Nog niet helemaal uit

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
BattleSeraph
New user
New user
Geslacht: Man

Nog niet helemaal uit

Bericht door BattleSeraph » 05 jan 2014 21:27

Hey iedereen,
Ik zit nog maar net op dit forum en ik weet nog niet zo goed waar ik moet beginnen met berichten te plaatsen, maar dit lijkt me wel een goed begin.

Ik ben nu 16 en ik weet al een jaar of 4 dat ik op jongens val. Ik ontdekte het toen ik verliefd werd op een jongen in mijn klas. Ik accepteerde dat eerst niet, maar uiteindelijk heb ik geleerd om mezelf te accepteren voor wie ik ben. Ik durfde het echter aan niemand te vertellen, zeker niet omdat veel van mijn klasgenoten nogal oordelend zijn over anderen. Uiteindelijk heb ik het verteld aan mijn beste vriendin omdat ik er over moest praten met iemand en het leek mij minder eng om aan een meisje te vertellen. Gelukkig had ze er totaal geen probleem mee. Kort daarna vertelde ik het ook aan mijn moeder en zus en alweer was er geen vuiltje aan de lucht.

Nu zijn we ongeveer 3 jaar verder en ik heb het nu pas kunnen vertellen aan mijn beste vriend die er ook helemaal geen probleem mee had en het zelfs moedig vond om het toe te geven. Ik durf het echter niet aan mijn broer vertellen en aan mijn andere vrienden. Ik twijfel altijd: ''Moet ik het nu zeggen tegen iedereen, of wachten tot ik van het middelbaar ben afgestudeerd om open homo te zijn?'' Het helpt ook niet dat ik nogal verlegen ben en me niet zo goed kan verdedigen tegen domme opmerkingen. Ik zal natuurlijk ooit wel eens de knoop moeten doorhakken, maar nu weet ik nog niet wat te doen.

xPrecious
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Nog niet helemaal uit

Bericht door xPrecious » 05 jan 2014 22:09

Hoi!
Eerst en vooral welkom op het forum!
Ik ben zelf een meisje van 15 die niet volledig geout is, alleen licht het bij mij iets anders: ik ben niet zo zeer belangrijk ng van de reactie van mijn vrienden, maar wel die van mijn familie. En het is oke om daar bang voor te zijn! Het zijn tenslotte de mensen die naast je door het leven gaat en mensen die iets voor je beteken. Ik vind dat je het moet vertellen als jij je er goed bij voelt! Eerder niet :)
Als je wil praten ofzo, je mag me altijd een berichtje sturen!
"What does love mean?" "Do you love yourself?" "No." "Then it will be difficult to love another."

BattleSeraph
New user
New user

Bericht door BattleSeraph » 05 jan 2014 22:12

xPrecious schreef:Hoi!
Eerst en vooral welkom op het forum!
Ik ben zelf een meisje van 15 die niet volledig geout is, alleen licht het bij mij iets anders: ik ben niet zo zeer belangrijk ng van de reactie van mijn vrienden, maar wel die van mijn familie. En het is oke om daar bang voor te zijn! Het zijn tenslotte de mensen die naast je door het leven gaat en mensen die iets voor je beteken. Ik vind dat je het moet vertellen als jij je er goed bij voelt! Eerder niet :)
Als je wil praten ofzo, je mag me altijd een berichtje sturen!
Dat zal het beste zijn wat ik kan doen. Ik weet dat ik er nu nog niet klaar voor ben dus ga ik nog maar even wachten. Heel erg bedankt voor de tip!

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 11 jan 2014 10:57

Hey! ik herken wel wat je meemaakt... ikzelf zit nu in de unief, maar vorig jaar, toen ik in het zesde MB zat had ik iets van... zal ik het zeggen tegen mijn vrienden, of gwn tegen iedereen, wie weet hoe reageren ze enzo... uiteindelijk had ik het meeste schrik van een bepaald persoon, een hongaarse jongen uit mijn klas... hij was een goede vriend en echt een toffe gast, maar over homo's durfde hij wel eens een stomme opmerking te maken, en dat deed me toch twijfelen.
uiteindelijk heb ik het eerst tegen men beste vriend gezegd, van zijn reactie had ik geen schrik, aangezien we echt goed overeenkomen en zoiets daar geen invloed op zou hebben. hij heeft me gezegd dat als ik het wil zeggen tegen de rest van de klas hij me zeker wou helpen. uiteindelijk heb ik beslist om het eerst tegen nog een aantal heel goede vrienden te zeggen, en ook zij hadden er totaal geen probleem mee. dan volgden een aantal goede vriendinnen, die al helemaal goed reageerden en me onmiddellijk begonnen vragen welke jongens uit de klas ik het knapst vond enzo... een van die vriendinnen heeft me overtuigd om eens met onze titularis te praten, haar zoon is ook een homo, dus ze zou mss wel handige tips hebben of weten wat ik moest doen. uiteindelijk heeft zij me geholpen en overtuigd om het tegen de hele klas te zeggen.
uiteindelijk (een dag later) kwam die hongaarse jongen naar mij, en begon te vertellen. hij zei dat hij tegen zijn moeder had gezegd dat iemand uit de klas uit de kast gekomen was, zijn moeder zei meteen tegen hem dat hij daar niet slecht op mocht reageren enzo, maar hij zei dat hij het ook helemaal niet erg vond. hij heeft me dan nog gezegd dat hij het heel knap vond dat ik dat durfde zeggen, en ook de dagen daarna heb ik enkel goede reacties gekregen van mensen die het echt moedig vonden van mij :)
uiteindelijk ben ik blij dat ik me al in het middelbaar heb geout, aangezien het mij nu veel makkelijker heeft gemaakt om mijn nieuwe vrienden te laten weten dat ik homo ben.
groetjes Fabio
PS: als er toch iets is dat je nog wil weten of heb je toch nog schrik, PB me gerust he ;)
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

hannooke
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door hannooke » 12 jan 2014 10:48

hey!
Ik ben ook een meisje van 15 jaar, en ben intussen al een maand geleden uit de kast. Natuurlijk is het super goed dat je het tegen je moeder en beste vriendin enzo hebt gezegd, maar als je bang bent voor de reactie van je broer, en je voelt dat je nog moet wachten. Ga dan gewoon op je gevoel af. Direct helemaal uit de kast komen is totaal niet goed. Vertel het gewoon als je er helemaal klaar voor bent. Als er iets is, je mag mij altijd een bericht sturen
Groetjes x
When you walk away, I count the steps that you take

BattleSeraph
New user
New user

Bericht door BattleSeraph » 12 jan 2014 10:53

Heel erg bedankt voor alle tips! Ik voel me er al veel beter door :D

Gesloten