Seks voor het huwelijk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Seks voor het huwelijk

Bericht door Kleerkastkast » 30 dec 2013 01:29

Hallo,

Ik heb vandaag met een vriend gehad over de standpunten over het hebben van seks voor het huwelijk. Nu vraag ik me af hoe jullie hier tegenover staan.

Wat is jullie mening over seks voor het huwelijk?
Hoe zou je reageren als je partner wilt wachten tot jullie getrouwd zijn?
Wat als jij wilt wachten en je partner al seks gehad heeft, of net omgekeerd?
...

Persoonlijk heb ik er geen uitgesproken mening over. Ik vind het mooi als je wil wachten tot na het huwelijk, maar zeker niet noodzakelijk. Langs de andere kant verwacht ik niet dat ik mijn partner zal verlaten indien zij hierin gelooft.

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Seks voor het huwelijk

Bericht door Ketnetkick » 30 dec 2013 01:56

En wat als je niet eens wil trouwen? Celibaat?

Voor de rest: het is in mijn ogen nogal achterhaald en ik zie het nut er niet van in, maar je doet er niemand fout mee, dus als een koppel dat besluit zie ik niet wat ik er mogelijk tegen zou kunnen hebben.
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

liekex3
New user
New user

Bericht door liekex3 » 30 dec 2013 02:01

ik zie er ook het nut niet van in. Ok in sommige godsdiensten is dat wel "voorgeschreven" maar dan nog zie ik het er nut niet van in :)

Andere koppels doen wat ze willen, maar ik weet niet of ik met iemand samen wil zijn die wil wachten tot na het huwelijk. Vooral omdat ik nooit wil trouwen ( en nee niemand kan me overtuigen)

Indien ik een persoon ben die wel zou willen trouwen, dan weet ik nog niet of ik kan wachten. Het is een onderdeel van een relatie vind ik. Het schept een band, geeft genegenheid etc in een relatie. Het is niet het belangrijkste, maar ik zou niet gelukkig worden in een relatie zonder seks..

Zathura
Regular user
Regular user

Bericht door Zathura » 30 dec 2013 02:24

Euhm, ik heb niet echt een mening over seks voor het huwelijk. Als je er klaar voor bent, dan doe je het en anders wacht je.
Als mijn partner liever wacht tot na het huwelijk, dan respecteer ik dat. Als ik al 20 jaar heb moeten wachten voor ik iemand heb kunnen vinden die mij ook leuk vindt, dan ga ik hem niet aan de kant gooien voor zoiets. :') Maar goed, het is zeker geen vereisten. Moest mijn partner al seks hebben gehad en ik niet, dan is dat maar zo. Het lijkt me idioot om in deze tijd te gaan verwachten dat je partner geen seks zou mogen gehad hebben.
Raise a glass, 'cause I'm not done saying it.
They all wanna get rough, get away with it.
Let 'em talk 'cause we're dancing in this world alone.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 30 dec 2013 11:06

Ketnetkick schreef: het is in mijn ogen nogal achterhaald en ik zie het nut er niet van in
Dit.

Enne als mijn partner zou willen wachten, zou het niet lang mijn partner zijn :) ik zou zelfs niet weten hoe ik ooit in een relatie verzeild zou raken met iemand die dat soort opvatting heeft. Dat past totaal niet bij mij.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

warmewafel
New user
New user

Bericht door warmewafel » 30 dec 2013 12:13

Ik vind seks voor het huwelijk ergens wel een mooie gedachte als in "eeuwige liefde komt voor seks" maar in onze huidige samenleving een beetje achterhaalt. Zou zelf ook zolang niet kunnen wachten trouwens :p

Tegenwoordig is het huwelijk minder symbolisch dan het vroeger was, en veel mensen trouwen nu volgens mij vooral voor de wettelijke voordelen en zo die er bij komen kijken.

Anyway, de huwelijksnacht is volgens mij wel leuker als je elkaar al een beetje hebt kunnen ontdekken, dus nog een reden voor mij om niet te wachten :p

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 30 dec 2013 13:01

Liro schreef:
Ketnetkick schreef: het is in mijn ogen nogal achterhaald en ik zie het nut er niet van in
Dit.

Enne als mijn partner zou willen wachten, zou het niet lang mijn partner zijn :) ik zou zelfs niet weten hoe ik ooit in een relatie verzeild zou raken met iemand die dat soort opvatting heeft. Dat past totaal niet bij mij.
²
+ Stel je voor dat je dan wacht en de seks blijkt echt slecht te zijn, dat lijkt me de hel :o

+ Ik vind seks te leuk om dat heel lang (want je trouwt normaal gezien toch pas na allerminimum een jaar of twee samen) niet te hebben
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Krisman
Regular user
Regular user

Bericht door Krisman » 30 dec 2013 13:13

Ik snap het punt niet van geen sex voor het huwelijk.
Dat zorgt er dan toch maar voor denk ik dat er wordt vreemd gegaan in een relatie.
Ik geloof er niet in en zou enorm moeilijk hebben om met iemand samen te zijn die wil wachten tot we getrouwd zijn, dat zou niet lukken.

Gert_89
New user
New user

Bericht door Gert_89 » 30 dec 2013 23:20

Ik zou het er wel moeilijk mee hebben als mijn partner geen seks wilt voor het huwelijk. Seks is voor mij iets dat bij een relatie hoort, gehuwd of niet. Als beide partners echter beiden de overtuiging hebben om geen seks te hebben voor het huwelijk heb ik er wel veel respect voor. Als maar 1 iemand het wilt en het de andere opdringt, denk ik niet dat de relatie lang zal kunnen aanhouden.

warmewafel
New user
New user

Bericht door warmewafel » 31 dec 2013 12:44

Disco Trut schreef:En ja hoor, ook met iemand waar je écht heel ontzettend megaveel gigantisch hard van houdt kan seks tegenvallen. Soms werkt het gewoon niet :)
Hoe bedoel je dat dan? Dat de seks kan tegenvallen met iemand waar je enorm veel van houdt, en dat dan gewoon zo is en er verder niets veranderd? of bedoel je dat je, hoe graag je ook iemand ziet, het niet kan blijven duren zonder goeie seks?

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 31 dec 2013 13:21

Waar komt het idee vandaan dat dat 'mooi' is? Een soort sluimerend overblijfsel van het katholicisme of zo?
Iedereen is vrij om te doen wat ze willen, uiteraard, maar.. huh?
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 31 dec 2013 16:31

Bestaat dat, holebi's die willen wachten met seks tot het huwelijk? Dat lijkt me compleet absurd.
Tenslotte bestaat het homohuwelijk nog maar tien jaar.

Liro
Senior user
Senior user

Bericht door Liro » 31 dec 2013 17:06

Disco Trut schreef:Deze mevrouw spreekt vooral over het Grote Gevaar van Voorhuwelijkse Seks.
Waar heb je dat mens in godsnaam uitgehaald? :)
Bottom line: enkel wachten als je denkt dat God het wilt..

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 03 jan 2014 09:31

Thoh, ik zou het er wel heel moeilijk mee hebben denk ik. Ik heb nu geen gigantisch hoog libido maar het is ook een manier om je lief te leren kennen. Wat zij/hij leuk vindt, hoe zijn/haar lichaam eruit ziet, wat je wel en niet kan doen, waar hij/ze voor openstaat, etc. Als je dan getrouwd bent en er is de huwelijksnacht blabla, en je kent elkaars lichaam amper en weet niet echt wat je moet doen + je weet de plekjes niet waar je lief echt gek van wordt of waar ze enorm van geniet, dan is het toch maar lastig denk ik. Elkaar leren kennen en ontdekken doe je voor je getrouwd bent, en niet erna. En seks is leuk.
Daarbij ben ik niet echt voorstander van het huwelijk, dus het is gewoon ook niet echt van toepassing. Ik heb daar gewoon nooit echt bij stilgestaan denk ik. Je blijft bij je lief slapen, frutselt en froemelt wat en om dan als je lief (of zelfs allebei) botergeil is te zeggen van 'ahnee, geen seks voor het huwelijk'.. hmm, ik denk dat dat toch wel even een moment gek worden is. Hoewel dat waarschijnlijk ook wel getuigt van een sterk karakter, om zomaar even te kunnen zeggen: nee, niet voor we getrouwd zijn.
Bon, anyway: geen voorstander dus.
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

Gesloten