verliefd op hetero meisje

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
dolfijn2807
New user
New user
Geslacht: Vrouw

verliefd op hetero meisje

Bericht door dolfijn2807 » 15 jan 2014 22:41

dag allemaal.
ik zit met een probleem. ik heb nog niet lang geleden ontdekt dat ik ook om meisjes val. en nu ben ik verliefd geworden op een vriendin, maar ze is hetero. Ik zou het soms zo graag over de daken willen schreeuwen, dat ik verliefd op haar ben, maar durf het haar zelf niet eens te vertellen.

ik weet niet wat ik moet doen! ben hopeloos en wil de vriendschap niet op het spel zetten. wat moet ik doen! iemand tips?

groetjes :D

Krikke95
New user
New user

Re: verliefd op hetero meisje

Bericht door Krikke95 » 16 jan 2014 10:35

Ik weet exact hoe je je voelt. Je zou het ze zo graag zeggen en haar liefde zijn, maar je bent bang voor haar reactie en bang dat je ze zal kwijtraken als vriendin als je het haar eerlijk zegt?

dolfijn2807
New user
New user

Bericht door dolfijn2807 » 17 jan 2014 17:33

ja idd zo voel ik mij echt. ik ben echt bang om haar te verliezen, en voor mij is het een goeie vriendin. en heb er echt moeite mee soms om niets te zeggen...

anoniempjé
New user
New user

Bericht door anoniempjé » 17 jan 2014 18:32

Ik denk dat je best eens gaat denken over deze volgende stellingen:
Kan je vrienden blijven met iemand waar je verliefd op bent?
Wat als ze nog niet weet of ze ook voor meisjes valt of ze durft het niet tegen iemand te zeggen?
Je kent haar heel goed want het is een vriendin van je... hoe zou ze kunnen reageren?
Zou ze nog vrienden willen blijven als ze het weet?
Hoe staat ze t.o.v. holebi's?
Is het het waard om deze vriendschap ervoor op spel te zetten?

Het is ook belangrijk dat je aan jezelf denkt. Ik heb ook in dit dilemma gezeten of ik het nu wel, of niet zou zeggen en deze vragen kwamen allemaal in mijn gedachten waardoor ik toch heb besloten om het toch tegen haar te zeggen omdat ik wel ongeveer kon inschatten hoe ze ging reageren. Ze was niet verliefd op mij maar ze wou wel vrienden blijven. Dit heeft voor mij veel duidelijkheid gegeven waardoor ik nu ook verder kan en nu ben ik over haar. Ik weet wel niet of ik vrienden met haar wil blijven omdat onze vriendschap gebaseerd is op het feit dat ik verliefd op haar was dus bij ons gaat het stilletjes aan verwateren maar het kan natuurlijk bij u helemaal anders uitlopen want elke situatie is anders.

Groetjes,
Anoniempjé

Sa.
New user
New user

Bericht door Sa. » 21 jan 2014 19:23

Ik heb het ook al 2x meegemaakt. De eerste keer ben ik verliefd geworden op mijn beste vriendin die toen al twijfelde, uiteindelijk heb ik het haar gezegd en werd zij mijn eerste vriendin. Nu een half jaar geleden ben ik terug voor 1 vn mijn betere vriendinnen gevallen maar zij was hetero en was niet geïnteresseerd in een relatie.. We zijn nog steeds vrienden ;) in het begin is het natuurlijk wel een beetje gênant maar na een maand was die situatie ook al door. Alles gaat nu terug goed. Ik denk wel dat als je een goeie band hebt, je het beter kunt vertellen. Dan ga je jezelf ook opgelucht voelen..

dolfijn2807
New user
New user

Bericht door dolfijn2807 » 22 jan 2014 21:45

heb het haar verteld en zit momenteel in de situatie dat ze eigenlijk niet meer met mij wilt praten. ergens hoop ik dat het toch nog goedkomt :/

fibie<3
New user
New user

Bericht door fibie<3 » 29 jan 2014 14:31

dolfijn2807 schreef:heb het haar verteld en zit momenteel in de situatie dat ze eigenlijk niet meer met mij wilt praten. ergens hoop ik dat het toch nog goedkomt :/
als zij echt om je geeft (als gewone vriendin mss) zal ze heus wel met je praten. mss moet je haar gewoon nog wat tijd geven. Je kan altijd nog eens proberen rustig met haar te praten en wss begrijpt ze je wel en kunne jullie gewoon vriendinnen blijven. :)
Don't you ever let a soul in the world tell you that you can't be exactly who you are.” - Lady Gaga

dolfijn2807
New user
New user

Bericht door dolfijn2807 » 29 jan 2014 17:00

ondertussen is het terug goedgekomen en kan ik terug normaal met haar praten :)

Gesloten