doodsbang voor reacties van familie (ik ben lesbish)

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
ikske
New user
New user

doodsbang voor reacties van familie (ik ben lesbish)

Bericht door ikske » 29 dec 2013 14:21

hey ik ben nieuw hier en voel me onbegrepen. ik ben lesbish en wil super graag uit de kast komen. maar altijd ligt het op het puntje van. mijn rong en iets houd me tegen ik denk bang voor reacties...bang dat ik niet meer bij de familie hoor of dat anderen me geen knuffel willen geven omdat ze denken dat ik gek ben of als mijn gewone vriendinnen me niet willen knuffelen omdat ze bang zijn dat ik verliefd op ze word . en bang dat ik niet meer bij mijn familie hoor of dat ze me voor hoer uitschelden ik voel me anders en herken me in vele jongeren op dit forum maar toch blijf ik bang ik wil zo graag met iemand hierover praten zodat ik langzaam toch uit de kast durf komen

broken butterfly
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: doodsbang voor reacties van familie (ik ben lesbish)

Bericht door broken butterfly » 31 dec 2013 16:52

Herken dat gevoel heel erg. Bang te zijn dat je alles wat je nu dierbaar is gaat verliezen of toch gaat veranderen gewoon door dat ene te vertellen. Heb uiteindelijk toch de moed gevonden om geleidelijk aan de mensen rondom me het te vertellen en de personen die het meest voor me betekenen weten het nu. En heb niet echt negatieve reacties gehad. Het gene waar ik zo voor gevreesd had is gelukkig nooit waar geworden. Al merk ik dat ik er nu (na toch al 3 jaar out te zijn), het nog steeds moeilijk heb om nieuwe mensen in te lichten en de angst ergens blijft hangen. Wou dat ik ook wist wat ik er tegen kon doen. Ik besef nu wel dat mocht er iemand echt negatief reageren dat die mijn vriendschap niet waard is en dat het vooral zijn/haar probleem is. En als jij echt om die persoon geeft en die ook om jou dan gaat die daar zeker geen probleem mee hebben. De angst in veel groter dan wat het achteraf uiteindelijk maar voorstelt. Mocht je vragen hebben of willen praten moet je maar pm sturen.
Let one thing be straight, I'm not.

ikske
New user
New user

Re: doodsbang voor reacties van familie (ik ben lesbish)

Bericht door ikske » 01 jan 2014 18:13

hey heel fel bedankt voor je reactie t helpt me om me beter te voelen ik zocht iemand zoals jou die dit toch een beetje herkend en iemand die er geen grap om maakt daar heb ik ook bang voor dat mensen met me zullen lachen of zeggen dat ik niet lesbian kan zijn omdat ik ezn lief als vriend heb enja ik voelde altijd al iets voor meisjes maar kon mezelf niet accepteren toen en dacht dat op meisjes vallen zou weggaan niet dus... mar nu axcepteer ik mezelf dat helpt to ch een beetje enja met mn vriend wil ik het uitmaken kwil gelukkig zijjn met een meisje maar toen mijn vriend mij als lief vroeg wou ik hem niet teleurstellen maarja kmoet eerlijk zijn kwil dus mensen leren kennen om erover te praten dat geeft me een beetje stabiliteit :) je mag altijd ook pb bij mij merci voor de steun! ik sms ook regelmatig maar je ziet maar of je gsm nummer wil geven of niet of via deze weg praten en khad nog n vraagje ben je ook lesbish of niet? maakt eigenlijk niet uit twas gwoon n vraagje

Gesloten