaal niet met me eens zijn, dus ik ga er niet verder over zeuren. Dat hij niet antwoordt, kan misschien liggen aan het feit dat hij je niet wil leren kennen oftewel heeft hij het gewoon druk. Ik zou hem dus ook niet begraven onder de sms'jes, of hoe je ook contact met hem zoekt. Ik zou gewoon wachten als je al verschillende berichten gestuurd hebt.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

padzo
Regular user
Regular user

Bericht door padzo » 22 jan 2014 13:38

Je verhaal klinkt min of meer herkenbaar. In die zin zou ik je willen waarschuwen niet té snel te willen gaan in alles uitspelen en je bloot geven, want dat loop hoe dan ook niet goed af.

Probeer dus niet jezelf in de mooiste droom scenario's te praten met die jongen, want die bestaan niet. dus ook niet om de haverklap beginnen met hem aan te spreken enz. Want als hij jou nog niet op een niet-vriendschappelijke manier heeft bekeken, dan gaat hij dat gewoon irritant vinden

Dus wat ik wou zeggen: take It easy. Het is niet omdat hij op het eerste zicht perfect voor je lijkt, dat dat ook het geval is. Daarna moet je ook voor jezelf een ander dan het ideale scenario voorhouden. Als je te snel wil gaan, zal je hoe dan ook gekwetst worden. Maar als je het rustig aanpakt, wordt het misschien wel wat. Geef het tijd. Je bent heus niet de enige in zo'n situatie.;)

ik1

Bericht door ik1 » 22 jan 2014 22:42

oke, bedankt!

Maar kan je dan iets preciezer zijn ajb?
Wat zou je dan nu precies doen in men plaats?

thanx

padzo
Regular user
Regular user

Bericht door padzo » 23 jan 2014 08:49

Je mag uiteraard blijven praten met hem he. Je moet zelf een beetje aanvoelen dat het van twee kanten komt. Misschien wat moeilijk als je je verlegd voelt, maar probeer je daarboven te zetten. Je kan bijvoorbeeld merken dat het altijd jij bent die hem aanspreekt, en niet omgekeerd, dat hij niet echt uitgebreid antwoordt op jouw berichten, maar eerder kort en zonder veel smileys...

Na een paar weken of wanneer het moment daar is, moet je dan maar eens verder durven vragen. Maar dan moet je vrij duidelijk zijn. Niet te vaag en flirterig doen op dat moment, zou ik zeggen.

Mijn tips zijn natuurlijk niet zaligmakend, maar over het algemeen zijn dat wel redelijk "universeel" voorkomende verschijnselen. ;) Succes

Gesloten