Slices of Life [5]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gasquet
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Slices of Life [5]

Bericht door Gasquet » 28 mei 2014 15:20

Old skool. MIjn auto heeft een CD-speler die enkel gewone audiocd kan afspelen. Dus nu ben ik CDtjes aan het branden voor de zeldzame keren dat ik met de auto rijd. CD's branden, ik denk +- 10 jaar geleden.
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door kinderknieën » 28 mei 2014 16:36

Ik zat vandaag in de externe jury van afstudeerprojecten van een niet nader genoemde middelbare kunstschool. God, daar zitten veel puberlesbo's. Zo van die meisjes waar ik ontroerd en met lichtjes betraande ogen naar kijk en denk "Oh, kindje toch. Ja. Ik snap het. Het is oké.", waarna ik hen dan een schouderklopje of knuffel wil geven, maar het toch niet doe.
Maar goed, ik had me dus helemaal zwart en ernstig gekleed om volwassen en streng over te komen. Toch sprak een ander jurylid me in het begin aan alsof ik een van de studenten was. Fuck mijn jonge gelaatstrekken, volgend jaar ga ik voor een mantelpakje van Chanel.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 29 mei 2014 18:21

Na 36 uur zoeken mogelijks een goede Klassiek Arabische bron vinden, een pdf van een manuscript. Dat wordt dus 1200 pagina's in onleesbaar handschrift zelf doorlezen op zoek naar mijn lemma's..
Als ik deze zomer overleef mag ik van mezelf even naar het buitenland. Drie weken Yemen ofzo.
Of Iran. Of Pakistan. Kan me niet schelen, verdien het.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

dingetje
Experienced user
Experienced user

Bericht door dingetje » 29 mei 2014 20:33

Examentijd :sleep: ik sta op, zit aan de tafel blok een beetje, drink thee, blok een beetje, drink koffie, blok een beetje, stuurt hier een daar een berichtje, tussendoor wat koekjes en ander etenswaren die hier rondslingeren en ik blok weer een beetje.

Wat ben ik blij dat mijn examens vooral bestaan uit ontwerpen en paperen en geen echte blokexamens zijn. Djeezes serieus hoe doen alle -echte- studenten dat toch?
Op tijd en stond werd naar mijn stoel gekeken, gepolst of ik al wortel schoot.

Manspersoon
Senior user
Senior user

Bericht door Manspersoon » 30 mei 2014 21:22

20 jaar...

Ik voel mij zo oud nu :(
Uiteindelijk zijn we niets meer dan een ingewikkelde tekening op een rots, midden in een woestijn van sterren.

Auden
Experienced user
Experienced user

Bericht door Auden » 02 jun 2014 09:03

Op bepaalde lijnen zitten steeds dezelfde figuren, van de derde leeftijd, die uit zijn op conflict met jongeren. Dat levert hilarische, ergerlijke of triestige situaties op:
[denk er een zware dialecttoon bij]
"Jamaar, ge moet gij niet kijken naar mij omdat er een vlek op m'n blouse zit"
- "Mevrouw, ik was niet aan het kijken."
" Zeg, zeg, nog tegenspreken ook. Het is niet er een vlek is dat je moet lachen met mij"
- "Ik..."
"Die jonge mensen van tegenwoordig..."

Dan zijn er nog de typische kleinsteedse stoere gastjes van ca. 17 jaar die half luid opscheppen over hun middelenverbruik of als een grote jan elkaar advies geven daarover, waarbij je zo al weet dat ze vooral wilde verhalen vertellen. Vaak bezweren ze elkaar dat ze dit of dat voor zich moeten houden, terwijl de helft van de medepassagiers het gehoord heeft.
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 03 jun 2014 10:40

Manspersoon schreef:20 jaar...

Ik voel mij zo oud nu :(
Wacht tot daar die 25 komt of tot de 30 in zicht komt. 20 jaar jongeman dat is zowat het fijnste om te zijn, voorlopig toch, tot ge in u gelukzalige 30'er-40'er jaren komt, allez volgens de collega's op dienst :)

OT: ofwel ben ik zeer ouderwets (aan het worden) of anders moet ik eens met een aantal jonge kwibussen het begrip "samenleving" gaan ontleden tot "samen" en "leven" en hoe we die termen invullen. Zo van die "diepzinnige" tekstjes zoals "ik ben wie da kik ben, en ja wa andere va mij denke da interesseert mij echt ni. Ik ga ni verandere" of "het interesseert me niet wat iedereen denkt. Moet je me niet, praat dan niet met me" daar krijg ik gegarandeerd het vliegend sch**t van of anders een acute obstipatie. Iedereen heeft recht op zijn eigenheid maar ineen samenleving moeten we volgens mij samen-leven en moet iedereen wat water in zijn wijn doen, niet?
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

dingetje
Experienced user
Experienced user

Bericht door dingetje » 03 jun 2014 21:38

Vandaag heb ik een superspannende dag gehad: ik ben helemaal tot de krantenwinkel gegaan (100meter verder in de straat) en ik zag twee paarden op de wei en een koe. :love: den blok :love:
Op tijd en stond werd naar mijn stoel gekeken, gepolst of ik al wortel schoot.

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 04 jun 2014 19:25

dingetje schreef:Vandaag heb ik een superspannende dag gehad: ik ben helemaal tot de krantenwinkel gegaan (100meter verder in de straat) en ik zag twee paarden op de wei en een koe. :love: den blok :love:
Herman Brusselmans 2
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 04 jun 2014 20:41

Ik maakt moelleux voor de kotgenootjes en mezelf. Al zeg ik het zelf, hij was echt geslaagd!
Dat maakte mijn dag goed :)

Paswoord
Experienced user
Experienced user

Bericht door Paswoord » 05 jun 2014 00:50

Ik ben geselecteerd voor de preselectie van Blokken. Not sure if excited.

Auden
Experienced user
Experienced user

Bericht door Auden » 05 jun 2014 08:53

Een toeriste was in Gent op weg naar de "very famous picture of Rafaël. They made a film about it, it was stolen," een medereizigster (studente in Gent, gok ik) legde haar uit waar ze moest afstappen ("one of the three churches," ze moest ze maar één voor één uitproberen) en ze keuvelden een eind weg over Rafaël...
Het was te mooi om het te onderbreken, niet om de betweter uit te hangen over de schilder, maar misschien was ik een minder slecht persoon als ik iets gezegd had over waar je de panelen in restauratie kon bekijken en de St. Baafskathedraal vermeld had.
Het ging niet om iemand die absoluut niet geïnteresseerd was in kunst, want ze namedropte Cranach de Oudere etc.
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre

Homba
Experienced user
Experienced user

Bericht door Homba » 07 jun 2014 20:31

De eerste insectenbeten van het jaar.
Long time no scratch.

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 08 jun 2014 13:09

Gisteren voor het eerst kreeft gegeten en voor het eerst naar de Sinksenfoor geweest. Slechts 1 van de 2 was voor herhaling vatbaar :)
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 11 jun 2014 08:40

Wij hadden in de jaren '50 een Rode Duivel in onze familie. 8)
Fluctuat nec mergitur

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 11 jun 2014 13:20

Wat was me dat voor een examen :o
Eerst en vooral heel vreemd dat ze het examen opsplitsten (alsof er niet al genoeg delen zijn)

deel 1: 50MCQ na 45min al de helft gedaan, na een totaal van 1,5 uur volledig examen ingevuld
ANDERHALF UUR 'PAUZE'
Spoiler! :
eerder concentratie kwijt raken en met de vingers draaien
deel 2: 25MCQ (op 1/3 van alle punten): na 15 minuten alle vragen doorlopen
Hoe smerig is dat jong :o dan te bedenken dat ik straks een half uur bezig ben met 20 vragen die in totaal 0,6/20 uitmaken
en de prof van deel 2 moest zich natuurlijk niet houden aan waar hij de nadruk op legde tijdens de les
Pathologie moesten we tot nu toe nooit in het detail kennen omdat voorlopig het over de normale gang van zaken gaat
STEL ANDERS ALLEMAAL VRAGEN OVER PATHOLOGIE *puut*ZAK
Spoiler! :
dat belooft voor de open vragen farmacologie met 'gis en leeg correctie': punten aftrek bij fout of geen antwoord :goodbyecruelworld:
Op naar deel 3 en deel 4... :bounce:

Karamel
New user
New user

Bericht door Karamel » 11 jun 2014 21:33

lenny schreef: dat belooft voor de open vragen farmacologie met 'gis en leeg correctie': punten aftrek bij fout of geen antwoord
How zeg, serieus? Eerste keer dat ik daarvan hoor.

letterkoekje
New user
New user

Bericht door letterkoekje » 11 jun 2014 22:07

Karamel schreef:
lenny schreef: dat belooft voor de open vragen farmacologie met 'gis en leeg correctie': punten aftrek bij fout of geen antwoord
Mag dat zelfs wel zomaar? Wij hebben ook een docente die bij open vragen extra punten aftrekt als je foute dingen schrijft, waardoor je door de open vragen nog punten van het multiple choice-gedeelte (waarop ook gis toegepast wordt) kan verliezen. Belachelijk, vind ik dat.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

Technetium
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Technetium » 12 jun 2014 11:00

letterkoekje schreef:
Karamel schreef:
Mag dat zelfs wel zomaar? [...]
Ik heb hier toch ook sterk mijn vragen bij...
Lenny, als je wil vraag ik eens na bij iemand van de Raad van Bestuur of dit wel kan?
Lawstudent schreef:Technetium en lief, nog geen mooier koppeltje gevonden dan jullie!

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 12 jun 2014 21:45

Een fles Stassen, Sporza.be en laat dat WK maar beginnen. :fire:

Gesloten