Is het mijn schuld? :'(

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
ImJustTiredOfIt

Is het mijn schuld? :'(

Bericht door ImJustTiredOfIt » 02 nov 2013 15:48

Hey,

ik ga hier niets persoonlijk zetten, gewoon...

ik ben iemand met een nogal moeilijke geschiedenis...
ook altijd een slecht zelfbeeld gehad, door bepaalde gebeurtenisse...
altijd verlegen, stil, tot op een gegeven moment zelfs mensenschuw...
kweet nu al een tijdje dat het zo is... dak homo ben...
maar omda ik mensenschuw was, hebk nooit echt kontakt gelegd me eender welk geslacht...
vertrouw(de) nie veel mensen, alleen een select groepje mensen...
de laatste tijd gaat het wel beter, iets meer uit men schulp gekomen...
kontakten leggen gaat al vrij vlot, maar dankzij die kakschuwheid hebk een verlatingsangst ontwikkeld, Sounds fun huh?
jup...
ik zoek de laatste tijd veel kontakt, me jongens en probeer mij wa meer te ontwikkele...
maar iedere keer voor de minste tegenslag, en dan spreek ik nog maar van gwn een negatief komentaarke krijgen ofzo, voel ik mij zo... kweet nie eens hoe ge da noemt...
"Pre-Depresief"??
gewoon ik trek mij dan konstant terug op men kamer muziek op (Linkin Park - Breaking The Habit / Linkin Park - My December) nogal echt opvrolijkende liekes als ge het mij vraagt...
da duurt dan weer 3 dagen tot een week eer ik weer iets doe...
Vooroordelen... F*ck Da! Kvoel mij me momenten een beetje suicidaal... gwn denken van kwil hier niemeer zijn... nooit men polsen overgesneden ofzo :'(... maar ik voel wel dat het soms erger word... how long till it lies on my heart?
Kbegin zo af en toe wel te snappen waarom mensen, die zoveel liegen da doen...
ge zou verdomme voor minder..
kbedoel moet na iedereen ne fashion boy of ne baywatcher zijn? Again: F*ck Da!
gwn om da ne persoon er iets anders uit ziet, beetje bang is of wa teruggetrokken is dat em geen kans verdiend????????
laten we het eens zo doen: gij geeft die persoon een kans, ge leert hem kenne, helpt hem een beetje te ontplooien, en ik weet zeker da da een persoon ga zijn waar ge u goe bij voelt... kzeg nie voor zeker een relatie, maar die persoon hebt ge wel geholpen, en in de goede richting geduwd...
Maar das juist da kan nie: ge moet ne Fashion Boy zijn wette wel...
sorry kverander voor niemand nie...
kben nu al 2 jaar op zoek naar u, en kvraag mij af wa ik verkeerd doe...
bestaat gij gwn nie, of heb ik u gewoon nog nie gezien...
zijt gij een mythe? een sprookje? iets wa ik heb gedroomd? Pffffffff......
en toch ik weet da ge dichter bent, dichter dan ik mischien kan wete, of juist veel te ver...

Tijd brengt raad...
De vraag is: heb ik nog wel genoeg tijd?

Ik: Out!

Fox is not my name
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Is het mijn schuld? :'(

Bericht door Fox is not my name » 02 nov 2013 16:17

Hey een aantal van de emoties die je beschrijft herken ik wel, en ik denk dat veel jongeren dat herkennen!

Het idee bijvoorbeeld dat je perfect moet zijn, er goed uitzien, slim, sportief, grappig, ... en inderdaad daarom liegen veel mensen of doen mensen vaak alsof (fakers die zogezegd een heel interessant leven hebben, maar zelf ook niets durven te ondernemen). Je bent echt ni de enige met een laag zelfbeeld en die met deze dingen worstelt, dat is iets waar alle tieners mee zitten.

Enja homo zijn is op jonge leeftijd niet zoiets vanzelfsprekend om direct aan iedereen te vertellen en direct voor jezelf te aanvaarden. Zoals vele verhalen die je op dit forum kan lezen, heb ik ook moeilijkheden gehad met mijn seksualiteit te aanvaarden omdat het zogezegd niet binnen de sociaal aanvaarde normen valt! Maar eigenlijk is er geen enkel probleem met holebi te zijn. Enkel oppervlakkige mensen die streven naar een ideaalbeeld (de fakers die cool proberen te zijn) zullen misschien belachelijke opmerkingen geven, maar uiteindelijk zal je zien dat zij het zijn die flauw zijn: ze kunnen zichzelf niet zijn en proberen enkel cool gevonden te worden.

Weet je wat ik positief vind aan je bericht? Dat je het voor jezelf al toegeeft dat je homo bent, velen zullen het in zichzelf verdringen of zichzelf wijsmaken dat ze het toch niet zijn. Ook vind ik het cool dat je over dingen als je eigen schuwheid nadenkt en het hier op het forum deelt! Ik was zelf als tiener heel gesloten en verlegen en ik vertrouwde niemand, maar door de jaren heen (door positieve ervaringen) ben ik daar toch doorgekomen! Dat was tijdens de jaren na de middelbare school, toen ik op kot ging en daarna een jaar in het buienland ging wonen. Soms vervloek ik mezelf ook wel eens (waarom was ik op dat moment niet assertiever?! waarom liet ik me doen?!) maar dat zijn dat de momenten waarvan je leert he!

Hoe ouder je wordt, hoe makkelijker je jezelf zal aanvaarden en om zal kunnen gaan met de gevoelens die je omschrijft. Van je bericht kan ik afleiden dat je geen probleemgeval bent - gewoon een dipje omdat de dingen niet gaan zoals je wil. Zelf was ik nooit echt suïcidaal, als dacht er soms wel dingen als: wanneer het nu nog erger wordt (hoe jongens op mijn school me uitlachen bv) dan leg ik me onder een trein en dan hoef ik dit niet meer mee te maken. Gelukkig had ik ook een paar vrienden en een goede thuisomgeving dus die gedachten gingen al snel weg. Het belangrijkste was: geduld hebben, ergens wist ik ook in mezelf dat wanneer ik ouder ben ik veel sterker zal staan en dat is nu ook zo gebleken!

Ok het is een erg algemeen verhaal dat ik hier nu schets maar geloof me later gaat het makkelijker worden! En het is niet jouw schuld - het is deels hoe onze samenleving in elkaar zit en de pijnlijke situaties van het puberen. Als je nog vragen hebt kan je me ook een pm sturen.
What does the Fox say?

ImJustTiredOfIt

Bericht door ImJustTiredOfIt » 02 nov 2013 18:49

Kheb hier geen account op, puur guest dinge, kwil gewoon niks persoonlijk hier zetten, hoewel er da veel voorstellen, en merci Fox, bericht gaf mij wa stof om na te denke...
en eigenlijk tis nie men omgeving da moeilijk doe, maar de andere homo's
ik ben gwn nie de knapste, (maa zeker nie de lelijkste)
ma blijkbaar nie goe genoeg...

Ik:Out

Fox is not my name
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Fox is not my name » 02 nov 2013 23:03

ImJustTiredOfIt schreef:Kheb hier geen account op, puur guest dinge, kwil gewoon niks persoonlijk hier zetten, hoewel er da veel voorstellen, en merci Fox, bericht gaf mij wa stof om na te denke...
en eigenlijk tis nie men omgeving da moeilijk doe, maar de andere homo's
ik ben gwn nie de knapste, (maa zeker nie de lelijkste)
ma blijkbaar nie goe genoeg...

Ik:Out

dan zijn het oppervlakkige homo's om misschien ben je nog wat jong voor een serieuze relatie, verliefdheid draait niet enkel om uiterlijk he maar een gevoel van verbondenheid en aanvaarding etc..

misschien moet je gewoon wat geduld hebben :)

ben alvast blij dat iets aan mijn berichtje had! succes ;)
What does the Fox say?

Gesloten