Slices of Life [5]

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Telefunken
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Re: Slices of Life [5]

Bericht door Telefunken » 28 jun 2014 11:48

Astronaut Batman schreef: Kzit al 2 maanden zonder koelkast op kot. :(
...is die al twee maanden kapot? Hrrmmmm.

OT: ik zit weer eens voor drie weken alleen en ik voel me er nu al ongelukkig bij.
Ars Gratia Artis

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 28 jun 2014 17:53

Volgens mij heb ik gisteren mijn eigen leven gered.

Waarschuwing, geen verhaal voor mensen die niet tegen bloederige beschrijvingen kunnen!
Spoiler! :
Eindelijk zijn m'n examens gedaan en heb ik tijd voor een grote kotkuis. Iedere student weet hoe noodzakelijk dat is na een examenperiode. Ik was ook keiflink bezig, bijna gedaan! Enkel de vloer nog een tweede keer met de dweil. Dat was buiten het glazen kommetje gerekend op het schap waar ik enkele seconden later tegenaan zou stompen. Helemaal niet zo erg eigenlijk, behalve wanneer je half open schoenen draagt. Dat onding viel dus op de grond, in scherven, en één scherf belandt recht op de slagader op de rug van m'n rechtervoet. Maar dan ook echt de slagader eh, dat werd dus een bloedfontein! Met een rood bespoten deur.
Na een seconde van :o m'n vijf vingers op en rond de wond gedrukt. De gang op huppelen op zoek naar kotgenoten om me naar een dokter of ziekenhuis te helpen, maar die hebben al eeuwen gedaan met hun examens dus die zijn werkelijk nergens te bekennen. Ondertussen begint het licht in m'n hoofd te worden en lag de gang ook al vol met bloed want een slagader dichtknijpen op die plek gaat nu eenmaal niet zo vlot tijdens het hinkelen. De volgende meest rationele zet was een ambulance te bellen.. Met tegenzin want ik wist dat de wonde zelf niet groot was, ondanks de hoeveelheid bloed die er uitkwam, en er is een spoedafdeling een kilometer verder. Maar dat had ik alleen echt niet bereikt, zeker niet in de gietende regen, met de Karmelietenberg (berg! kasseien!) die ik op zou moeten gaan. In mijn kamer hinkend en nog steeds bloedend op zoek naar gsm, jas, tas, portefeuille, andere schoenen. Wat dus betekent over bloedplassen. Negeren, bellen, neerzitten, twee handen op de wond gedrukt en wachten. Met gsm naast me.
En inderdaad de wonde was niet groot, slechts twee draadjes. Maar het was de slagader, op het onderste uiterste van m'n lijf.. Gelukkig geen pees of spier geraakt.
Ik ben écht geen watje als het op wonden en bloed aankomt, redelijk wat gewoon, maar dit was enorm. Ik was eigenlijk nog meer in shock toen ik terug aankwam op m'n kot en de ravage kon overzien.
Godzijdank heb ik op zo'n crisismomenten het instinct van meteen te doen wat moet gebeuren en tegelijk de neiging om er nog wat "grapjes" rond te maken om mezelf kalm en wakker te houden. Na een lastige nacht vanwege een koortsaanval en momenteel licht pijnlijke stijfheid in m'n lijf, is het ergste voorbij en is alles kunnen bezinken. Als de ontsteking nu nog wegblijft, heb ik werkelijk de grootste chance ooit gehad en ga ik daar toch even een god voor bedanken.

En nu moet ik dat natuurlijk aan iedereen kunnen vertellen om over mijn shock heen te geraken. Alleen zijn is inderdaad een merde.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Paswoord
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Paswoord » 28 jun 2014 20:16

^ Jeetje, wat een verhaal. Ik hoop dat een ontsteking je bespaard blijft. Cool dat je het hoofd koel hield. B )

Tegenwoordig is het moeilijk uit te maken of er weer een of ander land gescoord of gewonnen heeft in de wereldbeker, of het gewoon een doorsnee dag in het Brusselse is, wat betreft de hoeveelheid claxons.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 29 jun 2014 21:50

Ik word 18. Deze week.
Spoiler! :
Afbeelding
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 30 jun 2014 10:28

Pancake schreef:Ik word 18. Deze week.
Spoiler! :
Afbeelding
Het wordt er inderdaad niet leuker op vanaf je 18de.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Telefunken
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Telefunken » 30 jun 2014 13:41

Afbeelding
Mijn fiets, nu met 25% extra hipster.
Ars Gratia Artis

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 30 jun 2014 13:47

Paswoord schreef:^ Jeetje, wat een verhaal. Ik hoop dat een ontsteking je bespaard blijft. Cool dat je het hoofd koel hield. B )
Het helpt natuurlijk niet dat ik al half mijn leven last heb van bloedarmoede en stollingsproblemen. Maar goed, tot nu toe nog steeds geen ontsteking dus hoezee!

Vandaag is de derde dag op een rij dat ik helemaal niets nuttigs doe. Enkel rusten, muziek beluisteren en films kijken. Wat een leven.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 30 jun 2014 21:44

mei_meisje schreef:
Pancake schreef:Ik word 18. Deze week.
Spoiler! :
Afbeelding
Het wordt er inderdaad niet leuker op vanaf je 18de.
Afbeelding

MAAR wordt wel één euro extra betaald per uur bij mijn vakantiejob :mrgreen: !
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Chocopot
Senior user
Senior user

Bericht door Chocopot » 01 jul 2014 12:10

Graspop was stoffig en de laatste dag ook nogal gassig op de camping. Best wel interessant om de security te zien toekomen bij een brandje, brandje blussen, een tegenwerkende Nederlander in een wurggreep nemen en vervolgens weer weg te zien rijden naar het volgende brandje
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 01 jul 2014 15:00

Mirza schreef:
Vandaag is de derde dag op een rij dat ik helemaal niets nuttigs doe. Enkel rusten, muziek beluisteren en films kijken. Wat een leven.
Dit klopte even later al niet meer. Ik heb het keukenstort mogen opkuisen zodat we geen boete zouden krijgen :roll:
Wat had ik geluk met m'n vorige kotgenoten.

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 01 jul 2014 20:31

Ik ben een interview aan het transcriberen van een Nederlander. Een greep uit de woorden die opvallen: nou, flikker, joch, stront,... De clichés moeten van ergens komen. :lol:

En ook: ik kijk - uit vrije wil- naar het voetbal. Dat moet zowat de vreemdste gebeurtenis ooit zijn.
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 02 jul 2014 14:51

Een keelontsteking, in de vakantie.
Nu kon ik eens gaan feesten met de Rode Duivels op groot scherm.

En ik heb continu het gevoel dat ik nu spreek zoals Filip.
Spoiler! :
- The journey of a thousand miles begins with one step -

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 02 jul 2014 15:40

adarr91 schreef:Een keelontsteking, in de vakantie.
Veel beterschap! :)

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 02 jul 2014 16:56

Ik voelde me tijdens het aanschuiven aan de kassa wat 'schuldig' dat ik zoveel geld besteed aan een simpele picknick. Toen zag ik de man voor mij evenveel geld besteden aan een handvol sigaretten en was het gevoel volledig verdwenen.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 03 jul 2014 10:00

10u, immo-tijd!
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 05 jul 2014 09:52

Woensdag had ik dan eindelijk toch maar eens het theoretisch rijexamen afgdlegd. En geslaagd uiteraard. 8)
Mijn gedacht achteraf: heb ik nu híervoor 3,5 jaar gewacht?
Come quickly, I'm tasting stars!

dingetje
Experienced user
Experienced user

Bericht door dingetje » 05 jul 2014 10:36

:sigh: :love: :sigh: Mijn slow drip - koffiezetapparaat is toegekomen. :love: Jacqmotte
Op tijd en stond werd naar mijn stoel gekeken, gepolst of ik al wortel schoot.

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 06 jul 2014 19:48

Homewarming geven overdag = op een wolkje zweven op een onrespectabel uur
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 06 jul 2014 21:51

De zuidmarkt! :3
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 06 jul 2014 23:31

Coincidence schreef:Woensdag had ik dan eindelijk toch maar eens het theoretisch rijexamen afgdlegd. En geslaagd uiteraard. 8)
Mijn gedacht achteraf: heb ik nu híervoor 3,5 jaar gewacht?
Felicidades. Mag ik vragen hoe je dat precies gestudeerd hebt, online of met zo'n boek? Ik moet dat ook nog halen. :blush:

Gesloten