Verliefd op een leerkracht

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Krikke95
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Verliefd op een leerkracht

Bericht door Krikke95 » 13 jan 2014 21:35

Heyhey,

ik ben een meisje van 18 jaar, en ik weet al sinds enkele maanden/jaren dat ik lesbisch ben. Toch is nog steeds niemand hiervan op de hoogte en weet nog steeds niet wat ik moet doen. Omdat ik aan een persoonlijkheidsstoornis (cluster c) leidt is het voor mij heel erg moeilijk om uit de kast de komen. Ik heb enorm veel schrik voor de reactie van anderen.. Laat staan dat ik vertel tegen mijn vriendinnen dat ik lesbisch ben, en als ik daar ook nog moet gaan bij vertellen dat ik verliefd ben op één van onze leerkrachten (die trouwens zwanger is) gaan ze me nooit begrijpen. Vinden jullie dat ik het moet vertellen aan mijn leerkracht dat ik gevoelens voor haar heb? Moet ik het vertellen tegen mijn vriendinnen? Want zolang ik niet uit de kast kom zal er nooit verandering in mijn leven komen. Maar ik kan het huwelijk van mijn leerkracht toch niet kapot maken?
Kan iemand me hier aub bij helpen?

Alvast bedankt ,
Krikke95

Appelsien17
Regular user
Regular user

Re: Verliefd op een leerkracht

Bericht door Appelsien17 » 14 jan 2014 19:09

Hoi krikke95,je mag mijn altijd een pb sturen als je wilt
Als je nog vragen hebt mijn mailbox staat altijd open
Groetjes appelsien17

fantasygirl
New user
New user

Bericht door fantasygirl » 16 jan 2014 17:18

Hey Krikke95,

Ik weet hoe het is om verliefd te zijn op een leerkracht, altijd aan haar te denken en naar school te gaan in de hoop dat je haar minstens een keer tegenkomt. Het gebeurt dat deze gevoelens ook wederzijds zijn, maar niet vaak. Een lange tijd liet ik mezelf geloven dat zij ook lesbisch was, en altijd naar mij keek en dat wel altijd oogcontact maakte maar diep vanbinnen weet ik dat ik het me inbeeld. Ik voel nog altijd iets voor die leerkracht en diep in mij hoop ik toch nog dat we ooit samen gaan maar ik weet dat die kans heel klein is...Ik zou het daarom de moeite niet waart vinden om het te vertellen aan je leerkracht (zolang je nog op die school zit tenminste)...maar aan je vriendinnen zou ik het zeker wel vertellen, allesinds dat je lesbisch bent en dat je je aangetrokken voelt tot die leerkracht (je hoeft niet gedetailleerd zeggen hoe sterk die gevoelens zijn he ;) )

Het blijft natuurlijk je eigen keus, vertel wat je niet meer wilt verbergen, maar verberg het als je je nu goed voelt zoals het is en als je denkt dat de reacties echt slecht gaan zijn ;)
Als zij iets tegen jou hebben omdat je lesbisch bent zegt dat meer over hun dan over jou !

Veel succes !
Laatst gewijzigd door fantasygirl op 16 jan 2014 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

_viooltje_
Regular user
Regular user

Bericht door _viooltje_ » 16 jan 2014 17:53

Dag Krikke95,

Je moet helemaal niets he. Als je denkt dat je niet klaar bent om je te outen, dan moet je dat niet doen. Aan de andere kant denk ik niet dat je veel verkeerd kunt doen door tegen je vriendinnen te zeggen dat je lesbisch bent. Tegen de leerkracht zou ik persoonlijk niets zeggen, want het maakt toch geen verschil: ze is sowieso onbereikbaar.

Dus zeg het aan je vriendinnen als je er klaar voor bent, maar het kan ook helemaal geen kwaad om nog wat te wachten.

Succes!

Joke1234
New user
New user

Bericht door Joke1234 » 16 jan 2014 20:01

hey ik ben ook heel lang verliefd op een leerkracht geweest . zij was ook zwanger (ondertussen nog niet zo lang geleden bevallen) maar ik heb het haar wel verteld. das natuurlijk u eigen keuze ma bij mij heeft het geholpen om haar uit mijn hoofd te zetten door dat te vertellen. Ik zou het wel vertellen tegen u vriendinnen. mijn vrienden weten da ook en als ze u ni accepteren zoals da ge bent dan zijn het geen echte vrienden. groetjes

Gesloten